abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2873154
Zojuist de film Man On The Moon gekeken. Zoals jullie wel weten heeft Milos Forman met deze film de bedoeling gehad het leven van Andy Kaufman te schetsen (persoonlijk vond ik met name Tony Clifton hilarisch) waarbij Jim Carrey de leading part voor zijn rekening nam.

Zelf ken ik Andy Kaufman uitsluitend als Latka Gravas uit Taxi, zoals het aloude Fox dat een poosje geleden nogal integraal herhaalde.

Iemand meer werk van Kaufman/Clifton gezien?

En zo ja, genie of gestoorde gek?

[Dit bericht is gewijzigd door Argento op 20-01-2002 04:57]

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_2873198
quote:
Op zondag 20 januari 2002 04:46 schreef Argento het volgende:

Ik heb een DivX van de Andy Kaufman Show Soundstage maar ik heb hem nog nooit gekeken... ik heb wel Man on the Moon gezien en ik vond het een heel ontroerende film.

Ik heb ook een hoop sketches van Saturday Night Live op mijn comp staan maar geen een daarvan met Andy Kaufman

Echt triest dat iemand zijn hele leven zo onbegrepen is gebleven

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_2873206
quote:
Echt triest dat iemand zijn hele leven zo onbegrepen is gebleven
wellicht het meest zuivere onderscheidend vermogen van de ware genie?

When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zondag 20 januari 2002 @ 11:39:34 #4
12762 IllOgical
Not yet defenestrated
pi_2873621
IllOgical heeft "Man in the Moon" ook gezien, maar heeft helaas weinig ander werk van Mr. Kaufman gezien. Dit was een van de weinige films met Jim Carrey die IllOgical nog wel eens wil zien.
What you don't know won't hurt you, but it will certainly amuse a lot of people.
pi_2873636
quote:
[b]

Op de dvd van MAn On The Moon staan beelden van de echte Kaufman, en die laten zien dat hij best wel psycho is! De film is errug goed trouwens!
  Redactie Frontpage zondag 20 januari 2002 @ 11:56:38 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2873722
Ik heb nog nooit iets van Andy Kaufman gezien, ook Taxi niet. De film is echt goed!
pi_2874148
Van die Elvis imitatie on stage in MOTM kreeg ik kippenvel.
"When the last tree is cut, the last river poisoned, and the last fish dead, we will discover that we can't eat money."
pi_2874639
quote:
Op zondag 20 januari 2002 13:33 schreef michelos het volgende:
Van die Elvis imitatie on stage in MOTM kreeg ik kippenvel.
Van het nummer 'Man on the Moon' van R.E.M. krijg ik ook kippenvel sinds die film...

Ik vind die scene op het laatst ook erg mooi als ie ergens op de Fillippijnen zo 'alternatief' behandeld wordt voor zijn kanker, en dat ie dan ziet dat dat gedoe met dat bloed gewoon nep is...
Dan glimlacht ie een beetje, wetend dat ze hem eindelijk ook voor de gek hebben gehouden
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_2876900
Ik vond het einde ook nogal suggestief.

Het optreden van Tony Clifton, en als de camera dan over het publiek heenzweeft, dan zie je daar Bob Zmuda staan.

Er zijn immers, weliswaar zwakke, geruchten dat Andy niet dood is.

pi_2876987
Mooie film deze film laat zien dat Carrey meer kan dan alleen de lolbroek uithangen
  Redactie Frontpage zondag 20 januari 2002 @ 20:14:38 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_2877945
quote:
Op zondag 20 januari 2002 18:50 schreef Argento het volgende:
Er zijn immers, weliswaar zwakke, geruchten dat Andy niet dood is.
Zit ie op een eiland met Tupac soms?
  maandag 21 januari 2002 @ 09:18:52 #12
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_2882632
Hmmm, toch eens een keer die DVD in de speler gooien.....
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_2949161
quote:
Op zondag 20 januari 2002 20:14 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Zit ie op een eiland met Tupac soms?

ja, samen met elvis en al die anderen
pi_2949405
heb em vanavond gekeken om toch ff ontopic te reageren hier
de eerste anderhalf uur.. nja het eerste volle uur dan vond ik em erg saai en flauw met die clifton ofzoiets.
maar het is wel een indrukwekkende film. pas toen hij kanker kreeg en de film een andere wending kreeg had ik niet meer de neiging om de tv uit te zetten.
het kerkgedeelte vond ik erg "leuk" voor zover je het leuk kunt noemen.

oh, ik vond het trouwens ook leuk om weer stukjes van taxi te zien, dat is lang geleden
nu all in the family nog

woensdag 11 juni 2003 @ 00:50:24 #15
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_11023529
Het prachtige aan Andy Kaufman is dat niemand met zekerheid weet wat nou wel of niet van hem waar is.

De grote vraag is bijvoorbeeld of hij wel echt overleden is.

Tony Clifton treed namelijk nog steeds op. Men neemt aan dat het Bob Zmuda is, maar het zou me niets verbazen of het een keer uitlekt dan het Andy zelf is.

En als zoiets bekend wordt is het natuurlijk weer de vraag of dat geen leugen is.

Hoe dan ook, met Andy Kaufman weet je het nooit.

No escape from reality
pi_11695923
Ik vond em altijd erg leuk in Taxi, maar dat was ook het enige waar ik em van kende. De herhalingen dan
Nogal van voor mijn tijd
  donderdag 10 juli 2003 @ 23:06:33 #17
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_11696002
Ja, hallo. Welk topic is het nou.

Man On The Moon.

Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_11696249
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 23:06 schreef static het volgende:
Ja, hallo. Welk topic is het nou.

Man On The Moon.

Kan wel... dit gaat over Andy Kaufmann an sich, Man on the Moon gaat over de film... denk ik
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  donderdag 10 juli 2003 @ 23:17:10 #19
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_11696309
ja nou weet ik het ook niet meer
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 10 juli 2003 @ 23:18:13 #20
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_11696336
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 23:14 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Kan wel... dit gaat over Andy Kaufmann an sich, Man on the Moon gaat over de film... denk ik

Jij weet het dus ook niet.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_11696425
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 23:18 schreef static het volgende:

[..]

Jij weet het dus ook niet.

Jawel maar met die modjes hier weet jet het niet altijd daarom dat "denk ik", maar modje heeft al in ander topic gezegd dat er geen slotje komt dus:

ontopic!

Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  donderdag 10 juli 2003 @ 23:22:12 #22
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_11696463
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 23:20 schreef Stefkuh het volgende:

[..]

Jawel maar met die modjes hier weet jet het niet altijd daarom dat "denk ik", maar modje heeft al in ander topic gezegd dat er geen slotje komt dus:

ontopic!

Jep, geen slot.

Gewoon hier over Andy Kaufman lullen voortaan en in het andere topic over Man On The Moon .

pi_11696818
nou hoe zat het nou met andy/tony
pi_11697270
De naam kwam me al zo bekend voor, en toen stond er Taxi: hebben we het over Latka?
  donderdag 10 juli 2003 @ 23:58:04 #25
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_11697358
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 23:55 schreef ChrisJX het volgende:
De naam kwam me al zo bekend voor, en toen stond er Taxi: hebben we het over Latka?
Ja.
No escape from reality
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')