abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 juni 2000 @ 12:38:00 #1
4148 B00N
sproeit in het rond
pi_174413
Hoewel ik vaak drink, vindt ik niet dat ik veel drink (per keer). Verder onthoudt ik mij soms een week zodat ik niet lichamelijk verslaafd wordt. Maar volgens mijn omgeving drink ik (te) veel bier, nu vraag ik mij af hoeveel anderen drinken (zonder over drijven).
[Angst voor de dood houdt je van het leven af, niet van de dood]

pi_174414
Paar biertjes in het weekend. Niet zoveel hoor, is op 2 handen te tellen. Merk dat ik er steeds slechter tegen kan eigenlijk. En zo lekker is bier nou ook weer niet, geef mij maar een goeie whiskey!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 13 juni 2000 @ 14:38:00 #3
2433 Capoeiristas
Eej waor gaode gij naor toe?
pi_174415
Bier ? nope

Drink vanalles als er maar geen alchohol inzit en liefste ook geen koolzuur.

En ja ik heb nog wel een leven hoor

Elke morgen als ik wakker word weet ik dat ik weer 24 uur heb om te leven.
pi_174416
quote:
op 06-13-2000 om 12:38 PM schreef B00N het volgende:
nu vraag ik mij af hoeveel anderen drinken (zonder over drijven).

Tussen de 25 en 150 per week, hangt helemaal van de week af. In een drukke studieweek, weinig geld enz drink ik die 25 zeg maar, op vakantie, feestweek, introductie haal ik die 150 wel, waarschijnlijk nog wel een flink stuk meer.
Maar dat laatste doe ik dus maar een paar weken per jaar en is zeker niet een normale wekelijkse gewoonte.

Belangrijkste is gewoon dat het niet je leven beheersen gaat en je foute dingen doet of belangrijke laat omwille van bier.

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 13 juni 2000 @ 16:29:00 #5
4148 B00N
sproeit in het rond
pi_174417
Gelukkig heb ik geen problemen met mijn gezondheid (alleen na langdurig vakantie-zuipen, pijn aan mijn lever) en ook geen problemen met mijn omgeving (ruzie door 'kwade dronk'). Verder gedraag ik mij altijd min of meer hetzelfde (dronken-nuchter), ben alleen ietsje uitbundiger. Maar ik sta zowieso bekend als poulaire grappenmaker (waar ik helemaal niet op zit te wachten).

Waarom ik dan toch dit topic open, en dus kleine zorgjes maak over mijn bierconsumtie?
Drie a vier keer per week drink ik behoorlijk veel. Verder merk ik dat ik een paar keer per week echt snak naar bier. Interesseert het me ook niet of er een feestje is of ietsdergelijks. Dan maak ik er zelf een feestdag van. Ben trouwens best blij met mijzelf.

[Angst voor de dood houdt je van het leven af, niet van de dood]

pi_174418
[/quote] Tussen de 25 en 150 per week [/quote]

Say what!!!???
Niet gek opkijken als je over een paar jaar geen lever meer over hebt he... Djiezus!!
Maar... zelluf weten natuurijk

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  Jubileum moderator dinsdag 13 juni 2000 @ 20:17:00 #7
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_174419
* Lois drinkt zelden Bier .

Simpelweg omdat ik erniet zo van hou.

Andere alcoholische dranken ook niet echt.
Ik hou gewoon niet zo van de uitwerking van alcohol. Drinken omdat het "moet" van de mensen waar ik mee in de kroeg sta vind ik helemaal weerzinwekkend.

* Lois heeft gewoon liever een colaatje .

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage dinsdag 13 juni 2000 @ 22:20:00 #8
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_174420
Tegen DIGGER kan ik helaas niet op Ik drink doordeweeks zo'n 3 à 4 flesjes per dag, 's weekends drink ik gauw 8 flesjes per dag... Niet echt veel dus, al krijg ik nu wel een bierbuik
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 15 juni 2000 @ 23:24:00 #9
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_174421
Doordeweeks drink ik meestal geen (of weinig) bier, in het weekend zuip ik me op vrijdagavond klem en op zaterdagavond soms ook.
Maar ik ben absoluut niet verslaafd. Als ik voortaan zonder alcohol zou moeten leven zou ik daar lichamelijk geen moeite mee hebben, maar het gezelligheidsaspect bij het uitgaan zou toch wel een stuk minder worden denk ik.
Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
  zaterdag 17 juni 2000 @ 00:11:00 #10
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_174422
quote:
op 06-15-2000 om 11:24 PM schreef bigben04 het volgende:
Als ik voortaan zonder alcohol zou moeten leven zou ik daar lichamelijk geen moeite mee hebben, maar het gezelligheidsaspect bij het uitgaan zou toch wel een stuk minder worden denk ik.

Je bent zonder bier dus niet zo gezellig???
Dat heb ik altijd zo'n rare reden gevonden...

* Elegantly Wasted houdt niet zo van bier, maar voor een ijskoud Palmpje maakt ze zo nu en dan een uitzondering.....

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_174423
Ik dronk een paar weken geleden gemiddeld 10 liter bier per week Maar het is hier ook zo warm Het is wel heel waterig bier hoor (Tiger uit Singapore), dus dronken wordt je er niet van (moet tenslotte de volgende dag werken).

Maar ik kwam gemiddeld een kilo per week aan dus ik probeer het nu te beperken tot 1 halve liter per avond. Ik begin gelukkig alweer wat af te vallen.

Vraagje aan de fitness experts hier: hoe lang moet je ongeveer hardlopen in een rustig tempo (zeg 10-12 km/ uur) om de calorieen van een halve liter bier te verbranden?

pi_174424
te veel...

ik zit nu op zo'n 3-5 flesjes per dag
(was het dubbele)
samen met mn huisgenoten (2 jongens) zaten we op eem krat per dag
gelukkig is een van mn huisgenoten zo verstandig om samen met mij te minderen...
de ander gaat vrolijk alleen door (1/2 krat per dag nu)

message from god : rebooting universe, please log out..
  donderdag 22 juni 2000 @ 19:29:00 #13
2863 bigben04
FC Den Haag ole ole!
pi_174425
quote:
op 06-17-2000 om 12:11 AM schreef Elegantly Wasted het volgende:
Je bent zonder bier dus niet zo gezellig???
Dat heb ik altijd zo'n rare reden gevonden...

Tja, en toch is het zo. Laatst was ik in het cafe, en ik moest de volgende ochtend om 5 uur m'n ouders naar het station brengen (met de auto) dus heb ik niet gedronken, en het was gewoon absoluut niet zo gezellig als normaal.

Jeugdactiviteiten.nl, de site voor iedereen die met kinderen werkt!
pi_174426
DIGGER je bent een JUNK!
[img]http://www.
pi_174427
Ik lust gewoon erg graag een biertje en ben zeker geen frisdrank of sapjes drinker.....

Maar die 150 (of meer0 is bij uitzondering hoor, kheb niet vaak vakantie oid dak zo vaak drink. Werd gevraagt hoe veel je drinkt en das bij mij erg variabel, ligt aan vele dingen. heb maar een boven en ondergrens genoemd.

Redactie Frontpage dinsdag 31 oktober 2000 @ 11:14:52 #16
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_430861
Gisteren bij B&W een leuke discussie over alcohol misbruik. Een uitbater en een slijter vonden dat het allemaal wel mee viel. Tuurlijk. Twee studenten dronken 20+ bier per avond met zo nu en dan iets fris, wat volgens hen duidde op verstandig omgaan met bier.
pi_430869
Als ze niet in de auto stappen, who cares. Gewoon doen wat je lekker vindt en er anderen niet mee lastig vallen..
Copyright © 2001 by Party-pooper, illegal use or quotting will be severely punished
pi_430982
hmm, gemiddeld 8 tot 10 glazen per dag ofzo.. Laten we het een beetje naar beneden afronden, 60 glazen per week denk ik

Wat is eigenlijk een normaal drink niveau? Ik merk wel dat de meeste mensen in mijn omgeving minder drinken..

[edit: zinsopbouwfout ]

[Dit bericht is gewijzigd door Ronaldsen op 31-10-2000 12:22]

٩๏̯͡๏)۶
pi_431827
Sjeezus, wat drinken sommigen van jullie veel zeg!!!
Ik heb ergens gelezen dat vanaf een of twee glaasjes alcohol per dag (structureel dus) er dingen goed fout gaan in je lichaam! En dan kan je wel roepen dat iedereen dat zelf moet weten, maar de maatschappij draait er dus wel voor op he? Al die lui die met een kapotte lever in het ziekenhuis belanden kosten de maatschappij handenvol geld, terwijl die sukkels het helemaal aan zichzelf te danken hebben en het dus eigenlijk ook maar zelf moeten betalen.
3 tot 5 flesjes per dag is idioot veel, weten jullie zeker dat je niet lichamelijk verslaafd bent??
En hoezo is het gezelliger als je alcohol drinkt?? Dan geef je dus toe dat je de alcohol nodig hebt om het leuk te hebben, dat duidt dus al op het begin van een verslaving jongens!
Sorry hoor, maar ik heb totaal geen respect voor mensen die er zo'n studentikoze levensstijl op na houden en iedere dag aan het (veel) bier zitten. Ik ben zelf gerust niet vrij van zonden, soms drink ik in het weekend best veel (een keer per maand ofzo), maar zo bont als jullie het maken is niet meer normaal. (en by the way, ga eens na hoeveel die zooi allemaal kost en wat je nog meer voor leuke dingen met dat geld kan doen...)
Mmm...

dinsdag 31 oktober 2000 @ 17:23:47 #20
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_432441
* Jojogirl drinkt gemiddeld zo'n 10 pints per week en dat is zo'n 25-30 glazen. Valt wel mee dus hoeveel.
pi_432477
*craziest drinkt elke dag bier

gewoon op zo'n dag als vandaag een stuk of 7 flesjes

maar woesdags t/m zondag wel wat meer

bad to tha bone
pi_432642
quote:
Op 31 oktober 2000 15:39 schreef Littlerat het volgende:
Sjeezus, wat drinken sommigen van jullie veel zeg!!!
Ja ik drink veel, I know
quote:
Ik heb ergens gelezen dat vanaf een of twee glaasjes alcohol per dag (structureel dus) er dingen goed fout gaan in je lichaam!
Nonsens. 2 glaasjes is het meest gezond, gezonder als niet drinken, maar 4, 5 glazen drinken is eigenlijk niks anders als niet drinken. Daarboven wel, hoewel dat ook allemaal weer verschilt per persoon, door wat je drinkt en nog 101 factoren
quote:
En dan kan je wel roepen dat iedereen dat zelf moet weten, maar de maatschappij draait er dus wel voor op he? Al die lui die met een kapotte lever in het ziekenhuis belanden kosten de maatschappij handenvol geld, terwijl die sukkels het helemaal aan zichzelf te danken hebben en het dus eigenlijk ook maar zelf moeten betalen.
Wat dacht je dat zo iemand aan accijns en btw bij mekaar lapt in z'n leven? Bovendien sterft een zware drinker gemiddeld eerder, wat dus minder AOW etc met zich mee brengt. Dus maak je niet ongerust, de kosten betalen ze via allerlei wegen zelf hoor.
quote:
3 tot 5 flesjes per dag is idioot veel, weten jullie zeker dat je niet lichamelijk verslaafd bent??
3 tot 5 flesjes per dag is helemaal niet idioot veel. En Lichamelijke verslaving treedt gemiddeld genomen pas op bij een borrel of 10 per dag, ELKE dag. En ik drink bv niet elke dag, kan prima zonder
quote:
En hoezo is het gezelliger als je alcohol drinkt?? Dan geef je dus toe dat je de alcohol nodig hebt om het leuk te hebben, dat duidt dus al op het begin van een verslaving jongens!
Nee, het geeft aan dat een aantal mensen wat losser worden van Alcohol. Ik heb het niet nodig om het gezellig te hebben.
quote:
Sorry hoor, maar ik heb totaal geen respect voor mensen die er zo'n studentikoze levensstijl op na houden en iedere dag aan het (veel) bier zitten.
Je hebt er toch geen last van? Waarom zou je die mensen niet kunnen respecteren? Ik lust amper vruchtensappen of frisdrank en om nu constant thee of melk te drinken vind ik niet wat.
quote:
Ik ben zelf gerust niet vrij van zonden, soms drink ik in het weekend best veel (een keer per maand ofzo), maar zo bont als jullie het maken is niet meer normaal.
Och, wat is normaal? Ik geniet gewoon van het leven en doe dat vaak met een biertje erbij, so what?
quote:
(en by the way, ga eens na hoeveel die zooi allemaal kost en wat je nog meer voor leuke dingen met dat geld kan doen...)
Och is dat niet het zelfde als roken, gokken, uit eten gaan, dure vakanties, auto rijden etc etc etc?

Ieder zijn eigen manier om plezier te hebben in het leven en dus zijn eigen prioriteiten. Jij zult vast veel geld uit geven aan andere dingen waar ik me beurs niet voor zou open trekken, maar wat maakt dat uit? Zoalng je maar lol hebt in je leven toch?

pi_432666
drink geen bier, maar wel wijn of baileys. En dan alleen als ik uitga, dus zeg maar een keer in de 2 weken. En dan 6 glaasjes. Vind ik toch heel beschaafd!
pi_432789
Ik heb 1x 25 biertjes (Grolsch) gehad op 1 avond, en ik heb mij nog nooit zooooooooooooooo beroerd gevoeld!!! Ikzelf heb vaak last van migraine, maar dat weekend overtrof qua ziek zijn toch elke migraine aanval. Heb staan kotsen uit me slaapkamerraam om 5 uur 's nachts, en de volgende dag wel tig keer wezen kotsen. Echt 3 dagen achter elkaar last van gehad, wat had ik een opdonder gekregen. Later hoorde ik dat het best gevaarlijk was wat ik deed...
Gelukkig drink ik de laatste tijd alleen superduur Belgisch bier, dus volgieten zit er sowieso niet meer in. Niet dat ik het ooit weer van plan was..
pi_439304
>>Ik lust amper vruchtensappen of frisdrank en om nu constant thee of melk te drinken vind ik niet wat.<<

>>maar 4, 5 glazen drinken is eigenlijk niks anders als niet drinken<<

Ja hoor Digger, slaap lekker verder zou ik zeggen (en ga koffiedrinken ofzo).

Mmm...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')