Tijd niet gekeken (en dus ook niet in dit topic geweest), maar nu alles achter elkaar gezien met vanmiddag de uitslag van de finale.
Wat mij betreft was het een topseizoen.
Haley vond ik vooral irritant met haar gegrom bij elke zin en scheef wegtrekkende onderkaak (en arrogante houding), dus ik was niet rouwig dat die het veld moest ruimen.
James weg; mja, mixed feelings. James was geweldig en ik gunde het 'm zeker, maar de laatste optredens misten zuiverheid. Dat maakte hij wel goed qua performance, maar niet goed genoeg.
Stefano had al meteen weggemoeten. Die heeft heel wat goeien de kop gekost (Pia bv).
Casey had wat mij betreft langer mogen blijven. Die gast had alles. Humor, charisma, talent.
Wat betreft de finale; Scotty en Lauren in de finale vond ik zo gek niet. Beiden waren bijzonder op hun eigen manier. Ik gunde het Lauren meer dan Scotty, maar kan leven met Scotty als winnaar. Ik houd overigens wel van country, maar ik houd van bijna alle muziekgenres. Of ik iets goed of mooi vind baseer ik op mijn gevoel per nummer en niet op basis van een genre.
De jury;
Ik vond ze niet slecht bij de audities en theaterrondes, maar bij de liveshows mistte ik iemand die eerlijk durfde te zijn. Een Simon dus. Nu was het allemaal beautiful, i love you en you're in it to win it.
Conclusie;
Leuk seizoen. Heb veel kunnen lachen en er zaten juweeltjes van optredens bij. Op naar America's Got Talent en X-Factor USA