abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 3 december 2021 @ 07:58:57 #201
319308 Tink89
To live is to dance
pi_202444626
Ik heb nog een s9 liggen die weg mag (overgestapt op Horigen, paar tientjes via marktplaats), maar die heb je al, dus dat maakt vast geen verschil.

Edit: en check je pm voor gratis pepti.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Moderator vrijdag 3 december 2021 @ 08:04:39 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202444656
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 07:55 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel een verschil kan zijn of je af en toe kan/mag aanleggen of helemaal niet. :) :{

@:Lemijn om wat voor periode zou dit gaan, naar verwachting? Oh, en ik heb net vorige week mijn Spectra S1 (krachtige kolf) verkocht, die had je anders ook zo mogen hebben. Mooie timing heb je. :(
Dat zeker maar hier zat vaak ook weken tussen, en het verbaasde me dat hij dan toch wist wat te doen.
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 3 december 2021 @ 08:30:00 #203
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202444882
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 07:55 schreef Viv het volgende:

[..]
Ik denk dat het wel een verschil kan zijn of je af en toe kan/mag aanleggen of helemaal niet. :) :{

@:Lemijn om wat voor periode zou dit gaan, naar verwachting? Oh, en ik heb net vorige week mijn Spectra S1 (krachtige kolf) verkocht, die had je anders ook zo mogen hebben. Mooie timing heb je. :(
Oh, dat is zonde zeg... die had ik graag overgenomen.
Ik geloof dat het idee is maximaal 2 weken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 3 december 2021 @ 08:30:58 #204
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202444891
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:04 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dat zeker maar hier zat vaak ook weken tussen, en het verbaasde me dat hij dan toch wist wat te doen.
Dan vind ik het wel hoopvol :) Tot welke leeftijd was dit ongeveer?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202445250
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:30 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Oh, dat is zonde zeg... die had ik graag overgenomen.
Ik geloof dat het idee is maximaal 2 weken.
Een gekke suggestie: een symphony huren, omdat het een kortere periode betreft? Is wel iets minder draadloos, maar wel echt een krachtige. Ik heb hier nog de slangen, schilden en weet ik niet wat nog meer (zelfs een ongebruikte set) liggen, die mag je zo hebben.

Ik denk dat 2 weken dan ook wel te overzien is voor de techniek. Je zou voor terug naar borst eventueel een paar dagen een tepelhoedje kunnen proberen. De techniek daarvan is hetzelfde als een fles en mijn tepels vonden het wel fijn. Fulltime kolven was ook niet comfortabel, een kleine piranha eraan ook niet :D :P
  Moderator vrijdag 3 december 2021 @ 09:35:53 #206
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202445625
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 08:30 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Dan vind ik het wel hoopvol :) Tot welke leeftijd was dit ongeveer?
Ik denk 6 maanden, dus precies de leeftijd van M. :)

Ik heb even teruggezocht, het was op 30 maart toen Aapie 5 maanden + 1 week was. In mijn app heb ik daarvoor als laatste keer borstvoeding staan op 2 januari, maar misschien heeft hij tussendoor nog wel eens een slok genomen. Maar zeker meer dan een maand zat er tussen :Y

[ Bericht 20% gewijzigd door MaJo op 03-12-2021 10:50:11 ]
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 3 december 2021 @ 12:36:40 #207
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202447794
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 december 2021 09:03 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Een gekke suggestie: een symphony huren, omdat het een kortere periode betreft? Is wel iets minder draadloos, maar wel echt een krachtige. Ik heb hier nog de slangen, schilden en weet ik niet wat nog meer (zelfs een ongebruikte set) liggen, die mag je zo hebben.

Ik denk dat 2 weken dan ook wel te overzien is voor de techniek. Je zou voor terug naar borst eventueel een paar dagen een tepelhoedje kunnen proberen. De techniek daarvan is hetzelfde als een fles en mijn tepels vonden het wel fijn. Fulltime kolven was ook niet comfortabel, een kleine piranha eraan ook niet :D :P
Ik vind dat helemaal geen gekke suggestie, zowel het kolf huren als het tepelhoedje aanschaffen niet. Ik wacht nog even een week, en als het richting kolf-experiment lijkt te gaan dan ga ik overleggen met een lactatiekundige over bovenstaande dingen. Dus dank voor de suggestie.

