quote:idd.
Op woensdag 28 november 2001 20:50 schreef Pete het volgende:
Als je niet in God gelooft dan ga je er dus vanuit dat het feit dat je hier op aarde rondloopt puur toeval is en dat het leven eigenlijk helemaal geen zin heeft. Je wordt geboren, je leeft een tijdje en je gaat weer dood. Alles wat er op aarde gebeurt is puur toeval en in principe is het als je geboren wordt wachten tot je weer dood gaat en je in de tussentijd bezighouden anders wordt het zo saai.
quote:Mijn leven heeft genoeg zin zonder God.
Als je niet in God gelooft dan ga je er dus vanuit dat het feit dat je hier op aarde rondloopt puur toeval is en dat het leven eigenlijk helemaal geen zin heeft. Je wordt geboren, je leeft een tijdje en je gaat weer dood. Alles wat er op aarde gebeurt is puur toeval en in principe is het als je geboren wordt wachten tot je weer dood gaat en je in de tussentijd bezighouden anders wordt het zo saai.
KOM OP ZEG, DAT GELOOF JE TOCH ZEKER ZELF NIET, GELOOF IN GOD EN VERTROUW OP HEM, GEEF JE LEVEN ZIN!
quote:UHUH maar is god niet bedacht door iemand net zoals jij?
KOM OP ZEG, DAT GELOOF JE TOCH ZEKER ZELF NIET, GELOOF IN GOD EN VERTROUW OP HEM, GEEF JE LEVEN ZIN!
Het kan zoveel zijn.....mensen die niet in god geloven, geloven vaak wel ergens in......ze weten zelf ook wel dat ze er niets voor niet zijn......maar waarom aan nemen dat god onze schepper is en niet iets anders...
quote:Wat een ongelooflijk onzin statement.
Als je niet in God gelooft geloof je dus gelijk alleen maar in toeval?
Zielig voor al die hindoes... en atheisten.. en nog wat meer groeperingen.
Geloof in jezelf... en vertrouw op jezelf... alleen dan kun je andere mensen hun leven zin geven, en daarmee ook dat van jezelf.
quote:IDD God heeft de kerk niet bedacht dus waarom naar de kerk gaan voor hem????
Op woensdag 28 november 2001 20:58 schreef RuiDaSilva het volgende:
sommige mensen denken, maar om daar nou iedere zondag voor naar de kerk te gaan ?? Neu bedankt
Anders gezegd......ik mag wel uitslapen van God.......
quote:Hindoes hebben toch ook Goden?
Op woensdag 28 november 2001 20:59 schreef deGVR het volgende:[..]
Zielig voor al die hindoes...
En dan nog, Pete heeft het niet over de Christelijke God, hij heeft het over het geloven iets wat zin geeft aan je leven. Dit noemt hij "God". De invulling hiervoor kun je zelf geven.
Hij wil imho niemand bekeren tot het christendom, hij kan alleen niet accepteren dat mensen nergens in geloven. En om heel eerlijk te zijn, daar heeft 'ie dan wel een point vind ik.
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 28-11-2001 21:05]
quote:Ik noemde ook atheisten...
Op woensdag 28 november 2001 21:03 schreef Tijn het volgende:[..]
Hindoes hebben toch ook Goden? Hij heeft het niet over de protestantste God, hij heeft het over het geloven iets wat zin geeft aan je leven. Dit noemt hij "God". De invulling hiervoor kun je zelf geven.
lees ook de rest van het statement, ipv te reageren op 1 enkele regel.. of sorry... een halve.
quote:Lees dan ook mijn hele statement
Op woensdag 28 november 2001 21:05 schreef deGVR het volgende:[..]
Ik noemde ook atheisten...
lees ook de rest van het statement, ipv te reageren op 1 enkele regel.. of sorry... een halve.
edit: typfoutjes eruithalen voor iemand daar weer over gaat zeuren
[Dit bericht is gewijzigd door Mini_rulez op 28-11-2001 21:11]
quote:Atheisten geloven niet perse in zichzelf.
Op woensdag 28 november 2001 21:06 schreef Tijn het volgende:[..]
Lees dan ook mijn hele statement
Je kunt ook zelf de zin van je leven zijn, dan ben je dus zelf God. Atheïsten geloven toch in zichzelf? Das toch net zoiets dan?
Maar meneer in z'n openingsstatement zegt dat als men niet in God gelooft, men dus alleen maar gelooft in toeval, en dus het leven geen zin heeft. (twee onzinnige conclusies na elkaar)
P.S. Ik kan er niks aan doen dat jij nog hele alinea's bij je post schrijft als ik hem al gelezen heb.
quote:Waar zie jij het woord "Christendom" staan in zn post
Op woensdag 28 november 2001 21:07 schreef Mini_rulez het volgende:Leuk voor je dat jij er wel in gelooft maar denk je nou echt dat je met zo'n post ook maar 1 persoon tot het Christendom bekeert?
quote:Nee want je kan ten eerste je schuld niet wegschuiven en ten tweede geloof je in iets tastbaars.
Op woensdag 28 november 2001 21:06 schreef Tijn het volgende:
Lees dan ook mijn hele statementJe kunt ook zelf de zin van je leven zijn, dan ben je dus zelf God. Atheïsten geloven toch in zichzelf? Das toch net zoiets dan?
quote:Ik had niet verwacht dat jullie allemaal zo snel zouden reageren
Op woensdag 28 november 2001 21:08 schreef deGVR het volgende:[..]
P.S. Ik kan er niks aan doen dat jij nog hele alinea's bij je post schrijft als ik hem al gelezen heb.
Magoed, back on-topic
quote:Ah ja, want als je het niet kan aanraken, bestaat het niet
Op woensdag 28 november 2001 21:10 schreef speknek het volgende:[..]
Nee want je kan ten eerste je schuld niet wegschuiven en ten tweede geloof je in iets tastbaars.
Sorry hoor, maar dat vind ik nogal stompzinnig.
Die hele god is verzonnen door een stel mensen die gewoon bang zijn dat er nix is na het leven en zodoende maar een god verzinnen... en dan maar genoeg denken dat ie er echt is, dan begin je het vanzelf een x te geloven Kolere wat gaan jullie verbaast kijken als je dood gaat en er is gewoon nix... ughh...
[offtopic]
Hele bijbel klopt toch al voor geen kant!! Hoe kan je nou in iets geloven dat gewoon niet klopt?? Er zijn gewoon keiharde feiten op tafel over de evolutie etc. dan kan je toch niet gaan geloven dat een of andere idioot de wereld in 7 dagen heeft lopen schapen???
[/offtopic]
lak op god!!!
Proud to be 100 % god-free
quote:Ik zeg niet dat het niet bestaat, ik zeg dat het niet tastbaar is en dus nog niet bewezen.
Op woensdag 28 november 2001 21:12 schreef Tijn het volgende:
Ah ja, want als je het niet kan aanraken, bestaat het nietSorry hoor, maar dat vind ik nogal stompzinnig.
quote:Daarom heet het ook "geloven"... magoed, daar gaan we weer
Op woensdag 28 november 2001 21:13 schreef speknek het volgende:[..]
Ik zeg niet dat het niet bestaat, ik zeg dat het niet tastbaar is en dus nog niet bewezen.
quote:Tot zover ben ik het met je eens.
Je wordt geboren, je leeft een tijdje en je gaat weer dood. Alles wat er op aarde gebeurt is puur toeval en in principe is het als je geboren wordt wachten tot je weer dood gaat en je in de tussentijd bezighouden anders wordt het zo saai.
[Dit bericht is gewijzigd door jerney op 28-11-2001 21:18]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |