SPOILER: Zijn alle theedrinkers in stille rust gestorven? :oOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Momenteel aan het genieten van een Oolong thee, ben niet altijd van de Chinese thee maar vind deze Muscatel Dragon Oolong toch wel erg lekker!
Een volle, aromatische smaak, goed te drinken bij het eten want een lichte thee die niet overheerst, maar toch wel graag aanwezig is met een mooie, volle body. Een zoetige nadronk met een lichte lente-frisheid (sommige mensen noemen het bloemig). Geen in-your-face zoetigheid, maar eentje die zich langzaam in je gehemelte ten toon spreid. Vol, maar zeker niet zwaar of bitter. De theeblaadjes hebben een rokerige ruik, maar grappig genoeg komt dat totaal niet terug in de smaak.
Zal het ooit een favoriet worden? Nee. Is die lekker? Ja, zeker! Zou 'm een 7,5 geven. Een goede afwisseling op de zwaardere zwarte thee die ik meestal drink![]()
Volgens mij zou ik de bladeren wel eerst moeten wassen voordat ik er thee mee zet (structuur is bij de 2e keer schenken veel smoother) maar daar ben ik echt te lui voor.
[ Bericht 4% gewijzigd door eudaemonia op 18-11-2022 21:28:21 ]nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
Oh ik vond het wel een goeie aanbeveling! Mooie review. Ik ben zelf wel een theedrinker maar niet echt een snob, drink graag losse thee zoals Oolong, Ceylon Orange Pekoe, diverse groene theeën of zo af en toe iets uitgesprokeners zoals een Lapsang Souchong of Pu-erh, maar haal mijn neus ook niet op voor gearomatiseerde thee zoals jasmijn, en infusies met kruiden en bloemetjes (of rooibos) die ik ook gewoon thee noem en dat schijnt in dit topic nogal controversieel te zijnquote:Op donderdag 24 november 2022 19:17 schreef eudaemonia het volgende:
Neimand? Nou dan laat ik hier maar bij
quote:Op vrijdag 18 november 2022 21:19 schreef eudaemonia het volgende:
Die Oolong is wat zachter dan gewone zwarte thee, maar het kan nog zachter: Darjeeling. Ik vind die alle twee mijn favoriete donkere thee op dit moment. Die goeie Darjeeling kan je lekker sterk zetten omdat ie weer wat milder is, het gaat dan niet overheersen.SPOILER: Zijn alle theedrinkers in stille rust gestorven? :oOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Momenteel aan het genieten van een Oolong thee, ben niet altijd van de Chinese thee maar vind deze Muscatel Dragon Oolong toch wel erg lekker!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een volle, aromatische smaak, goed te drinken bij het eten want een lichte thee die niet overheerst, maar toch wel graag aanwezig is met een mooie, volle body. Een zoetige nadronk met een lichte lente-frisheid (sommige mensen noemen het bloemig). Geen in-your-face zoetigheid, maar eentje die zich langzaam in je gehemelte ten toon spreid. Vol, maar zeker niet zwaar of bitter. De theeblaadjes hebben een rokerige ruik, maar grappig genoeg komt dat totaal niet terug in de smaak.
Zal het ooit een favoriet worden? Nee. Is die lekker? Ja, zeker! Zou 'm een 7,5 geven. Een goede afwisseling op de zwaardere zwarte thee die ik meestal drink![]()
Volgens mij zou ik de bladeren wel eerst moeten wassen voordat ik er thee mee zet (structuur is bij de 2e keer schenken veel smoother) maar daar ben ik echt te lui voor.
Die is inderdaad ook erg fijn, mooie karaktervolle thee!quote:
Doet het vooral in de wintermaanden goedquote:
Hahaha ja, het snob-gehalte is inderdaad relatief dan.quote:Op zaterdag 26 november 2022 19:05 schreef eudaemonia het volgende:
Zou mezelf geen snob willen noemen tbh, alhoewel vrienden er anders over denken. Maar als je losse thee drinkt ben je natuurlijk al snel een snob, of op zijn minst een sojaboon etende yoga guru
Ja ik vond de venkel ook verrassend maar toch ook lekker! Geeft een aangename frisheid.quote:[..]
Die is inderdaad ook erg fijn, mooie karaktervolle thee!
[..]
Doet het vooral in de wintermaanden goedGrappig is dat ieder z'n Chai weer anders maakt, en ik denk dat ik 'm met venkel over zou slaan! M'n favoriet is de Bengal Chai van Het Kleinste Huis, maar die is helaas op hier. Goede reden om er weer eens naartoe te gaan.
In Duitsland rveel Darjeeling gedronken, daar zijn ze er grote fan van, maar was nog niet helemaal overtuigd. Neigt voor mij toch iets teveel naar groene thee. Of je moet nog een goede @:christmastsunami aanrader hebben?
Groene thee is voor mij meer iets voor de zomer.
Ik heb er wel eens van gehoord maar nog nooit ergens gezien, of geproefd. Ik ben benieuwd!quote:Op zaterdag 26 november 2022 19:53 schreef Yinny het volgende:
Ik heb allerlei soorten thee liggen, gewone zakjesthee tot echte matcha uit Japan.
Nu is mijn milky oolong, genmaicha en honeybush op,dus maar eens nieuwe bestellen.
Er liggen ook zakjes local tea hier, kennen jullie die al? Ik heb het nog niet geproefd.
Interessante tip! Ik ga daar eens naar kijken.quote:Op zondag 19 februari 2023 09:59 schreef naamdrager het volgende:
Leuk dat het hier weer een beetje actief is. Ik drink de laatste tijd wel veel shai hong, zongedroogde zwarte thee uit Yunnan. De bekendere, ovengedroogde Yunnan zwarte theeen hebben vaak iets van caramel/chocola/honing, terwijl shai hong meer fruitig is, vooral riching gedroogd fruit zoals abrikozen. Het heeft vaak een wat voller mondgevoel. Door het drogen op lage temperatuur blijven er stofjes in stand die nog kunnen zorgen voor rijping als je het een paar jaar bewaart, net zoals bij pu-erh. Momenteel drink ik deze:
https://www.teasenz.nl/sun-dried-black-tea-cake-shai-hong
[ afbeelding ]
Ik denk trouwens dat ik deze nog wat lekkerder vind:quote:Op zondag 19 februari 2023 10:59 schreef yinu het volgende:
[..]
Interessante tip! Ik ga daar eens naar kijken.
Dus het is Earl Grey? Dat vinden ze blijkbaar English Tea.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:51 schreef eudaemonia het volgende:
Denk je in de winkel Engelse thee gekocht te hebben, misschien een beetje saai maar eigenlijk kan het nooit kwaad...
[ afbeelding ]
..ik de thee drinken, hmmm hmmm voor een Engelse thee smaakt 'ie wel een beetje raar.....blijkt er bergamot aan toegevoegd te zijn![]()
Fuck you Ahmad, met je vieze bergamot.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |