abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2485435
quote:
EINDHOVEN - Voorzitter M. Baksi van de Eindhovense Anwar e Medina Moskee is geschokt over de uitlatingen die zijn imam deze week heeft gedaan over homoseksuelen tegenover een bezoekende schoolklas.

Hij roept de imam ter verantwoording: 'Het kan niet zo zijn dat een gast in je huis zo wordt beledigd.' Een leraar en ouders van groep acht van basisschool 't Startblok beschuldigen imam M. Kariman van het doen van discriminerende uitspraken over homoseksuelen tijdens de rondleiding in de moskee op het Kastelenplein dinsdag. De uitspraken waren volgens leraar P. van Wielink en moeder I. Hegge schokkend. 'Vrouwen hebben een spleet gekregen, maar homoseksuelen gaan op een plaats waar de stront uitkomt', zou de imam volgens beiden hebben gezegd. Ook zou Kariman de Westerse wereld verweten hebben teveel over 'Adam en Evert' te praten in plaats van over 'Adam en Eva'.

Volgens moeder I. Hegge ging de imam over de schreef op het moment dat de leerlingen begonnen over straffen in de islam. 'De kinderen vroegen wat er gebeurt als je iets doet wat niet mag volgens de Koran, waarop hij als antwoord straffen noemde als het afhakken van handen. Vervolgens begon hij over homofilie.' Na afloop weigerde de imam volgens Van Wielink hem de hand te schudden. 'Hij beweerde dat christenen moslims geen hand schudden.'

Vooral de felheid waarmee de uitspraken werden gedaan, vonden Van Wielink en Hegge stuitend. De leraar voelt zich bovendien persoonlijk beledigd door de imam. 'Mijn eigen dochter is getrouwd met een vrouw, dus dat kwam heel dichtbij.' Zowel Van Wielink als Hegge hebben tijdens de rondleiding hun mond gehouden, maar hebben daar nu spijt van. 'Achteraf gezien hadden we misschien gewoon weg moeten lopen.' De voorzitter - in september nog betrokken bij het manifest over verdraagzaamheid en wederzijds respect van prominente allochtone en autochtone Eindhovenaren - biedt de betrokkenen zijn excuses aan en wil direct met het bestuur van de moskee in gesprek over het voorval. 'Dan zullen we in ieder geval de imam hierop aanspreken en kijken wat voor consequenties hieraan verbonden moeten worden. Helemaal omdat we juist na 11 september deze rondleidingen organiseerden om dit te voorkomen.' Kariman zelf ontkent de grove bewoordingen gebruikt te hebben met betrekking tot homoseksuelen. Ook heeft hij naar eigen zeggen niet gesproken over het afhakken van handen en schudde hij Van Wierink bij afscheid gewoon de hand. 'En als die man anders beweert, is hij niet helemaal honderd procent', aldus de imam.
Bron: http://www.eindhovensdagblad.nl/CDA/regioportal/0,2078,2429__872927_,00.html

Het leuke is dat die Imans door ons gesubsidieerd worden

En inderdaad, ze gaan weer een "dialoog" aan

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  vrijdag 14 december 2001 @ 13:03:09 #2
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_2485462
Gay is O.K!
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_2485492
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:01 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Het leuke is dat die Imans door ons gesubsidieerd worden

Ook christelijke kerken krijgen subsidie en betalen geen belasting.
pi_2485560
Toen ik nog op de Soos hier in Eindhoven werkte, werkte een cliënt van mij daar aan de opbouw van de moskee (die op het Kastelenplein dus) terwijl hij zgn. een vierde categorie cliënt was (Hij was zo stom om een interview te geven in een buurtkrantje, mét foto ) Dit houdt in dat hij niet hoefde te solliciteren omdat hij medisch gezien daartoe niet in staat was (rugklachten). Maar hij stond wel te metselen aan die moskee en ondertussen kreeg hij fijn elke maand zijn uitkering.

Betrapt!!!!

#geen
pi_2485585
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:04 schreef plok het volgende:

[..]

Weet jij toevalig op welke gronden die subsidies verstrekt worden?
#geen
pi_2485604
Strolie, je denkt toch niet dat dit nog lang doorgaat? De beledigingen aan het adres van homo's en Nederlanders uit Islamitische hoek stapelen zich op. Eens barst de bom.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_2485610
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:04 schreef plok het volgende:
Ja en? Gaan die naar scholen om haat te verspreiden.

Het ergste vind ik nog dat hij niet de hand van christenen wenst te schudden. Hij is niet te vuil om elke maand geld van christenen aan te nemen met diezelfde klauwen

Terugschoppen naar tulbandland zoiets, hoeft hij de hele dag geen christenen of homo's te zien.

Ik erger me er zo aan dat dit soort volk van van onze belastingcenten hierheen worden gehaald, van onze belastingcenten betaald om hier te werken in door ons betaalde moskeen! En het enige wat ze doen is ons uitkotsen

Ze verwachten wel dat we tolerant ten aanzien van moslims zijn en als ze het gevoel krijgen dat ze benadeeld worden hangen ze meteen de zielige allochtoon uit. Maar zelf toleren is teveel gevraagd

pi_2485632
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:11 schreef Metal_Mart het volgende:
Strolie, je denkt toch niet dat dit nog lang doorgaat? De beledigingen aan het adres van homo's en Nederlanders uit Islamitische hoek stapelen zich op. Eens barst de bom.
Bij de verkiezingen in Mei zal wel een duidelijk signaal worden afgegeven. Dit soort zaken zijn al lang geen incidenten meer!
pi_2485668
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:11 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

In sommige gevallen helaas wel ja.
pi_2485694
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:15 schreef plok het volgende:
In sommige gevallen helaas wel ja.
Noem eens wat voorbeelden, met bron graag!

Ik heb nog nooit gelezen over Priesters die naar een Islamitische school gaan om moslims af te zeiken.

Overall beste user 2022 vrijdag 14 december 2001 @ 13:19:07 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_2485718
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:11 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nee, die doen dat ongesubsidieerd op Fok!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 december 2001 @ 13:20:30 #12
3928 Ulx
pi_2485739
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:17 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit gelezen over Priesters die naar een Islamitische school gaan om moslims af te zeiken.

Nee? Ik wel. Vaak genoeg zelfs. En zelf gehoord tijdens kerkdiensten. Wellicht dat dat maar moet kunnen onder het mom van vrijheid van meningsuiting of zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_2485743
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:11 schreef Metal_Mart het volgende:
En terecht, en ik hoop dat het dan ook een keer goed fout gaat.
Dus ...
pi_2485781
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:20 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee? Ik wel. Vaak genoeg zelfs. En zelf gehoord tijdens kerkdiensten. Wellicht dat dat maar moet kunnen onder het mom van vrijheid van meningsuiting of zo.

Daar heb je hem weer.
Dus ...
pi_2485816
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:17 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

We hebben het over haat verspreiden en dan wil je weten welke bronnen er zijn over Priesters die naar een Islamitische school gaan om moslims af te zeiken.
Wel een beetje beter lezen, voordat je je verkiezingsprogramma gaat opstellen.
pi_2485852
quote:
Oh, ik wist niet dat jij elke zondag naar de kerk ging?

Ik geloof er geen bal van, want als er ergens een priester was die iets dicriminerend zou zeggen over Moslims dan zou meteen half Nederland over hem heen vallen, de allochtone gemeenschap zou weer zielig gaan doen, de linkse media zou extra nieuwsbulletins inlasten, de helft van Fok! zou "zie je nu wel" topics openen, etc etc etc.

pi_2485868
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:19 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, die doen dat ongesubsidieerd op Fok!

Wie is hier die afvallige priester dan?
pi_2485874
quote:

[..]

Christelijk = Westers
Islam = Midden Oosten enzovoort

Als Christelijk (dus Westers) je niet bevalt omdat je Moslim bent, mag je wat mij betreft hier opsodemieteren, ik zal je met een grote Nederlandse vlag uitzwaaien.

Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_2485881
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:26 schreef plok het volgende:
Wel een beetje beter lezen, voordat je je verkiezingsprogramma gaat opstellen.
Noem dan eens wat voorbeelden uit het recent verleden (dus niet de inquisitie) over kerkelijke instanties dit haat verspreiden?
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 december 2001 @ 13:30:59 #20
3928 Ulx
pi_2485884
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:24 schreef Serum het volgende:

[..]

Daar heb je hem weer.

Daar heb je hem weer.

Vrijheid van meningsuiting dan maar beperken of zo? Of een of andere brabantse imam(heel toevallig ja. Sure) homo's beledigt of niet zal me jeuken. Als iemand als Theo van Gogh of Pim Fortuyn alle moslims afzeikt is dat prachtig, vrijheid van meningsuiting en bladiebla, beledigt een of andere imam een stel nichten is het land te klein. Hypocriet? Ik dacht het wel.

Niet dat jij je iets van hypocrisie aantrekt, want gezien jou flamewars over homohuwelijken met ene Gellarboy in het verleden ben jij net zo'n homofoob. Dat jij hier dus de vermoorde onschuld speelt is zeer dubieus.

vrijdag 14 december 2001 @ 13:31:27 #21
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2485889
Hoe heette die knakker van de RPF ook alweer die homo's gelijkstelde aan dieven in de Nieuwe Revu? Okee, het is misschien geen woordvoerder van een kerkelijke instantie.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2485953
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:28 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Oh, ik wist niet dat jij elke zondag naar de kerk ging?

Ik geloof er geen bal van, want als er ergens een priester was die iets dicriminerend zou zeggen over Moslims dan zou meteen half Nederland over hem heen vallen, de allochtone gemeenschap zou weer zielig gaan doen, de linkse media zou extra nieuwsbulletins inlasten, de helft van Fok! zou "zie je nu wel" topics openen, etc etc etc.

Of:

- Een melding bij het meldpunt discriminatie
- Een gesprek met Kok om ze gerust te stellen
- Giro 111 voor het fonds 'Bescherm de Moslim'
- Een postcodeloterij moslim liefdadigheids-show
- Bescherming van de politie
- Een moslim protestmars op het binnenhof
- Kaping van een trein om aandacht af te dwingen
- Misschien nog een kerstkaarten actie ?

Want Nederland leeft mee ...

Dus ...
pi_2485974
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:30 schreef Ulx het volgende:
Als iemand als Theo van Gogh of Pim Fortuyn alle moslims afzeikt is dat prachtig, vrijheid van meningsuiting en bladiebla, beledigt een of andere imam een stel nichten is het land te klein. Hypocriet? Ik dacht het wel.
Die mensen baseren zich op feiten! Op basis daarvan komen ze met uitspraken. En ik heb hun nog nooit een moslim horen afzeiken! En zo gauw ze iets te kritisch zijn valt heel links Nederland over ze heen![quote]
Niet dat jij je iets van hypocrisie aantrekt, want gezien jou flamewars over homohuwelijken met ene Gellarboy in het verleden ben jij net zo'n homofoob. Dat jij hier dus de vermoorde onschuld speelt is zeer dubieus.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 14-12-2001 13:42]

vrijdag 14 december 2001 @ 13:37:16 #24
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_2485976
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:30 schreef Metal_Mart het volgende:

Christelijk = Westers
Islam = Midden Oosten enzovoort

Als Christelijk (dus Westers) je niet bevalt omdat je Moslim bent, mag je wat mij betreft hier opsodemieteren, ik zal je met een grote Nederlandse vlag uitzwaaien.

Nou heb ik eerlijk gezegd nogal wat moeite met sommige Chistelijke tradities,zie
SGP'er misbruikte
maar daar is over het algemeen veel minder ophef hier op Fok! over, dan wanneer het een stupide uitspraak van 1 of andere Imam betreft.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Overall beste user 2022 vrijdag 14 december 2001 @ 13:38:17 #25
3928 Ulx
pi_2485988
quote:
Op vrijdag 14 december 2001 13:31 schreef Zanderrr het volgende:
Hoe heette die knakker van de RPF ook alweer die homo's gelijkstelde aan dieven in de Nieuwe Revu? Okee, het is misschien geen woordvoerder van een kerkelijke instantie.
Van Dijke

Een woordvoerder is die imam ook niet. D'r bestaat helemaal hierarchie of kerkelijke structuur in de islam. Een woordvoerder van de islam zoeken wat sommige nederlandse politici willen is dan ook gedoemd te mislukken.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')