abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206725632
SPOILER: Zijn alle theedrinkers in stille rust gestorven? :o
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Momenteel aan het genieten van een Oolong thee, ben niet altijd van de Chinese thee maar vind deze Muscatel Dragon Oolong toch wel erg lekker!

Een volle, aromatische smaak, goed te drinken bij het eten want een lichte thee die niet overheerst, maar toch wel graag aanwezig is met een mooie, volle body. Een zoetige nadronk met een lichte lente-frisheid (sommige mensen noemen het bloemig). Geen in-your-face zoetigheid, maar eentje die zich langzaam in je gehemelte ten toon spreid. Vol, maar zeker niet zwaar of bitter. De theeblaadjes hebben een rokerige ruik, maar grappig genoeg komt dat totaal niet terug in de smaak.

Zal het ooit een favoriet worden? Nee. Is die lekker? Ja, zeker! Zou 'm een 7,5 geven. Een goede afwisseling op de zwaardere zwarte thee die ik meestal drink :Y

Volgens mij zou ik de bladeren wel eerst moeten wassen voordat ik er thee mee zet (structuur is bij de 2e keer schenken veel smoother) maar daar ben ik echt te lui voor.

[ Bericht 4% gewijzigd door eudaemonia op 18-11-2022 21:28:21 ]
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206806683
Neimand? Nou dan laat ik hier maar bij -O-
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206808053
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 19:17 schreef eudaemonia het volgende:
Neimand? Nou dan laat ik hier maar bij -O-
Oh ik vond het wel een goeie aanbeveling! Mooie review. Ik ben zelf wel een theedrinker maar niet echt een snob, drink graag losse thee zoals Oolong, Ceylon Orange Pekoe, diverse groene theeën of zo af en toe iets uitgesprokeners zoals een Lapsang Souchong of Pu-erh, maar haal mijn neus ook niet op voor gearomatiseerde thee zoals jasmijn, en infusies met kruiden en bloemetjes (of rooibos) die ik ook gewoon thee noem en dat schijnt in dit topic nogal controversieel te zijn :+

Momenteel drink ik veel black chai die ik bij het lokale theeboertje haal. Een Assam met kardemom, kruidnagel, gember, kaneel, zwarte peper en venkelzaad. En misschien ook steranijs maar dan hebben ze het wel goed verstopt. Meestal gewoon met water maar als ik zin heb in een zoet tussendoortje dat me doet denken aan India, dan soms ook heel sterk, met melk (of havermelk) en een klein beetje suiker.

Ik overweeg nu om zelf kruiden te gaan mixen en malen voor mijn eigen chaimixen, want dat lijkt me leuk, plus goedkoper, plus kun je dan zelf een beetje spelen met de smaak. Heeft iemand daar misschien tips voor?

Of word ik dan uit het theetopic verbannen wegens topicvervuiling?
pi_206822239
Wat leuk *O* Ga van het weekend ff reageren.
pi_206822738
quote:
6s.gif Op vrijdag 18 november 2022 21:19 schreef eudaemonia het volgende:
SPOILER: Zijn alle theedrinkers in stille rust gestorven? :o
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Momenteel aan het genieten van een Oolong thee, ben niet altijd van de Chinese thee maar vind deze Muscatel Dragon Oolong toch wel erg lekker!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een volle, aromatische smaak, goed te drinken bij het eten want een lichte thee die niet overheerst, maar toch wel graag aanwezig is met een mooie, volle body. Een zoetige nadronk met een lichte lente-frisheid (sommige mensen noemen het bloemig). Geen in-your-face zoetigheid, maar eentje die zich langzaam in je gehemelte ten toon spreid. Vol, maar zeker niet zwaar of bitter. De theeblaadjes hebben een rokerige ruik, maar grappig genoeg komt dat totaal niet terug in de smaak.

Zal het ooit een favoriet worden? Nee. Is die lekker? Ja, zeker! Zou 'm een 7,5 geven. Een goede afwisseling op de zwaardere zwarte thee die ik meestal drink :Y

Volgens mij zou ik de bladeren wel eerst moeten wassen voordat ik er thee mee zet (structuur is bij de 2e keer schenken veel smoother) maar daar ben ik echt te lui voor.
Die Oolong is wat zachter dan gewone zwarte thee, maar het kan nog zachter: Darjeeling. Ik vind die alle twee mijn favoriete donkere thee op dit moment. Die goeie Darjeeling kan je lekker sterk zetten omdat ie weer wat milder is, het gaat dan niet overheersen.
pi_206822841
Je moet die Mate Yerba van simon leefveld es proberen trouwens. Dat is thee uit argentinie, van een of ander boomschors.
Erg smaakvol en kan je ook liters van weg krijgen zonder misselijk te worden. De reden om wat betere thee te drinken.
pi_206831674
Zou mezelf geen snob willen noemen tbh, alhoewel vrienden er anders over denken. Maar als je losse thee drinkt ben je natuurlijk al snel een snob, of op zijn minst een sojaboon etende yoga guru :D

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:42 schreef yinu het volgende:
Ceylon Orange Pekoe
Die is inderdaad ook erg fijn, mooie karaktervolle thee!

quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:42 schreef yinu het volgende:
Black Chai
Doet het vooral in de wintermaanden goed :9 Grappig is dat ieder z'n Chai weer anders maakt, en ik denk dat ik 'm met venkel over zou slaan! M'n favoriet is de Bengal Chai van Het Kleinste Huis, maar die is helaas op hier. Goede reden om er weer eens naartoe te gaan.

In Duitsland rveel Darjeeling gedronken, daar zijn ze er grote fan van, maar was nog niet helemaal overtuigd. Neigt voor mij toch iets teveel naar groene thee. Of je moet nog een goede @christmastsunami aanrader hebben?

Groene thee is voor mij meer iets voor de zomer.
pi_206832246
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:05 schreef eudaemonia het volgende:
Zou mezelf geen snob willen noemen tbh, alhoewel vrienden er anders over denken. Maar als je losse thee drinkt ben je natuurlijk al snel een snob, of op zijn minst een sojaboon etende yoga guru :D

Hahaha ja, het snob-gehalte is inderdaad relatief dan.

quote:
[..]
Die is inderdaad ook erg fijn, mooie karaktervolle thee!
[..]
Doet het vooral in de wintermaanden goed :9 Grappig is dat ieder z'n Chai weer anders maakt, en ik denk dat ik 'm met venkel over zou slaan! M'n favoriet is de Bengal Chai van Het Kleinste Huis, maar die is helaas op hier. Goede reden om er weer eens naartoe te gaan.

In Duitsland rveel Darjeeling gedronken, daar zijn ze er grote fan van, maar was nog niet helemaal overtuigd. Neigt voor mij toch iets teveel naar groene thee. Of je moet nog een goede @:christmastsunami aanrader hebben?

Groene thee is voor mij meer iets voor de zomer.
Ja ik vond de venkel ook verrassend maar toch ook lekker! Geeft een aangename frisheid.
pi_206832469
Ik heb allerlei soorten thee liggen, gewone zakjesthee tot echte matcha uit Japan.
Nu is mijn milky oolong, genmaicha en honeybush op,dus maar eens nieuwe bestellen.
Er liggen ook zakjes local tea hier, kennen jullie die al? Ik heb het nog niet geproefd.
pi_206833327
Ik was dit topic een beetje vergeten :P

Geen tips voor een zelfgemaakte chai helaas yinnu. Ik drink graag de biologisch chai die ik bij theemaas koop, maar geen idee wat er precies allemaal in zit. Oh het internet helpt mij: Gember, kaneel, kardamom, peper, kruidnagel, groene thee.

Een tijdje terug had ik mijzelf de gordonton oolong uit nieuw Zeeland cadeau gedaan, teringduur, maar omfg wat lekker :9~
pi_206848978
Clipper earl grey
pi_206850154
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:53 schreef Yinny het volgende:
Ik heb allerlei soorten thee liggen, gewone zakjesthee tot echte matcha uit Japan.
Nu is mijn milky oolong, genmaicha en honeybush op,dus maar eens nieuwe bestellen.
Er liggen ook zakjes local tea hier, kennen jullie die al? Ik heb het nog niet geproefd.
Ik heb er wel eens van gehoord maar nog nooit ergens gezien, of geproefd. Ik ben benieuwd!
pi_207540540
Die losse thee van Teeh! die ze bij de Jumbo hebben liggen is toch wel echt van mindere kwaliteit. Heb er een aantal gehad nu (English Breakfast, Ceylon, Oolong) en het is prima te doen als je geen niet al te veel eisen stelt, maar het is niet op het niveau van de thee die ik al had liggen.

mwoah mwoah mwoah
pi_207607675
Ik heb op mijn werk nu ondertussen wel wat smaakjes en merken geprobeerd. Pukka thee is echt mijn favoriet. Prijzig, maar het is het zeker waard. Vergeleken bij Pukka smaakt Pickwick gewoon veel minder. Chemisch ook ofzo. Clipper vind ik dan weer wat tegenvallen voor de prijs.

Favoriet is Pukka Night time. Heerlijke intense smaak :9
pi_207667032
Earl grey van dille&kamille is lekker. De losse thee.
pi_208057576
Leuk dat het hier weer een beetje actief is. Ik drink de laatste tijd wel veel shai hong, zongedroogde zwarte thee uit Yunnan. De bekendere, ovengedroogde Yunnan zwarte theeen hebben vaak iets van caramel/chocola/honing, terwijl shai hong meer fruitig is, vooral riching gedroogd fruit zoals abrikozen. Het heeft vaak een wat voller mondgevoel. Door het drogen op lage temperatuur blijven er stofjes in stand die nog kunnen zorgen voor rijping als je het een paar jaar bewaart, net zoals bij pu-erh. Momenteel drink ik deze:

https://www.teasenz.nl/sun-dried-black-tea-cake-shai-hong

[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_208058208
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 09:59 schreef naamdrager het volgende:
Leuk dat het hier weer een beetje actief is. Ik drink de laatste tijd wel veel shai hong, zongedroogde zwarte thee uit Yunnan. De bekendere, ovengedroogde Yunnan zwarte theeen hebben vaak iets van caramel/chocola/honing, terwijl shai hong meer fruitig is, vooral riching gedroogd fruit zoals abrikozen. Het heeft vaak een wat voller mondgevoel. Door het drogen op lage temperatuur blijven er stofjes in stand die nog kunnen zorgen voor rijping als je het een paar jaar bewaart, net zoals bij pu-erh. Momenteel drink ik deze:

https://www.teasenz.nl/sun-dried-black-tea-cake-shai-hong

[ afbeelding ]
Interessante tip! Ik ga daar eens naar kijken.
pi_208059668
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 10:59 schreef yinu het volgende:

[..]
Interessante tip! Ik ga daar eens naar kijken.
Ik denk trouwens dat ik deze nog wat lekkerder vind:
https://togo.moychay.nl/c(...)8-pressed-2018-100-g
[i]Sometimes we live
no particular way
but our own[/i]
pi_208166238
Denk je in de winkel Engelse thee gekocht te hebben, misschien een beetje saai maar eigenlijk kan het nooit kwaad...

..ik de thee drinken, hmmm hmmm voor een Engelse thee smaakt 'ie wel een beetje raar.....blijkt er bergamot aan toegevoegd te zijn :{

Fuck you Ahmad, met je vieze bergamot.
  Moderator/colorchick maandag 27 februari 2023 @ 15:34:34 #145
382129 crew  Donna
pi_208166687
Ik ben nog bezig met de adventskalender van Filsen. Zitten wel een paar toppers bij, dus die ga ik nabestellen in een grote zak. *O*
  maandag 27 februari 2023 @ 16:06:57 #146
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_208167123
Ik pluk (en droog) mijn eigen thee.
Rode klaver thee regelamtig, tegen overgangsverschijnselen.
Berkenweerschijnzwam (of chaga) drink ik in het weekend, antivirale superfood.
Verder hondsdraf, brandnetel, weegbree, duizendblad, munt, herderstasje etc. etc.
To BG or not to BG!
pi_208198417
quote:
9s.gif Op maandag 27 februari 2023 14:51 schreef eudaemonia het volgende:
Denk je in de winkel Engelse thee gekocht te hebben, misschien een beetje saai maar eigenlijk kan het nooit kwaad...

[ afbeelding ]

..ik de thee drinken, hmmm hmmm voor een Engelse thee smaakt 'ie wel een beetje raar.....blijkt er bergamot aan toegevoegd te zijn :{

Fuck you Ahmad, met je vieze bergamot.
Dus het is Earl Grey? Dat vinden ze blijkbaar English Tea.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_208198544
Nee het is echt Engelse thee met bergamot.

Het is zeker geen Earl Grey, dat smaakt weer heel anders, dat is veel saaier/duffer/minder zoet/meer voor oude mensen die spiritueel-gezien-het-leven-al-verlaten-hebben-en-hun-eigen-middelmatigheid-hebben-geaccepteerd..
pi_208205852
Oh! Een thee-topic! Wat leuk :D
Ik ga het eens doorspitten en tips opvolgen, ben benieuwd!

Ik heb er net 3 binnen van Teamasters (beetje standaard maar ik had er 2 bij de Jumbo vandaan en die vond ik wel erg lekker, dus heb nu losse thee besteld.)

Fragrant Mornings, Powerful Mystery & Blooming Bohemian
pi_208211970
Aight ik ben overtuigd, ik ga van het weekend m'n eigen theetopica beginnen. Gewoon omdat het kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')