Het probleem zaterdag was ook dat zijn team niet goed genoeg was. Hij kwam veel te snel met alleen Wellens te zitten.quote:Op zondag 17 maart 2024 13:11 schreef wimderon het volgende:
Misschien moet Pogacar een keer proberen om met zoveel mogelijk ploeggenoten de Poggio aan te vatten en daar thermonucleair te gaan als team. De huidige tactiek om het vooral op de Cipressa zo hard mogelijk te maken heeft nu al drie keer niet gewerkt (al is dat ook maar doordat Van der Poel te goed was).
Laat wellicht toch zien dat 300km een andere koek is want op papier had hij een uitstekende ploeg mee. Prima resultaten in voorjaar van Hirschi, Del Toro, Ulissi en Wellens.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het probleem zaterdag was ook dat zijn team niet goed genoeg was. Hij kwam veel te snel met alleen Wellens te zitten.
Nu is het bij UAE tactisch nooit zo strikt dan als bij een Ineos of Visma.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Laat wellicht toch zien dat 300km een andere koek is want op papier had hij een uitstekende ploeg mee. Prima resultaten in voorjaar van Hirschi, Del Toro, Ulissi en Wellens.
Ulissi en Hirschi gaan alleen niet voor een ander op kop rijden, in dat kader is het best vreemd om ze mee te nemen.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Laat wellicht toch zien dat 300km een andere koek is want op papier had hij een uitstekende ploeg mee. Prima resultaten in voorjaar van Hirschi, Del Toro, Ulissi en Wellens.
Dan moet je Bjerg en McNulty gaan meenemen denk ik, als ze hun dag hebben dan hahaquote:Op maandag 18 maart 2024 09:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ulissi en Hirschi gaan alleen niet voor een ander op kop rijden, in dat kader is het best vreemd om ze mee te nemen.
Wat dat betreft blijft UAE een luxe uitvoering van Wanty.
Die loodst Philipsen zo naar de winst in LBLquote:Op maandag 18 maart 2024 10:05 schreef Fretwork het volgende:
Gaat van der Poel in LBL een rol van betekenis kunnen spelen?
Dit was namelijk met overschot zo te zien.
McBulty stond ook gepland toch? Maar was ziek?quote:Op maandag 18 maart 2024 10:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet je Bjerg en McNulty gaan meenemen denk ik, als ze hun dag hebben dan haha
McNulty zou hier ook starten, maar werd wegens ziekte vervangen voor Del Toro.quote:Op maandag 18 maart 2024 10:06 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet je Bjerg en McNulty gaan meenemen denk ik, als ze hun dag hebben dan haha
UAE heeft nog steeds niet door dat schaduwkopmannen niet per se de beste knechten zijn.quote:Op maandag 18 maart 2024 09:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Laat wellicht toch zien dat 300km een andere koek is want op papier had hij een uitstekende ploeg mee. Prima resultaten in voorjaar van Hirschi, Del Toro, Ulissi en Wellens.
Ik denk dat Mou en Javier Sola op die brommer reden @Koffieplanterquote:Op dinsdag 19 maart 2024 14:54 schreef Slobeend het volgende:
Pogacar heeft twee dagen voor de koers de KOMmetjes op de Poggio en Cipresse gepakt, omdat hij achter een brommer gereden heeft volgens Mohoric. Maar hij heeft ze wel laten staan. Nee dit kan niet.
quote:Ze moeten vullen en lullen en missen de geur en de sociale omgeving van de Primavera
Heeft U als fietsfan, afgelopen zaterdag, de wielerkoers Milaan-Sanremo he-le-maal bekeken? Heeft U dik zes uur zitten staren met de geprevelde wens: ’Gebeurt er nog wat?’
Heeft U een ’indutje’ of drie moeten overwinnen en vond U de finale veertien minuten wel aardig maar geen droomfinale? Ja, wel voor de Belgische sprinter Jasper Philipsen, een klant die snel bij zijn positieven was na zijn zege. Maar een herhaling van het Grote Duel van afgelopen jaar, toen ’onze’ Mathieu van der Poel en de Sloveen Tadej Pogacar er een 24-karaats finale van maakten, zat er nu niet in.
Axioma: als sprinters gaan bepalen wie de Primavera gaat winnen, waren de Grote Meneren niet werkelijk op afspraak. U keek ellendig lang naar een kopgroep vol onbekenden, het werd later, zo soms viel er iemand, de vaart zat er geweldig in en de commentatoren wisten bij God niet meer waar ze het over moesten hebben in al die uren.
Vroeger schreef een Amerikaanse sportjournalist dat het kijken naar de tien kilometer schaatsen hetzelfde was als gras zien groeien.
En dit? De Primavera bewoog wel, maar schoot nooit op.
En de tv zond, omdat zulks een brandend nieuw idee van wielersportbazen is, de hele koers uit en schoot, zoals te verwachten was, zichzelf in de voet. Gaap, gaap, gaap.
Een eindeloze brij aan reclame en zelfbevlekkende aankondigingen van andere sporten en evenementen en vroegere hoogtepunten vulden de uren. Iedereen wist waar de koers openging en meteen weer dicht. Als je de laatste 22 kilometer had bekeken, wist je alles en had je een hele rits vertellingen uit het verleden gemist.
Kijk, ik werd in de jaren zeventig opgeleid met de wetenschap dat de uitzending van Milaan-Sanremo zo rond half drie begon. Dan pas immers zou er echt beweging in het peloton komen, zo wisten de kenners van de zenders.
Hoe dat ging? Er werd met een stuk of tien commentatoren geluncht in een restaurant, 89 meter achter de streep. Pasta, goede witte wijn en ’wie weet wat er in de koers gebeurt?’ Dat wisten we toen niet, de wereld zag er toen immers heel anders uit. Geen computers, geen draagbare telefoons, maar wel dezelfde afstand tussen Milaan en Sanremo, want die twee plaatsen verhuisden niet. Toen ook al werd er vaak gevreesd voor saaie koersen, met uren schouder aan schouder rijdende renners en een ineens openbrekende finale. De prelude was een ongekend lang voorspel, zonder opwinding.
De commentatoren van nu zitten, schrik niet, heel vaak thuis, moeten vullen en lullen en missen dat grappige restaurant, de geur en de sociale omgeving van de Primavera. Jammer.
https://m.leidschdagblad.(...)ferral&utm_content=/
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |