abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:23:37 #76
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_195815252
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Nou dat is het teleurstellende. We gaan samenwonen en de verhuizing staat het volgende weekeinde op de planning. Ik moet eigenlijk nog best wel de deur uit voor dat moment en ze is ook niet hier.
Wat lastig! En heeft je vriendin symptomen? Want zo nee, dan mag je geloof ik niet eens testen.
  vrijdag 23 oktober 2020 @ 22:52:33 #77
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_195815852
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:40 schreef Glazenmaker het volgende:
Die melding is trouwens waarschijnlijk gebeurd op de snelboot naar Terschelling. Door het door de overheid gekozen medium van bluetooth weten we dus niet of het iemand aan de andere kant van de zaal achter 10 schermen plastic was, of iemand een stuk dichterbij.
Iemand aan de andere kant van de zaal achter 10 schermen plastic ga je überhaupt niet bereiken met BLE.
Maar welke techniek had je liever gezien?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_195815878
ik heb 'em
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_195817763
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 oktober 2020 11:17 schreef paulgo het volgende:
Een goedwerkende app is helaas een illusie gebleken. Voornamelijk omdat veel mensen hem niet installeren. In geen enkel land werden er op vrijwillige basis voldoende apps geinstalleerd om effectieve bescherming te bieden. Nergens ter wereld werkten ze behalve in China, waar het verplicht was en de privacy altijd van ondergeschikt belang is. Bluetooth is onbetrouwbaarder dan op basis van GPS. Maar dat laatste heeft weer te veel privacy bezwaren.
Als je de telefoon in jouw broekzak hebt en een dikke jas ( kou) er over heen denkt bluetooth dat je verder weg staat van een besmet persoon die ook datzelfde doet. Veel mensen waaronder ikzelf dragen lang niet altijd zo'n koelkast van een smartphone bij zich ( bijv bij de sportclub). En wat als je met jouw smartphone in een slecht geventileerde lift staat , waar even eerder een besmet iemand heeft lopen hoesten en niezen en je dan toch besmet raakt. Die stomme app registreert dit niet: Gewoon schijnveiligheid en pure geldverspilling van ons belastinggeld.
Ikzelf ga hem dus niet op mijn telefoon zetten.
Jaja.. je begint met kritiek dat het niet gaat werken omdat te weinig mensen hem installeren. Om vervolgens te vertellen dat je hem zelf niet gaat installeren. Wat een prachtige logica...

Natuurlijk zullen er situaties zijn dat die app niet volledig werkt. Het is ook helemaal niet bedoeld als iets wat je 100% gaat beschermen. Maar het kan in elk geval een aantal waarschuwen wat met 'handmatig' bco niet zou lukken. In het kader van 'alle beetjes helpen om de r onder de 1 te krijgen' heeft de app dus wel degelijk veel toegevoegde waarde. Bovenop het voordeel dat het de GGD veel tijd kan besparen bij bco (wat zonder deze hulpmiddelen gewoon niet te doen is met deze aantallen).

[ Bericht 0% gewijzigd door Middelpunt op 24-10-2020 01:08:43 ]
pi_195817866
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 19:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat weet bluetooth helemaal niet.
Niet exact 1,5 meter inderdaad. Maar wel of je minimaal 15 min dichtbij elkaar bent geweest. Het was dus zeker niet aan de andere kant van de zaal.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 01:32:09 #81
6941 APK
Factual, I think.
pi_195817991
Ik heb de app ook maar aangezet na een dagje op kantoor deze week waar ik mij enigszins onveilig voelde met andere collega's lang binnen de cirkel die ik als veilig beschouw.

Daarna hoorde ik dat een collega die vorige week korte tijd bij mij in de buurt was positief getest is.
Komt vast allemaal wel goed maar voor de zekerheid dus geinstalleerd op de telefoon.
Ben wel benieuwd of die collega het alarm in mijn app zou hebben getriggerd.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_195818311
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 01:12 schreef Middelpunt het volgende:

[..]

Niet exact 1,5 meter inderdaad. Maar wel of je minimaal 15 min dichtbij elkaar bent geweest. Het was dus zeker niet aan de andere kant van de zaal.
Op zo'n boot zit je een uur op je gat. Bluetooth hier gaat dwars door twee muren, dus wat zeiltjes zou zelfs voor de lage energie versie ook geen probleem moeten zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:23 schreef Aventura het volgende:

[..]

Wat lastig! En heeft je vriendin symptomen? Want zo nee, dan mag je geloof ik niet eens testen.
Nope en ik ook niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 oktober 2020 22:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Iemand aan de andere kant van de zaal achter 10 schermen plastic ga je überhaupt niet bereiken met BLE.
Maar welke techniek had je liever gezien?
Volgens het grote antwoord op alles: wikipedia is het bereik van BLM niet veel lager dan van normale bluetooth en dat gaat hier dwars door muren. Ik heb geen alternatief voor een techniek met een enorme hoeveelheid vals positieven, maar ik krijg er ook geen miljoenen voor betaald. De vals positieven zouden nog te behappen zijn als ik morgen een test kon laten doen, maar ons briljante visionaire kabinet heeft lopen bezuinigen daarop.
pi_195818403
Ik heb sinds vandaag een nieuwe telefoon, heb alle gegevens overgezet vanaf de oude maar moest de Coronamelder opnieuw activeren. Ik denk dat ik daarmee alle contacten kwijt ben en met een schone lei begin?
pi_195818429
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 oktober 2020 02:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Op zo'n boot zit je een uur op je gat. Bluetooth hier gaat dwars door twee muren, dus wat zeiltjes zou zelfs voor de lage energie versie ook geen probleem moeten zijn.
[..]

Nope en ik ook niet.
[..]

Volgens het grote antwoord op alles: wikipedia is het bereik van BLM niet veel lager dan van normale bluetooth en dat gaat hier dwars door muren. Ik heb geen alternatief voor een techniek met een enorme hoeveelheid vals positieven, maar ik krijg er ook geen miljoenen voor betaald. De vals positieven zouden nog te behappen zijn als ik morgen een test kon laten doen, maar ons briljante visionaire kabinet heeft lopen bezuinigen daarop.
De app gebruikt oa de Bluetooth signaalsterkte (RSSI) om false positives van signalen door muren uit te sluiten. Maar ja helemaal perfect zal het nooit zijn uiteraard.
  dinsdag 25 januari 2022 @ 18:23:22 #85
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_203361724
Deze app zou toch uit z’n voegen moeten knallen van alle meldingen? Ik heb m nog steeds op mijn telefoon maar niks. Terwijl het besmettingen regent inmiddels. Ook bij mensen die urenlang bij ons in huis zijn geweest.
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 25 januari 2022 @ 18:30:14 #86
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_203361856
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:23 schreef Aventura het volgende:
Deze app zou toch uit z’n voegen moeten knallen van alle meldingen? Ik heb m nog steeds op mijn telefoon maar niks. Terwijl het besmettingen regent inmiddels. Ook bij mensen die urenlang bij ons in huis zijn geweest.
dan moet diegene die positief is ook de app hebben en het moet door de medewerker van de GGD ook samen nog geactiveerd worden. Er zijn ook GGDen die vanwege de vele besmettingen alleen een mail uit sturen met de algehele info dus dan wordt de app ook niet samen geactiveerd.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 25 januari 2022 @ 18:43:50 #87
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_203362075
quote:
99s.gif Op dinsdag 25 januari 2022 18:30 schreef Nizno het volgende:

[..]
dan moet diegene die positief is ook de app hebben en het moet door de medewerker van de GGD ook samen nog geactiveerd worden. Er zijn ook GGDen die vanwege de vele besmettingen alleen een mail uit sturen met de algehele info dus dan wordt de app ook niet samen geactiveerd.
Dit, bijna niemand wordt meer gebeld. Die app kan je weggooien.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')