abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200997188
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 07:57 schreef stavromulabeta het volgende:
Op zich snap ik het wel van de banken. Het zijn private bedrijven en die hebben het recht om te kiezen met welke klanten ze in zee gaan. Een partij die negatief op je zou kunnen afstralen, wil je niet hebben.

Hier wordt wel een maatschappelijk probleem duidelijk: Bankieren hoort inmiddels bij de basisbehoeften. Sommige legale bedrijven of stichtingen kunnen nergens meer terecht. Het zelfde zie je ook bij bedrijven die (legale) handel drijven met Afrika of Oost-Europa: Het bedrijf doet niets verkeerds maar vanwege witwasrisico's durft de bank het niet aan.

Er zou een oplossing moeten komen voor partijen die legaal bezig zijn maar vanwege allerlei redenen niet bij banken terecht kunnen. Maar zolang de banken private instellingen zijn, is dat aan de politiek en niet aan de banken.
De politiek is zowel de censuur als de propaganda aan het privatiseren, omdat ze dat zelf niet mag doen. En daar is een goede reden voor, die dus ook zou moeten gelden voor de privatisering daarvan.

Zoals de politiek overigens ook de handhaving van onderdrukkingsmaatregelen en beleid van sekse- en rassendiscriminatie privatiseert. En als je je dan dus uitspreek tegen een van beide wordt je door private partijen in je vrij meningsuiting en actie belemmerd.

Dus het is inderdaad aan de politiek maar die politiek, geef maar gewoon namen en rugnummers (het o zo gematigde centrum dat Nederland radicaal aan het veranderen is), is waar het begonnen is. Die vind het net zoals elke regime prettig dat oppostitie het zwijgen wordt opgelegd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_200997392
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 08:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Als rechtsgeorienteerd persoon zou je toch juist pal voor de vrijheid van bedrijven moeten staan, maar blijkbaar wens jij hier ingrijpen (vanuit de overheid) om ondernemingen te beknotten in hun vrijheid?
Haha, knappe poging de situatie om te draaien.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_200997603
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 08:30 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Als rechtsgeorienteerd persoon zou je toch juist pal voor de vrijheid van bedrijven moeten staan, maar blijkbaar wens jij hier ingrijpen (vanuit de overheid) om ondernemingen te beknotten in hun vrijheid?
Daarom is volledige autonomie aan zowel overheden als bedrijven geven niet zo'n goed idee :P
Incelfrikandel
pi_200997787
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 08:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uiteraard, en daar staat dan een leger van exegeten tegenover om aan te geven of die lezing ergens op slaat. Helemaal wanneer men besluit die 'eigen lezing' in te zetten om bepaalde individuen dan wel hele volksstammen suspect te maken door ze maar het 'beest' te noemen.
Niks mis met puzzelen. Nooit gepuzzeld vroeger?
West-Melanesia
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:11:20 #130
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200997798
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 14:09 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Niks mis met puzzelen. Nooit gepuzzeld vroeger?
Niet met als motivatie om een Beest van satanische origine te vinden en vervolgens mensen die ik niet mag te vereenzelvigen met dat Beest.

Laster is verder ook juridisch strafbaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200997889
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 14:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Niet met als motivatie om een Beest van satanische origine te vinden en vervolgens mensen die ik niet mag te vereenzelvigen met dat Beest.

Laster is verder ook juridisch strafbaar.
Dat neight naar een dictatuur, dat we mensen maar allemaal moeten mogen. Een pedofiel en een verkrachter noem ik ook beesten. Bovendien geloof jij niet in satan toch?
West-Melanesia
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:30:24 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200998030
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 14:18 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Dat neight naar een dictatuur, dat we mensen maar allemaal moeten mogen. Een pedofiel en een verkrachter noem ik ook beesten. Bovendien geloof jij niet in satan toch?
... wel handig dat je dat pas doet als dat bewezen is :')

En daar schort het nogal aan bij complotdenkers.

Is ook nogal een verschil: iemand niet mogen of iemand niet mogen en hem derhalve maar bombarderen tot Satan's handlanger op aarde.

Verder geloof ik absoluut in satanisch, in de zin van uiterste kwaadaardigheid. Dat manifesteert zich echter in de mens zelf. Bijvoorbeeld bij complotdenkers die uit het niets allerlei mensen beschuldigen van de meest verschrikkelijke dingen. Dat noem ik zuiver satanisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_200998922
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, knappe poging de situatie om te draaien.
Goede truc om weer niet inhoudelijk te hoeven reageren.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_200999627
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 14:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... wel handig dat je dat pas doet als dat bewezen is :')
Oke maar wat moet nu precies bewezen worden want ik snap je punt niet helemaal. Dat iemand een pedofiel is of dat satan bestaat?

quote:
En daar schort het nogal aan bij complotdenkers.

Is ook nogal een verschil: iemand niet mogen of iemand niet mogen en hem derhalve maar bombarderen tot Satan's handlanger op aarde.

Verder geloof ik absoluut in satanisch, in de zin van uiterste kwaadaardigheid. Dat manifesteert zich echter in de mens zelf. Bijvoorbeeld bij complotdenkers die uit het niets allerlei mensen beschuldigen van de meest verschrikkelijke dingen. Dat noem ik zuiver satanisch.
Piet die niet in complotten gelooft kan ook Mohamed ervan beschuldigen dat ie altijd steelt. Ik weet niet waar je naartoe wilt.
West-Melanesia
pi_201000544
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 14:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
Bijvoorbeeld bij complotdenkers die uit het niets allerlei mensen beschuldigen van de meest verschrikkelijke dingen. Dat noem ik zuiver satanisch.
Ocharme ...
En wat met de beschuldigingen aan het adres van niet-gevaccineerden? Dat gaat ook steeds meer van kwaad naar erger...
Ok omdat het in je straatje past?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201000884
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 09:45 schreef Ludachrist het volgende:

[..]
Is een lastig gebied. Je wilt dat banken heel pro-actief bijvoorbeeld rekening voor witwassen en financiering van terrorisme aanpakken, en daar hebben ze dus ook bepaalde vrijheden voor nodig. Als je daar bij fouten een boete tegenover stelt loop je weer het risoco dat ze niet pro-actief genoeg handelen omdat die boete ze boven het hoofd hangt.
Klopt inderdaad. Banken worden juist verweten in het verleden nogal laks hebben gehandeld. Hierdoor is het één en ander aangepast in de Wft. Dus ook de Wwft.
Dus ik denk dat tegenwoordig bij banken gelijk een trigger komt wanneer er verdachte transacties plaats vindt. Overigens werk ik niet zelf bij een bank, dus ik weet niet precies hoe alles precies gaat.
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:39:37 #137
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201003287
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Ocharme ...
En wat met de beschuldigingen aan het adres van niet-gevaccineerden? Dat gaat ook steeds meer van kwaad naar erger...
Ok omdat het in je straatje past?
Vooralsnog heb ik niet vernomen dat dat bloed drinkende, aan Satan offerende perverselingen zijn die de wereldheerschappij nastreven. Maar wellicht heb ik dat gemist.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 20:41:18 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201003316
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:33 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Oke maar wat moet nu precies bewezen worden want ik snap je punt niet helemaal. Dat iemand een pedofiel is of dat satan bestaat?
[..]
Piet die niet in complotten gelooft kan ook Mohamed ervan beschuldigen dat ie altijd steelt. Ik weet niet waar je naartoe wilt.
... dat je pas mensen een dergelijke term toedicht wanneer dat bewezen is...

En niet omdat je 'denkt', bijvoorbeeld op basis van een stupide interpretatie van Openbaring, dat Jan een pedo ís, of het Beest, of Satan, of wat complotwappies allemaal van stal halen, omdat Jan z'n mening je niet aan staat. (Lees hier mening: 9 van de 10 keer de wetenschappelijke consensus, ook wel bekend als de feiten).
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_201007841
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 20:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... dat je pas mensen een dergelijke term toedicht wanneer dat bewezen is...

En niet omdat je 'denkt', bijvoorbeeld op basis van een stupide interpretatie van Openbaring, dat Jan een pedo ís, of het Beest, of Satan, of wat complotwappies allemaal van stal halen, omdat Jan z'n mening je niet aan staat. (Lees hier mening: 9 van de 10 keer de wetenschappelijke consensus, ook wel bekend als de feiten).
Zoals ik al zei, iedereen kan mensen beschuldigen zonder bewijs. Daar heb je geen openbaring voor nodig of hoef je geen gelovige voor te zijn.
West-Melanesia
pi_201008762
Ik met mijn long covid klachten vind dit soort dingen veel te ver gaan. Vrijheid van meningsuiting en expressie gaat voor de veiligheids winst die je hiermee beoogt te halen
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:32:02 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_201010514
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 03:02 schreef Oceanier het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, iedereen kan mensen beschuldigen zonder bewijs. Daar heb je geen openbaring voor nodig of hoef je geen gelovige voor te zijn.
:|W
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 22 augustus 2021 @ 20:28:35 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201032533
Leuk draadje over BPOC

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_201035428
quote:
16s.gif Op zondag 22 augustus 2021 20:28 schreef Starhopper het volgende:
Leuk draadje over BPOC

[ twitter ]
Taliban are pussies ... BPOC is het nieuwe terrorisme. :')
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')