abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_209950502
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 19:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
De tijdrit in 2012 was wel een kantelpunt, daarna hebben we nooit meer zo'n lang exemplaar gezien.

https://firstcycling.com/race.php?r=17&y=2012&e=19
Oja, die tijdrit, ongekend machtsvertoon vond ik dat destijds :')
pi_209950616
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 00:23 schreef Aguero het volgende:
Onvoorstelbaar waar we naar gekeken hebben.

[ twitter ]
[ afbeelding ]

Bijna letterlijk ''vijf per uur te rap voor ons''
Ben wel benieuwd wat een statisticus ervan vindt. Je zou die 13 die 37 km/h rijden wel iets meer verspreid verwachten. Pogacar nog iets beter en voila, je hebt een normale verdachte uitslag.

quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 22:14 schreef Fretwork het volgende:
Misschien allang besproken, maar toch ook moeilijk om Wout mee te nemen in deze lijst.

Met Wout denk je, fucking absurd:
Vingegaard
Pogacar +1.38
Wout van Aert +2.51

Zonder Wout, alleen klassementsmannen
Vingegaard
Pogacar +1.38
Bilbao +2.55
S. Yates +2.58
A. Yates +3.12
Skjelmose +3.21
Gaudu +3.31

Al wel wat normaler.
Misschien was Wout wel heel erg slecht voor zijn doen, en doen er amper goede TTers mee voor het klassement. Of in ieder geval, zou Wout veel meer op Gaudu moeten pakken dan 40 seconden. En veel meer dan 4 seconden op Bilbao.
Hier zit ook wel wat in nml.
  woensdag 19 juli 2023 @ 07:52:03 #253
545 dop
:copyright: dop
pi_209950631
[gewoon te hoog gegrepen voor
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 22:55 schreef Remco het volgende:
Dat lak behaal vind ik vrij bijzonder. Al die fietsen worden gewogen en wegen al jaren hetzelfde minimale gewicht. Alsof Jumbo de enige is die 100 gram eraf weet te halen.
Een weg/klim fiets weegt het uci gewicht 6,8 kilo minimaal
Een earobike waar men tegenwoordig het meest op fiets halen de meeste fietsen die ondergrens van 6,8 kilo niet enkele redden het wel. Vaak 200 tot 400gram zwaarder.
TT fietsen zitten op 8,5 kilo

In dit voorbeeld heb ik het over de top consumenten fietsen.

Het is niet zo dat TT fietsen al jaren op uci gewicht zijn, ook niet in de Tour.

Fietsen zijn niet al jaren op uci gewicht
Het is eerder dat het door de jaren heen een beetje schommelt.
De introductie van schijfremmen zorgde bijvoorbeeld ook eerst voor iets zwaardere fietsen.
Net als je nu wederom ziet met de nadruk op aerofietsen.
En de eerste powermeters (srm) van vele jaren terug betekende eerst ook wat extra gewicht

[ Bericht 15% gewijzigd door dop op 19-07-2023 08:07:00 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_209950683
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juli 2023 22:55 schreef Remco het volgende:
Dat lak behaal vind ik vrij bijzonder. Al die fietsen worden gewogen en wegen al jaren hetzelfde minimale gewicht. Alsof Jumbo de enige is die 100 gram eraf weet te halen.
Nee hoor, kijk maar naar dit filmpje:

Dat zijn dan niet de tijdritfietsen. Naar verluidt is de TT-fiets van Colnago maar liefst 2 kilo zwaarder dan de gewone fiets. Meer dan 9 kg dus. Die van Cervelo/Jumbo is mogelijkerwijs een stukje lichter.
Mja
  woensdag 19 juli 2023 @ 08:09:18 #255
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209950723
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2023 07:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Ben wel benieuwd wat een statisticus ervan vindt. Je zou die 13 die 37 km/h rijden wel iets meer verspreid verwachten. Pogacar nog iets beter en voila, je hebt een normale verdachte uitslag.
[..]
Ik vind het niet echt normaal dat S. Yates (die vorig jaar de tijdrit in de Giro won van o.a. Dumoulin en een in vorm zijnde Mathieu) 3 minuten verliest in 22km.
  woensdag 19 juli 2023 @ 08:10:41 #256
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_209950727
Dit zijn van die momenten als je dit in PCM had je het spel opnieuw opstartte omdat het ongeloofwaardig was.
  woensdag 19 juli 2023 @ 08:25:51 #257
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_209950818
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2023 07:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
[..]
Hoe zit daar wat in? We nemen nu Wout van Mars als maatstaf, en vinden het normaal dat hij meer tijd zou moeten pakken op een Bilbao in een KLIMtijdrit?

Dat vind ik eigenlijk meer pleiten voor dat Jumbo iets heeft wat anderen niet hebben.
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_209950903
quote:
7s.gif Op woensdag 19 juli 2023 08:09 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Ik vind het niet echt normaal dat S. Yates (die vorig jaar de tijdrit in de Giro won van o.a. Dumoulin en een in vorm zijnde Mathieu) 3 minuten verliest in 22km.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juli 2023 08:25 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]
Hoe zit daar wat in? We nemen nu Wout van Mars als maatstaf, en vinden het normaal dat hij meer tijd zou moeten pakken op een Bilbao in een KLIMtijdrit?

Dat vind ik eigenlijk meer pleiten voor dat Jumbo iets heeft wat anderen niet hebben.
Het is sowieso not normal natuurlijk. Vingegaard en Pogacar waren de hele Tour al thermonucleair. Alleen is deze tijdrit van Vingegaard daar nog weer over, en het is moeilijk daar verklaringen voor te kunnen vinden.

(Ja, doping, maar daar is hij niet opeens op de rustdag mee begonnen en de rest van de Tour op de rustdag mee gestopt.)
pi_209950934
over twee jaar weten we meer als het hertesten gaat beginnen ;)
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_209951045
Ik kan helemaal niets bewijzen.
Alle staatjes die ik krijg voorgeschoteld waaruit moet blijken dat bepaalde prestaties ONMOGELIJK zijn... uiteindelijk zegt het mij niets als alle controles negatief uitvallen.
Maar dat hebben we eerder gezien en "ik steek voor niemand mijn handen in het vuur" (Mart Smeets).

Mocht in de toekomst (met wellicht betere onderzoekmethodes) echter blijken dat, nadat de generatie (de meesten althans) Armstrong/Bruyneel alsnog - met bewijzen - zwaar aan de schandpaal is genageld, en de wereld daardoor nog sceptischer ging kijken naar de wielersport, ook het 'nieuwe wielrennen' gewoon op dezelfde voet is doorgegaan, ondanks alle spijtbetuigingen en beloften "dit nooit meer", dan vrees ik oprecht voor de toekomst van de sport.

Welke zichzelf serieus nemende sponsor zou een dergelijke recidivistische oplichtersbende nog willen financieren met als slogan "zware maar prachtige zuivere sport"?

Alleen de farmaceutische industrie, zo vermoed ik. En die stoppen hun miljoenen liever in onderzoek dan in liegende sporters, sportbestuurders en wat al niet.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 19 juli 2023 @ 09:08:41 #261
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_209951285
Het is allemaal wat moeilijk echt te controleren. Maar heb zelf wat zitten klooien met CdA waardes en Power in BestBikeSplit.com.

Kom online tegen dat de CdA waardes van kleine/dunne profs zo tegen de 0.16 zijn op world class niveau. Stel Vingegaard a 60kg trapt 400W normalized power (382W average) met een vlakke/dalende CdA waarde van 0.16 en een klimmende CdA waarde van 0.22-0.23 dan rijdt hij: 32:42
https://www.bestbikesplit.com/public/253190

Dat zou 32 minuten aan 6,6W/kg zijn.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
  Moderator woensdag 19 juli 2023 @ 09:42:45 #262
362868 crew  Slobeend
of all places
  woensdag 19 juli 2023 @ 09:44:12 #263
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_209951746
Het is nog geen Froome op Pierre Saint Martin, maar zelfs de allang dood en begraven Clinic leeft weer als z'n beste dagen.
Put these foolish ambitions to rest.

quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 11 / 11
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')