Een youha kolf staat in veelvoud op marktplaats en kan ik voor zo'n 60 euro makkelijk krijgen zie ik, maar ik laat het even achterwege. Als ik fulltime ga kolven dan is productie in stand houden voor mij het belangrijkste, dus met name goed leeg kunnen kolven. En als het voor max 4 weken is, dan lukt dat ook wel met een kolf met een losse accu.

Nu aarzel ik alleen nog of ik de pumping pals in Amerika zal bestellen, want mijn huidige Spectra en een eventuele huurkolf hebben verschillende modellen nodig. En wie weet stopt de hele borstvoeding over een aantal weken sowieso, als baby het op kunstvoeding goed blijkt te doen en op borstvoeding definitief niet. GEDOE.

Kaap ik dit draadje teveel? Dan kan ik ook ergens anders heen hoor.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_202448027
@Lemijn
Wat mij betreft kaap je dit draadje niet. Altijd goed om je vragen te stellen toch? Bovendien lees ik met interesse mee mbt de suggesties van anderen. Misschien heb ik in de toekomst dezelfde situatie

Ik heb btw ook goede ervaringen met de symphony die ik ook had gehuurd. Minstens net zo goed als de dure kolf die ik uiteindelijk heb aangeschaft. En toen kolfde ik ook fulltime zeker 8x per dag toen J net geboren was. Dus echt wel een goede optie als je een korte tijd wil overbruggen.
Ik weet niet of de prijzen per plaats nog verschillen maar wij betaalden toen 2,50 euro per dag (excl eenmalige kosten voor de kolfset). Dat vond ik heel schappelijk
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 12:58:24 #209
269689 crew  Viv
pi_202448160
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:36 schreef Lemijn het volgende:
Nu aarzel ik alleen nog of ik de pumping pals in Amerika zal bestellen, want mijn huidige Spectra en een eventuele huurkolf hebben verschillende modellen nodig. En wie weet stopt de hele borstvoeding over een aantal weken sowieso, als baby het op kunstvoeding goed blijkt te doen en op borstvoeding definitief niet. GEDOE.
Als je de Medela Symphony huurt, en daar de PumpinPals voor bestelt, dan kun je later met die PumpinPals terug naar je Spectra als je een tussenstukje van Maymom koopt:

https://www.amazon.com/st(...)4be4a47&ref_=ast_bln

quote:
Kaap ik dit draadje teveel? Dan kan ik ook ergens anders heen hoor.
Nee joh, het hoort prima hier! :*
  Moderator vrijdag 3 december 2021 @ 13:01:49 #210
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_202448224
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:36 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik vind dat helemaal geen gekke suggestie, zowel het kolf huren als het tepelhoedje aanschaffen niet. Ik wacht nog even een week, en als het richting kolf-experiment lijkt te gaan dan ga ik overleggen met een lactatiekundige over bovenstaande dingen. Dus dank voor de suggestie.

Een youha kolf staat in veelvoud op marktplaats en kan ik voor zo'n 60 euro makkelijk krijgen zie ik, maar ik laat het even achterwege. Als ik fulltime ga kolven dan is productie in stand houden voor mij het belangrijkste, dus met name goed leeg kunnen kolven. En als het voor max 4 weken is, dan lukt dat ook wel met een kolf met een losse accu.

Nu aarzel ik alleen nog of ik de pumping pals in Amerika zal bestellen, want mijn huidige Spectra en een eventuele huurkolf hebben verschillende modellen nodig. En wie weet stopt de hele borstvoeding over een aantal weken sowieso, als baby het op kunstvoeding goed blijkt te doen en op borstvoeding definitief niet. GEDOE.

Kaap ik dit draadje teveel? Dan kan ik ook ergens anders heen hoor.
De huur van een kolf wordt vaak ook nog door je zorgverzekering gedekt, ik kreeg oom de aanschaf van kolfspullen vergoed.

En je kaapt het draadje helemaal niet, daar is dit topic voor :)
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  vrijdag 3 december 2021 @ 13:12:13 #211
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_202448379


[ Bericht 100% gewijzigd door MaJo op 03-12-2021 13:13:40 (Doe maar niet) ]
pi_202448565
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 13:12 schreef pferdfahrer het volgende:

Leuke poging :)
U MAD?
pi_202448958
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 12:36 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik vind dat helemaal geen gekke suggestie, zowel het kolf huren als het tepelhoedje aanschaffen niet. Ik wacht nog even een week, en als het richting kolf-experiment lijkt te gaan dan ga ik overleggen met een lactatiekundige over bovenstaande dingen. Dus dank voor de suggestie.

Een youha kolf staat in veelvoud op marktplaats en kan ik voor zo'n 60 euro makkelijk krijgen zie ik, maar ik laat het even achterwege. Als ik fulltime ga kolven dan is productie in stand houden voor mij het belangrijkste, dus met name goed leeg kunnen kolven. En als het voor max 4 weken is, dan lukt dat ook wel met een kolf met een losse accu.

Nu aarzel ik alleen nog of ik de pumping pals in Amerika zal bestellen, want mijn huidige Spectra en een eventuele huurkolf hebben verschillende modellen nodig. En wie weet stopt de hele borstvoeding over een aantal weken sowieso, als baby het op kunstvoeding goed blijkt te doen en op borstvoeding definitief niet. GEDOE.

Kaap ik dit draadje teveel? Dan kan ik ook ergens anders heen hoor.
Mocht je die kolf gaan huren, kijk wel even of je de gewone of de nieuwe schilden van Medela met flexibele rand gebruikt. Ik vind de nieuwe schilden echt aanzienlijk prettiger, was blij dat ik die in mijn ziekenhuiskoffer had zitten. Of je PumpinPals natuurlijk. Ik heb de onderdelen voor je liggen en ze kunnen in geval van spoed morgen zelfs je kant op, moet ik even mijn broertje lief aankijken. Die woont in dezelfde plaats ;) en is hier morgen. En anders gaan ze per PostNL.


Ik heb die slangen, dopjes, ventielen etcetc liggen. Aan flesjes past alles er op ongeveer, van Medela/dr Browns/Beldico/Materni etcetc. Ik heb ook nog flesjes voor je liggen ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door douche-eendje op 03-12-2021 14:01:03 ]
  vrijdag 3 december 2021 @ 15:48:01 #214
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202450696
Wat lief, en goed om te weten dat er nieuwe kolfschilden zijn ook. De keus voor fulltime kolven is nog niet gemaakt dus in die zin is al deze kant op met spoed nog niet nodig :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 3 december 2021 @ 17:18:33 #215
269689 crew  Viv
pi_202452048
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 december 2021 15:48 schreef Lemijn het volgende:
Wat lief, en goed om te weten dat er nieuwe kolfschilden zijn ook. De keus voor fulltime kolven is nog niet gemaakt dus in die zin is al deze kant op met spoed nog niet nodig :).
Ik zou ook vooral blijven kijken wat de mogelijkheden zijn om daar niet mee te hoeven beginnen. :%

Het fulltime kolven zelf, daar vind je heus je weg wel in. :) Voor vrijwel ieder praktisch probleem is al een oplossing voorhanden (zoals die tussenstukjes van Maymom). Maar terug naar de borst, niemand kan garanderen dat dat lukt.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 december 2021 @ 19:56:31 #216
269689 crew  Viv
pi_202530009
Hoe is het daar @Lemijn ? Weet je al meer over al dan niet moeten kolven? :)
  woensdag 8 december 2021 @ 20:23:33 #217
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_202530470
We beslissen waarschijnlijk over 2 weken, tenzij het eerder te slecht gaat. Vooralsnog lijkt het juist de goede kant op te gaan, dus ik hoop de dans te ontspringen. Maar dat dacht ik al een paar keer eerder de afgelopen tijd en dan had ik het telkens mis…
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')