Het is ook niet zo dat de openbaar aanklager van het icc compleet onafhankelijk is met zijn deels pakistaanse afkomst.quote:Op zondag 24 november 2024 16:16 schreef Durmada het volgende:
Altijd vermakelijk als Fokkers denken dat ze meer wijsheid in pacht hebben over zulke kwesties dan het Internationaal Strafhof.
Mja.. recht is recht en als er immuniteit bestaat voor landen die geen ondertekenaars zijn van het verdrag, dan is dat recht. Daar gaat Nederland dan zijn boekje te buiten, niet Frankrijk.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:05 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Hoeveel meer bewijs moet er nog zijn dat het idee van internationaal recht een lachertje is.
Men schermt er erg graag mee maar wanneer puntje bij paaltje komt word het opzij gezet.
Het gaat mij meer om het feit dat er bepaalde users hier rondlopen die geloven in internationaal recht en dat elk land zich daar maar aan moet houden.quote:Op vrijdag 29 november 2024 11:18 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mja.. recht is recht en als er immuniteit bestaat voor landen die geen ondertekenaars zijn van het verdrag, dan is dat recht. Daar gaat Nederland dan zijn boekje te buiten, niet Frankrijk.
Ooh daar ben ik het 100% met je eens. Zoals met wel meer verdragen is er een grote groep landen die hun reet ermee afvegen en waar niets aan gedaan kan wordenquote:Op vrijdag 29 november 2024 11:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het feit dat er bepaalde users hier rondlopen die geloven in internationaal recht en dat elk land zich daar maar aan moet houden.
Mijn argument is dat internationaal recht een lachertje is omdat er geen enkele macht is om landen aan dat recht te houden.
Zo kun je bijvoorbeeld een arrestatiebevel voor Netanyahu of Putin uitvaardigen maar kun je dat nooit uitvoeren.
Het recht van de sterkste geld en al helemaal in internationale politiek.
Oneens. Dan had Rusland makkelijk een arm land als Oekraine kunnen binnenvallen. Daarnaast loopt Putin het gevaar opgepakt te wordenquote:Op vrijdag 29 november 2024 11:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het gaat mij meer om het feit dat er bepaalde users hier rondlopen die geloven in internationaal recht en dat elk land zich daar maar aan moet houden.
Mijn argument is dat internationaal recht een lachertje is omdat er geen enkele macht is om landen aan dat recht te houden.
Zo kun je bijvoorbeeld een arrestatiebevel voor Netanyahu of Putin uitvaardigen maar kun je dat nooit uitvoeren.
Het recht van de sterkste geld en al helemaal in internationale politiek.
De enige reden dat Taiwan nog niet is aan gevallen is het feit dat de macht van de Amerikanen veel te groot is. Het is een conflict die de Chinezen zich niet kunnen veroorloven. Dat heeft echt heel weinig te maken met internationaal recht. Het concept internationaal recht is echt een wassen neus.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:30 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oneens. Dan had Rusland makkelijk een arm land als Oekraine kunnen binnenvallen. Daarnaast loopt Putin het gevaar opgepakt te worden
En China is nog steeds niet Taiwan binnengevallen. Dus dat internationaal recht geldt gewoon
China heeft het verdrag van Rome niet eens ondertekend, zoals ook Turkije. Dat verdrag van Rome lijkt me niet iets waar China rekening mee houdt.quote:Op vrijdag 29 november 2024 12:30 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Oneens. Dan had Rusland makkelijk een arm land als Oekraine kunnen binnenvallen. Daarnaast loopt Putin het gevaar opgepakt te worden
En China is nog steeds niet Taiwan binnengevallen. Dus dat internationaal recht geldt gewoon
Je hebt het fucking icc in Nederland staan en dan doe je dit.quote:Op vrijdag 29 november 2024 23:35 schreef opgebaarde het volgende:
Oh wacht. Schoof vindt nu ook dat Netanyahu de wapenbeurs in Nederland moeten kunnen bezoeken en ondanks arrestatiebevel toch als een vrij man weer weg mag vliegen
Ik word hier zo cynisch van.
[ x ]
Schoof is me zwaar tegengevallen qua moreel kompas. Überhaupt ook met het willen binnenhalen van Netanyahu.quote:Op vrijdag 29 november 2024 23:35 schreef opgebaarde het volgende:
Oh wacht. Schoof vindt nu ook dat Netanyahu de wapenbeurs in Nederland moeten kunnen bezoeken en ondanks arrestatiebevel toch als een vrij man weer weg mag vliegen
Ik word hier zo cynisch van.
[ x ]
Mooi toch? Moet dat instituut maar eens zuiver op de graad zijn. Waar zijn de bevelen voor Assad, Khamenei, Mohammed Bin Salman, Bush en Blair?quote:Op vrijdag 29 november 2024 23:42 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hebt het fucking icc in Nederland staan en dan doe je dit.
Hoezo? Hij blijft juist kalm in de antisemitische stroom.quote:Op vrijdag 29 november 2024 23:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Schoof is me zwaar tegengevallen qua moreel kompas. Überhaupt ook met het willen binnenhalen van Netanyahu.
Ze lijken bijna wel escalaties te willen creeeren en mee helpen uitbroeden. Hebben we straks helemaal dat Israel de skepter mag gaan zwaaien qua strafmaat hier en qua bepalen wie er allemaal anti-Israel zijn.
Het ging net zo goed, met alleen Afrikaantjesquote:Op zaterdag 30 november 2024 00:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mooi toch? Moet dat instituut maar eens zuiver op de graad zijn. Waar zijn de bevelen voor Assad, Khamenei, Mohammed Bin Salman, Bush en Blair?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |