abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_215714313
quote:
1s.gif Op zondag 24 november 2024 16:16 schreef Durmada het volgende:
Altijd vermakelijk als Fokkers denken dat ze meer wijsheid in pacht hebben over zulke kwesties dan het Internationaal Strafhof.
Het is ook niet zo dat de openbaar aanklager van het icc compleet onafhankelijk is met zijn deels pakistaanse afkomst.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 29 november 2024 @ 11:18:05 #127
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215714361
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Hoeveel meer bewijs moet er nog zijn dat het idee van internationaal recht een lachertje is.
Men schermt er erg graag mee maar wanneer puntje bij paaltje komt word het opzij gezet.
Mja.. recht is recht en als er immuniteit bestaat voor landen die geen ondertekenaars zijn van het verdrag, dan is dat recht. Daar gaat Nederland dan zijn boekje te buiten, niet Frankrijk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_215714430
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:18 schreef nixxx het volgende:

[..]
Mja.. recht is recht en als er immuniteit bestaat voor landen die geen ondertekenaars zijn van het verdrag, dan is dat recht. Daar gaat Nederland dan zijn boekje te buiten, niet Frankrijk.
Het gaat mij meer om het feit dat er bepaalde users hier rondlopen die geloven in internationaal recht en dat elk land zich daar maar aan moet houden.
Mijn argument is dat internationaal recht een lachertje is omdat er geen enkele macht is om landen aan dat recht te houden.
Zo kun je bijvoorbeeld een arrestatiebevel voor Netanyahu of Putin uitvaardigen maar kun je dat nooit uitvoeren.
Het recht van de sterkste geld en al helemaal in internationale politiek.
  vrijdag 29 november 2024 @ 11:49:38 #129
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_215714585
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het gaat mij meer om het feit dat er bepaalde users hier rondlopen die geloven in internationaal recht en dat elk land zich daar maar aan moet houden.
Mijn argument is dat internationaal recht een lachertje is omdat er geen enkele macht is om landen aan dat recht te houden.
Zo kun je bijvoorbeeld een arrestatiebevel voor Netanyahu of Putin uitvaardigen maar kun je dat nooit uitvoeren.
Ooh daar ben ik het 100% met je eens. Zoals met wel meer verdragen is er een grote groep landen die hun reet ermee afvegen en waar niets aan gedaan kan worden
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 29 november 2024 @ 12:30:58 #130
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_215714882
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 11:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Oneens. Dan had Rusland makkelijk een arm land als Oekraine kunnen binnenvallen. Daarnaast loopt Putin het gevaar opgepakt te worden

En China is nog steeds niet Taiwan binnengevallen. Dus dat internationaal recht geldt gewoon
pi_215714967
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 12:30 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Oneens. Dan had Rusland makkelijk een arm land als Oekraine kunnen binnenvallen. Daarnaast loopt Putin het gevaar opgepakt te worden

En China is nog steeds niet Taiwan binnengevallen. Dus dat internationaal recht geldt gewoon
De enige reden dat Taiwan nog niet is aan gevallen is het feit dat de macht van de Amerikanen veel te groot is. Het is een conflict die de Chinezen zich niet kunnen veroorloven. Dat heeft echt heel weinig te maken met internationaal recht. Het concept internationaal recht is echt een wassen neus.
pi_215715837
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 12:30 schreef Origami94 het volgende:

[..]

China heeft het verdrag van Rome niet eens ondertekend, zoals ook Turkije. Dat verdrag van Rome lijkt me niet iets waar China rekening mee houdt.

De VS, Rusland en Israël hebben het verdrag in eerste instantie wel ondertekend, maar daarna niet geratificeerd. Later hebben de VS, Rusland, Israel en bijvoorbeeld Soedan hun handtekening teruggetrokken. Diverse Afrikaanse landen overwegen (overwogen?) ook zich terug te trekken omdat ze het oneerlijk vinden.

Frankrijk gooit een bommetje op dat verdrag. Het westen heeft een hoge hoed op van recht, maar zoals ook een VS laat zien accepteren we het recht vooral (alleen) als het ons uitkomt. Rusland lacht zich vast en zeker suf dat westerse landen nu niet mee willen werken, we staan internationaal wederom voor paal

Het zou fijn zijn als Israël intern een onafhankelijk en geloofwaardig onderzoek doet en eventueel overgaat tot vervolging, daarmee zou het icc vanwege het complementariteitsprincipe (enigszins) buitenspel gezet worden. Het zou ook kunnen aantonen dat de beschuldigingen van het ICC feitelijk onjuist zijn en er niks oneerbaars is gebeurd. Het ICC is/was te snel, alleen dat interne onderzoek is nog steeds niet aangekondigd
  Overall beste user 2022 vrijdag 29 november 2024 @ 14:45:10 #133
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_215715913
Ik weet ook niet of zo'n onderzoek per se tijdens een oorlog plaats moet vinden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_215719654
Oh wacht. Schoof vindt nu ook dat Netanyahu de wapenbeurs in Nederland moeten kunnen bezoeken en ondanks arrestatiebevel toch als een vrij man weer weg mag vliegen

Ik word hier zo cynisch van.

twitter
pi_215719694
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 23:35 schreef opgebaarde het volgende:
Oh wacht. Schoof vindt nu ook dat Netanyahu de wapenbeurs in Nederland moeten kunnen bezoeken en ondanks arrestatiebevel toch als een vrij man weer weg mag vliegen

[ x ]
Je hebt het fucking icc in Nederland staan en dan doe je dit.
pi_215719718
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 23:35 schreef opgebaarde het volgende:

[ x ]
Schoof is me zwaar tegengevallen qua moreel kompas. Überhaupt ook met het willen binnenhalen van Netanyahu.

Ze lijken bijna wel escalaties te willen creeeren en mee helpen uitbroeden. Hebben we straks helemaal dat Israel de skepter mag gaan zwaaien qua strafmaat hier en qua bepalen wie er allemaal anti-Israel zijn.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 29-11-2024 23:51:33 ]
  zaterdag 30 november 2024 @ 00:01:15 #137
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215719779
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2024 23:42 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je hebt het fucking icc in Nederland staan en dan doe je dit.
Mooi toch? Moet dat instituut maar eens zuiver op de graad zijn. Waar zijn de bevelen voor Assad, Khamenei, Mohammed Bin Salman, Bush en Blair?
  zaterdag 30 november 2024 @ 00:02:24 #138
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_215719784
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2024 23:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Schoof is me zwaar tegengevallen qua moreel kompas. Überhaupt ook met het willen binnenhalen van Netanyahu.

Ze lijken bijna wel escalaties te willen creeeren en mee helpen uitbroeden. Hebben we straks helemaal dat Israel de skepter mag gaan zwaaien qua strafmaat hier en qua bepalen wie er allemaal anti-Israel zijn.
Hoezo? Hij blijft juist kalm in de antisemitische stroom.
pi_215719929
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 00:01 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Mooi toch? Moet dat instituut maar eens zuiver op de graad zijn. Waar zijn de bevelen voor Assad, Khamenei, Mohammed Bin Salman, Bush en Blair?
Het ging net zo goed, met alleen Afrikaantjes
vervolgen.... ICC is helaas wel vleugelarm inderdaad.

Inhoudelijk. Syrië heeft het verdrag niet getekend en de Syrische regering gaat zichzelf niet aangeven natuurlijk. Het is binnenlandse ellende daar dus icc kan niks.

Palestijnen hebben het verdrag van Rome wel geratificeerd. De VN veiligheidsraad heeft de zaak naar ICC gestuurd.

Amerika en Engeland doen er alles aan om de boel te frustreren, diplomatiek en werken absoluut nergens aan mee. In Afghanistan is wel een onderzoek gaande, maar ICC heeft onvoldoende macht en Amerika een potentiële dader doet er alles aan om de boel te frustreren. ICC kan weinig inderdaad en dat zie je wel nu een minister-president (of de schaduw minister president) van een democratisch vrij land met nu nog een werkende rechtsstaat die het arrestatiebevel even wil negeren.

Je kan deze vleugelarme situatie het ICC niet verwijten, maar eerder ons 'het westen' die recht en mensenrechten belangrijk vindt als we zelf maar wat vrijheid mogen behouden. alle landen zorgen er voor dat het ICC zo weinig kan. Dit van Israël en de Palestijnen gaat ook nooit gesloten worden.

We moeten die Putin maar gewoon eens met rust laten en in Gaza iets meer de andere kant op kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')