Gisteren die van de PvdA gezien. Een Kok en een Melkert gezellig samen op de bank, waar Kok netjes zijn ideeën uitlegt aan Melkert, die onderdanig toehoort.
Hierna zie je het congres waar Melkert tot opvolger van Kok wordt bestempeld.
Eigenlijk vond ik het allemaal een beetje suf. Vooral dat Kok zo prominent aanwezig was, hij gaat immers weg. Misschien wil de PvdA voorlopig nog een beetje blijven steunen op Kok?
In hoeverre is zo'n spotje nu representatief voor wat de partij wil uitdragen en laat je je erdoor beïnvloeden?
Ik kan me nog de SP-spot van 4 jaar terug herinneren: De kop van Kok die langzaam morpht tot dat ie een Bolkensteijn is geworden. De SP is niet mijn favo partij, maar dit was wel een geniale vondst.
Kijken er trouwens wel mensen naar, naar die spotjes? En Zo ja, is het zo dat mensen serieus iets van die dingen aan trekken?
Vorig jaar herinner ik me er nog van de VVD waarin continu door verschillende mensen gezegd werd, 'wordt lid van de vvd' en dat dan door elkaar heen gemonteerd en ow ja Joop Braakhekke deed eraan mee. Het was toen wel de vlotste van alle partijen. En die van de SP was ergerlijk, Marijnissen gepositioneerd voor een grote boekenkast, de linkse intellectueel en dan zgn de taal van het volk gebruiken *griezelt* in een brei van woorden. Jan in de straat had bij wijze van spreken, na 1 miniuut de aandacht er al niet meer bij.
Melkert zag ik in de clip erg mensenlijk bij alles en iedereen in het land langs gaan (onderwijs,zorg)en natuurlijk was hij een gewone jongen gebleven, je zag hem met zijn vader bij een voetbalwedstrijd
Die clip van D'66 was groenig en zwart wit verder niets van onthouden. En die van het CDA was tenenkrommend. De meest a-sympathieke mensen van de het CDA lieten even horen hoe slecht paars het deed, oa. die mevrouw met dat stuk grijs door haar haar aan de voorkant...brrrr
Kwam op mij over als de partij met alleen grote zeikerds.
quote:Ik probeer ze van alle partijen eigenlijk wel te zien uit nieuwsgierigheid, maar wat ik stem laat ik niet van een spotje afhangen.
Op donderdag 17 januari 2002 07:53 schreef Kimmie het volgende:
Toevallig zat ik vorige week even in mijn tv gids te zoeken waneer ze uitgezonden worden maar ik kon er eigenlijk in 1 week maar eentje vinden. Ik wilde ze van elke partij nl even opnemen.Kijken er trouwens wel mensen naar, naar die spotjes? En Zo ja, is het zo dat mensen serieus iets van die dingen aan trekken?
Humor was dat.
quote:zooooo eeeeech wel!
Op donderdag 17 januari 2002 12:46 schreef Ulx het volgende:
Ik vond die van de CD vroeger altijd leuk. Altijd hetzelfde bloemstuk, altijd Janmaat in hetzelfde pak, altijd: Landgenoten!Humor was dat.
opvallend en die uitspraak heb ik nog altijd onthouden:
Janmaat verkondigde eens in zo'n spotje dat hij intercultureel onderwijs niet nodig vond er moest meer tijd besteed worden aan de Nederlandse cultuur op school...
Het leuke van de PP-spotjes is dat in verkiezingstijd ook spotjes worden uitgezonden van partijen die niet in de Tweede Kamer zitten. Ik verheug me nu alweer op de spotjes van de NCPN, Nederland Mobiel en de Vrije Indische Partij.
quote:De parodie erop door Erik van Muiswinkel was ook erg geslaagd.
Op donderdag 17 januari 2002 12:46 schreef Ulx het volgende:
Ik vond die van de CD vroeger altijd leuk. Altijd hetzelfde bloemstuk, altijd Janmaat in hetzelfde pak, altijd: Landgenoten!Humor was dat.
Die van LPF zat ook aardig in elkaar, elke keer PF in beeld met een ander lid op een bepaald standpunt, weer PF die wat meer uitlegde, dan weer een lid met een standpunt..., weer PF.., enz.
Erg slim gevonden vond ik zelf om wat meer te promoten dan alleen PF zelf (je ziet zelden iemand anders).
Van die indische partij heb ik maar een klein stukje gezien helaas.
quote:jah, carnaval wetterlijk verplicht in heel Nederland zeker...
Op woensdag 24 april 2002 21:56 schreef Mike het volgende:
Ik zag net een spotje waar Johan Vlemminx zong over de Minister van Feest die hij wil in gaan voeren met zijn partij...
quote:Jaja, de partij van de toekomst! Dat liedje is bijna net zo grappig als het liedje van de SP. Verder ken ik nog helemaal niets, maar ik vind dat alle partijen verplicht zo'n liedje moeten opnemen. Echt genieten
Ik zag net een spotje waar Johan Vlemminx zong over de Minister van Feest die hij wil in gaan voeren met zijn partij...
quote:Zowel het liedje als de Minister van Feest waren iig wel origineel...het lijkt me wel wat...elke maand een feestje ofzo...
Op woensdag 24 april 2002 22:28 schreef Kordotium het volgende:[..]
Jaja, de partij van de toekomst! Dat liedje is bijna net zo grappig als het liedje van de SP. Verder ken ik nog helemaal niets, maar ik vind dat alle partijen verplicht zo'n liedje moeten opnemen. Echt genieten
quote:Blauwhelmen achter de bar vond ik ook ongelooflijk goed gevonden, ivm met Srebrenica (zo van: daar zijn jullie hopelijk goed genoeg voor).
Op woensdag 24 april 2002 22:29 schreef Mike het volgende:[..]
Zowel het liedje als de Minister van Feest waren iig wel origineel...het lijkt me wel wat...elke maand een feestje ofzo...
quote:Hoe bedoel je belachelijk.
quote:Dat wordt een gruwel.
Op woensdag 24 april 2002 22:22 schreef Vork het volgende:[..]
jah, carnaval wetterlijk verplicht in heel Nederland zeker...
Ik vind het een beetje zonde van de zendtijd die er voor alle politieke partijen beschikbaar is eigenlijk. Laat hem (Vlemminx) lekker bij jack Spijkerman blijven of zoiets of een ander programma waar hij weer wat aandacht krijgt.
quote:Dat is wel het foutste spotje wat ik ooit heb gezien. Een infantiel nummer dat ook nog eens fout nagesynchroniseerd is.
Dat zie ik graag.
quote:Ik denk dat iedereen enigsinds beinvloed wordt door 'spotjes' dat is immers wetenschappelijk bewezen, echter of het doorslaggevend is is nog maar de vraag. Ik kijk liever naar de verkiezingspunten en de inhoud die de partij draagt ipv populistische inhoudsloze (vaak) televisiespotjes.
Op donderdag 17 januari 2002 07:32 schreef Seborik het volgende:
Van welke partijen heb jij de spotjes al gezien en wat vond je ervan?Gisteren die van de PvdA gezien. Een Kok en een Melkert gezellig samen op de bank, waar Kok netjes zijn ideeën uitlegt aan Melkert, die onderdanig toehoort.
Hierna zie je het congres waar Melkert tot opvolger van Kok wordt bestempeld.Eigenlijk vond ik het allemaal een beetje suf. Vooral dat Kok zo prominent aanwezig was, hij gaat immers weg. Misschien wil de PvdA voorlopig nog een beetje blijven steunen op Kok?
In hoeverre is zo'n spotje nu representatief voor wat de partij wil uitdragen en laat je je erdoor beïnvloeden?
GLG
quote:hmm jammer niet gezien
Op zaterdag 27 april 2002 22:30 schreef Heerlijkheid het volgende:
Nu op Nova een leuk item hierover
heb spotjes d'66 en sp emt hafl oog gezien niet echt bijzonder zijn ze ook te downloaden oid ben wel benieuwd vooral naar de onbekendere partijen
ook zou ik die van Janmaat wel eens willen zien ben er vreselijk nieuwsgierig naar.
er wordt uitgehaald naar ministers Netelenbos,Borst en Pronk
verder is te merken dat het te maken heeft met Nederland Mobiel oid
Veel strijd tegen kilometerheffin ed
quote:Dat vond z'n vrouw niet erg grappig. Ze heeft hem namelijk het huis uit gezet.
quote:Was inderdaad erg interessant. Die van de SP kwam als beste uit de bus, letterlijk
Op zaterdag 27 april 2002 22:30 schreef Heerlijkheid het volgende:
Nu op Nova een leuk item hierover
Was wel een leuk idee vond ik toen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |