abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220828010
Wat dat betreft zou het ook wel tof zijn als artiesten als Darin, Molly Sandén, Agnes, Victor Leksell of Miss Li zouden meedoen. Maar ja, zij hebben eigenlijk meer te verliezen dan te winnen met Mello; dus dat zal wel niet gebeuren.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 mei 2026 @ 21:10:12 #202
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_220828266
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef NLpop het volgende:
Het probleem komt nu aan de oppervlakte maar speelt al jaren in Melodifestivalen. De goede resultaten van Loreen, KAJ, Cornelia en M&M konden het nog een beetje verbloemen, maar de kwaliteit van MF gaat al jaren achteruit.

Fans zeggen ook dat UMK, de Finse finale, eigenlijk beter en interessanter is dan MF.

Zweden had vroeger een MF-finale met meerdere sterke acts en songs die het allemaal goed zouden kunnen doen in Eurovisie. Maar afgelopen jaren werd het minder.. een paar. Met verder in MF vooral heel veel opvulling, middelmatige troep. MF sleept zich voort, voorspelbaar, formule-achtig, en ze recyclen steeds dezelfde acts, liedjes, songwriters en producers.

Zelfs acts als Smash Into Pieces, JHF, Theoz, Kiana, Mariette, Liamoo, Jacqline, Dotter, Meira Omar (die ik persoonlijk allemaal best goed vind) hebben liedjes in MF waar een soort waas overheen hangt van onbeduidendheid, en nikserigheid. Geen echte urgentie. Een formule. Obligaat. Ik denk dat het ook geldt voor My System van Felicia.

Dit jaar hadden ze niet één hele goede act die kon verbloemen wat eigenlijk al langere tijd gaande is met MF.
Eigenlijk was Greczula een prima inzending geweest. Geen winnaar, maar had wel top 10 gehaald.
  Manager PR/Moderator maandag 18 mei 2026 @ 08:25:50 #203
269689 crew  Viv
pi_220829667
quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 20:06 schreef NLpop het volgende:

Zelfs acts als Smash Into Pieces, JHF, Theoz, Kiana, Mariette, Liamoo, Jacqline, Dotter, Meira Omar (die ik persoonlijk allemaal best goed vind) hebben liedjes in MF waar een soort waas overheen hangt van onbeduidendheid, en nikserigheid.
Dat niet alleen, maar bijvoorbeeld Smash Into Pieces en Meira Omar hebben hun beste liedje al "verspild" en komen nu met slappe aftreksels daarvan.
pi_220831338
twitter

De baas van Melodifestivalen vertrekt. Dit staat los van de uitslag. SVT is bezig met een grote reorganisatie vanwege bezuinigingen, en hij maakt gebruik van een vertrekregeling.

Al komt een frisse wind bij Melodifestivalen niet ongelegen natuurlijk.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_220837812
^ Interessant nieuws Fred_B! Ik ben benieuwd of die frisse wind ook echt komt, of de opvolger op dezelfde voet verder gaat.

quote:
0s.gif Op zondag 17 mei 2026 21:10 schreef Evenstar het volgende:[..]
Eigenlijk was Greczula een prima inzending geweest. Geen winnaar, maar had wel top 10 gehaald.
Hij had het waarschijnlijk wel beter gedaan inderdaad. Maar ik vond er niet veel aan. Heel middelmatig en flauw.. bland.

quote:
0s.gif Op maandag 18 mei 2026 08:25 schreef Viv het volgende:[..]
Dat niet alleen, maar bijvoorbeeld Smash Into Pieces en Meira Omar hebben hun beste liedje al "verspild" en komen nu met slappe aftreksels daarvan.
Dat ben ik met je eens. Het gebeurt dat een act die goed scoort het jaar erna een sterk liedje en staging krijgt om vervolgens de winst te pakken. Dat ging zo eerder met bijv. Loreen, Eric Saade, Marcus & Martinus. Maar er zijn ook acts die dan een slap aftreksel krijgen van wat ze al deden, precies wat je zegt. Vaak dezelfde songwriters en producers met meerdere inzendingen. Dan krijg je zo'n dertien in een dozijn idee. Lopendebandwerk. Dat is zo jammer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')