abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 januari 2024 @ 09:04:52 #101
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212126801
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 08:50 schreef HSG het volgende:

[..]
Ze werken in het weekend of "s avonds extra omdat ze anders te weinig verdienen om rond te komen. Al helemaal als je een gezien hebt.
Je kan ook ZZPer worden.
pi_212126836
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Je kan ook ZZPer worden.
Heerlijk jezelf onderwerpen aan schijnzelfstandigheid.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_212127270
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 08:50 schreef HSG het volgende:

[..]
Ze werken in het weekend of "s avonds extra omdat ze anders te weinig verdienen om rond te komen. Al helemaal als je een gezien hebt.
Ik ken wat gasten die in de bouw werken en die verdienen echt niet slecht hoor. Stukken meer dan de meeste MBO-beroepen in ieder geval.

Ze klussen er wel naast en gaan daar royaal van op vakantie.
  maandag 22 januari 2024 @ 10:20:50 #104
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_212127536
quote:
0s.gif Op zondag 21 januari 2024 13:14 schreef Morri2 het volgende:

[..]
Klopt. Zo ken ik een 50-er die minder uren is gaan werken omdat ze dan allerlei toeslagen krijgt en dat financieel voordeliger is dan meer uren werken.
Maar zo heb ik dus wel een Gen Z collega. Hadden het er laatst over dat we vanuit de CAO in januari er weer 3% bij kregen, iedereen blij, maar zij meteen heel teleurgesteld "ow, als ik maar niet boven de toeslagengrens kom". Ze had het er ook al over om een dag minder te gaan werken omdat ze anders niet 100% kon profiteren van de toeslagen 8)7
Don't let my username fool you...
  maandag 22 januari 2024 @ 10:25:18 #105
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212127636
quote:
7s.gif Op maandag 22 januari 2024 09:09 schreef HSG het volgende:

[..]
Heerlijk jezelf onderwerpen aan schijnzelfstandigheid.
Als je zoveel zwart er naast werkt heb je genoeg opdrachtgevers lijkt mij. Het punt is, gewoon premies betalen als je er gebruik van wilt maken.
pi_212127990
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 10:20 schreef Metalfreak het volgende:

[..]
Maar zo heb ik dus wel een Gen Z collega. Hadden het er laatst over dat we vanuit de CAO in januari er weer 3% bij kregen, iedereen blij, maar zij meteen heel teleurgesteld "ow, als ik maar niet boven de toeslagengrens kom". Ze had het er ook al over om een dag minder te gaan werken omdat ze anders niet 100% kon profiteren van de toeslagen 8)7
Dat is natuurlijk belachelijk. Of toch niet? Als je netto hetzelfde (of meer) overhoudt met een dag minder werken, waarom zou je dan niet méér mogen genieten?

Ja, het is heel krom dat het zo werkt. Ja, je gaat zo geen carrière maken. Dat laatste is een keus. Het eerste, daarvoor moet je bij de overheid zijn, niet bij de individuele werknemer.

Als loonslaaf krijg je ook maar zoveel waardering, tot je ineens te duur/overbodig/irritant bent. Dan is al dat hele harde werken van jaren in een klap niet meer relevant. Hoe lager op de ladder (en dus met of dichtbij toeslagen), hoe sneller die 'waardering' verdwijnt.

Nog niet te spreken over het woon-werkverkeer. In de file staan om de zakken van je baas te gaan vullen. Triester kan ik mijn leven bijna niet inbeelden ;(
  maandag 22 januari 2024 @ 11:20:01 #107
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_212128130
quote:

[..]
Dit is precies wat er mis is in het systeem.
Werken moet lonen, meer werken moet meer lonen.
Hele systeem van toe en bijslagen, subsidies etc is een wildgroei, een dure wildgroei met veel overhead.
Beter is het af te schaffen, de overhead er uit te gooien en al het bespaarde geld in lastenverlichting te steken.
pi_212128517
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 08:57 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Ja hoor, wat zijn de skills van hem?

Verder goede vergelijking hoor..
:')
Het is allebei irrelevant of je er ooit 1 gezien hebt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_212129604
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 11:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dit is precies wat er mis is in het systeem.
Werken moet lonen, meer werken moet meer lonen.
Hele systeem van toe en bijslagen, subsidies etc is een wildgroei, een dure wildgroei met veel overhead.
Beter is het af te schaffen, de overhead er uit te gooien en al het bespaarde geld in lastenverlichting te steken.
Het geld van subsidies en toeslagen e.d. gaat toch naar de portemonnees van de rechtse meerderheid?
  maandag 22 januari 2024 @ 15:32:49 #110
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_212130575
quote:
1s.gif Op maandag 22 januari 2024 11:00 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk belachelijk. Of toch niet? Als je netto hetzelfde (of meer) overhoudt met een dag minder werken, waarom zou je dan niet méér mogen genieten?

Ja, het is heel krom dat het zo werkt. Ja, je gaat zo geen carrière maken. Dat laatste is een keus. Het eerste, daarvoor moet je bij de overheid zijn, niet bij de individuele werknemer.

Als loonslaaf krijg je ook maar zoveel waardering, tot je ineens te duur/overbodig/irritant bent. Dan is al dat hele harde werken van jaren in een klap niet meer relevant. Hoe lager op de ladder (en dus met of dichtbij toeslagen), hoe sneller die 'waardering' verdwijnt.

Nog niet te spreken over het woon-werkverkeer. In de file staan om de zakken van je baas te gaan vullen. Triester kan ik mijn leven bijna niet inbeelden ;(
Files hebben we hier richting het werk weinig last van, dat scheelt. Krom is het ergens wel, maar het is ook maar één punt waar je daar "last" van krijgt. En het is niet zo dat je meer overhoudt als je minder gaat werken, het is alleen zo dat er een punt is waarop het verschil uiterst klein is. Maar als je eenmaal over dat punt heen bent, dan loont werken toch weer en zeker als je nog aan het begin van je werkende leven zit vind ik dat geen gezonde houding. Het is ook niet het type dat nu echt zoveel dingen buiten haar werk doet, het is een type dat dan vooral passief op de bank hangt en wat series gaat kijken.
Don't let my username fool you...
pi_212131746
Generatie lamstralen dus.
  maandag 22 januari 2024 @ 19:29:20 #112
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_212133241
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 17:21 schreef Halcon het volgende:
Generatie lamstralen dus.
Ik ben net zo berekenend als de gemiddelde CEO.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:02:50 #113
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212221908
fulltime werken :')

Je wil toch ook tijd over houden om wat aante klooien op een vrijdag, een uitstapje te maken, of op vakantie te gaan?
We leven in een van de beste werelddelen, geniet er dan ook van ^O^
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:05:09 #114
168739 Red_85
'echt wel'
pi_212221927
quote:

[..]
Moet je hun niet voor aankijken...
Dit is typisch wat dat systeem veroorzaakt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 30 januari 2024 @ 10:14:36 #115
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_212222000
quote:
0s.gif Op maandag 22 januari 2024 15:32 schreef Metalfreak het volgende:

[..]
Files hebben we hier richting het werk weinig last van, dat scheelt. Krom is het ergens wel, maar het is ook maar één punt waar je daar "last" van krijgt. En het is niet zo dat je meer overhoudt als je minder gaat werken, het is alleen zo dat er een punt is waarop het verschil uiterst klein is. Maar als je eenmaal over dat punt heen bent, dan loont werken toch weer en zeker als je nog aan het begin van je werkende leven zit vind ik dat geen gezonde houding. Het is ook niet het type dat nu echt zoveel dingen buiten haar werk doet, het is een type dat dan vooral passief op de bank hangt en wat series gaat kijken.
Wat is daar mis mee dan?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')