Tuurlijk ken ik de pixies, hun multivoudig gecoverde nummer Where's my mind vind ik nog steeds subliem!
refrein
allison
couplet 2
keeps a smile
around a while
he took no fright
and jettisoned
we'll go tonight
to hear him tell
"oh well"
refrein
allison
allison
gitaarsolo
bridge
and when the planet hit the sun
i saw the face of allison
refrein
allison
vamp out
allison
einde 01:17
Efficient songschrijven, dat kan ik wel waarderen.
I've been tired
etc.
quote:
Pixies To Reunite For Tour In April 2004; New Album PossibleJohn L. Ferrer and Will Bryant report:
There's that rare time when a sarcastic, jaded music news site has to report without any sarcasm or irony. Short of the Velvet Underground, there's no band more beloved, more important, more cited as an influence in indie rock than the Pixies. Whether you're strictly a Doolittle man (surely one of the finest damn rock albums ever) or an obsessive who can name every Trompe le Monde b-side, the Pixies' contributions to the alternative rock canon are sacred texts, the alpha cell of a paisley-flecked v23 flowchart that, down various impeccably typeset branches, might lead to Nirvana, to the Breeders, to Throwing Muses, Guided By Voices, Modest Mouse, Trail of Dead, or Enon.Sadly, most of these revelations weren't made until after the band's prime. Since their reportedly messy and bloody demise in 1993, fans have signed on by the dozens-- based partially on the recommendation of Kurt Cobain, and partially by their desire to find something truly exuberant, legitimate, funny and weird in their music. Anyone born in the '80s might surely have at some point sighed and abandoned all hope of seeing the Pixies on stage at all. In a sense, the idea of a Pixies reunion has almost become a joke, the indie-kid version of "Yeah, when pigs fly." So when the report came in July that all four original members (that's Black Francis, Kim Deal, David Lovering, and Joey Santiago) have been secretly practicing together every couple of blue moons since the breakup, there was the first glimmer of hope.
Now that the heavyhandedness is past, here comes the point. The glimmer is now a full-blown supernova. It's happening. In April. No dates yet, not even any quotes from the group's principals-- just a band spokesperson's promise to MTV, who broke the story. The source, who remains unnamed in MTV's story, also claims that if all goes well a studio album will follow.
The Pixies. Are back. Together. Music is saved. Lovers of rock, unite and cheer. This is going to truly own.
Enne, Caesar is toch echt heel wat anders hoor. Maar dat weet iedereen volgens mij ook wel, zo onbekend zijn die niet.
quote:ach, wat wordt je oud
Op donderdag 11 september 2003 11:46 schreef ranja het volgende:
Klinkt leuk, maar ik vraag me af of het goed is. Volgens mij kunnen ze nooit de sfeer en bekleving van toen terughalen. Ik vrees voor een teleurstelling.
quote:Ik heb ook nooit beweerd dat Ceasar onbekend is,maar dat iemand het niet kent lijkt me toch ook niet onmogelijk.
Op donderdag 11 september 2003 11:46 schreef ranja het volgende:
Klinkt leuk, maar ik vraag me af of het goed is. Volgens mij kunnen ze nooit de sfeer en bekleving van toen terughalen. Ik vrees voor een teleurstelling.Enne, Caesar is toch echt heel wat anders hoor. Maar dat weet iedereen volgens mij ook wel, zo onbekend zijn die niet.
quote:Dat 'klinkt leuk' was een reactie op het bericht van de Pixies' reunie, waar ik dus mijn twijfels bij heb maar zeker wel ga volgen, ben (toch wel) benieuwd wat het gaat worden. Hoop alleen niet dat dit het einde van de Breeders gaat betekenen, hoewel hun laatste album ook teveel mindere nummers had... maar goed, die paar goeie die er op staan maken het altijd nog de moeite waard (die laatste Breeders bedoel ik dus).
Op donderdag 11 september 2003 12:13 schreef Dr.Mracka het volgende:[..]
Ik heb ook nooit beweerd dat Ceasar onbekend is,maar dat iemand het niet kent lijkt me toch ook niet onmogelijk.
Bovendien kan ik uit jouw reactie ook niet opmaken of je ze nu wel of niet kent,want eerst zeg je: klinkt leuk,VRAAG ME AF of het wat is enz. en vervolgens zeg je heel wijs dat Ceasar heel wat anders is en dat iedereen dat wel weet.Het was maar een goede bedoeling hoor.
Caesar heb ik ooit gezien tijdens hun Marlboro flashback, dat was supergoed, maar hun 'normale' muziek vind ik toch een stuk minder (maar ik hou van geen enkel excelsior bandje, dat wel).
Wel prettig: de kans om ze alsnog eens live te zien. Heb ze nog nooit zien spelen, alleen een keer vlak na de splitup Black Francis (de naam Frank Black had ie toen nog niet aangenomen) in zijn eentje op Pukkelpop, met een akoustische gitaar alleen maar Pixiesnummers spelend omdat hij nog geen eigen nummers had. Was leuk
*Alec Eiffel opzet*
quote:Ik vind het wel jammer dat die 2e cd niet los te krijgen is.
Op donderdag 11 september 2003 19:14 schreef ernie09 het volgende:
Ik heb (oa) het album Death to the Pixies 1987-1991 (dubbel album, waarvan 1 cd met 'gewone' studio opnames en de 2e cd met allemaal live versies van het concert in Vredenburg op 25 sept 1990. Echt super!!! Een aanradertje als je een verzamelalbum (ik haat dat woord) wil hebben.
quote:Charles Thompson a.k.a. Black Francis a.k.a. Frank Black was de Pixies... de rest deed leuk mee maar kon gemist worden. Neemt niet weg dat ik hier behalve de Pixies ook Frank Black (& the Catholics) en The Breeders heb staan. Joey Santiago deed later weer mee met the Catholics en Kim Deal was het brein achter The Breeders met haar zus Kelly. David Lovering trad nog op als Scientific Phenomenalist in een witte laboratoriumjas voor aanvang van de optredens van Frank Black.
Op donderdag 11 september 2003 12:57 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Ik ben een groot Pixies-liefhebber, maar denk dat ik liever gewoon de albums had gehad die er nu zijn, de gedachte aan hoe briljant ze waren en dat dat nu voorbij is omdat ze simpelweg uit elkaar zijn. Liever dan dat het nu voorbij is omdat ze er niets meer van bakken in vergelijking met toen. Ja, ik weet, het hoeft niet zo te zijn, misschien komen ze met een briljante cd. Maar ik moet het nog zien!Wel prettig: de kans om ze alsnog eens live te zien. Heb ze nog nooit zien spelen, alleen een keer vlak na de splitup Black Francis (de naam Frank Black had ie toen nog niet aangenomen) in zijn eentje op Pukkelpop, met een akoustische gitaar alleen maar Pixiesnummers spelend omdat hij nog geen eigen nummers had. Was leuk
Tijd dat die mensen weer een reünietour gaan doen.
quote:ik denk dat weinig mensen het daarmee eens zijn, moi incluis
Op vrijdag 12 september 2003 01:02 schreef hoppe het volgende:
Frank Black was de Pixies... de rest deed leuk mee maar kon gemist worden.
quote:mee eens. met bovenstaande dus, niet met hoppe
Op vrijdag 12 september 2003 01:24 schreef MadScientist het volgende:[..]
ik denk dat weinig mensen het daarmee eens zijn, moi incluis
quote:inderdaad zeg
Op vrijdag 12 september 2003 01:24 schreef MadScientist het volgende:[..]
ik denk dat weinig mensen het daarmee eens zijn, moi incluis
quote:Ja. ik denk dat het zelfs vrij lastig is om die EP en album los te krijgen...
Op zondag 5 oktober 2003 17:18 schreef spacemangraig het volgende:
Hoe zit dat met Pilgrim/Surfer Rosa? Zijn die verkrijgbaar als dubbelalbum?
quote:Op Play hebben ze ze los,en als dubbel album. Maar dat dubbelalbum is tijdelijk niet leverbaar.
Op maandag 6 oktober 2003 00:42 schreef MadScientist het volgende:[..]
Ja. ik denk dat het zelfs vrij lastig is om die EP en album los te krijgen...
quote:hm hier in de winkels zie ik eigenlijk alleen maar de dubbelversie. en die is ook het makkelijkst om aan te schaffen lijkt me
Op maandag 6 oktober 2003 12:17 schreef spacemangraig het volgende:
Op Play hebben ze ze los,en als dubbel album. Maar dat dubbelalbum is tijdelijk niet leverbaar.
quote:Zijn ze ook.........
Op zondag 19 oktober 2003 19:00 schreef impulsje het volgende:
Totale verrassing die naam nog es tegen te komen ; dacht dat die al lang gesplit waren
quote:Dankjewel
Op zondag 19 oktober 2003 20:58 schreef DaisyDuke het volgende:[..]
Zijn ze ook.........
quote:Correctie: waren ze ook ...
Op zondag 19 oktober 2003 20:58 schreef DaisyDuke het volgende:[..]
Zijn ze ook.........
quote:Oh ja!
Op maandag 20 oktober 2003 12:29 schreef Weakling het volgende:[..]
Correctie: waren ze ook ...
quote:Hij deed hem live ook.
Op vrijdag 24 oktober 2003 14:24 schreef between_planets het volgende:
Op de cd Heathen covert Bowie het nummer Cactus van The Pixies en dat doet ie nog goed ook !!! Pixies-songs "mogen/kunnen" naar mijn idee eigenlijk niet gecovered worden. Wie kan van zulke originele nummers nog wat beters maken ? Kan ik me moeilijk voorstellen. Maar ik moet eerlijk zijn : bowie heeft dat netjes gedaan
quote:TV on the Radio heeft onlangs Mr. Grieves op onherkenbare doo wop-wijze gecoverd, je zou haast vergeten dat het een Pixies-origineel is. Niet echt heiligschennis, wel een curiosum.
Op de cd Heathen covert Bowie het nummer Cactus van The Pixies en dat doet ie nog goed ook !!! Pixies-songs "mogen/kunnen" naar mijn idee eigenlijk niet gecovered worden. Wie kan van zulke originele nummers nog wat beters maken ? Kan ik me moeilijk voorstellen. Maar ik moet eerlijk zijn : bowie heeft dat netjes gedaan
been trying to meet you...
idd gave band! En over dat vage stukje tekst, pixies hebben wel meer vage tekst.
* corc corc is een 'chien andalusian'
quote:Nada Surf heeft een geweldige cover-versie van Where is my mind opgenomen voor een tribute. Ook de Weezer-cover van Velouria is sterk.
quote:sterker nog, t is al bevestigd
Op donderdag 11 december 2003 15:23 schreef ullie het volgende:
Ze staan hoogstwaarschijnlijk op Rock Werchter 2004.
Waarschijnlijk staan The Pixies in het voorprogramma van de Red Hot Chili Peppers
quote:erg grappig mojo... alsof pixies niet headliner kunnen zijn...
Op zondag 14 december 2003 21:32 schreef Dezz het volgende:
heb met iemand gesproken van Mojo....Waarschijnlijk staan The Pixies in het voorprogramma van de Red Hot Chili Peppers
![]()
![]()
quote:zou goed kunnen (hoewel ik het niet kan nalaten te glimlachen bij de gedachte dat de Pixies in het voorprogramma van de peppers staan... it's a mad world...), hoewel dit gerucht ook ging voor een concert van rhcp in parijs, maar dat gerucht is nu officieel verworpen naar ik meen...
Op zondag 14 december 2003 21:32 schreef Dezz het volgende:
heb met iemand gesproken van Mojo....Waarschijnlijk staan The Pixies in het voorprogramma van de Red Hot Chili Peppers
![]()
![]()
quote:
Op maandag 15 december 2003 11:27 schreef nipeng het volgende:
RHCP zie ik eerder als het voorprog. van The Pixies.
quote:In de jaren '80 wel ja, maar nu zijn de Peppers bekender dan The Pixies.
Op maandag 15 december 2003 11:27 schreef nipeng het volgende:
RHCP zie ik eerder als het voorprog. van The Pixies.
HEY!
been trying to meet you.... vind ik -denk ik hoor- het mooiste nummer (maar als ik de cd's luister, vind ik alles weer leuk en zou ik niet kunnen kiezen). De combinatie van de demonische Frank Black (Black Francis?) en de naieve hitsige Kim Deal was fantastisch....zowel Breeders als Frank Black solo vond ik later geen ene f*** aan....
quote:RHCP zie ik eerder als het voorprog. van The Pixies zowel muzikaal als artistiek gezien.
Op maandag 15 december 2003 12:56 schreef Dezz het volgende:[..]
In de jaren '80 wel ja, maar nu zijn de Peppers bekender dan The Pixies.
quote:naar die CD met "waar is m'n hoofd" ben ik al jaren op zoek... enige suggesties waar ik die vandaan kan halen, of in elk geval hoe die heet?
Op zaterdag 25 oktober 2003 12:46 schreef DaisyDuke het volgende:
Ach, er zijn hele cd's met Pixies-covers uitgekomen... zelfs Nederlands-talige covers... ("waar is m'n hoofd, waar is m'n hoofd".... of iets dergelijks) Niet allemaal even geslaagd, maar soms wel origineel gedaan...
quote:Eind jaren negentig verscheen een Nederlandse Pixies- tribute cd: Death To The Pixies, Were Better. Koos Kreuk bewerkte Where Is My Mind tot Waar Is Mijn Hoofd. Kreuk vreest voor zijn carrière nu de Pixies weer gaan optreden: Ik kreeg persoonlijk bijna pukkels van die Pixies-cover; maar sindsdien heeft de telefoon van Koos niet stilgestaan. Overal in het land wilden ze mij boeken voor het doen van louter Pixies-covers. Mijn eigen prijsnummers, kreeg ik aan de straatstenen niet meer kwijt. En nu de belangstelling eindelijk begon te luwen, en ik niet meer de jaarmarkten van Koedijk en Warmenhuizen hoef af te reizen, en mijn eigen repertoire weer in de belangstelling raakt krijgen we een reunie! Maar goed, ik zal mijn kruis dragen
Op zaterdag 20 december 2003 13:58 schreef AreUs het volgende:[..]
naar die CD met "waar is m'n hoofd" ben ik al jaren op zoek... enige suggesties waar ik die vandaan kan halen, of in elk geval hoe die heet?
uit vpro's 3voor12
The Pixies have officially confirmed they are to reunite for a full tour this year.
Details are expected to be revealed later today with gigs at London's Brixton Academy and major UK festivals, including Glastonbury, V and T in the Park, all strongly rumoured.
The indie legends, who split in 1993, had already been announced as one of the acts at this year's Coachella festival in California.
A spokesman for the band has now revealed that more shows will be taking place and are due to be confirmed imminently, reports NME.com.
He said: "For a long time, it was far from certain that this would actually happen. However, you may be interested to learn that, at last, the reunion has been confirmed.
"The band are holding a press conference in Los Angeles today (February 3), and their booking agents have been confirming shows with promoters over the last few days."
The band are expected to play some warm-up shows in Canada before they appear at the Coachella bash.
They will go on to visit Europe, with a host of festival appearances planned - slots at the UK's V Festival, T In The Park and Glastonbury are strongly rumoured.
The band are also thought to have a number of indoor shows pencilled in, including two nights at London Brixton Academy, as well as a support slot on Red Hot Chili Peppers' summer European tour
The Pixies have been confirmed for Pinkpop festival in the Netherlands last weekend of May.
quote:Whooohooo! Go Pixies! Nu nog ff bevestigen voor Werchter aub.
Op dinsdag 3 februari 2004 21:07 schreef DaisyDuke het volgende:
Pixies confirm comeback tour
quote:Tickets voor de Pixies, met in het hoofdprogramma de RHCP dus...
Op dinsdag 10 februari 2004 23:42 schreef eskimos_zijn_cool het volgende:
Yesssss, net tickets gescoord voor The Red Hot Chili Peppers op 12 juni in Dublin met in het voorprogramma...........The Pixies
Het is op zich inderdaad een vage zin, maar het verwijst naar een film die Frank Black ooit gezien heeft.quote:Op donderdag 11 december 2003 15:41 schreef corc het volgende:
HEY!
been trying to meet you...
idd gave band! En over dat vage stukje tekst, pixies hebben wel meer vage tekst.
* ernie09 corc is een 'chien andalusian'
quote:I am un chien Andalusia
The French phrase translates 'an Andalusian dog' and is actually one of a few references in this song to the 1928 short film 'Un Chien Andalou' cowritten/codirected by artist Salvador Dali. Another reference to the film in this song is 'Got me a movie / Slicing up eyeballs'
De cd klinkt inderdaad heel goed! Als vanouds zou ik zeggen.quote:Op woensdag 14 april 2004 10:57 schreef KapiteinKoek het volgende:
La La Love You notabene
Ben de mp3-versie van de LiveDisc registratie aan het downloaden op het moment. De eerste indruk is 'goed tot zeer goed'! Zeker voor een 'warm-up' concert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |