abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218253776
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 18:49 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Niet alleen in de sport trouwens.
Dan is eigenlijk iedere opvallende uitblinker in deze wereld verdacht.
('Tot op bepaalde hoogte'?)
Jawel, alleen het kost mensenkennis om het verschil te zien in succesvolle mensen en ware charlatans.
Ik heb het idee dat we nu 1,5 week naar de laatste categorie moeten zitten kijken.
Maar goed, je kunt idd ook er neutraal naar kijken en elke dag denken, sjonge wat issie goed he?
Vakman pur sang
  vrijdag 18 juli 2025 @ 22:09:37 #227
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218254540
Veel teams zijn nu pas in hun hotel rond Pau @Rellende_Rotscholier als ik bepaalde insta stories zie van Picnic, Jayco, Unox etc.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 22:10:13 #228
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_218254545
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:09 schreef Momo het volgende:
Veel teams zijn nu pas in hun hotel rond Pau @:Rellende_Rotscholier als ik bepaalde insta stories zie van Picnic, Jayco, Unox etc.
Daar wil je ook zo kort mogelijk zijn natuurlijk.
  Moderator vrijdag 18 juli 2025 @ 22:14:25 #229
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218254585
Pogi is zo goed dat hij zelfs zonder doping de Tour zou winnen :T

Tja met al die strenge controles denk ik eerlijk gezegd niet dat hij pakt.

Eens om de 50 jaar komt er een supertalent tevoorschijn. In de jaren 60 en 70 was dat onze Eddy Merckx en rond de jaren 2020 is dat Pogacar
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_218254632
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:14 schreef capuchon_jongen het volgende:
Pogi is zo goed dat hij zelfs zonder doping de Tour zou winnen :T

Tja met al die strenge controles denk ik eerlijk gezegd niet dat hij pakt.

Eens om de 50 jaar komt er een supertalent tevoorschijn. In de jaren 60 en 70 was dat onze Eddy Merckx en rond de jaren 2020 is dat Pogacar
Eddy Merckx is nota bene meerdere keren betrapt op doping.
pi_218254676
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 20:26 schreef noodgang het volgende:

[..]
Het probleem is vooral dat niemand meer kritisch is. De pers vreet het verhaal over de foodcoachapp en betere trainingen als zoete koek en vragen niet meer door. Terwijl er genoeg dingen zijn waar we ontzettend kritisch naar mogen zijn, zoals alle mensen die in het verleden bewijsbaar betrokken waren bij enorme doping praktijken, die nu nog volop betrokken zijn bij de ploegen en renners.

Zorg nou eerst eens dat in elk geval die mensen compleet uit de sport verdwijnen en dat alles en stuk transparanter wordt en er kritische vragen gesteld en beantwoord mógen worden (moeten eigenlijk).
Maar nu zijn we wel heel naïef met zn allen
Dat is toch altijd zo geweest. Vroeger was men toch ook niet zo kritisch? Smeets zaagde tijdens de Avondetappe niet elke avond gasten door. Nelissen had het er nooit over. Het bedorven kip verhaal van PDM. Een keer 'n renner die in een talkshow aangaf dat hij dacht dat Armstrong doping pakte en dan een publiekelijk standje kreeg in WRN van de KNWU-voorzitter. Etc.

De Franse pers op een gegeven moment wel, maar vooral tegen niet-Fransen.
  vrijdag 18 juli 2025 @ 22:25:48 #232
262211 hhh38
pi_218254687
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:24 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat is toch altijd zo geweest. Vroeger was men toch ook niet zo kritisch? Smeets zaagde tijdens de Avondetappe niet elke avond gasten door. Nelissen had het er nooit over. Het bedorven kip verhaal van PDM. Een keer 'n renner die in een talkshow aangaf dat hij dacht dat Armstrong doping pakte en dan een publiekelijk standje kreeg in WRN van de KNWU-voorzitter. Etc.

Tijd voor de Franse pers om vraagtekens bij Pogacar te zetten dus
  Moderator vrijdag 18 juli 2025 @ 22:30:19 #233
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_218254741
quote:

[..]

En daar hebben we dus helemaal niks van geleerd blijkbaar.
pi_218254762
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:30 schreef noodgang het volgende:

[..]
Jawel.

Dat men er gewoon glashard over liegt. EPO is voor een kinderziekenhuis. Priem weet niks van epo die in een TVM-auto is gevonden. PDM viel uit door bedorven kip, etc.

En d'r is ook gewoon geen bewijs. Behalve wat staatjes waaruit blijkt dat het allemaal erg hard gaat.

