Army Of Darkness - The Bootleg Director's Edition
De features:
-Bootleg Edition Includes 15 Minutes of Additional Footage Including the "Original" Ending Along With Never Before Seen Deleted Scenes
-Storyboards
-Full Length Audio Commentary with Sam Raimi, Bruce Campbell and Ivan Raimi
-Interactive Menu
-Scene Access
-Widescreen 16:9 Anamorphic
-Dolby Digital Surround
En uiteraard heb ik hem besteld.
* Gurgeh gaat kwijlend voor de brievenbus liggen wachten
Ik heb hier een franse versie L'armee des tenebres, met daarop ook het alternatieve einde, 125 min, maar alleen met DD Stereo.
quote:Volgens de info bij Amazon is het idd DD stereo. Hoe ze bij play op de DD surround komen weet ik ook niet...
Op dinsdag 23 oktober 2001 20:50 schreef Sniper het volgende:
DD5.1?Ik heb hier een franse versie L'armee des tenebres, met daarop ook het alternatieve einde, 125 min, maar alleen met DD Stereo.
quote:Ach.. de 'bootleg' stempel wordt tegenwoordig toch over voor gebruikt
Op woensdag 24 oktober 2001 09:04 schreef Gellarboy het volgende:
Ik zag deze gister staan, op een website. Wat is er zo bootleg aan?
Ik heb de film nog helemaal niet op DVD, dus dit is een mooie gelegenheid om hem aan te schaffen. Zeker aangezien de twee eindes er op staan, en het een anamorphic transfer is.
quote:Dat komt omdat ze iets anders moesten verzinnen na Special Edition, Collector's Edition, Ultimate Edition, Oscar Winner Edition, etc...
Op woensdag 24 oktober 2001 09:27 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Ach.. de 'bootleg' stempel wordt tegenwoordig toch over voor gebruikt
Dvd's zijn eigenlijk de wasmiddelen van het nieuwe millenium
quote:abso-friggin'-lutely!
Op woensdag 24 oktober 2001 09:30 schreef Strolie75 het volgende:
Dvd's zijn eigenlijk de wasmiddelen van het nieuwe millenium
Ik heb hem een jaar geleden nog een keer gezien. Toen heb ik ook Evil Dead 2 nog maar een keer gekeken. Wat me wel opviel was dat de special effects eigenlijk best wel lekker knullig zijn vergeleken met die computergraphics van nu, maar dat sommige scenes er weer heel mooi uitzien (op een gegeven moment zie je van die lopende skeletten, en dat zag er erg mooi uit).
Ik pleit voor een digitale behandeling van Evil Dead I, II en III zoals ze ook bij Starwars deden. Volgens sommigen zal dat wel weer heiligschennis zijn, maar lijkt mij wel erg cool.
quote:Waarom? Deze film heeft helemaal geen opgesmuckte effects nodig, en eerlijk gezegd denk ik dat het afbreuk doet aan de film. De 'knullige' effecten dragen juist bij aan de hele toon van de film.
Op woensdag 24 oktober 2001 14:14 schreef -Wepeel2- het volgende:
Ik pleit voor een digitale behandeling van Evil Dead I, II en III zoals ze ook bij Starwars deden. Volgens sommigen zal dat wel weer heiligschennis zijn, maar lijkt mij wel erg cool.
De beeldkwaliteit is redelijk tot goed. Al kreeg ik af en toe het idee dat het een tikje onscherp was. Het geluid is 'gewoon' stereo, daar is niets mee gedaan. Behalve de normale soundtrack is er ook een commentary track.
De film is verder de bekende versie, met 1 groot verschil: Het 'happy' end is vervangen voor de 'apocalypse' ending. Ik heb verder geen scenes in de film zelf ontdekt die niet in de normale versie zitten.
Ondertiteling: De enige ondertitel-track is het storyboard. Je krijgt dan rechtsonder in beeld de storyboard tekening te zien voor die scene. (Mits aanwezig). Er is verder geen ondertiteling, nada, noppes.
Verdere extra's:
Creature concept drawings: Een stuk of 10 schetsen en tekeningen van de gebruikte monsters. Niets hoogstaands of bijzonders.
Deleted Scenes: Een 4-tal scenes die het niet tot in de film gemaakt hebben:
- Original Opening. (Begin van de film, waar Bruce vertelt over zijn eerdere avonturen. Gewoon op een andere manier gebracht dan de uiteindelijke versie.)
- Ash confronts Arthur. (Een alternatief stukje verhaal op het punt waar Ash geveangen genomen wordt met Henry the Red.)
- Original Windmill Scene. (Een meer 'spooky' variant op het stukje verhaal binnen de molen.)
- Ash recruits Henry the Red. (Ash gaat Henry the Red vragen mee te strijden.)
De beeldkwaliteit van deze extra scenes is absoluut ver-schrik-ke-lijk. Het ziet er echt uit alsof ze de stukken celluloid jaren op de grond van de studio hebben laten liggen, en ze nu maar eens afgestoft hebben.
Wat ik ook erg vreemd vond, is dat met deze DC-'official bootleg' blahblah editie welliswaar het originele einde aan de film gezet is, maar het alternatieve einde is gewoon weggeknikkerd. Had dat dan als extra op de DVD gezet, SUKKELS! Ook het *compleet* ontbreken van ondertitels is ronduit vreemd te noemen.
