Ik gebruikte een hyperbool om het concept te illustreren excuses als je dat niet begrijpt, ben ook maar een simpele uitvoerende internist.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:24 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jep. Bepaalde meningen mogen niet.
Was nu het probleem dat ik de vergelijking parachutes-mondkapjes dom vond? Of dat ik artsen uitvoerend personeel noemde?
Ik zie niet echt het verband met mijn post maar afgezien daarvan, eens.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:27 schreef Azerdion het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof veel mensen elke maatregel op zichzelf zien en dan gaan claimen
'Het werkt niet'
'Deze sector doet het goed, waarom straffen jullie ons'
Zoals Rutte blijft herhalen... het is een optelsom
Ja, maar het moet ook gaan om effectieve maatregelen. In België hebben ze goede resultaten geboekt met een avondklok. Maar daar is hier niet voor gekozen. Het wordt kennelijk gezien als een te zware maatregel. Dan is het wel vreemd dat er voor een mondkapjesplicht gekozen wordt, want de lichamelijke integriteit is verankerd in de grondwet en diverse internationale verdragen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:27 schreef Azerdion het volgende:
[..]
Het lijkt erop alsof veel mensen elke maatregel op zichzelf zien en dan gaan claimen
'Het werkt niet'
'Deze sector doet het goed, waarom straffen jullie ons'
Zoals Rutte blijft herhalen... het is een optelsom
quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 19:32 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Omdat het niet normaal is
Prima als mensen het als normaal zijn gaan beschouwen. Prima als jij je er goed bij voelt. Dat respecteer ik. Lekker doen waar jij je goed bij voelt, ik houd je niet tegen.
Maar ik ga niet normaal maken wat niet normaal is.
Vanaf maart is het er langzaam in geslopen. En je mag de vergelijking niet maken met 80 jaar geleden ... maar toen ging het ook zo.
Het verzet zal alleen maar groter worden.
Laat maar gebeuren. Ik ben er klaar voor en klaar mee.
Ik ging verder in opquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:30 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik zie niet echt het verband met mijn post maar afgezien daarvan, eens.
Dit vinden mensen blijkbaar lastig. De optelsom. Maar kan zijn dat ik meer heb gelezen in je post dan wat je daadwerkelijk bedoeldequote:Elk effect is natuurlijk meegenomen.
Tja, daar kan ik je alleen maar gelijk in geven. Volgens mij willen we allemaal effectieve maatregelen om er zo snel mogelijk weer vanaf te zijn. Maar het blijft wikken en wegen en zelf heb ik de medische kennis niet, dus ik ben genoodzaakt te luisteren naar de adviezen en maatregelen van de overheid / experts.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja, maar het moet ook gaan om effectieve maatregelen. In België hebben ze goede resultaten geboekt met een avondklok. Maar daar is hier niet voor gekozen. Het wordt kennelijk gezien als een te zware maatregel. Dan is het wel vreemd dat er voor een mondkapjesplicht gekozen wordt, want de lichamelijke integriteit is verankerd in de grondwet en diverse internationale verdragen.
Maar goed, dit zal dus nog wel maanden blijven spelen.
Op die manier.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:33 schreef Azerdion het volgende:
[..]
Ik ging verder in op
[..]
Dit vinden mensen blijkbaar lastig. De optelsom. Maar kan zijn dat ik meer heb gelezen in je post dan wat je daadwerkelijk bedoelde
Het probleem is dat het onderzoek zich niet louter op mondkapjes concentreert. Men werd zich bewust van het virus, moest afstand houden, thuis blijven en mondkapjes gaan dragen. Hoe peuter je daar het effect van het mondkapje tussen uit?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:29 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Ik gebruikte een hyperbool om het concept te illustreren excuses als je dat niet begrijpt, ben ook maar een simpele uitvoerende internist.
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.09.24.20201178v1
@Geerd @de_boswachterquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:08 schreef eragon2890 het volgende:
Ben vooral blij dat sekswerkers zoals verwacht gewoon zonder nieuwe beperkingen door mogen gaan, verlies ik m'n fun/hobby en wat extra gratis geld niet 😋😍
En er is niets gezecht over het ov dus dat is ook mooi, artis en musea en efteling enzo blijven ook open, kom ik er tenminste ook nog als persoon zonder auto 😂
Heb tickets gekregen voor artis als fooi van een super tevreden klant (krijg wel vaker fooi... zo'n 150 euro per maand, plus m'n laptop, al twee andere laptops, een Android tablet, m'n printer combi, paar keer per maand bied iemand aan om mee te eten met avondeten spontaan, ...), wil er binnenkort eens heen 😄
Had er wel een paar LOL maar die wilden een chick 🙃🤣🤣🙂quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 20:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Eragon2890 gaat veel dm's krijgen
lekker hoorquote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:35 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Had er wel een paar LOL maar die wilden een chick 🙃🤣🤣🙂
Ik sta daar in de gay&bi section, want ik ben een bi dude 😁😂
Daarom ook mijn yaoi/BL obsessie 😆
... waardoor 85% ofzo van m'n vrienden dan weer fangirls zijn 😅🤣
Zijn er nog fangirls die zich vervelen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:35 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Had er wel een paar LOL maar die wilden een chick 🙃🤣🤣🙂
Ik sta daar in de gay&bi section, want ik ben een bi dude 😁😂
Daarom ook mijn yaoi/BL obsessie 😆
... waardoor 85% ofzo van m'n vrienden dan weer fangirls zijn 😅🤣
Mondkapjes zijn dan ook geen gamechanger, dat blijkt ook wel uit de cijfers in al die andere landen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het probleem is dat het onderzoek zich niet louter op mondkapjes concentreert. Men werd zich bewust van het virus, moest afstand houden, thuis blijven en mondkapjes gaan dragen. Hoe peuter je daar het effect van het mondkapje tussen uit?
Een kleine hint, ook wij hebben het virus zeer effectief teruggedrongen, niet slechter dan landen waar mondkapjes verplicht werden.
Niet de gene die ik ken, want we zitten allemaal in discord servers en chat apps enzo en hebben genoeg te doen 😂quote:Op dinsdag 13 oktober 2020 21:42 schreef hjansen82 het volgende:
[..]
Zijn er nog fangirls die zich vervelen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |