abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 januari 2002 @ 10:13:03 #1
18784 Kukel
Bûhwøah Bûhwøah!
pi_2855332
Damn... ik word echt schijtziek van al die Crossover/Metal Boybands zoals Linkin Park (hun zanger lijkt trouwens op die van 'N Sync), Papa Roach, die sell-outs Limp Bizkit en die gasten die over liefde zingen... ben effe hun naam vergeten... oja... Crazy Town. Het valt me ook op dat hun namen op elkaar lijken... je weet wel, 2 random woorden die totaal nergens op slaan. Vinden mensen dit echt goed? Ik moet er van braken!
Misschien is dit soort muziek ook niet op mijn doelgroep gericht (struisvogels), maar meer voor 14-jarige Top40 luisterende boyband fans.
We don't take kindly to your type around here!
pi_2855336
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 10:13 schreef Kukel het volgende:
Misschien is dit soort muziek ook niet op mijn doelgroep gericht (struisvogels), maar meer voor 14-jarige Top40 luisterende boyband fans.
Jup, van die kids die zich te extreem en te true en te non-commercieel vinden om naar Britney te luisteren
  vrijdag 18 januari 2002 @ 10:31:14 #3
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_2855391
nope ben ik het niet mee eens
de meeste van deze bands hadden eerst geen top40image

zie ook Blink182
ze waren in het begin totaal onbekend, behalve bij de skate/punk-cultuur.

Nu ze een plaatje hebben wat iedereen leuk kan vinden zijn ze pas in het grote top40licht gevallen en daar kom je dan niet meer zo snel uit jammergenoeg.
Wel is het handiger voor hun, nu ze een groter publiek hebben en dus meer centjes kunnen verdienen.
Maar iedereen weet toch dat Blink alles behalve een boyband is

zo nu ook POD, eerst totaal onbekend en nu kunnen zelfs de Annnie en Johnen de teksten meebleren. jammer

To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_2855419
Ik dacht dat die nu-metal rage nu een beetje voorbij was.

Van dit soort discussies heb ik er 1000'en gehoord/gelezen en het komt allemaal op hetzelfde argument neer: waar maak je je druk over?

pi_2855444
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 10:37 schreef weerdo het volgende:
waar maak je je druk over?
Tja, ik denk dat de "gevestigde orde" bang is dat het metal-imago afdaalt tot het niveau van nu-metal.
pi_2855461
gwoon naar goede metal luisteren hé!

en als ut te commercieel wor zoek je weer wat nieuws

FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 januari 2002 @ 10:47:34 #7
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_2855472
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 10:45 schreef zenfox het volgende:

en als ut te commercieel wor zoek je weer wat nieuws

Nah, dan ga je beoordelen of de kwaliteit van de muziek ook daadwerkelijk teruggelopen is naarmate ze populairder/commercieler geworden zijn. Is dat niet het geval dan kan je gewoon blijven luisteren.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 18 januari 2002 @ 10:50:31 #8
18784 Kukel
Bûhwøah Bûhwøah!
pi_2855493
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 10:31 schreef Mukie het volgende:
Nu ze een plaatje hebben wat iedereen leuk kan vinden zijn ze pas in het grote top40licht gevallen en daar kom je dan niet meer zo snel uit jammergenoeg.
Blink 182 is eigenlijk ook zo'n typisch bandje vind ik... vroeger was hun muziek kut totdat de drummer van The Aquabats er bij kwam (de enige van de band met talent), daarna werden hun NOFX-achtige onzin teksten (maar dan slechter en zonder puns) populair... en jah streaken in een clip, daardoor word je ook wel snel bekend. Maar dit zijn ook fokkin sell-outs... ze brengen per album 4 tot 6 singles uit. Het lijkt me niet dat het nog echt om muziek gaat, maar meer om geld.
pi_2855496
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 10:43 schreef SanderThomas het volgende:
Tja, ik denk dat de "gevestigde orde" bang is dat het metal-imago afdaalt tot het niveau van nu-metal.
Wiens probleem is dat?
pi_2855519
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 10:50 schreef Kukel het volgende:

[..]

daarna werden hun NOFX-achtige onzin teksten (maar dan slechter en zonder puns)

ey stfu!

nofx roelzzz!

(btw, punk gaat altijd over onzin! ken geen 1 nr dat over iets zinnigs gaat ...jij wel? )

[Dit bericht is gewijzigd door zenfox op 18-01-2002 10:58]

vrijdag 18 januari 2002 @ 10:56:54 #11
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_2855527
quote:

[..]

Blink 182 is eigenlijk ook zo'n typisch bandje vind ik... vroeger was hun muziek kut totdat de drummer van The Aquabats er bij kwam (de enige van de band met talent), daarna werden hun NOFX-achtige onzin teksten (maar dan slechter en zonder puns) populair... en jah streaken in een clip, daardoor word je ook wel snel bekend. Maar dit zijn ook fokkin sell-outs... ze brengen per album 4 tot 6 singles uit. Het lijkt me niet dat het nog echt om muziek gaat, maar meer om geld.

Kijk das jouw mening, maar om het dan een boyband te noemen vinnik errug ver gaan.
K bedoel maar...
Het is niet echt backstreetboys/Five/N Sync materiaal.

En waarom mogen zij niet profijt hebben van hun muziek en daar dus vet veel geld mee verdienen ?
De meeste bands die groot worden doen het nl alleen nog maar voor het geld. Is toch logisch ? As je ergens goed in bent dit dan ook uit te buiten ? verwacht je van dit soort bands, nee dank je geef mij maar een paar duizend piek minder per concert dat we spelen (zoals we ook zijn begonnen), want we doen het alleen voor de muziek ?

As je het alleen maar voor de muziek doet blijf je klein. En wil je niet naar al die grotere zalen, grotere festivals. Dit soort bands worden dan ook niet extreem bekend.

To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_2855530
quote:

[..]

Ach ja, blink 182 klinkt wel grappig en lekker hoog tempo inde meste nummers maar ik zag ze een tijdje terug op de MTV awards live en jezus wat was dat bedroevend slecht gezongen zeg. Valser kan bijna niet, het leek echt helemaal nergens op. Dat soort bands zijn er inderdaad voor het geld maar kunnen maar beter niet live gaan optreden als het altijd zo klinkt.
  vrijdag 18 januari 2002 @ 10:58:39 #13
18784 Kukel
Bûhwøah Bûhwøah!
pi_2855532
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 10:55 schreef zenfox het volgende:

[..]

ey stfu!

nofx roelzzz!

Duh! Ik heb alle cd's van ze
pi_2855539
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 10:50 schreef weerdo het volgende:

[..]

Wiens probleem is dat?

van de gevestigde metal orde?
pi_2855564
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 10:59 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

van de gevestigde metal orde?

wat voor orde is dat? kan ik oowk lid worden?
doen ze oowk aan zelfmoord acties? heb je geen foldertje ofzo?
pi_2855597
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 11:02 schreef zenfox het volgende:
wat voor orde is dat?
De underground, de bay area thrashers, de mensen die de jaren 80 bands hebben meegemaakt enzo..
  vrijdag 18 januari 2002 @ 11:05:59 #17
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_2855603
quote:
(btw, punk gaat altijd over onzin! ken geen 1 nr dat over iets zinnigs gaat ...jij wel? )
Ehm nou ja wat dach je van alle nummers van pennywise, een groot aantal van bad religion, ja zelfs nofx heeft zinnige nummers.
pi_2855614
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 11:05 schreef Tweek het volgende:

[..]

Ehm nou ja wat dach je van alle nummers van pennywise, een groot aantal van bad religion, ja zelfs nofx heeft zinnige nummers.

niet eens mee zijn!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 18 januari 2002 @ 11:07:36 #19
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_2855620
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 11:05 schreef Tweek het volgende:

een groot aantal van bad religion

hoeveel onzinnige nummers heeft Bad Religion?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 18 januari 2002 @ 11:13:09 #20
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_2855667
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 11:07 schreef Tokus het volgende:

[..]

hoeveel onzinnige nummers heeft Bad Religion?

Ehm... ja... nou.. stranger than fiction of het ligt gewoon aan mij dat ik er niks van begrijp

Nee je hebt wel gelijk, maar ff kijken i love my computer ook niet al te zinnig. Ah wacht ik heb er een, ik heb een cover van ze van silent night en die is zeker niet zinnig.

pi_2855909
quote:
wat voor orde is dat? kan ik oowk lid worden?
doen ze oowk aan zelfmoord acties? heb je geen foldertje ofzo?
O.I.P.

muu!

pi_2855985
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 11:35 schreef araphor het volgende:

[..]

O.I.P.

en dat is
pi_2856006
quote:
Op vrijdag 18 januari 2002 11:43 schreef zenfox het volgende:

[..]

en dat is

muu!
  vrijdag 18 januari 2002 @ 11:46:36 #24
13973 ranja
image means nothing
pi_2856015
quote:

[..]

Oh je kent alleen de epitaph punk natuurlijk... ooit gehoord van Jello Biafra of Dead kennedys?

Hoewel Offspring ('Come out and play') ook nog wel eens zinnige teksten heeft....

pi_2856066
Was laatst op tmf,..

Vraag aan Machine Head: Voelen jullie je de grondleggers van de nieuwe metal..

Machine Head: we waren dan idd 1 van de eerste die 2 muziekgenres, metal/hiphop door elkaar gooide,...

>> Denken jullie dat jullie veel bands geinspireerd hebben?

MH> Ja dat kan, maar dat betekent nog niet dat we verantwoordelijk zijn voor die shitband Crazytown e.d...

The captain of your brainship is drunk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')