Tussen de A12, A2, A27 en de N204 is meer dan genoeg ruimte om prachtige wijken neer te zetten.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zie weer heel veel projectie en binair denken. Ik wil niets, maar jij vereenzelvigd iemand die je iets uitlegt gelijk weer met een kampje zodat dat makkelijk in je hoofd past ofzo. Ik zeg dat er verschillende keuzes gemaakt worden op basis van beschikbare ruimte. Daarom maak je op 0,3 km2 binnenstedelijk andere keuzes dan aan de rand zoals in Leidsche Rijn. Brandevoort bouwen in de Merwedekanaalzone levert je ruimte op voor pakweg 750 mensen. Veel te weinig voor een stad als Utrecht.
Kan wel maar wordt niet op ingezet.quote:
Nee. De hoeveelheid opwarmende materialen waarmee je de hoogte inbouwt, ga jij niet met groen compenseren dat a) als eerste sneuvelt om toch nog extra geld te kunnen verdienen aan iets anders in zo'n plan, b) 20 jaar nodig heeft om het goed te doen en dan wordt het soms alweer vervangen en c) lang niet altijd de juiste groeiplaatsen krijgt om het goed te doen.quote:En hitte vang je doorgaans beter op met veel groen dan met ruime hoeveelheden steen of asfalt om je auto te parkeren toch?
Lees je nou echt niet?quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tussen de A12, A2, A27 en de N204 is meer dan genoeg ruimte om prachtige wijken neer te zetten.
quote:Op dinsdag 11 maart 2025 16:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Kun je dan eens intekenen op de kaart van Utrecht waar nog 5 vierkante kilometer vrije ruimte om woningen te bouwen is, dit Merwede gebied is 0.3 maar vierkante kilometer.
Ja, daar gaan waarschijnlijk zo'n 25000 woningen komen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 18:38 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De grootste hoek van Utrecht wacht op bebouwing , ja daar zijn weilanden
zou wel goed zijn als men eens een beetje doorpakt hiermee en niet zo traag doet met vergunningenquote:Op dinsdag 11 maart 2025 19:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, daar gaan waarschijnlijk zo'n 25000 woningen komen.
https://www.utrecht.nl/wo(...)wikkeling-rijnenburg
Was daar ook niet dat gedoe met windmolens ja of nee.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:00 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zou wel goed zijn als men eens een beetje doorpakt hiermee en niet zo traag doet met vergunningen
ja kloptquote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Was daar ook niet dat gedoe met windmolens ja of nee.
De warmtepompinstallatie die voor de hele wijk neergezet gaat worden gaat volgens het plan ook kunnen koelen. En omdat dat een centrale installatie gaat zijn met warmtewisselaars in het Merwedekanaal, heb je veel minder (geluids)overlast dan wanneer iedereen zijn eigen airco op zou hangen. En in mijn eigen ervaring is vloerkoeling ook veel comfortabeler dan een blazende airco in je woning.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:28 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Kan wel maar wordt niet op ingezet.
Enkel de binnenste strook van 200m is autovrij. Juist omdat het om zo een smalle wijk gaat, betekent het autovrij zijn in de praktijk helemaal niet zo veel. Vergelijkbaar met woonwijken waar tussen de woningen gemeenschappelijk groen is en de auto's alleen rondom aan de buitenkant parkeren. En er zijn nog steeds parkeerplaatsen die de bewoners kunnen kopen bij hun woning, alleen niet meer genoeg voor elke woning. Dus autovrij is erg relatief. Het is nog lang geen Cristiania zoals in Kopenhagen.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 17:17 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Klaarblijkelijk wel, want jij wilt geen autoluw maar helemaal geen autos in de wijk, en de autos uit een wijk halen om nog meer mensen op een vierkante meter te zetten.
Waarom doe je net alsof dit een slecht iets is? Groenlinks heeft in Utrecht de gemeenteraadsverkiezingen gewonnen in 2022. Het zou pas vreemd zijn als ze niet hun eigen agenda uitvoeren.quote:Op dinsdag 11 maart 2025 20:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja klopt
daarom denk ik dat GL weer een spelletje speelt , die geeft de voorkeur aan de eigen agenda,
nog snel ff die windmolens erdoor heen drukken ten koste van woningbouw voor de kiezersquote:Op woensdag 12 maart 2025 10:15 schreef knoopie het volgende:
[..]
Waarom doe je net alsof dit een slecht iets is? Groenlinks heeft in Utrecht de gemeenteraadsverkiezingen gewonnen in 2022. Het zou pas vreemd zijn als ze niet hun eigen agenda uitvoeren.
quote:Op woensdag 12 maart 2025 10:36 schreef Monolith het volgende:
Ik snap ook mensen denken dat Utrechters het allemaal vreselijk vinden al dat linkse beleid. Als dat het geval was geweest, dan wonnen die partijen niet consequent de verkiezingen. Dan hadden we hier al lang en breed Rotterdamse uitslagen gehad.
https://www.ad.nl/utrecht(...)n-de-meern~a3a92873/quote:Hoe het Amsterdam-Rijnkanaal Utrecht nog steeds in tweeën deelt: VVD en PVV winnen in Vleuten-De Meern
Terwijl de ene kant van het Amsterdam-Rijnkanaal massaal voor GroenLinks-PvdA stemde, ging het er aan de andere kant totaal anders aan toe: de PVV werd in Vleuten-De Meern bijna de grootste. Zo tekent zich letterlijk een waterscheiding af tussen deze (conservatieve) kant van het kanaal met de links-progressieve stemmer aan de andere kant van het water.
dat komt door de studenten die vaak stemmen wat er aan posters in de uni aangeplakt hangtquote:Op woensdag 12 maart 2025 10:36 schreef Monolith het volgende:
Ik snap ook mensen denken dat Utrechters het allemaal vreselijk vinden al dat linkse beleid. Als dat het geval was geweest, dan wonnen die partijen niet consequent de verkiezingen. Dan hadden we hier al lang en breed Rotterdamse uitslagen gehad.
https://www.utrecht.nl/be(...)ie-zit-er-in-de-raadquote:Op woensdag 12 maart 2025 18:50 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/utrecht(...)n-de-meern~a3a92873/
quote:Parijs stemt in referendum vóór autovrij maken van 500 straten
Parijzenaars hebben zondag in een referendum gestemd vóór het autovrij maken van 500 straten in de Franse hoofdstad. Bijna 66 procent van de stemmers steunde de maatregel, al was de opkomst historisch laag.
Volgens Le Parisien bracht slechts 4 procent van de hoofdstedelingen een stem uit. Het was het derde referendum in drie jaar tijd in Parijs.
De maatregel betekent dat Parijs van 200 naar 700 autovrije straten gaat. Hierdoor verdwijnen tienduizend parkeerplaatsen, bovenop de tienduizend die in 2020 al werden geschrapt. Welke straten autovrij worden, wordt later op wijkniveau bepaald.
Ongeveer een tiende van alle straten in Parijs wordt op deze manier afgesloten voor auto's.
Eerder stemden inwoners van Parijs in referenda voor een verbod op e-scooters en een verdrievoudiging van de parkeertarieven voor SUV's.
De rechtse oppositie is fel tegen de maatregelen, die het zakenverkeer en reddingsdiensten zouden belemmeren. In 2026 zijn er verkiezingen in de stad en kunnen de maatregelen van het linkse stadsbestuur worden teruggedraaid als rechts wint.
https://www.nu.nl/buitenl(...)van-500-straten.html
Waarom niet? Een gemeentebestuur mag het ook zonder referendum beslissen, dus dan is dit een extraatje. Als rechts zo tegen zou zijn, waarom kunnen ze dan niet hun achterban mobiliseren? Moesten ze meer dan 100 meter lopen?quote:Op maandag 24 maart 2025 10:28 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Met zo extreem lage opkomst zou het niet mogen imo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |