abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 juli 2003 @ 16:32:27 #76
27648 Weakling
available in strong mint
pi_11765674
Ahh ... van mij mogen ze weer bijelkaar komen hoor ... misschien valt het tegen, maar gevoelens van nostalgie doen ook veel ... lijkt me bij een concert dan ook wel leuk ... grotendeels van die keurige huisje-boompje-beestje papaas en mammaas die vooraan het podium staan terug te denken aan een jaar of 12 geleden toen ze nog ruige alternatieve underground hangjongeren waren ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 14 juli 2003 @ 21:42:16 #77
60680 anope
of toch?
pi_11771960
the pixies en sonic youth waren ook inspiratiebronnen voor lieve Brian Molko...

Tuurlijk ken ik de pixies, hun multivoudig gecoverde nummer Where's my mind vind ik nog steeds subliem!

nope
  maandag 14 juli 2003 @ 21:56:47 #78
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_11772273
couplet 1
from distant star
to this here bar
the me, the you
where are we now?
hurrah the blues
of everyone

refrein
allison

couplet 2
keeps a smile
around a while
he took no fright
and jettisoned
we'll go tonight
to hear him tell
"oh well"

refrein
allison
allison

gitaarsolo

bridge
and when the planet hit the sun
i saw the face of allison

refrein
allison

vamp out
allison

einde 01:17

Efficient songschrijven, dat kan ik wel waarderen.

Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
  maandag 14 juli 2003 @ 22:04:17 #79
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_11772506
One two three
She's a real left winger 'cause she been down south
And held peasants in her arms
She said "I could tell you a story that could make you cry"
"What about you?"
I said "Me too"
"I could tell you a story that will make you cry"
And she sighed "Aaahh"
I said "I wanna be a singer like Lou Reed"
"I like Lou Reed" she said sticking her tongue in my ear
"Let's go, let's sit, let's talk"
"Politics go so good with beer"
"And while we're at it baby, why don't you tell me one of your biggest fears?"
I said "Loosing my penis to a whore with disease"
"Just kidding" I said "Loosing my life to a whore with disease"
I said "Please... I'm a humble guy with a healthy desire"
"Don't give me no shit because..."

I've been tired

etc.

pi_13073892
En het is dus inderdaad zo, volgens Pitchforkmedia
quote:
Pixies To Reunite For Tour In April 2004; New Album Possible

John L. Ferrer and Will Bryant report:
There's that rare time when a sarcastic, jaded music news site has to report without any sarcasm or irony. Short of the Velvet Underground, there's no band more beloved, more important, more cited as an influence in indie rock than the Pixies. Whether you're strictly a Doolittle man (surely one of the finest damn rock albums ever) or an obsessive who can name every Trompe le Monde b-side, the Pixies' contributions to the alternative rock canon are sacred texts, the alpha cell of a paisley-flecked v23 flowchart that, down various impeccably typeset branches, might lead to Nirvana, to the Breeders, to Throwing Muses, Guided By Voices, Modest Mouse, Trail of Dead, or Enon.

Sadly, most of these revelations weren't made until after the band's prime. Since their reportedly messy and bloody demise in 1993, fans have signed on by the dozens-- based partially on the recommendation of Kurt Cobain, and partially by their desire to find something truly exuberant, legitimate, funny and weird in their music. Anyone born in the '80s might surely have at some point sighed and abandoned all hope of seeing the Pixies on stage at all. In a sense, the idea of a Pixies reunion has almost become a joke, the indie-kid version of "Yeah, when pigs fly." So when the report came in July that all four original members (that's Black Francis, Kim Deal, David Lovering, and Joey Santiago) have been secretly practicing together every couple of blue moons since the breakup, there was the first glimmer of hope.

Now that the heavyhandedness is past, here comes the point. The glimmer is now a full-blown supernova. It's happening. In April. No dates yet, not even any quotes from the group's principals-- just a band spokesperson's promise to MTV, who broke the story. The source, who remains unnamed in MTV's story, also claims that if all goes well a studio album will follow.

The Pixies. Are back. Together. Music is saved. Lovers of rock, unite and cheer. This is going to truly own.

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 11 september 2003 @ 10:30:26 #81
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_13089115
Holy Bef!

De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hail to the Pixies!!
pi_13089371
Whoah! Dat is nog eens goed nieuws op de donderdagmorgen! Ik wil dat meemaken!
  donderdag 11 september 2003 @ 11:15:06 #83
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_13090119
de max!
heb het goede nieuws gisteren ook gezien op MTV
life to the pixies!
pi_13090969
Het bandje CEASAR van het label EXELSIOR heeft behoorlijk wat weg van THE PIXIES,dus voor de liefhebber...
  donderdag 11 september 2003 @ 11:46:57 #85
13973 ranja
image means nothing
pi_13091063
Klinkt leuk, maar ik vraag me af of het goed is. Volgens mij kunnen ze nooit de sfeer en bekleving van toen terughalen. Ik vrees voor een teleurstelling.

Enne, Caesar is toch echt heel wat anders hoor. Maar dat weet iedereen volgens mij ook wel, zo onbekend zijn die niet.

donderdag 11 september 2003 @ 12:08:00 #86
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_13091630
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:46 schreef ranja het volgende:
Klinkt leuk, maar ik vraag me af of het goed is. Volgens mij kunnen ze nooit de sfeer en bekleving van toen terughalen. Ik vrees voor een teleurstelling.
ach, wat wordt je oud
tuurlijk zal het goed zijn
(een slechtere versie van de pixies blijft nog altijd iets om naar uit te kijken)
pi_13091746
quote:
Op donderdag 11 september 2003 11:46 schreef ranja het volgende:

Enne, Caesar is toch echt heel wat anders hoor. Maar dat weet iedereen volgens mij ook wel, zo onbekend zijn die niet.

Ik heb ook nooit beweerd dat Ceasar onbekend is,maar dat iemand het niet kent lijkt me toch ook niet onmogelijk.
Bovendien kan ik uit jouw reactie ook niet opmaken of je ze nu wel of niet kent,want eerst zeg je: klinkt leuk,VRAAG ME AF of het wat is enz. en vervolgens zeg je heel wijs dat Ceasar heel wat anders is en dat iedereen dat wel weet. Het was maar een goede bedoeling hoor.
  donderdag 11 september 2003 @ 12:14:58 #88
53835 Razzmatazz
I fell asleep on your sofa..
pi_13091772
Pixies, hmmm
2(?) jaar geleden was Frank Black op lowlands, heeft veeeeeel pixies nrs gespeeld, echt helemaal geweldig!
'Cos aren't you the one with your Razzmatazz and the nights on the town?
  donderdag 11 september 2003 @ 12:15:12 #89
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_13091776
ja, ranja, volgens mij ken je de pixies helemaal niet
  donderdag 11 september 2003 @ 12:51:32 #90
13973 ranja
image means nothing
pi_13092457
quote:
Op donderdag 11 september 2003 12:13 schreef Dr.Mracka het volgende:

[..]

Ik heb ook nooit beweerd dat Ceasar onbekend is,maar dat iemand het niet kent lijkt me toch ook niet onmogelijk.
Bovendien kan ik uit jouw reactie ook niet opmaken of je ze nu wel of niet kent,want eerst zeg je: klinkt leuk,VRAAG ME AF of het wat is enz. en vervolgens zeg je heel wijs dat Ceasar heel wat anders is en dat iedereen dat wel weet. Het was maar een goede bedoeling hoor.

Dat 'klinkt leuk' was een reactie op het bericht van de Pixies' reunie, waar ik dus mijn twijfels bij heb maar zeker wel ga volgen, ben (toch wel) benieuwd wat het gaat worden. Hoop alleen niet dat dit het einde van de Breeders gaat betekenen, hoewel hun laatste album ook teveel mindere nummers had... maar goed, die paar goeie die er op staan maken het altijd nog de moeite waard (die laatste Breeders bedoel ik dus).

Caesar heb ik ooit gezien tijdens hun Marlboro flashback, dat was supergoed, maar hun 'normale' muziek vind ik toch een stuk minder (maar ik hou van geen enkel excelsior bandje, dat wel).

pi_13092573
Ik ben een groot Pixies-liefhebber, maar denk dat ik liever gewoon de albums had gehad die er nu zijn, de gedachte aan hoe briljant ze waren en dat dat nu voorbij is omdat ze simpelweg uit elkaar zijn. Liever dan dat het nu voorbij is omdat ze er niets meer van bakken in vergelijking met toen. Ja, ik weet, het hoeft niet zo te zijn, misschien komen ze met een briljante cd. Maar ik moet het nog zien!

Wel prettig: de kans om ze alsnog eens live te zien. Heb ze nog nooit zien spelen, alleen een keer vlak na de splitup Black Francis (de naam Frank Black had ie toen nog niet aangenomen) in zijn eentje op Pukkelpop, met een akoustische gitaar alleen maar Pixiesnummers spelend omdat hij nog geen eigen nummers had. Was leuk

pi_13101535
Dat lijkt me wel tof, een concert van de Pixies meemaken.
En dan natuurlijk met de Breeders als voorprogramma.
pi_13101660
Ik heb (oa) het album Death to the Pixies 1987-1991 (dubbel album, waarvan 1 cd met 'gewone' studio opnames en de 2e cd met allemaal live versies van het concert in Vredenburg op 25 sept 1990. Echt super!!! Een aanradertje als je een verzamelalbum (ik haat dat woord) wil hebben.
  donderdag 11 september 2003 @ 19:15:18 #94
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_13101691
Hele fijne band. Een van de weinige bands waar ik echt van onder de indruk raakte na het beluisteren van wat muziek. TBegon met Surfer Rosa en binnen een week of anderhalf had ik hun complete discograohie binnen. Vreemd dat ze toch altijd een beetje ongewaardeerd zijn gebleven....oh well

*Alec Eiffel opzet*

= there is a light that never goes out =
pi_13102467
quote:
Op donderdag 11 september 2003 19:14 schreef ernie09 het volgende:
Ik heb (oa) het album Death to the Pixies 1987-1991 (dubbel album, waarvan 1 cd met 'gewone' studio opnames en de 2e cd met allemaal live versies van het concert in Vredenburg op 25 sept 1990. Echt super!!! Een aanradertje als je een verzamelalbum (ik haat dat woord) wil hebben.
Ik vind het wel jammer dat die 2e cd niet los te krijgen is.
Op de 1e cd staat dacht ik niks extra's tov de offiicele albums.
pi_13110344
quote:
Op donderdag 11 september 2003 12:57 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Ik ben een groot Pixies-liefhebber, maar denk dat ik liever gewoon de albums had gehad die er nu zijn, de gedachte aan hoe briljant ze waren en dat dat nu voorbij is omdat ze simpelweg uit elkaar zijn. Liever dan dat het nu voorbij is omdat ze er niets meer van bakken in vergelijking met toen. Ja, ik weet, het hoeft niet zo te zijn, misschien komen ze met een briljante cd. Maar ik moet het nog zien!

Wel prettig: de kans om ze alsnog eens live te zien. Heb ze nog nooit zien spelen, alleen een keer vlak na de splitup Black Francis (de naam Frank Black had ie toen nog niet aangenomen) in zijn eentje op Pukkelpop, met een akoustische gitaar alleen maar Pixiesnummers spelend omdat hij nog geen eigen nummers had. Was leuk

Charles Thompson a.k.a. Black Francis a.k.a. Frank Black was de Pixies... de rest deed leuk mee maar kon gemist worden. Neemt niet weg dat ik hier behalve de Pixies ook Frank Black (& the Catholics) en The Breeders heb staan. Joey Santiago deed later weer mee met the Catholics en Kim Deal was het brein achter The Breeders met haar zus Kelly. David Lovering trad nog op als Scientific Phenomenalist in een witte laboratoriumjas voor aanvang van de optredens van Frank Black.

Tijd dat die mensen weer een reünietour gaan doen.

salva cum reverentia
pi_13110561
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 01:02 schreef hoppe het volgende:
Frank Black was de Pixies... de rest deed leuk mee maar kon gemist worden.
ik denk dat weinig mensen het daarmee eens zijn, moi incluis
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
  vrijdag 12 september 2003 @ 01:47:46 #98
13973 ranja
image means nothing
pi_13110706
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 01:24 schreef MadScientist het volgende:

[..]

mee eens. met bovenstaande dus, niet met hoppe
  vrijdag 12 september 2003 @ 07:44:05 #99
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_13111284
Kim Deal vind ik persoonlijk een onmisbaar deel van de Pixies. Wat een prachtige stem heeft ze. Jammer dat haar vocale bijdragen steeds schaarser werden (volgens mij zingt ze op Trompe le monde geen enkel nummer) Samen met Kim Gordon een van mijn favoriete zangeressen
= there is a light that never goes out =
  vrijdag 12 september 2003 @ 12:11:37 #100
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_13115474
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 01:24 schreef MadScientist het volgende:

[..]

inderdaad zeg
Was ook te merken aan de solo-carriere van Frank, die wel goed was, maar op geen enkel moment the Pixies kon evenaren
pi_13668207
Hoe zit dat met Pilgrim/Surfer Rosa? Zijn die verkrijgbaar als dubbelalbum?
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_13679602
quote:
Op zondag 5 oktober 2003 17:18 schreef spacemangraig het volgende:
Hoe zit dat met Pilgrim/Surfer Rosa? Zijn die verkrijgbaar als dubbelalbum?
Ja. ik denk dat het zelfs vrij lastig is om die EP en album los te krijgen...
  maandag 6 oktober 2003 @ 00:59:43 #103
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_13679785
ow... Pixies reunited?? graag, luister toevallig al weer de hele week naar Bossanova en Doolittle. Geweldige platen.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_13685597
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 00:42 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Ja. ik denk dat het zelfs vrij lastig is om die EP en album los te krijgen...

Op Play hebben ze ze los,en als dubbel album. Maar dat dubbelalbum is tijdelijk niet leverbaar.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
  woensdag 15 oktober 2003 @ 23:00:28 #105
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_13908133
Heb de geruchten van een reunie inderdaad ook gehoord... Maar zou die er een aantal jaar geleden na het uitbrengen van de "death to the pixies" cd ook niet komen?? Hopen dat het er dit keer wel in zit... zou echt helemaal geweldig zijn natuurlijk!!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_13910246
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 12:17 schreef spacemangraig het volgende:
Op Play hebben ze ze los,en als dubbel album. Maar dat dubbelalbum is tijdelijk niet leverbaar.
hm hier in de winkels zie ik eigenlijk alleen maar de dubbelversie. en die is ook het makkelijkst om aan te schaffen lijkt me
  zaterdag 18 oktober 2003 @ 17:56:54 #107
35235 Punkerdude
Chill Manager
pi_13968553
monkey gone to heaven blijft een mooi nummertje
Later pater,
pi_13989332
Totale verrassing die naam nog es tegen te komen ; dacht dat die al lang gesplit waren
The more you ignore me, the closer I get. You're wasting your time... (Morrissey)
  zondag 19 oktober 2003 @ 20:58:02 #109
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_13992278
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 19:00 schreef impulsje het volgende:
Totale verrassing die naam nog es tegen te komen ; dacht dat die al lang gesplit waren
Zijn ze ook.........
pi_13994202
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 20:58 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Zijn ze ook.........

Dankjewel
The more you ignore me, the closer I get. You're wasting your time... (Morrissey)
  maandag 20 oktober 2003 @ 12:29:36 #111
27648 Weakling
available in strong mint
pi_14003091
quote:
Op zondag 19 oktober 2003 20:58 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Zijn ze ook.........

Correctie: waren ze ook ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 23 oktober 2003 @ 15:50:53 #112
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14081611
quote:
Op maandag 20 oktober 2003 12:29 schreef Weakling het volgende:

[..]

Correctie: waren ze ook ...

Oh ja!
pi_14105969
Op de cd Heathen covert Bowie het nummer Cactus van The Pixies en dat doet ie nog goed ook !!! Pixies-songs "mogen/kunnen" naar mijn idee eigenlijk niet gecovered worden. Wie kan van zulke originele nummers nog wat beters maken ? Kan ik me moeilijk voorstellen. Maar ik moet eerlijk zijn : bowie heeft dat netjes gedaan
pi_14123598
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:24 schreef between_planets het volgende:
Op de cd Heathen covert Bowie het nummer Cactus van The Pixies en dat doet ie nog goed ook !!! Pixies-songs "mogen/kunnen" naar mijn idee eigenlijk niet gecovered worden. Wie kan van zulke originele nummers nog wat beters maken ? Kan ik me moeilijk voorstellen. Maar ik moet eerlijk zijn : bowie heeft dat netjes gedaan
Hij deed hem live ook.
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 12:07:36 #115
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_14123803
quote:
TV on the Radio heeft onlangs Mr. Grieves op onherkenbare doo wop-wijze gecoverd, je zou haast vergeten dat het een Pixies-origineel is. Niet echt heiligschennis, wel een curiosum.
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 12:46:06 #116
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_14124309
Ach, er zijn hele cd's met Pixies-covers uitgekomen... zelfs Nederlands-talige covers... ("waar is m'n hoofd, waar is m'n hoofd".... of iets dergelijks) Niet allemaal even geslaagd, maar soms wel origineel gedaan...
  donderdag 11 december 2003 @ 15:23:59 #117
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_15331219
Ze staan hoogstwaarschijnlijk op Rock Werchter 2004.
Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
pi_15331669
HEY!

been trying to meet you...

idd gave band! En over dat vage stukje tekst, pixies hebben wel meer vage tekst.

* corc corc is een 'chien andalusian'

" there is nothing to not be amazed at "
pi_15335296
quote:
Nada Surf heeft een geweldige cover-versie van Where is my mind opgenomen voor een tribute. Ook de Weezer-cover van Velouria is sterk.
Beter dan het origineel zal ik ze niet noemen, maar ze mogen er zeker wezen.
pi_15408585
quote:
Op donderdag 11 december 2003 15:23 schreef ullie het volgende:
Ze staan hoogstwaarschijnlijk op Rock Werchter 2004.
sterker nog, t is al bevestigd
pi_15412927
heb met iemand gesproken van Mojo....

Waarschijnlijk staan The Pixies in het voorprogramma van de Red Hot Chili Peppers

Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_15419193
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:32 schreef Dezz het volgende:

Waarschijnlijk staan The Pixies in het voorprogramma van de Red Hot Chili Peppers

erg grappig mojo... alsof pixies niet headliner kunnen zijn...
  maandag 15 december 2003 @ 09:58:16 #123
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_15421982
quote:
Op zondag 14 december 2003 21:32 schreef Dezz het volgende:

zou goed kunnen (hoewel ik het niet kan nalaten te glimlachen bij de gedachte dat de Pixies in het voorprogramma van de peppers staan... it's a mad world...), hoewel dit gerucht ook ging voor een concert van rhcp in parijs, maar dat gerucht is nu officieel verworpen naar ik meen...
  maandag 15 december 2003 @ 11:27:21 #124
11502 nipeng
The last ride is free
pi_15423624
RHCP zie ik eerder als het voorprog. van The Pixies.
  maandag 15 december 2003 @ 11:40:48 #125
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_15423880
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:27 schreef nipeng het volgende:
pi_15425946
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:27 schreef nipeng het volgende:
In de jaren '80 wel ja, maar nu zijn de Peppers bekender dan The Pixies.
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_15426185
WAUW!! ben net nieuw hier en dacht me eigenlijk helemaal in te moeten gaan leven in de TMF wereld...blijkt dat er gewoon een topic over the Pixies gaat!!! -pfoei-

HEY!
been trying to meet you.... vind ik -denk ik hoor- het mooiste nummer (maar als ik de cd's luister, vind ik alles weer leuk en zou ik niet kunnen kiezen). De combinatie van de demonische Frank Black (Black Francis?) en de naieve hitsige Kim Deal was fantastisch....zowel Breeders als Frank Black solo vond ik later geen ene f*** aan....

[b]The devils water, it ain't so sweet, you don't wanna drink right now, but you can dip your feet, everyonce in a little while[/b]
maar eerst nog even dit: blablabla
pi_15427187
en de DVD komt eindelijk begin 2004 uit. 8 clips, een concert uit '88 en de docu Gouge komen erop te staan.
alleen als ie ijs en ijskoud is!
  woensdag 17 december 2003 @ 21:10:21 #129
11502 nipeng
The last ride is free
pi_15494010
quote:
Op maandag 15 december 2003 12:56 schreef Dezz het volgende:

[..]

In de jaren '80 wel ja, maar nu zijn de Peppers bekender dan The Pixies.

RHCP zie ik eerder als het voorprog. van The Pixies zowel muzikaal als artistiek gezien.
pi_15562894
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 12:46 schreef DaisyDuke het volgende:
Ach, er zijn hele cd's met Pixies-covers uitgekomen... zelfs Nederlands-talige covers... ("waar is m'n hoofd, waar is m'n hoofd".... of iets dergelijks) Niet allemaal even geslaagd, maar soms wel origineel gedaan...
naar die CD met "waar is m'n hoofd" ben ik al jaren op zoek... enige suggesties waar ik die vandaan kan halen, of in elk geval hoe die heet?
  zondag 21 december 2003 @ 14:20:50 #131
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_15579536
De cd heet "Death to the Pixies; we're better"... en behalve in mijn eigen cd-collectie heb ik 'm sinds eind jaren negentig nooit meer ergens gezien!
pi_15583977
De cover van Placebo van Where is my mind vind ik wel erg goed
Dit onderdeel is tijdelijk gesloten in verband met onderhoudswerkzaamheden.[br][br]Wij vragen hiervoor uw begrip.[br][br]De directie
pi_15601647
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 13:58 schreef AreUs het volgende:

[..]

naar die CD met "waar is m'n hoofd" ben ik al jaren op zoek... enige suggesties waar ik die vandaan kan halen, of in elk geval hoe die heet?

Eind jaren negentig verscheen een Nederlandse Pixies- tribute cd: Death To The Pixies, Were Better. Koos Kreuk bewerkte Where Is My Mind tot Waar Is Mijn Hoofd. Kreuk vreest voor zijn carrière nu de Pixies weer gaan optreden: Ik kreeg persoonlijk bijna pukkels van die Pixies-cover; maar sindsdien heeft de telefoon van Koos niet stilgestaan. Overal in het land wilden ze mij boeken voor het doen van louter Pixies-covers. Mijn eigen prijsnummers, kreeg ik aan de straatstenen niet meer kwijt. En nu de belangstelling eindelijk begon te luwen, en ik niet meer de jaarmarkten van Koedijk en Warmenhuizen hoef af te reizen, en mijn eigen repertoire weer in de belangstelling raakt krijgen we een reunie! Maar goed, ik zal mijn kruis dragen

uit vpro's 3voor12

dinsdag 3 februari 2004 @ 21:07:25 #134
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_16860835
Pixies confirm comeback tour

The Pixies have officially confirmed they are to reunite for a full tour this year.

Details are expected to be revealed later today with gigs at London's Brixton Academy and major UK festivals, including Glastonbury, V and T in the Park, all strongly rumoured.

The indie legends, who split in 1993, had already been announced as one of the acts at this year's Coachella festival in California.

A spokesman for the band has now revealed that more shows will be taking place and are due to be confirmed imminently, reports NME.com.

He said: "For a long time, it was far from certain that this would actually happen. However, you may be interested to learn that, at last, the reunion has been confirmed.

"The band are holding a press conference in Los Angeles today (February 3), and their booking agents have been confirming shows with promoters over the last few days."

The band are expected to play some warm-up shows in Canada before they appear at the Coachella bash.

They will go on to visit Europe, with a host of festival appearances planned - slots at the UK's V Festival, T In The Park and Glastonbury are strongly rumoured.

The band are also thought to have a number of indoor shows pencilled in, including two nights at London Brixton Academy, as well as a support slot on Red Hot Chili Peppers' summer European tour

The Pixies have been confirmed for Pinkpop festival in the Netherlands last weekend of May.

pi_16860972
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 21:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Pixies confirm comeback tour
Whooohooo! Go Pixies! Nu nog ff bevestigen voor Werchter aub.
pi_17075854
Yesssss, net tickets gescoord voor The Red Hot Chili Peppers op 12 juni in Dublin met in het voorprogramma...........The Pixies
  woensdag 11 februari 2004 @ 09:55:19 #137
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_17080641
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:42 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
Yesssss, net tickets gescoord voor The Red Hot Chili Peppers op 12 juni in Dublin met in het voorprogramma...........The Pixies
Tickets voor de Pixies, met in het hoofdprogramma de RHCP dus...
pi_17562841
4 mei zal eindelijk de langverwachte DVD verschijnen:

DVD CONTENTS:

Live (at the Town and Country Club)
The Holiday Song
Nimrod’s Son
Bone Machine
Levitate Me
Ed Is Dead
Where Is My Mind
Caribou
Something Against You
Hey
Gigantic
I’ve Been Tired
Vamos
In Heaven
Tony’s Theme
Wild Honey Pie

Music Videos
Monkey Gone To Heaven
Here Comes Your Man
Velouria
Dig For Fire/Allison
Alec Eiffel
Head On
Debaser

On The Road
Gouge Documentary
pi_18169999
PIXIES are to release 15 live albums - one from each of gig on their forthcoming North American reunion tour. The records will all be strictly limited editions and fans at the concerts will have first chance to buy them. The live albums will be pressed at the shows in a limited edition of 1,000, with the exception of their Coachella Festival gig, where 2,000 will be made, Rolling Stone reports. Half of the CDs will be available to pre-order through disclive.com with the rest being sold at the show. Any left over will be sold through the website. The recordings are individually numbered, foil-stamped, limited edition double-CD copies and will feature artwork individual to each show.
pi_18171093
Ik hoop dat ze ook wat 'gewone' concerten geven in Nederland, ipv alleen op festivals. Maar ja, hopen alleen kom je helaas niet zo ver mee.
pi_18175557
quote:
Op donderdag 11 december 2003 15:41 schreef corc het volgende:
HEY!

been trying to meet you...

idd gave band! En over dat vage stukje tekst, pixies hebben wel meer vage tekst.

* ernie09 corc is een 'chien andalusian'
Het is op zich inderdaad een vage zin, maar het verwijst naar een film die Frank Black ooit gezien heeft.
quote:
I am un chien Andalusia
The French phrase translates 'an Andalusian dog' and is actually one of a few references in this song to the 1928 short film 'Un Chien Andalou' cowritten/codirected by artist Salvador Dali. Another reference to the film in this song is 'Got me a movie / Slicing up eyeballs'
  dinsdag 13 april 2004 @ 12:25:52 #142
15187 KapiteinKoek
Alle kruimels nog an toe!
pi_18389122
* Tromgeroffel *

Vandaag is het zover: om 20:00 plaatselijke tijd in Minneapolis (03:00 in de ochtend CET) het eerste Pixies concert in 12 jaar. Voor de echte freaks (opblijven dus!): op http://www.frankblack.net/miscfiles/setlist-pixies-20040412.asp wordt de setlist 'live' bijgehouden!

dinsdag 13 april 2004 @ 21:14:07 #143
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_18402217
Yep, het is nu aftellen geblazen... www.pixiescountdown.com
  woensdag 14 april 2004 @ 05:10:38 #144
15187 KapiteinKoek
pi_18409250
Okee, opgestaan om 5 uur om zo snel mogelijk de setlist te weten te komen, ben je dan ziek of niet Nog een uurtje te gaan als ik het zo hoor (op irc heeft men zo af en toe contact met wat concertgangers via een gsm). Spannend...ik heb 1 van de 1000 Disclive cd's ( http://www.disclive.com/artist.php?artistid=8 ) voor de eerste show in de wacht weten te slepen trouwens
  woensdag 14 april 2004 @ 09:04:11 #145
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_18410261
Setlist eerste concert Pixies reunie:

Bone Machine
Wave of Mutilation
U-Mass
Levitate Me
Broken Face
Monkey Gone To Heaven
Holiday Song
Winterlong
Nimrod's Song
La La Love You
Ed Is dead
Here Comes Your Man
Vamos
Debaser
Dead
Number 13 Baby
Tame
Gigantic
Gouge Away
Caribou

Encore:

Isla De Encanta
Velouria
In Heaven->Wave of Mutilation (UK Surf)
Where Is My Mind?
Into The White
  woensdag 14 april 2004 @ 10:57:57 #146
15187 KapiteinKoek
pi_18411804
La La Love You notabene

Ben de mp3-versie van de LiveDisc registratie aan het downloaden op het moment. De eerste indruk is 'goed tot zeer goed'! Zeker voor een 'warm-up' concert.
pi_18411930
heb kaartjes voor 1 van de concerten in brixton academy
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
pi_18430679
quote:
Op woensdag 14 april 2004 10:57 schreef KapiteinKoek het volgende:
La La Love You notabene

Ben de mp3-versie van de LiveDisc registratie aan het downloaden op het moment. De eerste indruk is 'goed tot zeer goed'! Zeker voor een 'warm-up' concert.
De cd klinkt inderdaad heel goed! Als vanouds zou ik zeggen.

1 min puntje: Kim moet echt wat aan haar haar laten doen want dat lijkt nergens naar. Hup Kim, zet die schaar erin

12 jaar geleden

Gisteren

zondag 25 april 2004 @ 22:23:21 #149
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_18681694
Pixies zijn goed. Morgen eens wat meer halen van hun, ik heb nog maar een album.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_18798932
Omdat ik in de jaren 80 nogal een foute smaak van muziek had, zijn de pixies mij toen ontgaan.

Nu denk ik dat ik ze goed zal vinden en omdat ik ze ook ga zien op Werchter wil ik graag een c.d. van ze aanschaffen. Ik ken alleen het nummer Where is my mind als cover door Placebo.

Is er ook een verzamel c.d. of welke zouden jullie me anders aanraden?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')