abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217923037

quote:
01-03-24
Quincy Promes zou donderdag zijn vastgehouden op een vliegveld in Dubai. Dat melden verschillende Russische media. De in Nederland tweemaal veroordeelde profvoetballer was er de afgelopen tijd voor een trainingskamp met zijn Russische ploeg Spartak Moskou. Waar zijn medespelers op een vlucht naar Rusland stapten, kwam de Nederlander niet voorbij de grenscontrole.

Promes - in Nederland veroordeeld voor drugssmokkel en het neersteken van een neef - werd volgens de Russische media tegengehouden op de internationale luchthaven Al Maktoum in Dubai. Waarom is onduidelijk. Diezelfde media wisten te melden dat de voetballer later op de dag zijn ploeggenoten met een andere vlucht zou kunnen volgen, maar De Telegraaf meldt donderdagavond laat op basis van bronnen dat Promes nog steeds vastzit op een politiebureau in de buurt.
https://www.ad.nl/buitenl(...)veld-dubai~ab67101e/
quote:
12-06-25
Quincy Promes (33) opgepakt in zijn woning in Dubai

Topvoetballer Quincy Promes is donderdag opgepakt in zijn woning in Dubai, bevestigt zijn advocaat Cem Polat. De raadsman reageert verrast op de arrestatie van de voormalig international en wil en kan vooralsnog geen verdere details geven.

Promes kwam eerder deze week in het nieuws omdat hij wil terugkeren naar Nederland, maar alleen als hij dan niet in de cel komt in afwachting van de strafzaak tegen hem. Het hof in Amsterdam gaf daaraan geen gehoor. „Er komt geen schorsing van het bevel gevangenneming”, aldus de rechter dinsdag.

Promes (33) is door de rechtbank veroordeeld tot zes jaar cel voor betrokkenheid bij de smokkel van cocaïne en tot achttien maanden voor het neersteken van zijn neef.

‘Ik ben onschuldig’

In hoger beroep zijn beide zaken samengevoegd, maar het is nog niet duidelijk wanneer de inhoudelijke behandeling is. Promes ontkende tot nu toe in beide strafzaken schuldig te zijn en zijn advocaat laat doorschemeren dat dat nog steeds het geval is.

romes, oud-speler van Ajax, FC Twente, en Sevilla, zit al een tijdje in Dubai en mag de Emiraten niet verlaten in afwachting van een uitleveringsprocedure. Volgens de Telegraaf is hij op grond van die procedure aangehouden, maar dat kan advocaat Polat niet bevestigen. Het Nederlandse Openbaar Ministie is onbereikbaar voor een reactie.

Een gevoelige kwestie
Nederland heeft al een poosje geleden om zijn uitlevering gevraagd. Volgens het OM is het verzoek ‘in een gevorderd stadium’ en zit er schot in’. Maar een tijdlijn valt er niet aan te verbinden, zei de advocaat-generaal. „Het is een gevoelige kwestie, we moeten het niet forceren.” Hij benadrukte dat het OM Promes ‘zo snel mogelijk’ in Nederland wil hebben.

Volgens de advocaat van Promes wil zijn cliënt heel graag naar Nederland. „Hij wil tekst en uitleg geven, maar hij wil ook zijn professionele voetbalcarrière voortzetten.” Volgens de advocaat heeft Promes momenteel ‘meerdere aanbiedingen van clubs ‘binnen en buiten Nederland’, maar een nadere toelichting kan hij niet geven.

Ik mis Nederland
Tegen RTL Boulevard zei Promes deze week dat hij bereid is om op en neer te vliegen op momenten dat justitie en het hof dat willen, maar dat hij daarna weer wil terugkeren naar de club waarvoor hij dan speelt. „Ik ga niet liegen dat ik Nederland erg mis en graag terug wil komen. Er wordt ook al heel vaak gezegd dat ik op de vlucht ben, maar ik probeer al een tijd contact te maken met justitie om het op te lossen.”

Of hij gaat bekennen of ontkennen tijdens het hoger beroep, wilde hij niet zeggen tegen het programma. „Ik wil me verantwoorden in Nederland en mijn carrière voortzetten. En dat ik bij wijze van een paar keer op en neer vlieg naar Nederland als ik word opgeroepen en dan dat ik gewoon kan doorvoetballen. Dat is wat ik wil.”

Transfervrij
Tijdens zijn veroordelingen speelde Promes bij Spartak Moskou in Rusland. Rusland levert geen mensen uit en dus kon hij niet worden opgepakt en naar Nederland worden gestuurd. Tijdens een trip naar Dubai met zijn club kwam hij in de problemen: door een verkeersongeluk werd hij daar wel aangehouden en deed Nederland een uitleveringsverzoek. Dat loopt al meer dan een jaar.

Promes mocht zich in Dubai wel vrij bewegen en ging voetballen bij Dubai United, op het tweede niveau. Dat is nu voorbij, zijn contract is afgelopen, maar er liggen nieuwe aanbiedingen voor de vijftigvoudig ex-international die eerder speelde voor onder meer Ajax, Sevilla en FC Twente.

;Ik zal verantwoordelijkheid nemen
Polat wilde niet zeggen welke clubs interesse hebben in Promes. Op een aantal kleinere sportsites een keer de naam van de Iraanse club Esteghlal genoemd, waar Clarence Seedorf tegenwoordig adviseur is. Maar dat is nergens bevestigd. „Als het allemaal afgelopen is, zal ik, wat het recht ook beslist, daar verantwoordelijkheid voor nemen. Ik respecteer het rechtssysteem”, aldus Promes.
https://www.ad.nl/sport/q(...)g-in-dubai~a8405107/

[ Bericht 7% gewijzigd door Zipportal op 12-06-2025 19:28:43 ]
pi_217923110
Hopelijk krijgt hij in hoger beroep ook de deksel op de neus en dat de straf hoger uitvalt.
pi_217923137
Gokje, hij is getipt vanuit Nederland dat dit eraan zat te komen.

Zit je dan tot 2030 vast in de gevangenis.
Heb je 9 jaar in Rusland en in de gevangenis gezeten voor wat extra miljoenen om je ego te voeden.

Had ie 9 jaar gevoetbal in Saudi-Arabie, Dubai of Qatar, had ie meer (eerlijke) centjes gehad.
Hell To The Liars
pi_217923180
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:29 schreef Droopie het volgende:
Gokje, hij is getipt vanuit Nederland dat dit eraan zat te komen.

Zit je dan tot 2030 vast in de gevangenis.
Heb je 9 jaar in Rusland en in de gevangenis gezeten voor wat extra miljoenen om je ego te voeden.

Had ie 9 jaar gevoetbal in Saudi-Arabie, Dubai of Qatar, had ie meer (eerlijke) centjes gehad.
is toch 7.5 jaar gevangenisstraf? Zal dan eerder 2032 worden als hij zich een beetje netjes gedraagt.

Kan hierna wellicht nog aan de slag bij FC de Rebellen.
  donderdag 12 juni 2025 @ 19:36:33 #5
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_217923225
Al uitgeleverd?
pi_217923240
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:36 schreef dvdfreak het volgende:
Al uitgeleverd?
Zo beginnen.
  Forum Admin donderdag 12 juni 2025 @ 19:46:38 #7
35723 crew  GGMM
pi_217923356
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:27 schreef Zipportal het volgende:
Hopelijk krijgt hij in hoger beroep ook de deksel op de neus en dat de straf hoger uitvalt.
Wat ben jij hatelijk zeg
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  Miss 200.000.000! donderdag 12 juni 2025 @ 20:00:30 #8
367000 roos94
pi_217923593
7 jaar cel heeft je vader niet *O*
pi_217923617
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:27 schreef Zipportal het volgende:
Bellemoeke present?
  donderdag 12 juni 2025 @ 20:06:24 #10
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_217923664
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 19:32 schreef Toefjes het volgende:

[..]
is toch 7.5 jaar gevangenisstraf? Zal dan eerder 2032 worden als hij zich een beetje netjes gedraagt.

Kan hierna wellicht nog aan de slag bij FC de Rebellen.
Dit is Nederland he, die staat begin 2029 weer buiten.
pi_217923717
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:03 schreef Wereldgozer het volgende:

[..]
Bellemoeke present?
Vanavond bij Sjamberto al.
pi_217923727
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juni 2025 20:06 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dit is Nederland he, die staat begin 2029 weer buiten.

Een situatieschets.
pi_217923903
Hahaha prachtig lekker voor je vuile kkhond _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')