abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 2 maart 2023 @ 22:30:15 #151
382129 crew  Donna
pi_208212768
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2023 22:09 schreef eudaemonia het volgende:
Nee het is echt Engelse thee met bergamot.

Het is zeker geen Earl Grey, dat smaakt weer heel anders, dat is veel saaier/duffer/minder zoet/meer voor oude mensen die spiritueel-gezien-het-leven-al-verlaten-hebben-en-hun-eigen-middelmatigheid-hebben-geaccepteerd..
In die adventskalender die ik heb zitten sowieso 2 prima earl grey's. Denk er zelfs aan om 1 na te bestellen.
Maar 'gewone' earl grey van Pickwick of erger nog die van de Lidl zijn echt niet oké!
pi_208213083
Wij hebben nu op werk de theezakjes van de lokale theewinkel en nu drinkt opeens iedereen op werk thee :D grappig hoe dat gaat als je opeens goede thee hebt :P
pi_208213844
Verschil tussen matige thee en lekkere thee is echt massive :Y

Vind de Ceylon thee van de LIDL wel prima te doen!

[ Bericht 38% gewijzigd door eudaemonia op 03-03-2023 01:02:25 ]
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_208910589
Nu aan de Tin Kuan Yin Oolong. Zou iets meer body mogen hebben, mis een klein beetje de nootachtige/gebrande smaak die stevigere oolongs wel hebben en het is een hele lichte thee, maar wel met een heerlijke honingachtige zoetheid die lekker in je mond na blijft zinderen.

Goede lentethee! :Y

(en de blaadjes ruiken ook lekker :@ )

[ Bericht 51% gewijzigd door eudaemonia op 26-04-2023 16:13:13 ]
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_210126573
quote:
6s.gif Op woensdag 26 april 2023 16:04 schreef eudaemonia het volgende:
Nu aan de Tin Kuan Yin Oolong. Zou iets meer body mogen hebben, mis een klein beetje de nootachtige/gebrande smaak die stevigere oolongs wel hebben en het is een hele lichte thee, maar wel met een heerlijke honingachtige zoetheid die lekker in je mond na blijft zinderen.

Goede lentethee! :Y

(en de blaadjes ruiken ook lekker :@ )
Mja, lichte tieguanyins zijn wel heel aromatisch, maar dat is het ook een beetje. Tieguanyin krijgt traditioneel een vrij donkere houtskoolroostering, maar recent zijn deze niet of nauwelijks geroosterde varianten heel populair geworden vanwege het bloemige aroma. De donker geroosterde varianten zijn complexer, maar hebben die bloemigheid wat minder.

Als je bloemigheid wil en toch ook iets meer mondgevoel en body zou je eens een paar Dan Cong oolongs kunnen proberen. Maar uiteindelijk zie ik oololong toch als een categorie waarin het vooral om geurigheid gaat; qua substantie en mondgevoel hebben deze theeen vaak weinig om het lijf.
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_210711192
Earl grey van de Aldi. (Westminister)

^O^
pi_210712094
Duitse Thee uit de DM!
Voor elk kwaaltje een thee en het werkt ook nog.
Duitse thee is net als ons Nederlandse paracetamolletje.
Als je hier in Nederland naar de dokter gaat raden ze paracetamol aan, en als je naar een Duitse huisarts gaat zegt ie “Tee”.

Dus doen we nou Duitse kruidenthee en een paracetamolletje. Win-win!
pi_210713378
Ik drink al een tijdje in plaats van Pickwick kruidenthee en ik wil eigenlijk niks anders meer! Ik switch een beetje tussen Clipper en Pukka en recent heb ik deze ontdekt.



Heerlijk deze!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')