zijn er mensen hier met dezelfde ideeen of die al geweest zijn?
of plekjes waar je absoluut naartoe moet daar?
als ik in de boeken lees zie ik dat je wel meer nodig hebt dan een jaar
ik moet ook nog een groot deel van mijn uitrusting kopen dus tips ect. het is allemaal welkom!
Gaaf hoor zo'n reis veel plezier!
kijk hier even!
<spammode>
en op het prikbord (forum van die pagina)
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=20&r=1
</spammode>
natuurlijk mag je me ook mailen, momenteel zit ik er zelf voor een welverdiende vakantie, morgen zeilen tussen de whitsundays.....
quote:Xenia!
Op zaterdag 12 januari 2002 00:04 schreef Xenia het volgende:
Als jij gaat, komt PingPong (als het goed is) net terug.
Ik vlieg eind juli terug van Sydney naar Amsterdam, maar als ik wil kan ik nog een maand later vertrekken. Ik ben op dit moment in Nieuw-Zeeland en ga volgende maand weer naar Australië. Heb me nog geen moment verveeld!
punks, als je reisverslagen wilt lezen vanuit Australië en Nieuw-Zeeland, kijk eens op mijn homepage: http://svenson75.tripod.com/svendownunder
Veel plezier met voorbereiden!
Boeken van lonely planet hebben we al. kunnen we alvast wennen aan het engels, want dat is al lang geleden dat ik daar les in heb gehad! maar dat komt daar vanzelf wel terug.
dankje voor alle verwijzingen naar pagina's, daar heb ik zeker wat aan!
PingPong, leuke site, helaas heb je geen gastenboek
tja ik moet nog een aantal dingen regelen voordat ik ga, maar heb er echt zin in. ach kan ik lekker inlezen wat er allemaal te doen is, alhoewel een reis daar toch anders zal verlopen.
vraagje, waar hadden jullie je verzekerd?
Ik zie in je profiel dat je verpleegkundige bent! Gefeliciteerd! Het is namelijk enorm moeilijk voor de gewone backpacker om hier aan een fatsoenlijk baantje te komen. Behalve voor verpleegkundigen (en kappers). Er is een schreeuwend tekort aan verpleegkundigen en je kunt hier zo aan de slag!
Tip:
- goede rugzak en slaapzak
- achterhaal nu alvast welke papieren je mee moet nemen om hier als verpleegkundige te werken (scheelt je hoop ellende als je hier bent)
- heb me verzekert via elvia
- zie sites travelactive and australian backpackers
- wat je moet zien en doen: Ayers Rock, Kakadu, Great Barier Reef. Vooral Kakadu is geweldig.
Ik heb de kinderlijke behoefte om zo'n dierjte eens op te pakken en er mee op de foto te gaan Al jaren trouwens. Ik wil ook nog graag naar Polynesie, wat heeft dat er nou mee te maken...nou ik denk dat ik eens een reis in elkaar ga zetten waarin ik 1 van mijn diepste verlangens/behoeften bevredig, nl. kroelen met een koala beer en dan verder de vakantie af maak op wat mooie polynesische eilanden.
Echter, weet iemand waar je exact die beren vind en waar je ze kan beetpakken enzo. Ik realiseer me dat het wel heel erg jappanner achtig is omdat te doen maar ik wil het nu eenmaal.
Heeft iemand hier al eens met zo'n lekker beestje geknuffeld? Hoe voelde dat?
quote:FF voor de goede orde: de koala is geen beer. Hij is het nauwst verwant met de Wombat en is dus ook gewoon een buideldier.
Op zondag 13 januari 2002 11:45 schreef Kimmie het volgende:
Ik wil graag in dit topic een vraag stellen, op zich boeit Australie me niet, maaar 1 ding daar boeit mij wel en dat zijn de koala berenIk heb de kinderlijke behoefte om zo'n dierjte eens op te pakken en er mee op de foto te gaan
Al jaren trouwens. Echter, weet iemand waar je exact die beren vind en waar je ze kan beetpakken enzo. Ik realiseer me dat het wel heel erg jappanner achtig is omdat te doen maar ik wil het nu eenmaal.
quote:Ik weet dat het een buidelbeest is, ik wil ze ook niet in het wild gaan oppakken, maar er moeten breeding centra zijn waar het kan, en die zoek ik!
Op zondag 13 januari 2002 11:51 schreef heijx het volgende:[..]
FF voor de goede orde: de koala is geen beer. Hij is het nauwst verwant met de Wombat en is dus ook gewoon een buideldier.
Koala's lijken lieve knuffeldiertjes maar als ze gestresst raken, bijvoorbeeld als ze uit hun vertrouwde boom worden gehaald, kunnen ze behoorlijk krabben.
Als je er toch voor wilt gaan: In de zuidwestelijke staten Victoria, NSW en het Australian Capital Territory maak je de meeste kans er een tegen te komen, maar 100% succes heb je alleen in een wildpark/dierentuin.
Maar tnx voor je reactie.
Ik moet zeggen dat het een aparte ervaring was. Ze zijn inderdaad erg zacht. (verbazingwekkend is echter dat kangoeroes een zachtere vacht hebben dan koala's - en over het algemeen een stuk vriendelijker!)
Dus wellicht kan je de reis uitbreiden met een bezoekje aan de kangoeroes.
quote:19 uur slapen en dan nog met het verkeerde been uit bed stappen. zegt waarschijnlijk genoeg over hoe gaaf het down under is; ik zou zeggen verspil je jonge leven niet aan de gebaande paden en zoek een wat avontuurlijker oord. misschien kun je beter over 50 jaar naar Aus. gaan, de mooiste stukjes zijn namelijk net verbrand.
Op maandag 14 januari 2002 03:01 schreef Fiep het volgende:
Normaliter is men er niet zo happig op, aangezien de beestjes ruim 19 uur per dag slapen en de rest van de dag chagerijnig zijn.
ik denk niet dat ze in australie er "breeding centre's" voor zijn, omdat ze daar gewoon in het wild rondhuppelen. Ik zou het in ieder geval met een gids proberen
(of met Steve the crocodile hunter)
quote:dankje Ccarrella voor de tips!
Op zondag 13 januari 2002 03:19 schreef Ccarrella het volgende:
Hee punks,Ik zie in je profiel dat je verpleegkundige bent! Gefeliciteerd! Het is namelijk enorm moeilijk voor de gewone backpacker om hier aan een fatsoenlijk baantje te komen. Behalve voor verpleegkundigen (en kappers). Er is een schreeuwend tekort aan verpleegkundigen en je kunt hier zo aan de slag!
Tja waar is er geen tekort aan verpleegkundigen? nee dat werk wil ik daar niet gaan doen. ik ben een jaar ertussenuit, dus ga me er ook zo gedragen. Kijken hoe mensen daar leven. En om nu ergens voor 3 weken te gaan werken als verpleegkunidge dat werkt niet. Dan moet ik er langer blijven hangen. Mijn papieren neem ik wel mee, want het is idd bekend dat er soms zeer weinig werk te vinden is.
quote:
Op zondag 13 januari 2002 11:45 schreef Kimmie het volgende:
Ik heb de kinderlijke behoefte om zo'n dierjte eens op te pakken en er mee op de foto te gaanAl jaren trouwens. Ik realiseer me dat het wel heel erg jappanner achtig is omdat te doen maar ik wil het nu eenmaal.
Heeft iemand hier al eens met zo'n lekker beestje geknuffeld? Hoe voelde dat?
Kan het me wel een beetje vorstellen hoor...ze zien er altijd wel zacht uit en ook lief met die 'lepel' op hun neus...
quote:Jeeeee ik ben jaloers, ik vind kangeroes er niet zo lekker uitzien als koala's maar goed als ik toch eens in de buurt ben. Het lijkt me wel spannend om met je hand in dat buideltje te voelen
Op maandag 14 januari 2002 03:01 schreef Fiep het volgende:
Via een kennis (met wildpark in Western Australia) heb ik vorig jaar een koala mogen knuffelen. Normaliter is men er niet zo happig op, aangezien de beestjes ruim 19 uur per dag slapen en de rest van de dag chagerijnig zijn. De troetelbeertjes kunnen dan ook venijnig uithalen naar vertederde toeristen.Ik moet zeggen dat het een aparte ervaring was. Ze zijn inderdaad erg zacht. (verbazingwekkend is echter dat kangoeroes een zachtere vacht hebben dan koala's - en over het algemeen een stuk vriendelijker!)
Dus wellicht kan je de reis uitbreiden met een bezoekje aan de kangoeroes.
ow wat een leeluk plaatje!
quote:kijk eens een documentaire over het sexleven van koala's en je bent voorgoed genezen.
Op maandag 14 januari 2002 16:50 schreef Kimmie het volgende:Ik heb er echt zin in lekker kusjes geven aan zo'n beestje en met je hoofd in het vachtje.....hmmm
ow wat een leeluk plaatje!
NSW is de state-to-go. Vergeet alleen aub niet naar Queensland te gaan. Bijvoorbeeld Mission Beach kan je leuk Skydiven (heel stoer, op het strand landen en tijden de val een SUPER uitzicht).
Verder is het regenwoud rondom Cairns GREAT!
Raften helemaal te gek. Ga niet voor minder dan een grade-4 raft, hoger is toffer, lager is saai!
Sydney is een leuke stad, leuk uitgaan. Blijf een langer dan een week of 3, dan kom je tot rust en zie je de mooiheid van de stad.
Have FUN
Afelaide vond ik niet zo tof, grote stad, maar beter gezegt is het een groot dorp met een stadskern.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |