abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221566754
quote:
1s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 20:20 schreef Inbox het volgende:

[..]
In jaren?

Voor het eerst weer je huis uit geweest?

Van de week 2 euro uit een winkelwagen gehaald. Bij het langslopen zag ik dat er wat inzat, maar dat het geen glad randje zoals een winkelwagenmuntje was. Het was een munstuk van 2 euro. Iemand was vergeten het wagentje weer aan te koppelen en die supermarkt gebruikt dus nog wel munten voor een karretje.
Ben er niet zo actief mee bezig ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221567114
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 22:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ben er niet zo actief mee bezig ;)
Dat blijkt wel ;)

Ik ook niet. Verre van zelfs, maar vind toch wel eigenlijk een paar keer per jaar een muntje.

Briefjes helaas een stuk minder.
pi_221568393
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2026 21:16 schreef sigme het volgende:

[..]
Nou ja, niet echt vergeten dus, maar steeds vergeten om m'n telefoon paraat te hebben als ik weer langs die euro kwam (in een hoekje van de tuin van het huurhutje in Duitsland dat ik netjes heb opgeruimd zoals @:bart2002 zich vast wel herinnert).
En per saldo ben ik er dus uiteindelijk niet toe gekomen om de foto te maken en dus(!) ook niet om de euro op te rapen. Maar vergeten ben ik het niet _O-
Dit vind ik echt een heel raar verhaal. Dit is ook niet een situatie waar binnen de erratische hodonumismatiek een woord voor is eigenlijk. Zelfs niet iets waar een woord voor gaat komen. Ofjah, "een Sigme" :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_221572336
quote:
4s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 10:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Dit vind ik echt een heel raar verhaal. Dit is ook niet een situatie waar binnen de erratische hodonumismatiek een woord voor is eigenlijk. Zelfs niet iets waar een woord voor gaat komen. Ofjah, "een Sigme" :)
Nou, als ik het schop tot 'een sigme' in de gedrukte uitgave van een van de Via Pecunia jaarverslagen is mijn naam gemaakt :P
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 16 augustus 2026 @ 21:57:53 #180
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221589395

Zo, dat zag ik niet aankomen. Ik zie een glimmertje liggen bij een verkoopautomaat (zo'n Wurlitzer die je op veel stations hebt tegenwoordig) dus ik denk, dat kon weleens een muntje zijn. Even naartoe lopen (meter of 10 of zo). En ik loop erheen, blijkt inderdaad een muntje te zijn *O* Ik maak een foto van een meter afstand, en ik maak een foto close-up, jeej.

Ik denk, ha, mooi :P en pak hem op. En net dat ik hem oppak zie ik dat er 30 cm verderop NOG EENTJE ligt :o :o van schrik geen foto meer gemaakt maar meteen opgepakt. Een multi find *O* Tweede multi find dit jaar al *O* *O* *O* Eentje per jaar is gebruikelijk.

En toen pas zag ik dat die tweede ook op die eerste foto stond _O_ :D

Mijn dag kon niet meer stuk :s)

Maar wacht, u krijgt nog veel meer. Het is vandaag de 16e dag van de maand. De laatste maand-dag die nog droog stond. Eindelijk heb ik nu op elke dag van de maand minimaal één keer geld gevonden *O*

Daar komt nog bij dat ik bij deze met 34 muntjes het totaal aantal van 2024 geëvenaard heb, EN dat dat bij elkaar precies ¤ 4,50 is, en ook dat is een evenaring van de eindstand van 2024.

Ik denk, ik moet het even kwijt aan de fans :D
  zondag 16 augustus 2026 @ 22:14:31 #181
31936 Dr_Flash
CoinMeister
pi_221589541
En ¤ 4,50 is natuurlijk eckt fantastisch.
pi_221589579
_O_
Spoilers!
  donderdag 20 augustus 2026 @ 10:21:09 #183
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_221612112
quote:
5s.gif Op maandag 13 juli 2026 13:39 schreef Kopiko het volgende:
* Kopiko liep door z'n grauwe buitenwijk en bedacht ineens: "deze maand nog niks gevonden en het is toch alweer de dertiende!"
Gisteren vergelijkbaar genot.

* Kopiko was zowaar aan het wandelen en een minuut of 20 na beseffen "ik heb deze maand nog niet toegeslagen"... dit!
.
Tweecenter? Stuiver? Neen! Na een zout/azijnbadje (in VBL gescoord) bleek...

^O^
pi_221612289
That is amazing _O_
pi_221612372
Jij vindt tenminste de zware jongens :D Ik heb sinds 2 april niets meer van boven de 10 cent gevonden :X
  Spellchecker donderdag 20 augustus 2026 @ 11:12:31 #186
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_221612385
quote:
11s.gif Op donderdag 20 augustus 2026 11:11 schreef Dr_Flash het volgende:
Jij vindt tenminste de zware jongens :D Ik heb sinds 2 april niets meer van boven de 10 cent gevonden :X
Het jaar is nog niet om.
Het wordt kouder, dus mensen dragen meer kleren waar zakken in zitten waar muntjes uit kunnen vallen :!
pi_221612396
Precies, en het POWERPLAY SEIZOEN komt er ook nog aan (kerstmarkten *) ) _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')