Ik zie het zelf als dat je je allemaal niet zo druk moet maken over dit soort dingen en als iemand het verkeerd zegt overleef je het wel. En ja, als iemand je bewust en alleen daarmee pest mag je er best wat van zeggen. Maar nogmaals, waar ligt de grens? Tot in hoeverre moet ik meegaan met transmensen? Furries? Boom-zelf-identificeerders? Adult babies?quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoe zie je dat zelf, vind je dat men je op een specifieke manier moet aanspreken, of is de ander daar vrij in?
[..]
Ik tref dat nooit.
[..]
Het probleem is dat de gedraging van individuen een hele groep wordt aangerekend.
Als ik mijn brilglas door een oogarts uit mijn oog moet laten peuteren nadat ik een of andere hork een meisje genoemd heb betekent dat natuurlijk niet dat elke kerel zo gewelddadig reageert op misgenderen.
Hoe kom je erbij dat ze meer rechten of bescherming hebben dan de rest van ons?quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zie het zelf als dat je je allemaal niet zo druk moet maken over dit soort dingen en als iemand het verkeerd zegt overleef je het wel. En ja, als iemand je bewust en alleen daarmee pest mag je er best wat van zeggen. Maar nogmaals, waar ligt de grens? Tot in hoeverre moet ik meegaan met transmensen? Furries? Boom-zelf-identificeerders? Adult babies?
Oh, apart, voor iemand die zich er zo mee bezig houdt heb je dan een heel erg eenkennige bubbel in je social media feed. Ik zeg niet dat elk transpersoon zo extreem is, maar aangezien er statistisch gezien al niet eens zo heel veel transmensen zijn, is het alleen op reddit best een groot percentage.
Het gaat in dit topic over het gedrag van transgenders naar JK en het geeft wmb voornamelijk aan dat we niet te maken hebben met een heel stabiele groep mensen.
Waarom moet de hele samenleving meegaan in de waanbeelden van een paar individuen? En dan bedoel ik, waarom zouden ze meer rechten of bescherming moeten hebben dan de rest van ons?
quote:Op vrijdag 12 april 2024 20:17 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als ik mijn brilglas door een oogarts uit mijn oog moet laten peuteren nadat ik een of andere hork een meisje genoemd heb betekent dat natuurlijk niet dat elke kerel zo gewelddadig reageert op misgenderen.
Hier ben ik het ook mee eens.quote:Op zaterdag 13 april 2024 16:44 schreef Telefoonvork het volgende:
Lesbiënes, homos, bisexuelen, transsexuelen, en asexuelen kan ik best begrijpen. Ik heb meer moeite met de zogenoemde "interseksen", of mensen die zich dan als het ene geslacht "identificeren" en vervolgens van het andere - ergo, wanneer het hen uitkomt.
Ik vind ook dat transvrouwen (van man naar vrouw transsexuelen) zich niet horen in te mengen met vrouwensporten, simpelweg om het verschil tussen de lichamen (spiermassa, botten)
Mja, er zullen nu wel mensen uit die groep boos worden op mij omdat ik iets zeg wat hen niet uitkomt.
Een maatschappelijke verandering van ethiek bestaat uit vele individuele veranderingen van ethiek.quote:Op vrijdag 12 april 2024 07:05 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dit staat in mijn reactie:
.... wat er precies veranderd is in de maatschappij ...
quote:
Bij jou ben ik daar niet van overtuigd.quote:
Als je er geen een kent is dit natuurlijk wel een beetje een domme opmerkingquote:Op dinsdag 16 april 2024 20:09 schreef MadJackthePirate het volgende:
Transgenders zijn vaak maar van die vage figuren.
Dan wel inderdaad. Nu ik dit typ bedenk ik dat ik eens een collega had die transgender was die wel 'normaal' was in mijn ogen. De rest (meer dan 5, minder dan 10) zijn van die sneeuwvlokje figuren.quote:Op dinsdag 16 april 2024 20:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je er geen een kent is dit natuurlijk wel een beetje een domme opmerking
Mhmquote:Op dinsdag 16 april 2024 20:17 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dan wel inderdaad. Nu ik dit typ bedenk ik dat ik eens een collega had die transgender was die wel 'normaal' was in mijn ogen. De rest (meer dan 5, minder dan 10) zijn van die sneeuwvlokje figuren.
Ik vind het wel grappig dat 30 jaar geleden ik dit soort discussies had over de homo emancipatie, en dat anno nu niemand meer kan herinneren wat er in die tijd op dat gebied is veranderd.quote:Op dinsdag 16 april 2024 18:29 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Een maatschappelijke verandering van ethiek bestaat uit vele individuele veranderingen van ethiek.
En ik vind het grappig dat je dat zelf nooit echt door lijkt te hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |