De politiek is zowel de censuur als de propaganda aan het privatiseren, omdat ze dat zelf niet mag doen. En daar is een goede reden voor, die dus ook zou moeten gelden voor de privatisering daarvan.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 07:57 schreef stavromulabeta het volgende:
Op zich snap ik het wel van de banken. Het zijn private bedrijven en die hebben het recht om te kiezen met welke klanten ze in zee gaan. Een partij die negatief op je zou kunnen afstralen, wil je niet hebben.
Hier wordt wel een maatschappelijk probleem duidelijk: Bankieren hoort inmiddels bij de basisbehoeften. Sommige legale bedrijven of stichtingen kunnen nergens meer terecht. Het zelfde zie je ook bij bedrijven die (legale) handel drijven met Afrika of Oost-Europa: Het bedrijf doet niets verkeerds maar vanwege witwasrisico's durft de bank het niet aan.
Er zou een oplossing moeten komen voor partijen die legaal bezig zijn maar vanwege allerlei redenen niet bij banken terecht kunnen. Maar zolang de banken private instellingen zijn, is dat aan de politiek en niet aan de banken.
Haha, knappe poging de situatie om te draaien.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als rechtsgeorienteerd persoon zou je toch juist pal voor de vrijheid van bedrijven moeten staan, maar blijkbaar wens jij hier ingrijpen (vanuit de overheid) om ondernemingen te beknotten in hun vrijheid?
Daarom is volledige autonomie aan zowel overheden als bedrijven geven niet zo'n goed ideequote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:30 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als rechtsgeorienteerd persoon zou je toch juist pal voor de vrijheid van bedrijven moeten staan, maar blijkbaar wens jij hier ingrijpen (vanuit de overheid) om ondernemingen te beknotten in hun vrijheid?
Niks mis met puzzelen. Nooit gepuzzeld vroeger?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard, en daar staat dan een leger van exegeten tegenover om aan te geven of die lezing ergens op slaat. Helemaal wanneer men besluit die 'eigen lezing' in te zetten om bepaalde individuen dan wel hele volksstammen suspect te maken door ze maar het 'beest' te noemen.
Niet met als motivatie om een Beest van satanische origine te vinden en vervolgens mensen die ik niet mag te vereenzelvigen met dat Beest.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:09 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Niks mis met puzzelen. Nooit gepuzzeld vroeger?
Dat neight naar een dictatuur, dat we mensen maar allemaal moeten mogen. Een pedofiel en een verkrachter noem ik ook beesten. Bovendien geloof jij niet in satan toch?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet met als motivatie om een Beest van satanische origine te vinden en vervolgens mensen die ik niet mag te vereenzelvigen met dat Beest.
Laster is verder ook juridisch strafbaar.
... wel handig dat je dat pas doet als dat bewezen isquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:18 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Dat neight naar een dictatuur, dat we mensen maar allemaal moeten mogen. Een pedofiel en een verkrachter noem ik ook beesten. Bovendien geloof jij niet in satan toch?
Goede truc om weer niet inhoudelijk te hoeven reageren.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 13:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Haha, knappe poging de situatie om te draaien.
Oke maar wat moet nu precies bewezen worden want ik snap je punt niet helemaal. Dat iemand een pedofiel is of dat satan bestaat?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... wel handig dat je dat pas doet als dat bewezen is![]()
Piet die niet in complotten gelooft kan ook Mohamed ervan beschuldigen dat ie altijd steelt. Ik weet niet waar je naartoe wilt.quote:En daar schort het nogal aan bij complotdenkers.
Is ook nogal een verschil: iemand niet mogen of iemand niet mogen en hem derhalve maar bombarderen tot Satan's handlanger op aarde.
Verder geloof ik absoluut in satanisch, in de zin van uiterste kwaadaardigheid. Dat manifesteert zich echter in de mens zelf. Bijvoorbeeld bij complotdenkers die uit het niets allerlei mensen beschuldigen van de meest verschrikkelijke dingen. Dat noem ik zuiver satanisch.
Ocharme ...quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 14:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Bijvoorbeeld bij complotdenkers die uit het niets allerlei mensen beschuldigen van de meest verschrikkelijke dingen. Dat noem ik zuiver satanisch.
Klopt inderdaad. Banken worden juist verweten in het verleden nogal laks hebben gehandeld. Hierdoor is het één en ander aangepast in de Wft. Dus ook de Wwft.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 09:45 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Is een lastig gebied. Je wilt dat banken heel pro-actief bijvoorbeeld rekening voor witwassen en financiering van terrorisme aanpakken, en daar hebben ze dus ook bepaalde vrijheden voor nodig. Als je daar bij fouten een boete tegenover stelt loop je weer het risoco dat ze niet pro-actief genoeg handelen omdat die boete ze boven het hoofd hangt.
Vooralsnog heb ik niet vernomen dat dat bloed drinkende, aan Satan offerende perverselingen zijn die de wereldheerschappij nastreven. Maar wellicht heb ik dat gemist.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 17:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ocharme ...
En wat met de beschuldigingen aan het adres van niet-gevaccineerden? Dat gaat ook steeds meer van kwaad naar erger...
Ok omdat het in je straatje past?
... dat je pas mensen een dergelijke term toedicht wanneer dat bewezen is...quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 16:33 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Oke maar wat moet nu precies bewezen worden want ik snap je punt niet helemaal. Dat iemand een pedofiel is of dat satan bestaat?
[..]
Piet die niet in complotten gelooft kan ook Mohamed ervan beschuldigen dat ie altijd steelt. Ik weet niet waar je naartoe wilt.
Zoals ik al zei, iedereen kan mensen beschuldigen zonder bewijs. Daar heb je geen openbaring voor nodig of hoef je geen gelovige voor te zijn.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... dat je pas mensen een dergelijke term toedicht wanneer dat bewezen is...
En niet omdat je 'denkt', bijvoorbeeld op basis van een stupide interpretatie van Openbaring, dat Jan een pedo ís, of het Beest, of Satan, of wat complotwappies allemaal van stal halen, omdat Jan z'n mening je niet aan staat. (Lees hier mening: 9 van de 10 keer de wetenschappelijke consensus, ook wel bekend als de feiten).
quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 03:02 schreef Oceanier het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, iedereen kan mensen beschuldigen zonder bewijs. Daar heb je geen openbaring voor nodig of hoef je geen gelovige voor te zijn.
Taliban are pussies ... BPOC is het nieuwe terrorisme.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |