Jawel, alleen het kost mensenkennis om het verschil te zien in succesvolle mensen en ware charlatans.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 18:49 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Niet alleen in de sport trouwens.
Dan is eigenlijk iedere opvallende uitblinker in deze wereld verdacht.
('Tot op bepaalde hoogte'?)
Daar wil je ook zo kort mogelijk zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:09 schreef Momo het volgende:
Veel teams zijn nu pas in hun hotel rond Pau @:Rellende_Rotscholier als ik bepaalde insta stories zie van Picnic, Jayco, Unox etc.
Eddy Merckx is nota bene meerdere keren betrapt op doping.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
Pogi is zo goed dat hij zelfs zonder doping de Tour zou winnen
Tja met al die strenge controles denk ik eerlijk gezegd niet dat hij pakt.
Eens om de 50 jaar komt er een supertalent tevoorschijn. In de jaren 60 en 70 was dat onze Eddy Merckx en rond de jaren 2020 is dat Pogacar
Dat is toch altijd zo geweest. Vroeger was men toch ook niet zo kritisch? Smeets zaagde tijdens de Avondetappe niet elke avond gasten door. Nelissen had het er nooit over. Het bedorven kip verhaal van PDM. Een keer 'n renner die in een talkshow aangaf dat hij dacht dat Armstrong doping pakte en dan een publiekelijk standje kreeg in WRN van de KNWU-voorzitter. Etc.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:26 schreef noodgang het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat niemand meer kritisch is. De pers vreet het verhaal over de foodcoachapp en betere trainingen als zoete koek en vragen niet meer door. Terwijl er genoeg dingen zijn waar we ontzettend kritisch naar mogen zijn, zoals alle mensen die in het verleden bewijsbaar betrokken waren bij enorme doping praktijken, die nu nog volop betrokken zijn bij de ploegen en renners.
Zorg nou eerst eens dat in elk geval die mensen compleet uit de sport verdwijnen en dat alles en stuk transparanter wordt en er kritische vragen gesteld en beantwoord mógen worden (moeten eigenlijk).
Maar nu zijn we wel heel naïef met zn allen
Tijd voor de Franse pers om vraagtekens bij Pogacar te zetten dusquote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is toch altijd zo geweest. Vroeger was men toch ook niet zo kritisch? Smeets zaagde tijdens de Avondetappe niet elke avond gasten door. Nelissen had het er nooit over. Het bedorven kip verhaal van PDM. Een keer 'n renner die in een talkshow aangaf dat hij dacht dat Armstrong doping pakte en dan een publiekelijk standje kreeg in WRN van de KNWU-voorzitter. Etc.
De Franse pers op een gegeven moment wel, maar vooral tegen niet-Fransen.
En daar hebben we dus helemaal niks van geleerd blijkbaar.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat is toch altijd zo geweest. Vroeger was men toch ook niet zo kritisch? Smeets zaagde tijdens de Avondetappe niet elke avond gasten door. Nelissen had het er nooit over. Het bedorven kip verhaal van PDM. Een keer 'n renner die in een talkshow aangaf dat hij dacht dat Armstrong doping pakte en dan een publiekelijk standje kreeg in WRN van de KNWU-voorzitter. Etc.
Jawel.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:30 schreef noodgang het volgende:
[..]
En daar hebben we dus helemaal niks van geleerd blijkbaar.
Het is ook makkelijker (en leuker?) om het allemaal te negeren. We willen ook strijd en records zien. Sportjournalisten zijn ook vaak veredelde fanboys en fangirls.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:30 schreef noodgang het volgende:
[..]
En daar hebben we dus helemaal niks van geleerd blijkbaar.
Als je in het dagelijks leven een niet-wielerfan hoort zeggen "ach, ze gebruiken toch allemaal doping" als reden waarom ze niet kijken heb ik ook de neiging om de edele wielersport te verdedigen. Ook al wil ik het liefst dat elke steen wordt omgedraaid.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:35 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is ook makkelijker (en leuker?) om het allemaal te negeren. We willen ook strijd en records zien. Sportjournalisten zijn ook vaak veredelde fanboys en fangirls.
Terecht. Eerst genoten van een wandeling door de mooiste stad van Frankrijkquote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:09 schreef Momo het volgende:
Veel teams zijn nu pas in hun hotel rond Pau @:Rellende_Rotscholier als ik bepaalde insta stories zie van Picnic, Jayco, Unox etc.
Dat loopt ook nog, al zijn ze nu bij het wielrennen er ook achter gekomen dat het beter is om er niet teveel achter aan te zitten.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je in het dagelijks leven een niet-wielerfan hoort zeggen "ach, ze gebruiken toch allemaal doping" als reden waarom ze niet kijken heb ik ook de neiging om de edele wielersport te verdedigen. Ook al wil ik het liefst dat elke steen wordt omgedraaid.
Dat argument mag je echt alleen maar gebruiken als je geen enkele sport kijkt, zoals in dit topic al een paar keer terecht is benoemdquote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:37 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je in het dagelijks leven een niet-wielerfan hoort zeggen "ach, ze gebruiken toch allemaal doping" als reden waarom ze niet kijken heb ik ook de neiging om de edele wielersport te verdedigen. Ook al wil ik het liefst dat elke steen wordt omgedraaid.
Maar het hebben van een idee is wat anders dan hier zeggen "het is een feit dat Pogacar een charlatan is." Of: "Pogacar is een bedrieger. Het is zinloos om daarover te discussiëren."quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel, alleen het kost mensenkennis om het verschil te zien in succesvolle mensen en ware charlatans.
Ik heb het idee dat we nu 1,5 week naar de laatste categorie moeten zitten kijken.
Maar goed, je kunt idd ook er neutraal naar kijken en elke dag denken, sjonge wat issie goed he?
Nelissen was wel iets meer van het doorgraven bij verdenkingen dan Smeets.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 22:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Waar komt dat nieuws dan vandaan?quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar al het nieuws over Team Sky en David Rozman van afgelopen week. Echt een overvloed aan bewijs over de duistere zaakjes die daar plaats vonden (en vinden).
En wat doet de media met al die onthullingen? Precies niks.
Verbaas me ook dat dit weinig roering heeft gebracht.quote:Op vrijdag 18 juli 2025 20:30 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Kijk alleen al naar al het nieuws over Team Sky en David Rozman van afgelopen week. Echt een overvloed aan bewijs over de duistere zaakjes die daar plaats vonden (en vinden).
En wat doet de media met al die onthullingen? Precies niks.
Ja, de meesten willen het er niet over hebben. Een Boogerd wil het er niet over hebben, een Kroon ook niet. De meeste gasten aan tafel van talkshows ook niet. Net gestopte renners zijn nog teveel collega om mensen verdacht te maken. Etc.quote:Op zaterdag 19 juli 2025 05:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Nelissen was wel iets meer van het doorgraven bij verdenkingen dan Smeets.
Dat leverde De Limburger en de NOS zelfs af en toe een 'scoop' op.
Maar verder is de sportjournalistiek inderdaad al sinds mensenheugenis een verzameling van fanclubs. Dat is niet zomaar zo geworden in de laatste jaren.
Nochtans wordt doping een lastig onderwerp als je een voormalige zondaar naast je hebt zitten als co-commentator. Die bovendien heeft aangegeven dat hij het er liever niet over wil hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |