Ik heb wel 'nieuwbouw' maar gekozen voor een zo klein mogelijk woonoppervlak en dat is in mijn geval dus 54m2. Wel hebben we nog een aparte ruimte voor logees en een werkplaats/atelier van 42m2 ernaast en een tuin van 5000m2. Toen ik 23 was heb ik ook een eigen huis gebouwd die ik toen zo groot mogelijk wilde maar daar ben ik helemaal op terug gekomen inmiddels. Grote tuin vind ik wel belangrijk en er staat ook een kas zodat ik qwa eten redelijk zelfvoorzienend ben inmiddels.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 20:15 schreef Nismo1991 het volgende:
Blij met mijn bijna 300m2 woonoppervlakte, dan maar geen nieuwbouw
Dat is ook precies wat ik zou willen: een klein huis en veel kavel. Veel kavel heb al!quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:48 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik heb wel 'nieuwbouw' maar gekozen voor een zo klein mogelijk woonoppervlak en dat is in mijn geval dus 54m2. Wel hebben we nog een aparte ruimte voor logees en een werkplaats/atelier van 42m2 ernaast en een tuin van 5000m2. Toen ik 23 was heb ik ook een eigen huis gebouwd die ik toen zo groot mogelijk wilde maar daar ben ik helemaal op terug gekomen inmiddels. Grote tuin vind ik wel belangrijk en er staat ook een kas zodat ik qwa eten redelijk zelfvoorzienend ben inmiddels.
Nice. Ook in de mooiste provincie van Nederland, Drenthe?quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 13:14 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook precies wat ik zou willen: een klein huis en veel kavel. Veel kavel heb al!
Nee, in ook een mooie provincie van Nederland, Brabant.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:18 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Nice. Ook in de mooiste provincie van Nederland, Drenthe?
Is natuurlijk wat iedereen wil en nodig heeft. Zelf bouwen wil ik ooit ook nog eens doen, lijkt me enorm gaaf. Wij hebben de ruimte gewoon nodig (zijn een gezin van 6)quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:48 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik heb wel 'nieuwbouw' maar gekozen voor een zo klein mogelijk woonoppervlak en dat is in mijn geval dus 54m2. Wel hebben we nog een aparte ruimte voor logees en een werkplaats/atelier van 42m2 ernaast en een tuin van 5000m2. Toen ik 23 was heb ik ook een eigen huis gebouwd die ik toen zo groot mogelijk wilde maar daar ben ik helemaal op terug gekomen inmiddels. Grote tuin vind ik wel belangrijk en er staat ook een kas zodat ik qwa eten redelijk zelfvoorzienend ben inmiddels.
moet je bij de provincie zelf gaan werken dat scheelt enorm in de mogelijkhedenquote:Op dinsdag 27 augustus 2024 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, in ook een mooie provincie van Nederland, Brabant.
Ik heb de sonderingsrapporten niet maar ik zie hier wel overal schroefpalen gebruikt worden terwijl funderen op staal de norm was. Volgens mij zijn de redenen economisch en garantiekwesties.quote:Op dinsdag 27 augustus 2024 11:33 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Als er veen onder het zand ligt, is heien een goed idee, zit je puur op zand voegt heien niets toe
Prijs opdrijven? Extra werk verkopen?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb de sonderingsrapporten niet maar ik zie hier wel overal schroefpalen gebruikt worden terwijl funderen op staal de norm was. Volgens mij zijn de redenen economisch en garantiekwesties.
Nee daar heeft een projectontwikkelaar weinig aan om de bouwkosten te verhogen.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 12:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Prijs opdrijven? Extra werk verkopen?
Meerwerk te verkopen wel.quote:Op woensdag 28 augustus 2024 13:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee daar heeft een projectontwikkelaar weinig aan om de bouwkosten te verhogen.
voor aanbouwen in ide binnenstad gebruikt men schroefp[alen, is makklijker oook en die paarrhonderd euro doet er niet toequote:Op woensdag 28 augustus 2024 09:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb de sonderingsrapporten niet maar ik zie hier wel overal schroefpalen gebruikt worden terwijl funderen op staal de norm was. Volgens mij zijn de redenen economisch en garantiekwesties.
Heb jij ook project nieuwbouw gekocht?quote:Op woensdag 28 augustus 2024 15:31 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Meerwerk te verkopen wel.
nee dat gaat niet,de fundering dat bepaald het bouwbesluit en de sondering, , goed onderheien dar kom je echt niet onderuit, gaat ook om de veiligheidquote:Op woensdag 28 augustus 2024 19:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Heb jij ook project nieuwbouw gekocht?
Je kunt een aanbouw, dakkapel kiezen en wat stopcontacten verplaatsen en dat was het wel.
Compleet andere fundering methoden of zelfs andere luchtroosters zijn een nogo.
Allemachtig wat een keuzevrijheid.....quote:Op woensdag 28 augustus 2024 20:30 schreef michaelmoore het volgende:
wat ik alrtijd mocht kiezen is de buitenkraan en extra wastafel, dat is het wel
Uiteraard!quote:Op dinsdag 20 augustus 2024 19:17 schreef halfway het volgende:
Die "deskundige" moet gewoon zijn smoel houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Amsterdam =/= Nederland.quote:Op vrijdag 23 augustus 2024 19:26 schreef Eightyone het volgende:
https://www.parool.nl/nie(...)ter-worden~b2a5bb2d/
Een nieuw stuk, over te kleine woningen in Amsterdam.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |