abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 maart 2002 @ 18:35:59 #26
22259 Fogerty
slapende account
pi_3448601
Hoe gaat het met de voorbereidingen?

{edit]
Kreun, okeeeee, lezen voor je post Fogerty!

Ziet er goed uit Liejannuh, als je nu al 36 km loopt zonder een centje pijn!

Ik zal je vertellen: toen ik meedeed was ik nu nog niet eens begonnen met trainen. Het zit dus wel snor met jullie

Hieperdepiep hoera!
pi_3828916
Hoe gaat het met de lopers?

Ik ben maar begonnen aan de georganiseerde routes en dan kom je hele leuke routes tegen (bijvoorbeeld de paasloop in Gouda en de Duinenmars in Kijkduin) en hele saaie en vervelende (vorige week in Delft! ). Kan ik ook direct wennen aan het lopen in grote mensenmenigtes! Alhoewel dat laatste ook wel weer meevalt, want er zijn meestal niet echt veel mensen die de 40 km lopen!

Kortom, bij mij gaat de 40 km nu vrij goed (vandaag weer een record gevestigd: in 7 uur en 15 minuten gelopen!) en begin mei ga ik een rondje Texel lopen met een aantal vrienden. Dat is dan 80 km verdeeld over 2 dagen.

Gaat helemaal goed komen met die 4 x 50 km in Nijmegen dus!

pi_3841267
Heb je wel is 4 dagen achter elkaar 40 of 50 km gelopen want dat is de moeilijkheid van de 4daagse. Het is wel zo dat als je een goede conditie hebt je hem gewoon kan uitlopen op wilskracht. Ik heb hem zelf ook gelopen maar ik vond het niet echt prettig meer de 4de dag.

Suc6

zondag 2 juni 2002 @ 21:21:55 #29
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_4419422
Ok, het lopen doet nu een beetje pijn enzo, maar ik heb wel dit weekend 2 keer 50 km gelopen!!!
En ik kan nog steeds lopen! Verwacht morgen zelfs weer in staat te zijn om gewoon naar het koffieautomaat te huppelen!

Kortom: met mijn training zit het wel goed! En ik zie het wel zitten over een paar weken in Nijmegen!

Hoe zit het met de andere mensen die maanden geleden riepen dat ze wilden gaan lopen? Gaan ze ook echt?

Kijk trouwens af en toe eens voor de lol op www.4daagse.nl Kun je jezelf alvast een beetje trainen op de enorme mensenmassa's!

donderdag 6 juni 2002 @ 01:01:44 #30
15951 raikkonen
Go Kimmmmi!!!!
pi_4469830
ja nog een paar weekies en ik start mijn 2e en laatste 4daagse
To finish first, you first have to finish!
  maandag 8 juli 2002 @ 19:29:36 #32
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_4932332
Ik ben geloof ik nog de enige die post, maar het over een week is het zover!

Heeft iemand nog praktische tips? En hoe druk is het eigenlijk bij de start om 4 uur? Is het net zo'n chaos als ik ondertussen verwacht of valt het allemaal wel mee?

Het enige waar ik nog van baal is dat ik nog niet weet hoe ik mn vervoer naar de start moet gaan regelen, ik weet maandag namelijk pas waar ik precies kom te logeren! Nou ja, dat zal ook allemaal wel goedkomen!

Heb er trouwens wel erg veel zin in!

pi_4942168
quote:
Op maandag 08 juli 2002 19:29 schreef Liejannuh het volgende:

Heeft iemand nog praktische tips? En hoe druk is het eigenlijk bij de start om 4 uur? Is het net zo'n chaos als ik ondertussen verwacht of valt het allemaal wel mee?

Het enige waar ik nog van baal is dat ik nog niet weet hoe ik mn vervoer naar de start moet gaan regelen, ik weet maandag namelijk pas waar ik precies kom te logeren! Nou ja, dat zal ook allemaal wel goedkomen!

Maak je niet sappel, liejannuh. Om vier uur is het wel druk, maar tussen vijf en zeven loopt het pas echt storm. Over vervoer naar de start (en vanaf de finish) hoef je je geen zorgen te maken. Misschien mag je een fiets lenen? Zo niet: er rijden de hele nacht bussen te over. Hardstikke veel succes! En houd ons op de hoogte!
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 9 juli 2002 @ 21:34:43 #34
15951 raikkonen
Go Kimmmmi!!!!
pi_4947671
quote:
Op maandag 08 juli 2002 19:29 schreef Liejannuh het volgende:

er staan er aantal mensen ik denk zo'n dikke 8000 incl. ik
maar later op dag zal het drukker zijn
To finish first, you first have to finish!
  woensdag 10 juli 2002 @ 11:48:44 #35
14589 PostManBart
The deliverer
pi_4953048
Ik ben tijdens de vierdaagse wel in Nijmegen aanwezig, maar niet als loper. Ik zal kijken of ik misschien ergens langs de route kan zien of ik ergens een groot FOK!-spandoek voorbij zie komen!
Ik bezorg al uw posts aan de FOK!server!
  vrijdag 12 juli 2002 @ 01:31:09 #36
12646 Oom_Agent
 Heee.......stop es ff......!!
pi_4976216
Het gaat weer heel erg druk worden. Ben blij dat ik mooi midden in het centrum woon !

Wie komen er allemaal naar Nijmegen ?

Wat zijn we aan het doen ???
pi_5016950

Dit jaar wordt de 86ste editie van de Nijmeegse Vierdaagse gehouden van 16 t/m 19 juli.

Op dit moment zijn reeds 39.072 deelnemers geregistreerd

De laatste info is te vinden op http://www.vierdaagsenijmegen.nl/

Ik wens iedereen veel loopplezier, en in het bijzonder Liejannuh. Zet hem op, want je kant het.

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_5046714
Update:
Dit jaar hebben 41.545 ingeschreven. 1.888 wandelaars hebben zich niet gemeld.

Dag 1
Gestart 39.657
Gefinished 38.972
Uitgevallen 685

woensdag 17 juli 2002 @ 23:33:51 #39
22259 Fogerty
slapende account
pi_5057617
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 09:18 schreef Lucille het volgende:
Uitgevallen 685
...en daar hoort Liejannuh vast niet bij!
Hieperdepiep hoera!
pi_5081961
quote:
Op woensdag 17 juli 2002 23:33 schreef Fogerty het volgende:

[..]

...en daar hoort Liejannuh vast niet bij!

Hoe zou het nu met haar voeten gaan?
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_5157629
He Liejannuh, heb jij nou je kruisje (vast wel)?
pi_5161513
het blijft wel heeeeel stil
pi_5187042
Ze leeft nog, ik heb haar net gesignaleerd hier op Fok!

WE WILLEN GRAAG EEN VERSLAG MET HORRORSTORIES!!!!!!!

pi_5187122
Ok, het verslag komt eraan! Ben net dit weekend een beetje ziek terug gekomen van scoutingkamp, maar ik vind het toch te warm om buiten te gaan zitten, dus ik ga zo een mooi verslag met horrorverhalen typen!
pi_5187205
quote:
Op maandag 29 juli 2002 11:34 schreef Liejannuh het volgende:
Ok, het verslag komt eraan! Ben net dit weekend een beetje ziek terug gekomen van scoutingkamp, maar ik vind het toch te warm om buiten te gaan zitten, dus ik ga zo een mooi verslag met horrorverhalen typen!
*afwacht*
pi_5187495
quote:
Op maandag 29 juli 2002 11:27 schreef Lucille het volgende:
WE WILLEN GRAAG EEN VERSLAG MET HORRORSTORIES!!!!!!!
JAAAA, iets in de trant van "sok zit vast aan voet door verwaarloosde bloedblaar".

In ieder geval feliciteer ik Liejannuh met haar kruisje!

pi_5188578
De 4daagse volgens Lianne.

Mijn algemene gedachte achteraf is dat het ik nooit meer de 50 km loop! Ik was goed voorbereid, had je juiste schoenen, sokken, onderbroeken, broeken, shirts en gevonden, maar het was zwaar!

Zwaar vooral omdat je iedere ochtend om half 3 naast je bed stond om te douchen, een ontbijtje in elkaar te draaien, een lunchpakketje te maken en om half 4 de bus naar Nijmegen te kunnen halen. 's Ochtends that is! Veeeeeeel te vroeg dus!

De start van de 50 km is om 4 uur exact en dan is het dringen naar het poortje om je knipkaartje geknipt te krijgen. Fantastisch mooi geautomatiseerd systeem! Want waarom zou je dat onwijs handige kaartje met een streepjescode nu ook gebruiken om de lopers onderweg te scannen?! Misschien te fraude gevoelig ofzo, maar de vriend met wie ik liep kreeg het de eerste dag voor elkaar om zn knipkaartje kwijt te raken, maar werd wel gewoon uitgescand aan het einde van de dag!

Dag 1, de dag van Elst.
Het was al warm toen we om 4 uur s nachts begonnen en het werd alleen nog maar warmer! Was wel een bizar gezicht hoor, al die mensen die al om half 5 s ochtends langs de route staan! En dan waren het niet eens alleen studenten en andere feestvierders, maar zaten er hele gezinnen in de voortuin te kijken naar de wandelaars en stond de fanfare er ook al om half 6! Verder was het vooral druk op de route. Heel vervelend, want je kunt je eigen tempo niet lopen en dat blijft erg vermoeiend! Route was redelijk saai, maar aan de andere kant, volgens mij is het ook onmogelijk om een leuke route te maken waar 40.000 mensen over heen kunnen lopen! Nou ja, warm en vermoeiend was het vooral deze eerste dag. Finishtijd was om kwart over 2 en dat betekend dat we inclusief pauzes 10 uur er over hebben gedaan. Mooie tijd, want het voelde allemaal veel langer aan! Irritantste stuk van de route: het dijkje vanaf Oosterhout terug naar Nijmegen, omdat het zo smal en onwijs druk was!

Dag 2, de dag van Wijchen.
Volgens mij was het die dag wat koeler en dat maakt het lopen wat makkelijker. Het uit bed komen ging vrij goed, maar prettig was het natuurlijk niet! Het begin van de dag ging vrij goed, maar door de warmte en het tekort aan slaap merkten we wel heel erg goed dat het erg zwaar werd! En dan krijg je als 50 km loper nog dagelijks een extra lusje kado van de organisatie om aan je 50 km te komen en die was deze dag toch wel bijzonder geestdodend. Het ergste was dat je de snellere lopers al een paar kilometer verder op de terugweg zag lopen. En zelf moest je dan nog en we waren al zo moe en hadden al eigenlijk geen energie meer! Gelukkig zag je de 2e dag al onwijs veel mensen rondstrompelen en dat had ik nog net niet! Ik was gewoon moe, maar had gelukkig nog geen blaren!

Nou ja, zware dag, erg vermoeiend, door Wijchen heen was het belachelijk druk (wat nou lopen, schuifelen bedoel je!) en het laatste stuk koste ook erg veel energie! Rond een uur of 3 waren we aan de finish en nadat we een ruim half uur op de bus hadden gewacht, heb ik naast het douchen, mn spullen uitwassen, slapen en eten helemaal niets meer gedaan.

Dag 3, de dag van Groesbeek en de 7 heuvelenweg.
Het feit dat ik de vorige dag naast het lopen alleen maar heb geslapen, had me toch best wel veel goeds gedaan. Voor deze dag hadden we bedacht dat we er vooral voor moesten zorgen dat we genoeg pauze namen en voldoende zouden eten. Want mijn eetlust was echt gedaald tot een historisch dieptepunt, waarbij ik er ongeveer 10 minuten over deed om een mars op te eten!

Het extra lusje van gister was al erg maar die van de 3e dag was al helemaal een verschrikking! 10 km lang langs winnderige weilanden lopen met nergens een plek om een hapje te eten of om ergens te schuilen! En ik kreeg last van mijn eerste blaren! 2 stuks om precies te zijn, maar omdag ik ze al een beetje aan voelde komen, had ik ze al goed ingetaped en heb ik er verder geen last van gehad! Maar na dat verschrikkelijke rondje hebben we wel een lekkere lange pauze genomen van 45 minuten en onder het genot van een kopje soep hebn ik lekker verse sokken aangedaan. Toch wel een hele fijne gewaarwording!

De 7 heuvelen waren daarna ook echt een eitje om te doen! We zijn ze nog net niet rennend over gegaan, maar zwaar vond ik ze niet! Vandaag waren we rond een uurtje of half 3 a kwart voor 3 binnen en dat was eigenlijk ook wel erg goed te doen.. En natuurlijk was het ook perfect weer om te lopen! Beetje zonnig, niet te warm, lekker briesje en de pijn viel nog wel mee! De opmerking van de dag was: als 50 km loper, leef je eigenlijk als een kameel: je eet, je drinkt, je loopt en je slaapt!

Dag 4, de dag van Cuijk en de laatste dag.
Gelukkig de laatste dag. Want ik ben er van overtuigd dat het niet echt gezond is om 200 km te lopen in 4 dagen. Ik ben dan ook nog steeds in de overtuiging dat ik nooit meer de 50 km zal gaan lopen en dat de vierdaagse ook niet echt meer boven aan mn lijstje zal staan!

Na 10 km begon ik last te krijgen van 1 overheersende gedachte: PIJN! Pijn in mn heupen, pijn aan mn knieen en pijn in mn voeten. Gelukkig kom je zo af en toe nog wel wat leuke mensen tegen met wie je gezellig een half uurtje kunt kletsen. Is ook een stuk prettiger lopen, want je voelt de pijn niet zo, want je bent afgeleid! Tot aan Cuijck ging het allemaal vrij redelijk, met veel pijn, dat wel, maar dat is te overleven. Lange pauze genomen op 17 km voor de finish en daarna vol goede moed begonnen aan het laatste stuk. Ook in Cuijk Zelf was het belachelijk druk en niet lekker loopbaar. Het bruggetje over de maas was wankel en zo mogelijk nog drukker en de pijn was overheersend aanwezig!!

De pijn kwam iedere dag ook eerder. De eerste dag begon de pijn aan mn voeten op ongeveer 5 a 10 km voor de finish en dat werd dus iedere dag eerder. Die paar uurtjes slaap die je hebt per dag/nacht laten een hoop herstellen, maar niet alles! De 2e dag waren we erg moe en begon de pijn al ver voor de finish, zeker 15 km voor het eind. De 3e dag was het minstens de helft van de tijd zere voeten en de laatste dag heb ik de hele dag met zere voeten gelopen. Maar, zo wist iedereen me te vertellen, vanaf Cuijk word je gedragen!

Nou, ik heb er niets van gemerkt! Het was veel te druk, mn voeten deden pijn, ik had last van mn heupen en was moe en chagerijnig en moest het etoch echt zelf doen Als je zo onwijs moe bent, dan heb je ook vooral geen oog voor al die gezellige dingen die mensen aan de kant staan te doen, want je bent moe en wilt nog maar 1 ding: naar de finish! En die hebben we gehaald! Met veel pijn vooral en met de mededeling dat ik het nooit meer doe! Rond half 3 's middags zat onze eerste en voorlopig laatste 4 daagse erop!

Na het lopen nog even staan praten met vrienden die zo lief waren geweest om naar Nijmegen te komen, maar daarna vooral heel snel terug naar het gastgezin om te douchen, mn spullen te pakken en heel snel in de auto te stappen om mezelf naar huis te laten brengen. Gedurende die reis heb ik ook alleen maar pijn gevoeld aan mn voeten (en ik liep niet eens meer!!!!!) en na een goede nachtrust vertrok ik de volgende ochtend vrolijk weer op scoutingkamp!

Mijn algemene conclusie: Ik loop nooit meer de 50 km van Nijmegen, wegens te ver en teveel pijn! En zo onwijs gezellig is het nu ook weer nu, maar ik wordt dan ook niet echt gezellig van om half 3 's nachts mn bed uit komen en 50 km lopen op een dag.....
Ach, ik heb in ieder geval een officiele koninklijke onderscheiding ermee verdiend! En dat kan niemand me meer afnemen!

pi_5188665
Fantastisch verslag! Maar het verbaast me een beetje dat er mensen zijn die nog sneller lopen dan jij en (ik ben even zijn naam kwijt) dinges. Jullie liepen al zo snel toen ik met je mee bent gaan wandelen. maar toch gaaf dat je het gehaald hebt. En zeg nooit nooit. Ik ken genoeg mensen die dat gezegd hebben en daarna toch weer zijn gaan lopen. Tot volgend jaar dan maar weer?
pi_5189031
De eerste loper was dinsdag al om 10.01 uur binnen. Hij vond het jammer van die ene minuut! Hoe ziek kun je zijn!

En er zijn heel veel mensen die amper pauzes nemen enzo. Kwam ook een jongen tegen die dit deed als voorbereiding op een lange mars die hij wilde gaan lopen. Als je nl. 5 marsen van minimaal 100 km hebt gelopen, dan krijg je ook een erkenning, maar dat vind ik dus wel heeeeeeeel erg ziek!

Maar onze tijden waren best wel netjes hoor! Inclusief pauzes 10 uur onderweg zijn is best wel goed!

Ik ben heel stiekum de 40 km al aan het overwegen voor volgend jaar!

[Dit bericht is gewijzigd door Liejannuh op 29-07-2002 14:01]

pi_5189040
Krijg je voor de 40 km ook een kruisje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')