abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2195364
Yeps, ik heb besloten om in juni 2002 met een aantal vrienden de Nijmeegse Vierdaagse te gaan lopen voor de 4x50 km. Nu heb ik zelf al een beetje rondgeneusd op vierdaagse.nl en daar het een en ander gelezen over de trainingschema's en inschrijvingen. Zijn er hier mensen die zelf de Vierdaagse hebben gelopen of meegemaakt en die meer over hun persoonlijke voorbereiding kunnen vertellen voor dit evenement. En zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? Kortom, verhalen en tips please...
pi_2195371
houd rekening met blaren
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_2195399
quote:
Op donderdag 15 november 2001 19:42 schreef the_undertaker het volgende:
houd rekening met blaren
Hehe, sokken zonder naden en stevige wandelschoenen.
pi_2195740
Kilometers maken. Begin met een tijdje 15 a 20 km op een dag, bijvoorbeeld in de weekenden. Doordeweeks 1 a 2 keer een uurtje of 2 wandelen.
Als je dit doet zal je zien dat je huid van je voetzolen steviger wordt (beetje eelt). Als je dit kan lopen zonder blaren dan afstanden opvoeren tot 30 km (1 keer per week).
Zo'n 3 maanden voor de wedstrijd moet je dan in staat zijn om een keertje 40 a 50 km te lopen. Op dit moment moet de al zeker 3 keer per week 10 km lopen om ritme te krijgen.
Kan je de 50 km een keer lopen dan doorbreek je de mentale barriere. Dat is goed voor het zelfvertrouwen. Je weet dat je het kan. Je weet dus nog niet of je dit ook 4 dagen achter elkaar kan, maar daar kom je tijdens de 4daagse wel achter. Kan je het niet dan moet je goed bijhouden waar het mis gaat (afstand) en waarom (conditie, blaren, mentaal kapot, te langzaam gelopen, te hard gelopen). Dan heb je dus op dat moment nog 3 maanden de tijd om aan die zwakke punten te werken:
- conditie: meer sporten, kan dus ook zwemmen en fietsen zijn.
- blaren: koop in ieder geval bij de drogist of outdoorzaak iets als Compeed of Second Skin. Zijn je schoenen en sokken wel OK? Heb je te weinig eelt, meer lopen. Is er wel eelt maar is je huid te zacht, insmeren met kamferspiritus.
mentaal kapot: loop niet alleen maar met andere lotgenoten met ongeveer hetzelfde niveau. Die kunnen je steunen. Verschil tussen dag en nacht.
te langzaam gelopen: tandje hoger, maar loop jezelf niet stuk. Kijk of je 5 km achter elkaar wat sneller kan lopen. Is je hardslag niet sterk aan het oplopen en ga je niet hijgen dan kan het. Anders toch gebrek aan conditie.
te hard gelopen: de man met de hamer tegengekomen. Hardlopers zijn doodlopers. Het is geen wedstrijd om het hardst, maar een wedstrijd tegen jezelf. Loop dus wat rustiger.

Ik lijk wel een sportarts. Heb nog nooit de 4e daagse gelopen, maar wandel wel regelmatig. Heb echter nog nooit meer dan 25 km op een dag gelopen en 45 km in een weekend. Maar ben wel ooit begonnen met ervaring is 0 en conditie is 0. Weet dus wel wat het is om schema's te lopen.

Ik wens je veel succes en heel veel wandelplezier.

pi_2195813
en kijk vooral ook even hier: 4 daagse
pi_2195832
ik heb hem 3 keer gelopen.. wat ik me van de voorbereiding kan herinneren is dat ik in januari begon met 10 kilometer en dat dan gewoon opbouwen.. tegen april/mei moet je dan op 50 zitten. En eigenlijk ieder weekend lopen of om de week ofzo. Dan heb je de perfecte voorbereiding eigenlijk. Gewoon kijken in van die krantjes want iedere week is er wel een wandeltoch van een of andere vereniging.
pi_2195834
doe het op rolschaatsen...
rafraîchissant pour la gorge et le pharynx
pi_2195864

Moedig besluit, Mr.Big.
Ik zal je nu alvast de tip geven om 's avond naar het Valkhof te gaan. Slaap maar veel in de week ervoor.

Ik zal je aanmoedigen.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_2195886
Gave tips. Ik ga even wat wandelsites afspeuren!
  donderdag 15 november 2001 @ 20:43:13 #10
6332 Harrie20
'The man', volgens d
pi_2196049
Trainen is voor mietjes!
"Honger, da's het ergste wat er is!"
  donderdag 15 november 2001 @ 23:28:11 #11
11102 knep
Mountainfreak
pi_2198248
* knep wil ook een keer de vierdaagse lopen

heb tot nu toe alleen Kennedymarsen gelopen en dat ging goed

pi_2198274
He een mod die een dubbel topic opent (zoals Beatrice al melde)

Foei!!!

vrijdag 16 november 2001 @ 13:22:15 #13
15951 raikkonen
Go Kimmmmi!!!!
pi_2202276
ik heb vorig jaar juli de 4daagse gelopen en moet zeggen best pittig voor de eerste keer en je moet zeker al in januari beginnen met trainen en flink wat kilometers maken en zorgen voor goeie wandelschoenen en sokken zonder naden zoals hier al eerder werdt genoemt en je moet zeker geen zwakke knienen hebben want dan haal je het nooit en de nimmer (dat heb ik wel gemerkt vorig jaar)

ik ben in de 2e dag uitgevallen met 1 knie die niet meer vooruit ging en na 3 uur was het over ik deed de 50 km met een redelijke voorbereiding in januari na mijn verjaardag start ik met de training en loop ik bijna elke dag van zwolle na zwartsluis das ongeveer 25 km en dat 4 dagen in de week en wat weekenden

To finish first, you first have to finish!
  vrijdag 16 november 2001 @ 13:30:35 #14
4605 KingShakur
back.... really...
pi_2202386
quote:
Op donderdag 15 november 2001 20:26 schreef MrBig het volgende:
Gave tips. Ik ga even wat wandelsites afspeuren!
Na de vierdaagse ben je ook klaar voor de dodentocht.

Drie keer gelopen en ^%$&^%$&^%$ maar wel kicken!

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  vrijdag 16 november 2001 @ 14:09:25 #15
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_2202901
quote:
Op donderdag 15 november 2001 19:42 schreef MrBig het volgende:
Yeps, ik heb besloten om in juni 2002 met een aantal vrienden de Nijmeegse Vierdaagse te gaan lopen voor de 4x50 km. Nu heb ik zelf al een beetje rondgeneusd op vierdaagse.nl en daar het een en ander gelezen over de trainingschema's en inschrijvingen. Zijn er hier mensen die zelf de Vierdaagse hebben gelopen of meegemaakt en die meer over hun persoonlijke voorbereiding kunnen vertellen voor dit evenement. En zijn er zaken waar ik rekening mee moet houden? Kortom, verhalen en tips please...
Gouwe tip nr. 1: Loop hem in juli. Dat is een stuk gezelliger en dan krijg je ook nog een gouwe kruisje ook nog.

Mischien zie je mij ook nog wel. Waarschijnlijk sta ik weer 's nachts langs de kant met een aantal andere zatte apen jullie uit te zwaaien. Ik prefereer namelijk nog steeds de zomerfeesten boven de vierdaagse. Succes ermee.

De mensen zijn gek geworden
pi_2205234
quote:
Op vrijdag 16 november 2001 14:09 schreef Da hopman het volgende:
Gouwe tip nr. 1: Loop hem in juli.
pi_2205253
Nog steeds geen slotje
pi_2232296
Gezellig MrBig!
Ga ik ook doen! Misschien de 4x50.
Heb gister weer een rondje gedaan van zo'n 25 km en kon daarna ook nog gewoon lopen, dus ik denk dat ik de 4x50 wel ga halen!

Dit had je trouwens ook in het topic kunnen zetten dat ik een paar weken geleden heb geopend over de 4 daagse!

dinsdag 20 november 2001 @ 00:05:19 #19
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2239229
Had die link die Beatrice al in dit topic zette ook ff niet gezien Gaat hier toch alsnog een slotje op (wordt ik nou ontmod Bigie? )
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')