Als je elke Tour-uitzending ook gaat vullen met doping-insinuaties e.d. dan haken er ook mensen en sponsoren af.
pi_218254773
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:30 schreef noodgang het volgende:

[..]
Het is ook makkelijker (en leuker?) om het allemaal te negeren. We willen ook strijd en records zien. Sportjournalisten zijn ook vaak veredelde fanboys en fangirls.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 18 juli 2025 @ 22:37:53 #236
262211 hhh38
pi_218254788
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:35 schreef Felagund het volgende:

[..]
Het is ook makkelijker (en leuker?) om het allemaal te negeren. We willen ook strijd en records zien. Sportjournalisten zijn ook vaak veredelde fanboys en fangirls.
Als je in het dagelijks leven een niet-wielerfan hoort zeggen "ach, ze gebruiken toch allemaal doping" als reden waarom ze niet kijken heb ik ook de neiging om de edele wielersport te verdedigen. Ook al wil ik het liefst dat elke steen wordt omgedraaid.
pi_218254800
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:09 schreef Momo het volgende:
Veel teams zijn nu pas in hun hotel rond Pau @:Rellende_Rotscholier als ik bepaalde insta stories zie van Picnic, Jayco, Unox etc.
Terecht. Eerst genoten van een wandeling door de mooiste stad van Frankrijk
pi_218254849
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:37 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Als je in het dagelijks leven een niet-wielerfan hoort zeggen "ach, ze gebruiken toch allemaal doping" als reden waarom ze niet kijken heb ik ook de neiging om de edele wielersport te verdedigen. Ook al wil ik het liefst dat elke steen wordt omgedraaid.
Dat loopt ook nog, al zijn ze nu bij het wielrennen er ook achter gekomen dat het beter is om er niet teveel achter aan te zitten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  vrijdag 18 juli 2025 @ 23:29:27 #239
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_218255173
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 22:37 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Dat argument mag je echt alleen maar gebruiken als je geen enkele sport kijkt, zoals in dit topic al een paar keer terecht is benoemd :)
pi_218256099
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 20:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jawel, alleen het kost mensenkennis om het verschil te zien in succesvolle mensen en ware charlatans.
Ik heb het idee dat we nu 1,5 week naar de laatste categorie moeten zitten kijken.
Maar goed, je kunt idd ook er neutraal naar kijken en elke dag denken, sjonge wat issie goed he?
Maar het hebben van een idee is wat anders dan hier zeggen "het is een feit dat Pogacar een charlatan is." Of: "Pogacar is een bedrieger. Het is zinloos om daarover te discussiëren."
Want dat zijn hier inmiddels de standaard-opmerkingen geworden.

Ik kijk overigens niet echt 'neutraal' (want ik zou het meer dan OK vinden als er een ander wint), maar eerder 'objectief'.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_218256102
quote:

[..]

Nelissen was wel iets meer van het doorgraven bij verdenkingen dan Smeets.

Dat leverde De Limburger en de NOS zelfs af en toe een 'scoop' op.

Maar verder is de sportjournalistiek inderdaad al sinds mensenheugenis een verzameling van fanclubs. Dat is niet zomaar zo geworden in de laatste jaren.
Nochtans wordt doping een lastig onderwerp als je een voormalige zondaar naast je hebt zitten als co-commentator. Die bovendien heeft aangegeven dat hij het er liever niet over wil hebben.

[ Bericht 7% gewijzigd door Toby56 op 19-07-2025 06:01:19 ]
pi_218256103
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 20:30 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Kijk alleen al naar al het nieuws over Team Sky en David Rozman van afgelopen week. Echt een overvloed aan bewijs over de duistere zaakjes die daar plaats vonden (en vinden).

En wat doet de media met al die onthullingen? Precies niks.
Waar komt dat nieuws dan vandaan?
Ik zou zeggen: van de media.
pi_218258107
quote:
10s.gif Op vrijdag 18 juli 2025 20:30 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Kijk alleen al naar al het nieuws over Team Sky en David Rozman van afgelopen week. Echt een overvloed aan bewijs over de duistere zaakjes die daar plaats vonden (en vinden).

En wat doet de media met al die onthullingen? Precies niks.
Verbaas me ook dat dit weinig roering heeft gebracht.
Terwijl dit toch eenvoudige journalistiek is, kunt immers het nieuws van anderen citeren.
pi_218261842
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juli 2025 05:53 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Nelissen was wel iets meer van het doorgraven bij verdenkingen dan Smeets.

Dat leverde De Limburger en de NOS zelfs af en toe een 'scoop' op.

Maar verder is de sportjournalistiek inderdaad al sinds mensenheugenis een verzameling van fanclubs. Dat is niet zomaar zo geworden in de laatste jaren.
Nochtans wordt doping een lastig onderwerp als je een voormalige zondaar naast je hebt zitten als co-commentator. Die bovendien heeft aangegeven dat hij het er liever niet over wil hebben.
Ja, de meesten willen het er niet over hebben. Een Boogerd wil het er niet over hebben, een Kroon ook niet. De meeste gasten aan tafel van talkshows ook niet. Net gestopte renners zijn nog teveel collega om mensen verdacht te maken. Etc.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 10 / 10
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')