abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212597691
Creteur met zijn kutstatistiekjes :') Altijd gunstig als het een Belg betreft :')
pi_212599423
Jack does it in real time...
pi_212599912
quote:
De checklist is volledig afgevinkt.
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 19:27:12 #79
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_212600365
twitter

Vandaag in de schoolkrant.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_212600402
quote:
Het fenomeen Sammy -O- Kijk al weer uit naar Vive le Velo :7
pi_212600491
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[ x ]

Vandaag in de schoolkrant.
Leuk, we kunnen nog wat winnen ook *O* Meedraaien met de Sporza uitzending.
Misschien mag je nog bij Karrel in het hokje plaats nemen :D
pi_212600707
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:34 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Leuk, we kunnen nog wat winnen ook *O* Meedraaien met de Sporza uitzending.
Moet postcode invullen, en Nederlandse postcode pakt hij niet -O-
Net efkes anges
  maandag 26 februari 2024 @ 19:49:49 #83
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212600758
quote:
Geld krijgen om altijd dezelfde reportage te maken _O_
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_212601703
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 19:34 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Daar mogen tegenwoordig al mislukte Ajax spitsen aanschuiven. Groetjes, Wesley Sonck

Ik vind het leuk dat de Belgen veel wielrennen verslaan, maar het niveau dat Sporza tegenwoordig aantikt is wel mensonterend te noemen. Dat reken ik Karrel trouwens volledig aan met zijn besmettelijke vlaggetjesaids
The owls are not what they seem
pi_212602336
De nieuwe Rik is uit.

quote:
Rik Bossuyt, de steward met de step, gaat viraal: “Het scheelde niet veel of ik lag op m’n neus”

Wout van Aert zette zondag Kuurne-Brussel-Kuurne naar zijn hand, maar vlak na de aankomst werd er minstens zoveel over Rik Bossuyt gebabbeld. De 54-jarige steward begeleidde de winnaar een kilometer lang op zijn step en ging zo viraal. “Enkel jammer van de grove opmerkingen over m’n gewicht.”

Maandagochtend 8.30 uur. We bellen met Rik Bossuyt. “Ja, zegt u maar, geen probleem. Ik ben aan het rijden. Op mijn step? Nee nee, met de wagen. De step zit in de koffer.”

Jammer, want dat had het verhaal nog beter gemaakt. Maar het was al geweldig om zien hoe Bossuyt zondagnamiddag tijdens Kuurne-Brussel-Kuurne faam verwierf. Al 27 jaar is de 53-jarige man uit Oudenaarde steward tijdens de Vlaamse wielerklassiekers en al meer dan tien jaar vangt hij aan de meet de winnaar op, om hem als een soort bodyguard af te schermen en naar de interviewzone en dopingcontrole te begeleiden. Maar nooit eerder liep hij zo in de picture als nu. Enfin, lopen deed hij maar even. Al snel sprong hij op een elektrische step, waarmee hij op elegante wijze met Wout van Aert richting perstent gleed. Een nieuwigheidje, zo geeft hij aan.

“Ik heb die step vorige week zelf gekocht”, vertelt Bossuyt. “Ik zocht vooral een oplossing voor mijn echte job. Als algemeen directeur van de KBK-scholengemeenschap in Kortrijk moet ik mij vaak van de ene school naar de andere verplaatsen. Dat gaat vaak maar om een kilometer of twee, maar met de auto is dat niet te doen. Dan betaal je je blauw aan parking. Nu parkeer ik mij bij de eerste school en van daaruit kan ik de andere scholen met mijn step. Tegelijk was het de ideale oplossing voor Kuurne, want sinds een paar jaar moet je daar na de aankomst meer dan een kilometer overbruggen.”

Achillespezen gescheurd
Vorig jaar kwam Bossuyt ook al in beeld toen hij met zijn elektrische fiets naast winnaar Tiesj Benoot reed. Maar met zijn step ging hij nog meer over de tongen. Hij ging echt viraal. “Het is ongelofelijk. Ik heb wel honderden berichten gekregen. Ik zag ook dat Wout op Instagram een fotootje gepost heeft, waarop ik met zijn fiets rijd en hij met mijn step. Voor alle duidelijkheid, dat is niet echt gebeurd. (lacht) Dat zal bewerkt zijn met Photoshop of AI. Maar leuk dat Wout ermee kan lachen, want ik voelde me er al een beetje ongemakkelijk bij. Het moet over hém gaan, niet over mij. Ik deed gewoon mijn job.”

“Maar oké, ik snap wel dat de mensen erover praten”, zegt hij. “Het enige jammere zijn de negatieve of zelfs grove opmerkingen op sociale media. Dat gaat dan over mijn gewicht. Alsof je fysiek niets kan als je wat zwaarder bent. Bij andere koersen loop ik mee met de renners en daar warm ik mij ook voor op, door aan de aankomst wat te joggen. Dat moet ook, want anders dreig je een blessure op te lopen. Een collega scheurde ooit zijn beide achillespezen omdat hij de hele tijd had stilgestaan. Soit, ik maak mij er niet te druk in. Ik weet wat ik kan. (lachend) En ik ben door een of ander rustoord een keer uitgeroepen tot rolmodel voor kloeke mensen. Mooi toch?”

Bolt en de segway
Dat Bossuyt – zoals de renners – investeert in zijn materiaal, verdient eigenlijk net respect. “Ja, zo’n stop kost wel iets, hoor. Zeker omdat het er één voor zwaardere mensen is. Als je naar de Carrefour gaat, vind je goedkope steps, maar dat is meestal voor kindjes van max 50 kilo. Dat gaat bij mij niet vooruit, hè. Ik heb een stevig model gekocht met twee schijfremmen, daar betaal je toch bijna duizend euro voor. Maar je hebt het gezien, het komt goed van pas. Ik wil wel nog erbij zeggen: normaal draag ik altijd een helm en dat zou ik ook iedereen aanraden, want zo’n step is toch vrij gevaarlijk. Alleen is dat na zo’n koers niet echt praktisch. Je wil niet op de streep staan met helm en zonder step. En je kan ook moeilijk zeggen: ‘Wout, wacht een minuutje, ik moet m’n helm nog aandoen.’”

Maar gelukkig beging hij geen accidenten. Herinner u hoe Usain Bolt na een 200 meter spurt op het WK atletiek ooit gevloerd werd door een segway. Bossuyt: “Ik heb daar ook nog aan moeten denken. Want toen ik met Wout de bocht in moest, om af te slaan naar de tent, zag ik ineens een diepe rioolput. Ik kwam redelijk dicht, dus het was effe spannend. Het scheelde niet veel of ik lag op m’n neus, maar ik heb me nog kunnen herpakken. Stel je voor, de winnaar ten val brengen. Zoiets moet je te allen prijze proberen te vermijden. Ze zouden me snel door iemand anders vervangen.”
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 21:33:35 #86
pi_212602386
quote:
“Ik heb die step vorige week zelf gekocht”, vertelt Bossuyt. “Ik zocht vooral een oplossing voor mijn echte job. Als algemeen directeur van de KBK-scholengemeenschap in Kortrijk moet ik mij vaak van de ene school naar de andere verplaatsen. Dat gaat vaak maar om een kilometer of twee, maar met de auto is dat niet te doen. Dan betaal je je blauw aan parking. Nu parkeer ik mij bij de eerste school en van daaruit kan ik de andere scholen met mijn step. Tegelijk was het de ideale oplossing voor Kuurne, want sinds een paar jaar moet je daar na de aankomst meer dan een kilometer overbruggen.”
quote:
“Het enige jammere zijn de negatieve of zelfs grove opmerkingen op sociale media. Dat gaat dan over mijn gewicht. Alsof je fysiek niets kan als je wat zwaarder bent. Bij andere koersen loop ik mee met de renners en daar warm ik mij ook voor op, door aan de aankomst wat te joggen. Dat moet ook, want anders dreig je een blessure op te lopen. Een collega scheurde ooit zijn beide achillespezen omdat hij de hele tijd had stilgestaan.
quote:
Dat Bossuyt – zoals de renners – investeert in zijn materiaal, verdient eigenlijk net respect. “Ja, zo’n stop kost wel iets, hoor. Zeker omdat het er één voor zwaardere mensen is. Als je naar de Carrefour gaat, vind je goedkope steps, maar dat is meestal voor kindjes van max 50 kilo. Dat gaat bij mij niet vooruit, hè. Ik heb een stevig model gekocht met twee schijfremmen, daar betaal je toch bijna duizend euro voor. Maar je hebt het gezien, het komt goed van pas. Ik wil wel nog erbij zeggen: normaal draag ik altijd een helm en dat zou ik ook iedereen aanraden, want zo’n step is toch vrij gevaarlijk. Alleen is dat na zo’n koers niet echt praktisch. Je wil niet op de streep staan met helm en zonder step. En je kan ook moeilijk zeggen: ‘Wout, wacht een minuutje, ik moet m’n helm nog aandoen.’”
Dit is de Belgische variant van De Speld neem ik aan. :')
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 21:35:23 #87
pi_212602408
Een step met schijfremmen van duizend euro om van de ene school naar de andere te rijden. Want anders betaal je teveel parkeerkosten.
  maandag 26 februari 2024 @ 21:41:02 #88
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_212602449
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2024 21:35 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Een step met schijfremmen van duizend euro om van de ene school naar de andere te rijden. Want anders betaal je teveel parkeerkosten.
Na een schooljaar heb je het eruit!
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator maandag 26 februari 2024 @ 21:43:44 #89
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_212602481
quote:
Maar gelukkig beging hij geen accidenten. Herinner u hoe Usain Bolt na een 200 meter spurt op het WK atletiek ooit gevloerd werd door een segway. Bossuyt: “Ik heb daar ook nog aan moeten denken. Want toen ik met Wout de bocht in moest, om af te slaan naar de tent, zag ik ineens een diepe rioolput. Ik kwam redelijk dicht, dus het was effe spannend. Het scheelde niet veel of ik lag op m’n neus, maar ik heb me nog kunnen herpakken. Stel je voor, de winnaar ten val brengen. Zoiets moet je te allen prijze proberen te vermijden. Ze zouden me snel door iemand anders vervangen.”
pi_212602570
Net efkes anges
pi_212602756
quote:
Beter totaal negeren anders krijg je nog meer van die aandachttrekkers in de koers.
pi_212630239
Update: biergooier gepakt door de politie+
De toeschouwer die het glas op de Muur van Geraardsbergen richting Vos gooide, is inmiddels herkend door de politie en uitgenodigd voor verhoor, zo meldt Het Nieuwsblad donderdagochtend. De lokale politie van Geraardsbergen gaat nu aan de slag met het incident. De tv-beelden waren uiteindelijk goed genoeg om de man te identificeren.

De politie reageert als volgt: 'Helaas werd dit prachtige sportevenement overschaduwd door een incident waarbij Marianne Vos een beker drank in het gezicht kreeg gegooid door een toeschouwer. Dit incident leidde tot verontwaardiging binnen het wielermilieu.' Er is een proces-verbaal opgesteld voor slagen en verwondingen.

https://www.msn.com/nl-nl(...)3afea7c11000c4&ei=15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')