1.Darkwave/ 80-er jaren Gothic zoals Sisters of Mercy, Field of the Nephilim, en sex Gang Children
2.Of de nieuwere variant zoals Therion, Tristania, TSOTB enz.???
En wat zijn jullie favoriete bands??
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 13-11-2001 22:46]
gothic metal bedoel je zeker met Tristania en Sins of thy Beloved? waar Therion onder valt weet ik nog niet, maar als dat gothic metal is dan is dat begrip toch erg breed.
Therion denk ik eigluk ook wel...
[Dit bericht is gewijzigd door Slipknotje op 13-11-2001 22:35]
quote:Nah, da's Black Metal meer.
Op dinsdag 13 november 2001 22:29 schreef Slipknotje het volgende:
Cradle of Filth...
Btw "80-jarige gothic"? Gothic anno jaren 20?
En marilyn Manson.... dat is toch glamrock???
maar goed, favoriete bands in gothic categorie 1:
Sisters of mercy, Bauhaus, Siouxie & the banshees, Cure, X-mal deutschland, Joy division. Met wat fantasie ook Cult en Anne Clark er maar bij. Ik heb wat verzamel cd's met oa. goede nummers van Ex-voto en Alien sex friend.
favoriete bands in gothic-metal, categorie 2:
Sins of thy beloved. Eigenlijk alleen die, heb verder wel een cdtje van Trail of tears, Orphanage, Gathering en zelfs 2 van Within temptation en een verzamelaar liggen.
Cradle en Marlyin Manson hebben voor mij niks met gothic te maken, die geven namelijk geen melancholisch gevoel wat die andere bands wel kunnen hebben. Zet een lp van x-mal deutschland (bij voorkeur Tocsin) op, luister naar die gitaar en je voelt meteen wat in je onderbuik Tenminste ik wel.
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 13-11-2001 22:59]
Gothic Metal is een heel ander dier.
GM bands die ik goed vind en platen van bezit:
After Forever
Atrox
Chalice (AUS)
Lacuna Coil
Sins of Thy Beloved
Theatre of Tragedy
Therion
To/Die/For
Trail of Tears
Tristania
Within Temptation
en nog een hele bende...
Al schijnen sommige mensen HIM ook als Gothic Metal te zien, dan vind ik dat toch meer Gothic Rock.
Sommige bands zijn niet te categoriseren als Gothic Metal maar zetten een zekere gothische sfeer neer; bands als Cradle of Filth, Paradise Lost (enkele), MDB etc.
Marilyn Manson is glam/Industrial.
Ps: Mensen die Cradle of Filth serieus Gothic metal of Black metal noemen, sja... Dacht dat achter dat soort muziek altijd een idee schuil ging. Nu heeft CoF ook een idee: Geld verdienen.
quote:de grootste kutherrie die je maar kan krijgen... samen met metal en al die andere alto troep...
Op dinsdag 13 november 2001 22:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Gothic???? was da?
quote:Zucht, gaan we weer...
Op woensdag 14 november 2001 18:12 schreef Buddha_Monk het volgende:[..]
de grootste kutherrie die je maar kan krijgen... samen met metal en al die andere alto troep...
Als je niets zinnigs te melden hebt zeg dan niets!
quote:je hoeft de muziek niet mooi te vinden, als je andere maar in hun waarde laat
Op woensdag 14 november 2001 18:12 schreef Buddha_Monk het volgende:de grootste kutherrie die je maar kan krijgen... samen met metal en al die andere alto troep...
triest figuur
quote:zucht.. wat ben je toch een sukkel zeg...
de grootste kutherrie die je maar kan krijgen... samen met metal en al die andere alto troep...
quote:Psst, pas op!
Op woensdag 14 november 2001 19:52 schreef Xhorder het volgende:[..]
zucht.. wat ben je toch een sukkel zeg...
quote:^5 !
Maar voor de echte hokjes-die-hards:
In welke categorie vallen Paradise Lost en Type 0-?
En wat zijn nu de verschillen tussen doom-metal en gothic(metal)?
quote:Omdat ze bij een groot label zitten? Dat zou ik ook doen als ik als band de kans kreeg. Ze hebben hun muziek nog niet drastisch veranderd om 'radio-vriendelijk' te klinken, dus geld verdienen lijkt me nog geen motief voor ze. Ik ben benieuwd of ze gewoon op TMF gedraaid worden straks, ik bedoel overdag. Zou best kunnen.
Op woensdag 14 november 2001 13:38 schreef Vermaledijde_Snoodaard het volgende:
Nu heeft CoF ook een idee: Geld verdienen.
quote:Type-O wordt toch echt als Gothic Metal band gezien, al is dat hokje niet echt passend by een album als Bloody Kisses...
Op woensdag 14 november 2001 20:04 schreef Halebopp het volgende:
Maar voor de echte hokjes-die-hards:
In welke categorie vallen Paradise Lost en Type 0-?
Paradise Lost is heel veranderlijk: Albums als Lost Paradise en Gothic is Doom/Death, Albums als Draconian Times en Old is meer een uithoek van het Gothic Metal genre en een album als Host is pure synthpop.
quote:Wat is bloody kisses dan wél?? Nu-metal..? punk? tuurlijk ist gothic (..metal) Hij heeft t zo'n beetje uitgevonden!
Op donderdag 15 november 2001 00:18 schreef Summoner het volgende:[..]
Type-O wordt toch echt als Gothic Metal band gezien, al is dat hokje niet echt passend by een album als Bloody Kisses...
quote:Ach, die gasten laten zich tenminste niet overhoop schieten. Kun je van figuren als tupac niet zeggen. Hoewel, gezien de hoeveel bagger die de man uitbrengt zou je denken dat hij nog steeds in leven is. Het niveau is tenminste hetzelfde als toen hij vermoord werd. Laag, slecht en diep triest.
quote:Tja, sommige mensen hebben zooo weinig van zichzelf om voor te leven, dat ze de hele dagen anderen maar gaan afkraken
quote:Idd, ze hangen zichzelf liever op...
Op donderdag 15 november 2001 10:41 schreef links234 het volgende:[..]
Ach, die gasten laten zich tenminste niet overhoop schieten.
Ben zelf nooit een enorm gothic fan geweest. Heb (natuurlijk) de nodige dosis van The Cure [alles t/m Disintegration], maar van die echte vleermuisbands als SisterOfMersy hebben me nooi echt kunnen bekoren. Er zitten zeker wel strerke nummer tussen, maar het is mij te zwartgallig. Te veel zelfmedelijdezelfkantgezeik.
Andere bands die nog niet genoemd waren hier FieldsOfNephilm en Rose of Avalanche. Vooral die laatste had wel aardige nummer, maar dat gaat dan ook meer naar de "gewone" rock.
Bloody Kisses lijkt mij ook wel GothMetal. Ook een aardige CD overigens. Zodra ik die hoor zit ik weer in Korsakoff '93-94.
quote:Nog een harde spliff bouwen, Doc? Links, jij nog wat zuipen halen? Oh, nee... "LAATSTE RRRRRONDE!!"
Op donderdag 15 november 2001 11:00 schreef Doc het volgende:
Bloody Kisses lijkt mij ook wel GothMetal. Ook een aardige CD overigens. Zodra ik die hoor zit ik weer in Korsakoff '93-94.
quote:Sommige bands beschrijven bijbelse gebeurtenissen, of mooie locaties
Op donderdag 15 november 2001 11:00 schreef Doc het volgende:[..]
Er zitten zeker wel strerke nummer tussen, maar het is mij te zwartgallig. Te veel zelfmedelijdezelfkantgezeik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |