abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211436785
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 19:53 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Nee ik bedoel hoe de online stemmen tot stand zijn gekomen.
Er zijn 928 punten te verdelen (16*58).
De drempel van 1 punt wordt bepaald. (Totaal uitgedeelde stemmen/928).
Per land wordt dan het aantal stemmen gedeeld door de drempel. De uitkomst wordt afgerond naar beneden en dat zijn de "volle" punten die het land krijgt.

Je houdt wel vervolgens nog een paar punten over. Dit kun je restpunten noemen net als een restzetel in 2e kamer.

Bij alle landen wordt het aantal stemmen gedeeld door de "volle" punten om zo het gemiddelde aantal stemmen per punt te berekenen. Diegene met het hoogste gemiddelde krijgt een restpunt. Vervolgens wordt bij het desbetreffende land het nieuwe gemiddelde uitgerekend. Dit proces herhaalt zich totdat alle restpunten zijn gegeven.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
pi_211436885
quote:
2s.gif Op zondag 26 november 2023 20:06 schreef hole1988 het volgende:

[..]
Er zijn 928 punten te verdelen (16*58).
De drempel van 1 punt wordt bepaald. (Totaal uitgedeelde stemmen/928).
Per land wordt dan het aantal stemmen gedeeld door de drempel. De uitkomst wordt afgerond naar beneden en dat zijn de "volle" punten die het land krijgt.

Je houdt wel vervolgens nog een paar punten over. Dit kun je restpunten noemen net als een restzetel in 2e kamer.

Bij alle landen wordt het aantal stemmen gedeeld door de "volle" punten om zo het gemiddelde aantal stemmen per punt te berekenen. Diegene met het hoogste gemiddelde krijgt een restpunt. Vervolgens wordt bij het desbetreffende land het nieuwe gemiddelde uitgerekend. Dit proces herhaalt zich totdat alle restpunten zijn gegeven.
Ik bedoel meer of we kunnen zien welke landen gestemd hebben en in welk land de meeste punten naar toe zijn gegaan. Beetje zoals de televoting bij de volwassen ESF.
pi_211436904
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:13 schreef NailQueen het volgende:

[..]
Ik bedoel meer of we kunnen zien welke landen gestemd hebben en in welk land de meeste punten naar toe zijn gegaan. Net zoals de televoting bij de volwassen ESF.
Dat is er niet. Iedereen met internet op deze aardkloot kon stemmen. Er wordt niet bijgehouden uit welke land de stemmen komen.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  zondag 26 november 2023 @ 20:51:42 #29
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211437422
Nederlandse jury

Niels Schlimback
Peter Natrop
Sam Terbraak
Marieke van Oostrum
Zoë Aries
pi_211438011
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 20:51 schreef Momo het volgende:
Nederlandse jury

Niels Schlimback
Peter Natrop
Sam Terbraak
Marieke van Oostrum
Zoë Aries
Insert “wie zijn die mensen” meme :@
pi_211438964
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 18:29 schreef NailQueen het volgende:
Estland een-na laatste bij hun eerste deelname ;(
Beter debuut dan Duitsland in ieder geval.

Wat ik persoonlijk slecht vond aan het nummer van Nederland dat het lijkt alsof er 3 nummers van 1 minuut aan elkaar zijn geplakt, ik vond het gewoon te veel herhaling. ook zijn er aan het begin al dance elementen te horen waardoor het begin toch net niet als een balade klinkt.
Dit effect doet mij ook een beetje denken aan Daniel May - Purling waters.
Dit begint ijzersterk, maar zakt snel in door de herhaling.

En wat ik ook niet snap wat een DJ van de ouwe lullen radiozender van Nederland Bart Arends (Radio 2), bij het JESC te zoeken heeft, zet er dan een 538 DJ neer. Of mischien iemand uit het verleden van het JESC, Ewout Genemans of Sipke jan of marcel kuier. bv, een vrouw mag van mij ook wel een keer, volgens mij is de voice over is bijna altijd een man.
Sowiezo had ik Stefania en Matheu ook een logische combo gevonden.

[ Bericht 3% gewijzigd door Naomi1 op 26-11-2023 23:12:48 ]
pi_211440293
Dat viel wel erg tegen 8)7 Wel terecht dat Frankrijk won, al blijft 3 keer in 4 jaar waardeloos.
pi_211443747
Nederlandse liedje was een niemandalletje, eentonig, sprong er niet uit.
7e plek is dan ook wel terecht denk ik.
pi_211450482
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 13:19 schreef drxanax het volgende:
Nederlandse liedje was een niemandalletje, eentonig, sprong er niet uit.
7e plek is dan ook wel terecht denk ik.
hadden er wat meer mee moeten doen, een rap erdoor ofzo. meer verassing.
pi_211450848
twitter

twitter

Ik denk niet zozeer dat het lied wat miste, maar dat het lied en staging gewoon té volwassen waren voor wat kinderen leuk vinden. Loviu en Coeur zouden heel goed liedjes in een populaire Disney Channel-kinderserie kunnen zijn geweest, en Holding On To You niet. La Festa had een betere balans.

Frankrijk is sowieso erg goed met professionele entertainment; ik krijg er altijd Disneyland-vibes bij (professioneel + het mag wat kosten + de kinderen zien er altijd uit als perfecte multi-getalenteerde kindersterren, wat niet echt een ding is in Nederland).

[ Bericht 24% gewijzigd door Nashipeer op 28-11-2023 02:17:46 ]
pi_211451011
Kijkcijfers
Italië: 1.025.000 (7%) vorig jaar 1.523.000
Spanje: 827,000 (8,1%)
Frankrijk: 1.210.000 (10,4%) vorig jaar 1.110.000
Portugal: 256.000 (7,3 %)
pi_211457872
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 november 2023 01:48 schreef Nashipeer het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]

Ik denk niet zozeer dat het lied wat miste, maar dat het lied en staging gewoon té volwassen waren voor wat kinderen leuk vinden. Loviu en Coeur zouden heel goed liedjes in een populaire Disney Channel-kinderserie kunnen zijn geweest, en Holding On To You niet. La Festa had een betere balans.

Frankrijk is sowieso erg goed met professionele entertainment; ik krijg er altijd Disneyland-vibes bij (professioneel + het mag wat kosten + de kinderen zien er altijd uit als perfecte multi-getalenteerde kindersterren, wat niet echt een ding is in Nederland).

Vreemd je kan toch niet zeggen dat Melena Fox - Cami Cami een kinderlijke inzending was? Deze winnaar werdt zelfs naderhand geroemd om de volwassen sound. (tilde het JESC naar een hoger niveau)
Daarnaast zijn er door de jaren heen wel meer winnaars geweest, die nou niet bepaald met een kinderlijke sound hebben gewonnem, bv, Rusland 2017 en Ukraine 2012 en Malta 2013.

En populaire Disney Channel-kinderserie??? Dat was 10 jaar geleden mischien nog zo maar nu zijn de kijkcijfers van dat kanaal uitermate bedroevend. Die zender is echt niet meer wat het geweest is.: https://tv.disney.nl/tv-gids
En Disney Channel is Engels, Niet Spaans of Frans. (nouja Spaans dan in Violetta bv. maar dat kwam ook pas later)

[ Bericht 7% gewijzigd door Naomi1 op 28-11-2023 20:06:15 ]
pi_211460219
Kijkcijfers
Ierland: 19.990 viewers (2.34%) vorig jaar 15.300
Polen: 1.859.548 (15.26%) vorig jaar 1.865.332
pi_211460255
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 november 2023 19:54 schreef Naomi1 het volgende:

[..]
Vreemd je kan toch niet zeggen dat Melena Fox - Cami Cami een kinderlijke inzending was? Deze winnaar werdt zelfs naderhand geroemd om de volwassen sound. (tilde het JESC naar een hoger niveau)

Daarnaast zijn er door de jaren heen wel meer winnaars geweest, die nou niet bepaald met een kinderlijke sound hebben gewonnem, bv, Rusland 2017 en Ukraine 2012 en Malta 2013.
Er zit nogal een grijs gebied tussen volwassen en het andere uiterste, kinderlijke (K3 bonte felle kleuren en regenbogen). Qami Qami werd vooraf idd te volwassen beschouwd; echter maakten ze slimme beslissingen over de outfits and choreo, waardoor mensen het uiteindelijk toch kind/tienervriendelijk (dus niet kinderlijk) over vonden komen. Een goede balans in het midden vinden tussen wat kleine kinderen/tieners/en zelfs volwassenen leuk vinden is belangrijk, en dat is de code die Frankrijk, Polen en Armenié in de laatste jaren hebben gekraakt.

Helaas voor 2012 en 2013 geen breakdown van de punten, maar voor 2017 wel; Dat volwassen Russische lied dat je noemt werd echt gigantisch hard gepusht door de voornamelijk volwassen jury. Het werd zesde bij de online vote met maar 66 punten (Nederland 1e met Fource, 112 punten), maar wel tweede met 122 jurypunten. Georgië met de volwassen sound een jaar daarvoor won ook voornamelijk door de volwassen jury; het was 6e bij de kinderen, bij de 'experts' 8e, en 1e met grote voorsprong bij de volwassen jury. Daar is dus minder balans te vinden. Dus 't verschilt echt per jaar.

quote:
En populaire Disney Channel-kinderserie??? Dat was 10 jaar geleden mischien nog zo maar nu zijn de kijkcijfers van dat kanaal uitermate bedroevend. Die zender is echt niet meer wat het geweest is.: https://tv.disney.nl/tv-gids
En Disney Channel is Engels, Niet Spaans of Frans. (nouja Spaans dan in Violetta bv. maar dat kwam ook pas later)
Tja mijn comment over Disney Channel moet je niet zo letterlijk opvatten. De laatste keer dat ik dat keek was meer dan tien jaar geleden :P. En dubben van (kinder)series en liedjes naar Frans of Spaans is ook een ding daar natuurlijk..
pi_211461236
Kijkcijfers:
Estland 54.000 (12%)
pi_211500565
Mischien komt het volgend jaar toch wel naar NL, Maastricht zou ik dan leuk vinden.
Ergens vind ik ook wel dat wij NL het hebben verdient, wij zijn het enige land dat met elke editie heeft meegedaan, het meeste doorzettingsvermogen.
dat is ook wel wat waard vind ik.
Sowiezo zou het van France Télévisions wel een heel mooi gebaar zijn als ze de arganisatie eens aan een ander land zouden weg geven. Een mooi kado lijkt me?

French broadcaster France Télévisions announced on 27 November 2023 that talks would be conducted with the EBU regarding the hosting of the 2024 contest, as multiple countries expressed interest in hosting the competition.[4] France is scheduled to host the 2024 Summer Olympics in Paris, which may be a reason for the country to decline hosting Junior Eurovision in 2024 due to the potential financial strain that the Olympics would have on the broadcaster.[5]
pi_211501410
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 december 2023 22:49 schreef Naomi1 het volgende:
Mischien komt het volgend jaar toch wel naar NL, Maastricht zou ik dan leuk vinden.
Ergens vind ik ook wel dat wij NL het hebben verdient, wij zijn het enige land dat met elke editie heeft meegedaan, het meeste doorzettingsvermogen.
dat is ook wel wat waard vind ik.
Sowiezo zou het van France Télévisions wel een heel mooi gebaar zijn als ze de arganisatie eens aan een ander land zouden weg geven. Een mooi kado lijkt me?

French broadcaster France Télévisions announced on 27 November 2023 that talks would be conducted with the EBU regarding the hosting of the 2024 contest, as multiple countries expressed interest in hosting the competition.[4] France is scheduled to host the 2024 Summer Olympics in Paris, which may be a reason for the country to decline hosting Junior Eurovision in 2024 due to the potential financial strain that the Olympics would have on the broadcaster.[5]
Waarschijnlijk krijgt Spanje het 1e recht, aangezien zij 2e geworden zijn.
pi_211501434
quote:
0s.gif Op zondag 3 december 2023 00:03 schreef Thrts het volgende:

[..]
Zitten nogal wat kosten aan. Leuk cadeau om lekker aan voorbij te gaan.
Geef lekker aan spanje.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_211506019
Spanje vind ik ook geen slecht idee, daar is het nog nooit gehouden.
pi_211506135
quote:

[..]
volgens mij is bij junior nog altijd zo dat het winnende land niet automatisch het recht heeft, dat dit de laatste jaren toevallig zo gedaan is...
het land dat laatste is geworden mag het in principe ook doen.
quote:

[..]
volgens mij is bij junior nog altijd zo dat het winnende land niet automatisch het recht heeft, dat dit de laatste jaren toevallig zo gedaan is...
het land dat laatste is geworden mag het in principe ook doen.
pi_211506738
Kijkcijfers
Nederland 221.000 (9,5%)
pi_211793712
Alle JSFs van 2003 tot 2012 staan op YouTube compleet met NL commentaar, :
(De EBU vind het gelukkig goed, of gedoogt het in ieder geval)

Veel kijkplezier:
https://www.youtube.com/p(...)6K27CSxFjcxKQ14JT5Cj

Kon niet vinden in jullie policy of dit mag ivm. auteursrechten. Echter staan de registraties er al jaren op, hetzij in slechte kwaliteit en zonder NL commentaarstem.

[ Bericht 4% gewijzigd door Theone688 op 28-12-2023 13:22:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')