abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_148049
* Lois Lane mist Briefgeheim in alle rijtjes hierboven .

Ik was daar vroeger helemaal weg van, zo spannend!

pi_148050
nog niet zo lang geleden hoor, die jonge jaren van mij

-MacGyver
-A-Team
-Airwolf
(ja ik weet dat het eigenlijk jongensprogramma's zijn)
en wat langer geleden
-Sesamstraat

Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zondag 16 april 2000 @ 00:34:00 #28
910 Barbie
Graduated Fool
pi_148051
* Il etait un foi la vie: briljante tekenfilm over hoe het menselijk lichaam werkt met pratende rode bloedlichaampjes enzo Wordt ook wel Er Was Eens Het Leven genoemd

* De Zevensprong: nederlandse serie over een meester die gouvenant wordt in een groot huis, waar een jongetje woont met zijn gemene oom. Superspannend boek ook

When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_148052
A-Team
Knightrider
MacGyver
Bassie en Adriaan
Sesamstraat
Transformers
He-man
Fabeltjeskrant
Tita Tovenaar
Pipi langkous
En om de een of andere vage reden alle shows van Ron Brandsteder, zoals honeymoonquiz en moordspel. Dat is nog goed gekomen gelukkig, ik kan die man niet meer luchten of zien.

[Dit bericht is gewijzigd door Joepie (Datum 16 April 2000).]

Redactie Frontpage zondag 16 april 2000 @ 00:58:00 #30
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_148053
Waren we bijna Snelbinder vergeten...
En Ministars, geweldig programma waar echte jaren 80 liedjes in het Nederlands werden vertaald. Zoals: Ik wil mee, naar de disco, waar zijn mijn sleutels nou ? en Helemaal mesjokke van jou. Geweldig! En natuurlijk Popformule en Countdown.
En inderdaad DIGGER,vroeger keek ik altijd met mijn vader naar the Pin-upclub, als mijn moeder weg was...
En Kijk-TV, met Wubbo Okkels, ook zeer interessant vond ik dat. En Daktari, over dierenartsen in de rimboe ofzo...
En elke woensdagmiddag waren er kinderprogramma's op en die keek ik altijd. Zat daar nou ook de Zevernsprong in ?

Gegroet,
Djeez

Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  zondag 16 april 2000 @ 01:05:00 #31
244 Barbarella
Soms hier...
pi_148054
In mijn jongste jaren:

• Sesamstraat, Rammelkiste (iets Duits), Berenboot
  • Heim fur Tiere, Anna (ook Duits)
  • Avro's Kinderbios (op de woensdagmiddag)
  • Pippi Langkous
  • Familie Knots

In mijn iets oudere jaren:

• Buck Rogers (vond ik echt top!)
  • Battlestar Galactica
  • Dynasty, Dallas
  • Charlie's Angels (kijk ook met spanning uit naar de film)
  • The Persuaders (vond ik waanzinnig)
  • De Wrekers
  • Dukes of Hazard
  • Knightrider, A-team

Verder nog een aantal series waarvan ik echt de titel niet meer weet.......

Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
  zondag 16 april 2000 @ 01:05:00 #32
2705 cynix
is verdwaald
pi_148055
Ooh, m'n gemoed schiet vol van al dit jeugdsentiment.

Vroeger (ben toch al een beetje een ouwe lul )
- Brigadier Dog, tekenfilmpje elke avond
- Tita Tovenaar, ook elke avond
- Oebele
- Kunt u mij de weg naar hamelen vertellen, meneer?

Daarna:
- Floris!!! (en Sindala), met Rutger Hauer
- Thunderbirds
- Q&Q, toen heel erg spannend
- Man van 6 miljoen (de bionische man)
- De Wrekers, eerste serie, zeer spannend!!!

Nog weer later:
- Starsky&Hutch, Columbo, Kojak, Baretta
- A-team
- Battlestar Galactica

Eens met bovenstaande dat reruns wel nostaligisch zijn, maar ook vaak tegenvallen.
Leken dan vroeger vaak veel spannender.

zondag 16 april 2000 @ 01:12:00 #33
2705 cynix
is verdwaald
pi_148056
Tjeez!, keken wij vroeger dan net zoveel TV als de jeugd nu? Lijkt er wel op! En dat met oorspronkelijk maar 2 en later 3 zenders!
  zondag 16 april 2000 @ 01:13:00 #34
2390 JungleMan
Found & lost her..
pi_148057
ehhmm.. es ff denken:

Inspector Gadget, Transfformers, Mission Impossible (oude, maar ook nieuwe serie). Airwolf, A-Team, Knightrider

en Kindernet was ook altijd wel lachen

daar had/heb je nu nog steeds een klein tekenfilmpje met zo'n muis, dat is ook wel grappig

Ik vind die van Jungleman erg intens. De blik in die ogen. Echt een gefrustreert, in de jungle rondslingerende, puber op zoek naar seks in zijn meest primale vorm.
  zondag 16 april 2000 @ 05:22:00 #35
3543 HaaiBaai
Beyond the shallow waters
pi_148058
naast Paulus de Bosbabouter, Sesamstraat, Tita Tovenaar en dergelijke ook:

• Buck Rogers
  • V
  • Alleen op de wereld (3D tekenfilmserie toen)
  • Beertje Colacol
  • Calimero
  • Miami vice

De lijst is veel langer, maar veel staat hierboven...
Vroeger keek ik sowieso veel naar Veronica. Was ook een serie met een roze onderzee-er...?

Am I to blame for U being U? - Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen
  zondag 16 april 2000 @ 11:40:00 #36
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_148059
quote:
op 04-16-2000 om 12:34 AM schreef Barbie het volgende:
* Il etait un foi la vie: briljante tekenfilm over hoe het menselijk lichaam werkt met pratende rode bloedlichaampjes enzo Wordt ook wel Er Was Eens Het Leven genoemd

* De Zevensprong: nederlandse serie over een meester die gouvenant wordt in een groot huis, waar een jongetje woont met zijn gemene oom. Superspannend boek ook

Daar noem je dus precies mijn 2 favoriete series op!

Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_148060
Mijn favoriete programmaas waren:

De freggles
De snorkels
De DD show
Jodi en het hertenjong
Sesamstraat
The flying doctors
De smurfen
Alles rondom kinderen voor kinderen

zondag 16 april 2000 @ 13:51:00 #38
244 Barbarella
Soms hier...
pi_148061
Eh... waren er toevallig ook nog meer mensen dan ik, die naar Candy Candy keken???
Don't ever save anything for a special occasion. Being alive is the special occasion.
  zondag 16 april 2000 @ 15:11:00 #39
882 jooltje
X-file verslaafd
pi_148062
Weet iemand nog hoe die serie met Lex Goudsmit heet. Dat gaat over een jongetje die op zoek is naar een schat ofzoiets. De serie komt ergens uit de begin jaren 80. ( Het kan ook een film zijn)

En kent iemand de film Overvallers in de dierentuin?? Vond ik ook een leuke film vroeger.

En die engelse serie over die dierendokter. Ik geloof dat die serie Doctor Elliott heet.

En die serie van dat meisje (Dorothy Jane)dat 's avonds in haar dagboek schrijft over haar avonturen die dag. Ze is heimelijk verliefd op de buurjongen. Ze woont samen met haar moeder en haar 2 broertjes en 2 zusjes in een klein boeren gehucht waar niets gebeurt. Ze hebben ook nog iemand die een kamer bij hen huurt. Deze serie werd begin jaren 90 uitgezonden op RTL 4. De serie kreeg een vervolg, maar de titel werd anders. Moeder ging als huishoudster werken bij een rijke man, in de stad.

You know, they say when you talk to God, it's prayer, but when God talks to you, it's schizophrenia!

zondag 16 april 2000 @ 15:38:00 #40
244 Barbarella
Soms hier...
pi_148063
quote:
Andere serie's waar ik naar keek was er eentje met Jerry O'Connel ( Die jongen uit Scream 2, Jerry Mcuire en de clip van Mariah Carey) waar hij met een professor bevriend is en bij een test ineens in het bezit is van superkrachten. Hij is heel snel en sterk. Weet iemand wat ik bedoel??? Werd ook door Rtl 4/Veronique uit gezonden.

Dat was "My Secret Identity". Heb ik ook nog wel gevolgd, vond het niet echt super. Sliders vond ik leuker met hem.

zondag 16 april 2000 @ 16:31:00 #41
1358 Xhorder
He's back...
pi_148064
My Secret Identity (ik wist niet dat dat met die Sliders knul was)
A-team
The DJ Cat Show (met Linda de Mol op Sky Channel)
Fun Factory in het weekend(ook Sky Channel)
Ik geloof dat er vroeger ook veel tekenfilms op Super Channel kwamen in het weekend, dus daar keek ik ook naar.
Oude Telekids tussen de middag enzo...
Airwolf
GI-Joe
Transformers en dan natuurlijk mijn all-time helden in superauto's die kunnen schieten enzo: Mask (jaaa.. ik had al het speelgoed. incl. hun dat tankstation als thuisbasis en de vrachtauto met kanon)
Mijn eerste keer (op VOO over dingen die je voor het eerst deed )
Jetsons, Scooby Doo en Scrappy Doo
He-man
My two dads
Uhm... De smurfen, Johan en Pierewiet, de Snorkels.
Jodie en het Hertenjong en al die EO onzin heb ik nooit leuk gevonden. Ik wilde AKTIE
Ik geloof dat ik ook naar The Ghostbusters keek, maar dan die versie met een aap erin en ik geloof een auto die kon vliegen ofzo.. Buck Rogers was ook cool vond ik.
En ik denk nog veel meer. Ik geloof dat ik zelfs Medisch Centrum West keek.. haha
... na vijf jaar
  maandag 17 april 2000 @ 15:03:00 #42
3142 m@x
pi_148065
quote:
op 04-16-2000 om 03:11 PM schreef jooltje het volgende:
Weet iemand nog hoe die serie met Lex Goudsmit heet. Dat gaat over een jongetje die op zoek is naar een schat ofzoiets. De serie komt ergens uit de begin jaren 80. ( Het kan ook een film zijn)

En kent iemand de film Overvallers in de dierentuin?? Vond ik ook een leuke film vroeger.

En die engelse serie over die dierendokter. Ik geloof dat die serie Doctor Elliott heet.

En die serie van dat meisje (Dorothy Jane)dat 's avonds in haar dagboek schrijft over haar avonturen die dag. Ze is heimelijk verliefd op de buurjongen. Ze woont samen met haar moeder en haar 2 broertjes en 2 zusjes in een klein boeren gehucht waar niets gebeurt. Ze hebben ook nog iemand die een kamer bij hen huurt. Deze serie werd begin jaren 90 uitgezonden op RTL 4. De serie kreeg een vervolg, maar de titel werd anders. Moeder ging als huishoudster werken bij een rijke man, in de stad.

Die serie met Lex Goudsmit heette Thomas en Edison, die Engelse dierenarts heette James Herriot en die laatste serie is de Torkelsons. Ik geloof dat ik een beetje tv-verslaafd ben......

maandag 17 april 2000 @ 20:19:00 #43
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_148066
... en Dungeons & Dragons natuurlijk!
  maandag 17 april 2000 @ 20:49:00 #44
3142 m@x
pi_148067
quote:
op 04-16-2000 om 01:51 PM schreef Barbarella het volgende:
Eh... waren er toevallig ook nog meer mensen dan ik, die naar Candy Candy keken???

Ikke, ikke, ikke!!!!!!!!!!

Kijk dat kind,
grappig kind
met linten op haar hoed
het is een meisje wat hard rennen kan
en heel vaak lachen moet
ook klimt ze vaak in hele hoge bomen
of zit ze zomaar voor zich uit te dromen
hoe heet ze dan
hoe heet ze dan
haar naam is CANDY!!!!!!!!!!!

pi_148068
Fanmale heeft ook goede herinneringen aan Candy
zie ook die andere topic over tekenfilms uit de jaren 80
"Don't drink water, fish fuck in it"
pi_148069
* pucky krijgt even een aanval van jeugdsentiment.

Mijn favorieten zijn:

Maja de Bij
De Berenboot
De atronautjes
Alleen op de wereld
Smurfen
nog meer smurfen
Tom Sawyer & Huckleberry Finn (eh schrijf ik dit goed zo?)
de Wrekers
Het donkere bos
nog meer smurfen
Pippi Langkous
Battlestar Gallactica, Dukes of Hazard, A-team
de familie Knots
nog meer smurfen
fabeltjeskrant
vrouwtje theelepel

Redactie Frontpage maandag 17 april 2000 @ 23:59:00 #47
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_148070
Nog een paar!
  • De Wuzzles
  • De Gummiberen
  • Spanning in Slagharen. altijd hartstikke eng...
  • Prijs je rijk
    En idd, ook Kinderen voor Kinderen. We zijn beide even oud
    En ook nog een serie over dat kinderen een verhaal mochten verzinnen en die werd dan verfilmd. Heette dat niet Help!?
  • De Bluffers ook nog...
  • Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
    pi_148071
    Die serie over kinderen die een verhaal mochten verzinnen dat dan werd verfilmd heette MIJN IDEE. De leukste aflevering was die met een jongen die een apparaat had gebouwd dat gedachten kon lezen. Zodat die jongen erachter kwam dat iedereen hem maar een sukkel vond, haha! (Vijftien jaar geleden gezien, altijd onthouden.) Verder keek ik vroeger naar alles wat los en vast zat. Is BARBAPAPA al genoemd? Daar had ik vroeger ook stripboeken van. En de JETSONS, die waren ook leuk. De SNORKELS, daar heb ik poppetjes van, met die slurf op hun hoofd die je kon buigen. Later keek ik ook naar THEO & THEA en BUURMAN & BUURMAN, god wat waren die grappig. NILS HOLGERSSON, CANDY CANDY, VROUWTJE THEELEPEL, OMA FLADDER... Hoe langer je in dit topic bent, hoe sentimenteler je wordt. Chico de Lama, Mr. Maraboe... En PAUZE TV! (Pauze was een blad dat altijd gratis op school werd uitgedeeld en weggesmeten.) Maar wat ik eigenlijk wil vragen: hoe heette die serie met die mensen die poppen waren en tot leven kwamen als de speelgoedwinkel waar ze woonden werd gesloten? Ik weet nog dat Marnix Kappers erin speelde, en een vrouw in een hele rare jurk.
      dinsdag 18 april 2000 @ 04:20:00 #49
    374 beelzebub
    master of disaster
    pi_148072
    Was diep graven hoor maar veel zijn er al genoemd

Kinder:
    Bassie & Adriaan
    (Bart)BOOS
    de Fabeltjeskrant
    Pipi Langkous
    Meneer Kaktus Show
    Ome Willem
    Sesamstraat
    Achterwerk in de kast (met oa Theo&Thea, Kuifje, Jetsons(?) etc)
    Bijna alles wat op Fun Factory(Sky Channel) kwam
    Telekids in de beginjaren
    Jeugjournaal en aansluitend Klokhuis
    De tekenfilms die al genoemd zijn het tekenfilmtopic: http://209.163.248.153/forum/NonCGI/Forum8/HTML/000494.html

Actie/fanta:
    Airwolf
    A-Team
    Blue Thunder
    Knightrider
    MacGyver
    Miami Vice
    Starsky & Hutch

SF:
    Buck Rogers
    Battlestar Galactica
    V (van die gasten met groen bloed)

Overig:
    Shaka Zulu
    Beauty and the Beast
    Medisch Centrum West (de enige 'soap' die ik ooit heb gevolgd)
    Jules Unlimited
    Zeg's Aaaaa

En hoe heet die serie met die vliegende bus waarin ze op zoek gingen naar bepaalde mineralen?

(hmmm, veel Veronica, en in mindere mate Tros en Vara, zie ik nu...)

[Dit bericht is gewijzigd door beelzebub (Datum 18 April 2000).]

Overall beste user 2022 dinsdag 18 april 2000 @ 09:52:00 #50
    3928 Ulx
    you aint no punk you punk
    pi_148073
    Sven:

die serie heette de Poppenkraam

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')