Drink vanalles als er maar geen alchohol inzit en liefste ook geen koolzuur.
En ja ik heb nog wel een leven hoor
quote:
op 06-13-2000 om 12:38 PM schreef B00N het volgende:
nu vraag ik mij af hoeveel anderen drinken (zonder over drijven).
Tussen de 25 en 150 per week, hangt helemaal van de week af. In een drukke studieweek, weinig geld enz drink ik die 25 zeg maar, op vakantie, feestweek, introductie haal ik die 150 wel, waarschijnlijk nog wel een flink stuk meer.
Maar dat laatste doe ik dus maar een paar weken per jaar en is zeker niet een normale wekelijkse gewoonte.
Belangrijkste is gewoon dat het niet je leven beheersen gaat en je foute dingen doet of belangrijke laat omwille van bier.
Waarom ik dan toch dit topic open, en dus kleine zorgjes maak over mijn bierconsumtie?
Drie a vier keer per week drink ik behoorlijk veel. Verder merk ik dat ik een paar keer per week echt snak naar bier. Interesseert het me ook niet of er een feestje is of ietsdergelijks. Dan maak ik er zelf een feestdag van. Ben trouwens best blij met mijzelf.
Say what!!!???
Niet gek opkijken als je over een paar jaar geen lever meer over hebt he... Djiezus!!
Maar... zelluf weten natuurijk
Andere alcoholische dranken ook niet echt.
Ik hou gewoon niet zo van de uitwerking van alcohol. Drinken omdat het "moet" van de mensen waar ik mee in de kroeg sta vind ik helemaal weerzinwekkend.
* Lois heeft gewoon liever een colaatje .
quote:
op 06-15-2000 om 11:24 PM schreef bigben04 het volgende:
Als ik voortaan zonder alcohol zou moeten leven zou ik daar lichamelijk geen moeite mee hebben, maar het gezelligheidsaspect bij het uitgaan zou toch wel een stuk minder worden denk ik.
Je bent zonder bier dus niet zo gezellig???
Dat heb ik altijd zo'n rare reden gevonden...
* Elegantly Wasted houdt niet zo van bier, maar voor een ijskoud Palmpje maakt ze zo nu en dan een uitzondering.....
Maar ik kwam gemiddeld een kilo per week aan dus ik probeer het nu te beperken tot 1 halve liter per avond. Ik begin gelukkig alweer wat af te vallen.
Vraagje aan de fitness experts hier: hoe lang moet je ongeveer hardlopen in een rustig tempo (zeg 10-12 km/ uur) om de calorieen van een halve liter bier te verbranden?
ik zit nu op zo'n 3-5 flesjes per dag
(was het dubbele)
samen met mn huisgenoten (2 jongens) zaten we op eem krat per dag
gelukkig is een van mn huisgenoten zo verstandig om samen met mij te minderen...
de ander gaat vrolijk alleen door (1/2 krat per dag nu)
quote:
op 06-17-2000 om 12:11 AM schreef Elegantly Wasted het volgende:
Je bent zonder bier dus niet zo gezellig???
Dat heb ik altijd zo'n rare reden gevonden...
Tja, en toch is het zo. Laatst was ik in het cafe, en ik moest de volgende ochtend om 5 uur m'n ouders naar het station brengen (met de auto) dus heb ik niet gedronken, en het was gewoon absoluut niet zo gezellig als normaal.
Maar die 150 (of meer0 is bij uitzondering hoor, kheb niet vaak vakantie oid dak zo vaak drink. Werd gevraagt hoe veel je drinkt en das bij mij erg variabel, ligt aan vele dingen. heb maar een boven en ondergrens genoemd.
Wat is eigenlijk een normaal drink niveau? Ik merk wel dat de meeste mensen in mijn omgeving minder drinken..
[edit: zinsopbouwfout ]
[Dit bericht is gewijzigd door Ronaldsen op 31-10-2000 12:22]
gewoon op zo'n dag als vandaag een stuk of 7 flesjes
maar woesdags t/m zondag wel wat meer
quote:Ja ik drink veel, I know
Op 31 oktober 2000 15:39 schreef Littlerat het volgende:
Sjeezus, wat drinken sommigen van jullie veel zeg!!!
quote:Nonsens. 2 glaasjes is het meest gezond, gezonder als niet drinken, maar 4, 5 glazen drinken is eigenlijk niks anders als niet drinken. Daarboven wel, hoewel dat ook allemaal weer verschilt per persoon, door wat je drinkt en nog 101 factoren
Ik heb ergens gelezen dat vanaf een of twee glaasjes alcohol per dag (structureel dus) er dingen goed fout gaan in je lichaam!
quote:Wat dacht je dat zo iemand aan accijns en btw bij mekaar lapt in z'n leven? Bovendien sterft een zware drinker gemiddeld eerder, wat dus minder AOW etc met zich mee brengt. Dus maak je niet ongerust, de kosten betalen ze via allerlei wegen zelf hoor.
En dan kan je wel roepen dat iedereen dat zelf moet weten, maar de maatschappij draait er dus wel voor op he? Al die lui die met een kapotte lever in het ziekenhuis belanden kosten de maatschappij handenvol geld, terwijl die sukkels het helemaal aan zichzelf te danken hebben en het dus eigenlijk ook maar zelf moeten betalen.
quote:3 tot 5 flesjes per dag is helemaal niet idioot veel. En Lichamelijke verslaving treedt gemiddeld genomen pas op bij een borrel of 10 per dag, ELKE dag. En ik drink bv niet elke dag, kan prima zonder
3 tot 5 flesjes per dag is idioot veel, weten jullie zeker dat je niet lichamelijk verslaafd bent??
quote:Nee, het geeft aan dat een aantal mensen wat losser worden van Alcohol. Ik heb het niet nodig om het gezellig te hebben.
En hoezo is het gezelliger als je alcohol drinkt?? Dan geef je dus toe dat je de alcohol nodig hebt om het leuk te hebben, dat duidt dus al op het begin van een verslaving jongens!
quote:Je hebt er toch geen last van? Waarom zou je die mensen niet kunnen respecteren? Ik lust amper vruchtensappen of frisdrank en om nu constant thee of melk te drinken vind ik niet wat.
Sorry hoor, maar ik heb totaal geen respect voor mensen die er zo'n studentikoze levensstijl op na houden en iedere dag aan het (veel) bier zitten.![]()
quote:Och, wat is normaal? Ik geniet gewoon van het leven en doe dat vaak met een biertje erbij, so what?
Ik ben zelf gerust niet vrij van zonden, soms drink ik in het weekend best veel (een keer per maand ofzo), maar zo bont als jullie het maken is niet meer normaal.
quote:Och is dat niet het zelfde als roken, gokken, uit eten gaan, dure vakanties, auto rijden etc etc etc?
(en by the way, ga eens na hoeveel die zooi allemaal kost en wat je nog meer voor leuke dingen met dat geld kan doen...)
Ieder zijn eigen manier om plezier te hebben in het leven en dus zijn eigen prioriteiten. Jij zult vast veel geld uit geven aan andere dingen waar ik me beurs niet voor zou open trekken, maar wat maakt dat uit? Zoalng je maar lol hebt in je leven toch?
>>maar 4, 5 glazen drinken is eigenlijk niks anders als niet drinken<<
Ja hoor Digger, slaap lekker verder zou ik zeggen (en ga koffiedrinken ofzo).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |