abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98602447
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 07:38 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

'Maar niet aan de innerlijke'. Wat voor raadsel is dit?

Je herkent de uiterlijke bomen aan de uiterlijke vruchten, maar niet aan het innerlijk van iemand.

quote:
Volgens wie?
Volgens gnostici, volgens ingewijde hindoes, volgens esoterische christenen, volgens esoterische Boeddhisten. We komen weg bij god en gaan we weer naartoe.

quote:
Ik kan toch lezen? Woordkeuze is voldoende :) Overigens niet alleen of soms helemaal niet tegen mij. Zie ook hoe haushofer aangesproken wordt. En anderen.
Soms zijn we wat hard ja, maar vergeet je dan niet voor het gemak dat we in het begin vriendelijk zijn geweest en vol begrip. Het zijn juist mensen als Haushofer die iedere hetzelfde zeggen zonder datgene wat ze bekritiseren gelezen te hebben. En dan kun je nog zo vriendelijk zijn als je wilt, maar je irriteert de ander dan wel.

En nogmaals: Op internet moet je niet afgaan. Ik lees weleens dat ATON hoogmoedig zou zijn, maar dat lees ik er niet aan af. Het ligt gewoon aan je eigen intentie of je iets erin ziet of niet.

quote:
Dat was niet mijn intentie.
Dan moet je geen halve waarheid vertellen, dat is net zo erg als een leugen.
quote:
Wellicht. Wat ik niet begrijp is, als dat een serieus bericht was, je ervoor hebt gekozen weer door te gaan?
Het was ook serieus, totdat ik hier op ging kijken en allemaal "leugens" (in mijn ogen dus is nogal relatief) zag verteld worden.

quote:
Vreemdgaan, liegen, stelen, schelden, geweld enz. ook, dat maakt het oke?
En toch wordt er gezegd dat die mensen de Geest hebben. En toch doen ze dit? Dat is dus hetzelfde als wat jij over ons verteld. Aan de vruchten van de meeste Christenen zie je niet af dat ze anders zijn dan anderen. Dus dan zou de Geest niet werken.

quote:
Spreek je Frans?
Een beetje. Als ik hem tegen kom, hoezo?

quote:
Interpreteer jij dat als een uitspraak uit opgeblazenheid?
Wel als iemand met een groot ego.

Hetzelfde als de parabel over de koning die een feest geeft, die vervolgens geweigerd wordt door de meesten die hij uitnodigt. Die mensen dood hij, en de armen mogen vervolgens komen. Dat getuigt ook van een groot ego en als iemand die niet wil dat hij tegengesproken wordt.

Moet je gewoon eens voor de grap naar Jezus kijken als MENS, en hem als mens beoordelen. En niet als God, want die mogen schijnbaar alles. En ook niet met in het achterhoofd het dogma van de erfzonde waar Jezus je dan van gered heeft.

quote:
Natuurlijk was hij vol toorn, de mensen die hij aangewezen had om God te vertegenwoordigen en dienen op aarde, begonnen zichzelf te verheerlijken. Ik zou ook boos worden als ik mensen op mijn huis laat passen terwijl ik een tijd wegga, en ik kom terug en het blijkt dat ze er een bende van hebben gemaakt.
Nee, die mensen moeten hem verheerlijken.

En trouwens, de farizeeers waren niet zo erg als in de Bijbel staat. Dit kun je aan Haushofer navragen.

quote:
Nee, ik sprak hier niet over alle gnostici maar over de gnostici hier, nu, in dit topic. Dat leek me wel duidelijk, dat ie aan jullie geaddresseerd is?
Je had het ook over jou ervaringen met drugs, en met gnosis. En daarop veroordeel je alles wat met gnosis te maken heeft.

quote:
Mijn punt is dat je tegen je ego kan vechten, dat doet volgens mij iedereen in zekere zin, de methode verschilt, maar dat de resultaten laten zien of er vooruitgang in zit. Ik zie die vooruitgang niet, sorry mannen. Zeker niet na die PM en je gedrag nu weer naar anderen. Mag ik daar over spreken? Ik denk het wel, dat is immers hetgene waar we op uit zijn toch, verbetering van ons gedrag, van ons bestaan als mensen? Wellicht hebben jullie gelijk, dan zou dat te zien moeten zijn in het karakter. Ik zie het tegenovergestelde. Wat dat betreft is er dus werk aan de winkel. Dat is mijn punt. Het streven naar een beter bestaan als menszijn is prijzenswaardig, maar dat gebeurt niet door anderen te denigreren en wat zij geloven te ridiculiseren. Ik heb mij daar ook schuldig aan gemaakt, maar probeer het feitelijk en respectvol te houden. Probeer hetzelfde eens.
En juist op dit punt maakte ik de opmerking: En in jouw omgeving zijn enkel heilige mensen die goed zijn en lief en al die andere positieve punten?
Want men doet alsof de Geest van buiten in je gaat wonen als je Jezus aanneemt als je Redder.
Dan zou daar ook wat van te zien moeten zijn, maar je gaf zelf toe dat ook zij stelen, verkrachten, vreemdgaan en etc. Dus je denkt: Ik zie niet dat de gnosis mensen werkelijk andere mensen maakt, dus dat is nep.
En dan is mijn antwoord: Dan is ook het geloof in iets buiten je nep, want de mensen gedragen zich net zo slecht of goed als anderen.

Snap je?

En mijn intentie is altijd om mensen op feiten te wijzen zonder ze meteen uit te lachen of te bashen. Maar als je een discussie al wekenlang houdt en er komt iedere keer weer iemand bij met ideeėn die al lang daarvoor letterlijk ontkracht zijn, dan houdt ook die goede bedoeling eens op.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')