Al met al... Ik had de film helmaal nog niet op DVD, dus dat maakt deze DVD de aanschaf wel waard. Maar zeker als je al in bezit bent van de film, met z'n originele einde, dan zou ik me toch eens op het hoofdje krabben voor hem aan te schaffen.
11/11/2002 is het zover:
Army Of Darkness - The Evil Dead 3 (Anchor Bay)
Disc 1: U.S. Theatrical version / Widescreen presentation / Full-frame Presentation reformatted to fit 4x3 TVs / Original ending / Theatrical Trailer / Exclusive Behind-The-Scenes Featurette "The Men Behind The Army" narrated by Bruce Campbell / Talent Bios
Disc 2: Director's Cut / Widescreen Presentation (1.66:1) enhanced for 16x9 TVs / 15 mins of additional footage / Audio commentary with Director Sam Raimi, star Bruce Campbell & Co-writer Ivan Raimi / 4 Never-Before-Seen Deleted Scenes / Director's storyboards
Trapped in time. Surrounded by evil. Low on gas.
Bound in human flesh, inked in blood, and amazingly hard to pronounce, the ancient Necronomican, or Book of the Dead, unleashes unspeakable evil upon mankind in director Sam Raimi's outrageously hilarious sword-and-sorcery epic.
Back to do battle with the hideous "Deadites", Bruce Campbell reprises his role from The Evil Dead series as Ash, the handsome, shotgun-toting, chainsaw-armed department store clerk from S-Mart's housewares division. Demonic forces time-warp him - and his '73 Oldsmobile - into England's Dark Ages, where he romances a beauty (Embeth Davidtz) and faces legions of un-dead beasts, including a ghastly army of skeletons. Can Ash save the living from the evil dead, rescue his girlfriend, and get back to his own time?
Overflowing with spectacular special effects, Army of Darkness will make you scream with fear and laughter.
Actors: Bruce Campbell ; Embeth Davidtz
Director: Sam Raimi
Certificate: 18 years and over
Year: 1992
Screen: Widescreen
Languages: English
Duration: 81 minutes / 96 minutes (approx)
Bron: http://www.playserver4.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=108601
November wordt weer een dure maand
Is er al wat bekend over het geluid? Want die DD en DTS soundtracks van evil dead 1 en 2 behoren tot de beste die ik ooit gehoord heb!
quote:Mja, ach wat maakt het uit. Het gaat om de film nietwaar?
Op maandag 7 oktober 2002 14:13 schreef Tokus het volgende:
waarom staat er nou zo super groot Evil Dead 3 onder? Dat heb ik er nog nooit zo opvallend bij zien staan. Denken ze dat het anders niet verkoopt ofzo?
Het gaat mij erom dat beide eindes erop staan +nog wat andere extra's
Een R2 versie van Army of Darkness
11/11 wordt een mooie dag
quote:Geduld is een schone zaak
Op maandag 7 oktober 2002 18:56 schreef AntiChrist het volgende:
jammer dat ik de limited director's cut en de normale versie met alternatief einde al heb. en om ze nou alleen om het hoesje te kopen.
maar het is zeker mooi voor alle mensen die op de R2 zaten te wachten.
Alhoewel het niet hebben van een regiovrije speler wel helpt met het geduldig zijn
quote:Nou die R2 versie was er dus al een tijdje (zie mijn post hierboven uit Oktober 2001)
Op maandag 7 oktober 2002 18:56 schreef AntiChrist het volgende:
jammer dat ik de limited director's cut en de normale versie met alternatief einde al heb. en om ze nou alleen om het hoesje te kopen.
maar het is zeker mooi voor alle mensen die op de R2 zaten te wachten.
Maar Anchor Bay staat inmiddels synoniem voor uitstekende kwaliteit dus waarschijnlijk wordt deze versie aan de verzameling toegevoegd..
quote:Ik heb ook een aantal DVD's van anchor bay en ik moet zeggen. anchor bay behandeld de films zoals ze behandeld moeten worden. ik heb zaterdag Near Dark gekregen van Anchor Bay en die ziet en klinkt dan ook weer heerlijk.
Op maandag 7 oktober 2002 19:48 schreef Sniper het volgende:[..]
Nou die R2 versie was er dus al een tijdje (zie mijn post hierboven uit Oktober 2001)
Maar Anchor Bay staat inmiddels synoniem voor uitstekende kwaliteit dus waarschijnlijk wordt deze versie aan de verzameling toegevoegd..
over die R2 versie.. tja ik ken niet veel mensen die op een franse editie zitten te wachten (al lijkt een Japanse captain supermarket me wel weer leuk) en zeker niet als je weet dat de amerikaans veel beter zijn/waren.
ik mis alleen nog een speciale uitgave (een tin of een boekversie) van Army of Darkness dat lijkt me wel weer wat.. al wordt het me wel een beetje teveel met al die versies van Evil Dead ik heb The Evil Dead 2 keer(de Elite Edition, en de anchorbay Book of the Dead Edition),
ik heb Evil Dead 2. 3 keer(standaard UK versie van canalplus, Standaard R1 versie van anchorbay, en de Limited Edition TIN)
En Army of Darkness dan ook al 2 keer (beide Anchor Bay)
maar ja ze staan wel weer leuk in je collectie
En als die eikels van dvdboxoffice is een keer iets doen dan heb ik evil dead 2 limited ook ooit nog eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |