abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2842347
Van welke partijen heb jij de spotjes al gezien en wat vond je ervan?

Gisteren die van de PvdA gezien. Een Kok en een Melkert gezellig samen op de bank, waar Kok netjes zijn ideeën uitlegt aan Melkert, die onderdanig toehoort.
Hierna zie je het congres waar Melkert tot opvolger van Kok wordt bestempeld.

Eigenlijk vond ik het allemaal een beetje suf. Vooral dat Kok zo prominent aanwezig was, hij gaat immers weg. Misschien wil de PvdA voorlopig nog een beetje blijven steunen op Kok?

In hoeverre is zo'n spotje nu representatief voor wat de partij wil uitdragen en laat je je erdoor beïnvloeden?

pi_2842372
'k heb er nog geen één gezien. Ben wel benieuwd naar wat de SP en LN gaan presenteren, die gaan volgens mij flink op de Amerikaanse toer.

Ik kan me nog de SP-spot van 4 jaar terug herinneren: De kop van Kok die langzaam morpht tot dat ie een Bolkensteijn is geworden. De SP is niet mijn favo partij, maar dit was wel een geniale vondst.

Elke god is een leugen. Elke religie is een doctrine. Elke profeet is een charlatan. Punt.
pi_2842373
Toevallig zat ik vorige week even in mijn tv gids te zoeken waneer ze uitgezonden worden maar ik kon er eigenlijk in 1 week maar eentje vinden. Ik wilde ze van elke partij nl even opnemen.

Kijken er trouwens wel mensen naar, naar die spotjes? En Zo ja, is het zo dat mensen serieus iets van die dingen aan trekken?

Vorig jaar herinner ik me er nog van de VVD waarin continu door verschillende mensen gezegd werd, 'wordt lid van de vvd' en dat dan door elkaar heen gemonteerd en ow ja Joop Braakhekke deed eraan mee. Het was toen wel de vlotste van alle partijen. En die van de SP was ergerlijk, Marijnissen gepositioneerd voor een grote boekenkast, de linkse intellectueel en dan zgn de taal van het volk gebruiken *griezelt* in een brei van woorden. Jan in de straat had bij wijze van spreken, na 1 miniuut de aandacht er al niet meer bij.

Melkert zag ik in de clip erg mensenlijk bij alles en iedereen in het land langs gaan (onderwijs,zorg)en natuurlijk was hij een gewone jongen gebleven, je zag hem met zijn vader bij een voetbalwedstrijd

Die clip van D'66 was groenig en zwart wit verder niets van onthouden. En die van het CDA was tenenkrommend. De meest a-sympathieke mensen van de het CDA lieten even horen hoe slecht paars het deed, oa. die mevrouw met dat stuk grijs door haar haar aan de voorkant...brrrr
Kwam op mij over als de partij met alleen grote zeikerds.

fake a dream
pi_2842381
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 07:53 schreef Kimmie het volgende:
Toevallig zat ik vorige week even in mijn tv gids te zoeken waneer ze uitgezonden worden maar ik kon er eigenlijk in 1 week maar eentje vinden. Ik wilde ze van elke partij nl even opnemen.

Kijken er trouwens wel mensen naar, naar die spotjes? En Zo ja, is het zo dat mensen serieus iets van die dingen aan trekken?

Ik probeer ze van alle partijen eigenlijk wel te zien uit nieuwsgierigheid, maar wat ik stem laat ik niet van een spotje afhangen.
  Overall beste user 2022 donderdag 17 januari 2002 @ 12:46:50 #5
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_2844092
Ik vond die van de CD vroeger altijd leuk. Altijd hetzelfde bloemstuk, altijd Janmaat in hetzelfde pak, altijd: Landgenoten!

Humor was dat.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_2845338
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 12:46 schreef Ulx het volgende:
Ik vond die van de CD vroeger altijd leuk. Altijd hetzelfde bloemstuk, altijd Janmaat in hetzelfde pak, altijd: Landgenoten!

Humor was dat.

zooooo eeeeech wel!

opvallend en die uitspraak heb ik nog altijd onthouden:

Janmaat verkondigde eens in zo'n spotje dat hij intercultureel onderwijs niet nodig vond er moest meer tijd besteed worden aan de Nederlandse cultuur op school...

fake a dream
  donderdag 17 januari 2002 @ 15:46:43 #7
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_2846140
Ik heb maanden in de gids lopen te kijken totdat ik een keer een PP-spotje van de Onafhankelijke Senaatsfractie of zo kon zien. Da's altijd leuk.

Het leuke van de PP-spotjes is dat in verkiezingstijd ook spotjes worden uitgezonden van partijen die niet in de Tweede Kamer zitten. Ik verheug me nu alweer op de spotjes van de NCPN, Nederland Mobiel en de Vrije Indische Partij.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_2846141
Ik kijk ze nooit gericht omdat ik ze tenenkrommend vind, maar toevallig heb ik die van de ChristenUnie en D66 wel gezien. Die van de ChristenUnie was een filmpje waarin ze een gore studentenkeuken lieten zien, en enkele studenten aan het woord lieten over normen en waarden, begeleid door een zeikerige beat. Heel hip allemaal. Die van D66 was nog erger. Stukjes waarin Thom de Graaf spreekt, dat viel nog wel mee, maar al die mensen die ze aan het woord lieten op 1 of ander congres, boooring. Ze zeiden allemaal dat D66 hun partij was, waarin je stem wordt gehoord, etc.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_2855119
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 12:46 schreef Ulx het volgende:

Humor was dat.

De parodie erop door Erik van Muiswinkel was ook erg geslaagd.
  Moderator woensdag 24 april 2002 @ 21:56:09 #10
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_3953195
Ik zag net een spotje waar Johan Vlemminx zong over de Minister van Feest die hij wil in gaan voeren met zijn partij...
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_3953556
Die van Sp is toch met die bus?
Die was wel redelijk vond ik, tenminste niet zo duf en de standpunten merkte je duidelijk.

Die van LPF zat ook aardig in elkaar, elke keer PF in beeld met een ander lid op een bepaald standpunt, weer PF die wat meer uitlegde, dan weer een lid met een standpunt..., weer PF.., enz.
Erg slim gevonden vond ik zelf om wat meer te promoten dan alleen PF zelf (je ziet zelden iemand anders).

Van die indische partij heb ik maar een klein stukje gezien helaas.

woensdag 24 april 2002 @ 22:22:46 #12
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3953594
quote:
Op woensdag 24 april 2002 21:56 schreef Mike het volgende:
Ik zag net een spotje waar Johan Vlemminx zong over de Minister van Feest die hij wil in gaan voeren met zijn partij...
jah, carnaval wetterlijk verplicht in heel Nederland zeker...
pi_3953674
quote:
Jaja, de partij van de toekomst! Dat liedje is bijna net zo grappig als het liedje van de SP. Verder ken ik nog helemaal niets, maar ik vind dat alle partijen verplicht zo'n liedje moeten opnemen. Echt genieten
  Moderator woensdag 24 april 2002 @ 22:29:40 #14
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_3953685
quote:
Op woensdag 24 april 2002 22:28 schreef Kordotium het volgende:

[..]

Jaja, de partij van de toekomst! Dat liedje is bijna net zo grappig als het liedje van de SP. Verder ken ik nog helemaal niets, maar ik vind dat alle partijen verplicht zo'n liedje moeten opnemen. Echt genieten

Zowel het liedje als de Minister van Feest waren iig wel origineel...het lijkt me wel wat...elke maand een feestje ofzo...
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_3953747
quote:
Op woensdag 24 april 2002 22:29 schreef Mike het volgende:

[..]

Zowel het liedje als de Minister van Feest waren iig wel origineel...het lijkt me wel wat...elke maand een feestje ofzo...

Blauwhelmen achter de bar vond ik ook ongelooflijk goed gevonden, ivm met Srebrenica (zo van: daar zijn jullie hopelijk goed genoeg voor).
"Kut-Marokkanen", zei deze geintegreerde VVD-er.
pi_3958293
quote:
Hoe bedoel je belachelijk.
pi_3958478
quote:
Op woensdag 24 april 2002 22:22 schreef Vork het volgende:

[..]

jah, carnaval wetterlijk verplicht in heel Nederland zeker...

Dat wordt een gruwel.

Ik vind het een beetje zonde van de zendtijd die er voor alle politieke partijen beschikbaar is eigenlijk. Laat hem (Vlemminx) lekker bij jack Spijkerman blijven of zoiets of een ander programma waar hij weer wat aandacht krijgt.

donderdag 25 april 2002 @ 15:29:33 #18
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_3961331
quote:
Dat is wel het foutste spotje wat ik ooit heb gezien. Een infantiel nummer dat ook nog eens fout nagesynchroniseerd is.

Dat zie ik graag.

Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_3961403
quote:
Op donderdag 17 januari 2002 07:32 schreef Seborik het volgende:
Van welke partijen heb jij de spotjes al gezien en wat vond je ervan?

Gisteren die van de PvdA gezien. Een Kok en een Melkert gezellig samen op de bank, waar Kok netjes zijn ideeën uitlegt aan Melkert, die onderdanig toehoort.
Hierna zie je het congres waar Melkert tot opvolger van Kok wordt bestempeld.

Eigenlijk vond ik het allemaal een beetje suf. Vooral dat Kok zo prominent aanwezig was, hij gaat immers weg. Misschien wil de PvdA voorlopig nog een beetje blijven steunen op Kok?

In hoeverre is zo'n spotje nu representatief voor wat de partij wil uitdragen en laat je je erdoor beïnvloeden?

Ik denk dat iedereen enigsinds beinvloed wordt door 'spotjes' dat is immers wetenschappelijk bewezen, echter of het doorslaggevend is is nog maar de vraag. Ik kijk liever naar de verkiezingspunten en de inhoud die de partij draagt ipv populistische inhoudsloze (vaak) televisiespotjes.

GLG

I just love the G4 Dual Powermacs
  zaterdag 27 april 2002 @ 22:30:05 #20
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_3986666
Nu op Nova een leuk item hierover
  zondag 28 april 2002 @ 03:24:25 #21
11402 ActaniA
Guggenheimer!
pi_3989034
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 22:30 schreef Heerlijkheid het volgende:
hmm jammer niet gezien

heb spotjes d'66 en sp emt hafl oog gezien niet echt bijzonder zijn ze ook te downloaden oid ben wel benieuwd vooral naar de onbekendere partijen

ook zou ik die van Janmaat wel eens willen zien ben er vreselijk nieuwsgierig naar.

Domheid is de moeder van alle zonden. Alle andere zonden en ondeugden zijn het gevolg van domheid.
  zondag 28 april 2002 @ 03:37:06 #22
11402 ActaniA
Guggenheimer!
pi_3989079
als je naar www.nmp.nl gaat hoor je het verkiezingsspotje op de achtergrond helaas zonder beeld

er wordt uitgehaald naar ministers Netelenbos,Borst en Pronk

verder is te merken dat het te maken heeft met Nederland Mobiel oid
Veel strijd tegen kilometerheffin ed

Domheid is de moeder van alle zonden. Alle andere zonden en ondeugden zijn het gevolg van domheid.
  zondag 28 april 2002 @ 05:29:13 #23
19271 Vlens_de_Vos
Napred Vardar!
pi_3989459
quote:
Dat vond z'n vrouw niet erg grappig. Ze heeft hem namelijk het huis uit gezet.
"I only sign for beautiful girls" Marat Safin
  zondag 28 april 2002 @ 12:43:40 #24
9613 Seborik
I, Voyager
pi_3990101
quote:
Op zaterdag 27 april 2002 22:30 schreef Heerlijkheid het volgende:
Was inderdaad erg interessant. Die van de SP kwam als beste uit de bus, letterlijk , en die van de VVD als slechtste.
pi_3990111
Was er vroeger niet eens een partij die Nederland wilde verkopen aan de Belgen en dan het opgebrachte geld wilde verdelen over alle Nederlanders ??

Was wel een leuk idee vond ik toen...

B Red Ten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')