quote:Calendula Crčme
Op maandag 07 januari 2002 03:57 schreef beelzebub het volgende:
Waar is die creme goed voor, of waartegen? Waar smeer je 't op?
* Quenda® krijgt accuut uitslag van goedkope creme's die wolvet bevatten
Ik gebruik het dus niet.
geweldig spul.
Al eens calendula emulsie tegen verbrandingen (vd zon) gebruikt?
Brand trekt nl erg snel weg!
(stinkt wel)
quote:Sinds wanneer groeien er tanden kiezen op een bips van een baby
Op maandag 07 januari 2002 06:50 schreef Quenda® het volgende:[..]
Calendula Crčme
Luieruitslag ontstaat door het doorkomen van tanden of kiezen...Bij het door komen van tanden of kiezen, wordt de ontlasting zuurder en dat tast de huid aan.
[Dit bericht is gewijzigd door Juup© op 07-01-2002 09:34]
quote:Pffffffff. Sommige mensen moet je ook alles uitleggen he...
Op maandag 07 januari 2002 09:32 schreef Juup© het volgende:[..]
Sinds wanneer groeien er tanden kiezen op een bips van een baby
Of andersom, sinds wanneer dragen baby's luiers om hun mond
quote:Kwestie van fatsoenlijk de tekst overnemen
Op maandag 07 januari 2002 09:33 schreef goudappeltje het volgende:[..]
Pffffffff. Sommige mensen moet je ook alles uitleggen he...
![]()
quote:Jep is ook zo
Op maandag 07 januari 2002 09:35 schreef Juup© het volgende:[..]
Kwestie van fatsoenlijk de tekst overnemen
stiekem snap ik het zelf ook niet
djeez wat was ik blij met m'n calendula(n?) emulsie.. ik had echt blaren van een centimeter dik op mijn schouders en dat spul werkt dan echt wel lekker..
Ik heb weleens tegen een huidarts gezegt dat ik al die zalf van haar maar troep vond en dat m'n homepatische Calendula nog het beste van alles werkte! (Dat vond ze trouwens niet zo leuk...)
quote:....Calendula is dus een plantje
Op maandag 07 januari 2002 17:02 schreef SEMTEX het volgende:
Was is nou eigenlijk het homeopathische aspect eraan eigenlijk?
Ik gebruik het trouwens ook zeer vaak. Ik heb door een allergie altijd last gehad van exceem en de calendula zorgde ervoor dat de ergste littekens verdwenen. Best wel op een 'amazing discovery'-manier waar ik echt versteld van stond
quote:Ik ook (noem het kalikulacrčme...)
Op maandag 07 januari 2002 03:53 schreef SEMTEX het volgende:
Wie gebruikt dit ook? Ik vind het erg goed spul![]()
Uitwendig ter behandeling van lichte verwondingen, kleine zweertjes, tepelkloven, huidirritaties, lichte brandwondjes ruwe of schrale huid, ter voorkoming van huidinfectie en ter voorkoming van overmatig littekenvorming.
creme 2 tot 3x daags naar behoefte op de aangedane huid aanbrengen en licht inmasseren.
Wwarschuwing!
Voor personen met een overgevoeligheid van een van de bestanddelen is het gebruik van dit geneesmiddel af te raden.
Dus hier heb je de hele beschrijving van de tube!
Het is echt supercreme.
Maar het kan ook zo zijn dat je allergisch bent voor de creme.
Ze gebruiken het bij ons zelfs voor decubitus wonden, deze worden opgevuld met calendula en wonderbaarlijk geneest het heel goed, het gaat wat minder snel maar wel effectief!
quote:Wat is dat if I may ask
Op maandag 07 januari 2002 21:39 schreef Ellen het volgende: ...decubitus ..
quote:Maar werkt ook minder, heb ik ervaren, juist omdat het niet zo vet is
Op maandag 07 januari 2002 20:29 schreef Jewel het volgende:
Gebruik calendula emulsie. Is niet zo vet
quote:mijn moeder geloof ik
quote:decubitus = doorlig plekken
Op maandag 07 januari 2002 23:09 schreef Vivi het volgende:[..]
Wat is dat if I may ask
Ik ben overigens op stap geweest voor de spray... Dit is wel voor de doorbijters. Er zit nml 70 % alcohol. Maar er zit dan ook wel 60 g Calendula op 100 g in ipv 10 g in de creme op 100g.
Ik heb het dus gekocht en meteen uitgeprobeerd. Het prikken viel me al met al mee (prikt minder dan sterilon) maar tis niet echt aan te raden voor kinderen.
[Dit bericht is gewijzigd door moussy op 08-01-2002 22:50]
Deze zeker:
VSM CALENDULAN CREME (BLAASJES, BLAREN, PUISTJES, UITSLAG)
CALENDULAN CRČME
Werking
Calendulan crčme heeft een wondhelende en ontstekingremmende werking.
Te gebruiken bij:
Blaasjes, Blaren, Borstklierontsteking, Gordelroos, Jeugdpuistjes, Luieruitslag, Premenstruele acne, Smetten, Tepelkloven, Waterpokken, Wondjes.
Dosering:
Crčme 2-3x daags naar behoefte op de huid aanbrengen en licht inmasseren.
Samenstelling:
Per 100 g: Calendula oertinctuur 10 g in crčmebasis
[Dit bericht is gewijzigd door Calella op 12-07-2002 18:58]
Het is deze:
CALENDULAN ZALF
Werking
Ontsmettend, bloedstelpend, de pijn verzachtend en wondherstel bevorderend. De keuze tussen Calendulan gelei en Calendulan zalf wordt bepaald door de toepassing. De gelei wordt gemakkelijk opgenomen en droogt snel op. De zalf blijft langere tijd inwerken en laat zich vooral goed toepassen onder een verband. Calendulan zalf kan ook gebruikt worden ter voorkoming van overmatige littekenvorming.
l8tr
Ja ik heb het,rescue cream.
[Dit bericht is gewijzigd door fatima op 15-07-2002 17:09]
quote:Mijn vader kreeg voor zijn operatielittekens van het ziekenhuis creme met vitamine E mee, schijnt het beste te helpen. Ook goed tegen rmpels volgens mijn moeder, die de tube heeft gejat toen mijn vader hem niet meer nodig had
Op zaterdag 13 juli 2002 12:35 schreef Midori het volgende:
Biodermal heeft ook een littekencrčme. Bevat vitamine A.
Maar ik weet niet welke de beste is...
iK haal liever geen geintjes uit met m'n pipi
quote:pipi??? je vriendin???
Op maandag 15 juli 2002 17:32 schreef dabertus het volgende:
Heeft iemand weleens geprobeert wat voor ffct dat op
je ... je weet wel heeft > hij is nogal schraaliK haal liever geen geintjes uit met m'n pipi
quote:Ik ook! Ik gebrui het nu een week op een brandwond van 4 weken oud, je ziet het litteken met de dag kleiner worden.
Ik heb trouwens olie geen creme!
Een andere aanrader is SRL (Spiroflor) gelei (ook homeopathisch):
quote:http://www.soepelbewegen.nl/index.php?url=spiroflor/spiroflor.php
Spiroflor SRL gelei* heeft een herstellende werking op stijve spieren en gewrichten. Bij blessures van het bewegingsapparaat, bijvoorbeeld spieren en gewrichten, maar ook bij klachten door kou en vocht (b.v. stijve nek) zorgt Spiroflor SRL gelei* voor een sneller herstel en het verdwijnen van stijfheid. U kunt Spiroflor SRL gelei* 2 tot 3 maal daags inmasseren op de pijnlijke delen.Spiroflor SRL gelei* is een homeopathisch geneesmiddel, dat wordt toegepast bij spier- en gewrichtspijn, een stijve nek of een stijve rug, rugpijn of spit en pijn door kneuzing, verrekking of overbelasting van spieren.
quote:Dat bedoel ik,heb ik ook gehad,superspul
Op maandag 7 januari 2002 09:42 schreef D-RiSe het volgende:
Deze zomer met vriendin naar toscane geweest..
toen we (ik dus) de tent gingen opzetten had mijn vriendin de heldere opmerking (Echt dit is DE opmerking van DE eeuw) "Schat doe je shirt even uit anders zweet je zo.." tsja.. het was ook wel warm dus ik doe zonder na te denken mijn shirt uit en zet de tent op... in totaal zo'n 3 uur bezig geweest (tent opzetten en alle rotzooi uitpakken) bij een aangename temperatuur van 45 graden celsius...djeez wat was ik blij met m'n calendula(n?) emulsie.. ik had echt blaren van een centimeter dik op mijn schouders en dat spul werkt dan echt wel lekker..
Ik heb er mijn huid al vele malen mee gered. De zalf is vet en goed voor plekken waar de creme te snel zou weggaan zoals lippen, handen, voeten, knien en ellebogen en schaamdelen. Omdat in het vet zich vuil kan hechten wel regelmatiger dan normaal schoonmaken voor nieuwe zalf aan te brengen.
De creme-variant trekt lekker makkelijk in op het gezicht, plekjes tussen je haar en grotere lichaamsoppervlakten .
De emulsie is geschikt voor op bijna niet aan te raken totaal uitgedroogde grotere plekken als verbrande schouders, en andere grote lichaamsdelen zoals verdroogde benen na het ontharen en na het uitgelooid zijn door zwembad en/of zonnebankbezoek maar ook scheer-irritatie.
Sinds twee weken heb ik een gekke huidaandoening: bultjes, droog, rood, jeuk etc. Dat probeerde ik met de calendulan te genezen. Het verzachte wel maar verminderde geenszins. Na een kleine week toch maar naar de dokter gegaan die schimmel constateerde en een bestrijdingsmiddeltje voorschreef. Als straks de elende genezen is ga ik de nazorg weer verrichten met Calendulan zodat er spoedig niets meer van te zien zal zijn.
Dus als je echt last hebt van nare plekjes ondanks de calemi/calendulan stel dan een bezoek aan de huisarts niet uit!
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 26-10-2003 10:15]
M'n pa werkt bij de Weleda, dus we hebben allerlei van dat soort (superwerkende) middeltjes staan thuis
Hij heeft al jaren psoriasis en wil niet altijd hormonenzalf smeren in verband met de eventuele bijwerkingen. Calendulan crčme en zalf zorgen ervoor dat zijn huid toch soepel blijft, zodat hij tenminste uit de voeten kan. En dat bovendien de jeuk minder is/wordt.
Daarnaast is het ideaal bij blauwe of schrale plekken en brand- of schaafwonden. Met twee kindjes van 4 en 8 is het ook aan te raden om het altijd op zak te hebben.
Tenslotte smeren we altijd de zalf na het schaamhaar scheren. Hierdoor trekt de huid minder en jeukt het minder.
Kortom:
* Sjeekie_Beekie en d'r vriendje zijn helemaal weg van Calendulan
!
[Dit bericht is gewijzigd door Sjeekie_Beekie op 27-10-2003 15:55]
Jammer dat het als vrouw nogal moeilijk is zo'n crčme op door bepaalde heftige activiteiten opgelopen schrale plek aan te brengen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |