abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:13:56 #1
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1867841
Alrighty then...
Dit is het topic waar je ongegeneerd over games kunt lullen die op films zijn gebaseerd, en over films die op games gebaseerd zijn.

Om maar meteen met de openstaande deur in huis te vallen:
De Super Mario Brothers-film was net zo leuk als de spelletjes waarop het hele spul was gebaseerd: compleet RUK dus...

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:15:59 #2
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1867878
Meer voer om over te ouwehoeren nodig?

Blade Runner
Evil Dead
eXistenZ (vreemde eend in de bijt, ik weet het)
De verscheidene Aliens en Predator- films čn games
Tron

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:18:01 #3
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1867903
Psstt: typo in topictitel
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:19:13 #4
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1867920
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 22:18 schreef nipeng het volgende:
Psstt: typo in topictitel
Hahahahahahaha!!
Wat muf, zeg...
Dat ik dat niet eens doorhad!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:20:38 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_1867940
Ik vond Mario Bros the movie wel lachen
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:24:53 #6
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_1867995
- Tomb Raider
- Street Fighter
- Mortal Kombat

... stonken ook allemaal als een pak melk dat over de datum is.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:28:19 #7
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1868040
Tomb Raider film: prut
Spel: idem

Wing Commander film: zooi
Spel: TOF! Vooral leuk dat Mark Hamill meedeed! ("Hey I needed the money OK? And stop calling me LUKE!")

Star Wars film: wel OK
Spellen: ook wel OK

Wacht, ik trek mn nitendo emulator wel ff uit de kast, daar staat nog veel meer zooi tussen.

Things to meat, people to do, places to kill.
pi_1868051
Blade Runner en AvP vind ik tot nu nog de beste film/games omzetting. Ze weten allebei heel pakkend de sfeer van de film over te nemen. En ik denk dat dat het belangrijkste is, goed de setting en de sfeer overnemen.

Van game naar film heb ik helaas nog nooit een goede omzetting gezien. Street Fighter, Mortal Kombat, Tomb Raider, allemaal leuke spellen maar totaal niet aan te zien als film. Misschien dat die Final Fantasy wat beter is maar ook daar heb ik mijn twijfels bij.

Er zijn wel een paar games waarvan ik weleens een film zou willen zien. Ik denk dan aan Diablo, Starcraft, Deus Ex of Max Payne. Maar dan moet er wel goed overlegd worden tussen de makers van het spel en de makers van de film.

This is this. This ain't something else, this is this!
pi_1868100
Toen Doom uitkwam -ergens in de vorige eeuw- waren er geruchten over een verfilming met Ah-nuld als marinier. Natuurlijk nooit wat van gezien. Nu zijn er ook berichten over Max Payne. Wie weet.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:32:18 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_1868108
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 22:24 schreef Zanderrr het volgende:
- Tomb Raider
- Street Fighter
- Mortal Kombat

... stonken ook allemaal als een pak melk dat over de datum is.


En Street Fighter was juist wel leuk!
De eerste keer vond ik hem mwoah, de tweede keer geen flikker aan, de derde keer heb ik in een deuk gelegen. Het is gewoon een film die je absoluut niet serieus moet nemen. Zichzelf ook niet serieus neemt (in tegenstelling tot de andere).
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:35:46 #11
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_1868150
POKÉMON!!!

P.S. WTF are u talking 'bout Smots! Mario rules!

My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_1868220
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 22:13 schreef Smots het volgende:

De Super Mario Brothers-film was net zo leuk als de spelletjes waarop het hele spul was gebaseerd: compleet RUK dus...


Ik vond Super Mario vroeger altijd wel lache. Dat logo op die filmbox doet me trouwens sterk denken aan die van de Transformers (die kleuren etc), wel grappig

Er is geloof ik ook een tv show van Mario, en ook van Sonic, allebei een erg hoog gaap gehalte.

  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:41:11 #13
11498 Arjeninho
Verloren zoon.
pi_1868221
Zou Double Dragon niet verfilmd worden?
[b]I'm #1 so why try harder[/b]
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:41:12 #14
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1868222
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 22:35 schreef Marble het volgende:
POKÉMON!!!

P.S. WTF are u talking 'bout Smots! Mario rules!


In jouw speciale wereld misschien wel...
Een gemiddelde score van 3.4 op IMDB.com spreekt anders voor zich, hoor....
http://uk.imdb.com/Details?0108255
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:43:26 #15
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_1868254
Niet de film, lieverd, de games! Mario Party kicks ass!
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:49:41 #16
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1868340
De Mario spelletjes waren ook drie keer poep, behalve het karten, maar die is er ook wel in een andere uitvoering gelukkig.
Things to meat, people to do, places to kill.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:49:51 #17
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_1868341
www.avpnews.com spreekt voor zich...

Aliens: top film
Predator: aardige film met super monster

Spel: Aliens versus predator: aardig, maar saai en kaal na een tijdje, geen support en een tekort aan variatie....

Aliens versus Predator 2 daarentegen is een spel dat meer dan een standaard spel wordt, het is een soort interactieve film, omdat je deze keer met een mooi verhaal werkt, een wijdse wereld, en veel varatie.

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:51:55 #18
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_1868372
Het laatste spel wat ik heb gekocht is MARIO Kart voor de GBA
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:53:06 #19
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1868384
Een score van 3.4 valt me trouwens nog reuze mee voor de mario's ik had m lager verwacht. De producer had zeker ook gestemd ofzo.
Things to meat, people to do, places to kill.
  woensdag 10 oktober 2001 @ 22:53:59 #20
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_1868397
Hoeveel hebben Pokémon 1, 2 en 3? (en misschien 4 maar die is alleen nog uit in Japan)
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_1868399
Final Fantasy niet te vergeten... Cid rocks!
  woensdag 10 oktober 2001 @ 23:03:57 #22
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1868513
En nog een stapel bagger voor de Super Nintendo:

Demolition Man
Incredible Hulk
Indiana Jones (wel leuk op de PC)
Jurassic Park 1,2,3,4,5 enz...
Spawn
Stargate
Timecop
Warlock
Wizard of Oz

Bovengenoemde zijn allemaal spellen waar ik bijzonder weinig plezier aan heb beleefd.
Behalve Indy dan, maar die was alleen leuk op de PC, vroeger, toen je nog de keuze had uit twee soorten CGA.

Things to meat, people to do, places to kill.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 10:32:54 #23
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1870989
Indiana Jones & The Fate of Atlantis vond ik weer wčl lachen.
Een soort van verbeterde Tomb Raider....
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 10:34:42 #24
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1870998
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 22:24 schreef Zanderrr het volgende:
- Tomb Raider
- Street Fighter
- Mortal Kombat

... stonken ook allemaal als een pak melk dat over de datum is.


* Smots heeft zelfs een keer Mortal Kombat II gezien.
Ik had die anderhalf uur beter kunnen besteden met het kijken naar een pas geverfde deur die aan het drogen is....
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_1871038
Van Films naar games zijn zat goede voorbeelden van bekend:

GoldenEye
De complete starwars saga (door Lucas arts gedaan, incluus spinoffs)
Indiana Jones. (2 adventures)

Van game naar film is er nog niet echt iets zinnigs gedaan. Mede omdat het verhaal-vertel gebeuren in een spel totaal anders inelkaar zit dan in een film.

pi_1871050
x men
  donderdag 11 oktober 2001 @ 10:43:02 #27
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_1871073
Hier kom je toch niet uit, smaken verschillen nou eenmaal. Ik vind dat van sommige spellen best een goede film gemaakt is/kan worden en andersom ook.
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
pi_1871086
Vind het nog steeds erg jammer dat veel van de Star Trek games het niet halen bij de series en films
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 11 oktober 2001 @ 10:44:44 #29
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_1871089
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 10:40 schreef Aneurism het volgende:
x men
is er een spel van de film?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_1871092
ja er schijnen een aantal versies te zijn, of er komt er nog eentje aan...

Ook eentje die nog moet komen: DragonBall Z

pi_1871141
De star wars games vind ik niet zo sterk als (sommige) SW films iig. Maar daarbij beweer ik niet elke game te kennen. Het moet niet zo moeilijk zijn een spel te maken dat enkele gammele epigonen op het witte doek te overtreffen.
Het blade runner spel doet zeker eer aan de film, alhoewel de film ten ene en andere male natuurlijk superieur blijft.. (maar ik ben dan ook cinefiel en geen gamer)
Is er van existenZ al een spel, lijkt me voor de hand liggen..
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 11 oktober 2001 @ 11:04:05 #32
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1871212
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 10:52 schreef kamagurka het volgende:
Is er van existenZ al een spel, lijkt me voor de hand liggen..
Nee, jammer genoeg (nog) niet....
Dat zou ik wel afgrijselijk smooth vinden, om van die film een spel te kunnen spelen!
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 11:15:51 #33
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1871280
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 10:32 schreef Smots het volgende:
Indiana Jones & The Fate of Atlantis vond ik weer wčl lachen.
Een soort van verbeterde Tomb Raider....
Fate of Atlantis was idd črrug leuk. Is ook een van de weinige adventures die ik genoeg de moeite waard vond om m helemaal op eigen kracht uit te spelen.
Tomb Raider is de verprutste versie van Indy BTW
Things to meat, people to do, places to kill.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 11:22:32 #34
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1871331
Het wachten is natuurlijk nog steeds op:

Carmageddon: The Movie

Train Simulator: the motion picture? nee?

Things to meat, people to do, places to kill.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 11:46:02 #35
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1871488
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 11:22 schreef Penance het volgende:
Het wachten is natuurlijk nog steeds op:

Carmageddon: The Movie

Train Simulator: the motion picture? nee?


Wachten?
Ehm... Penance...
Carmageddon is eigenlijk een beetje op een film gebaseerd:
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 11:48:27 #36
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1871508
Op Starship Troopers (de film, niet het boek) is ook een spel gebaseerd.
Maar dat was niet erg succesvol (en dan druk ik me nog heeeeeeeeeeeeeel voorzichtig uit!)
http://pc.ign.com/games/3134.html
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 11:52:00 #37
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1871531
Ah, cool!
Kan ik er weer eentje van mijn verlanglijstje schrappen.

Blijft er nog over:

Train Simulator
Formula 1 Grand Prix
Extreme Paintball
Super Bubsy
en Yoda's Desktop Adventures.

Things to meat, people to do, places to kill.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 11:53:51 #38
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1871549
Vies bah!
De beide games die tot nu toe gebaseerd zijn op de Die Hard trilogie:
http://www.foxinteractive.com/games/diehard/
http://www.foxinteractive.com/games/diehard2/

Hopelijk worden de nieuwe Die Hard games wat beter te pruimen...

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 11:54:21 #39
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1871555
Geloof het of niet, maar er is zelfs een Titanic-game!!

http://www.foxinteractive.com/games/titanicexplorer/

HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 11:54:51 #40
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1871561
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 11:48 schreef Smots het volgende:
Op Starship Troopers (de film, niet het boek) is ook een spel gebaseerd.
Maar dat was niet erg succesvol (en dan druk ik me nog heeeeeeeeeeeeeel voorzichtig uit!)
Je kunt je in dit geval niet voorzichtig genoeg uitdrukken.
M'n monitor gilde van ellende toen ie de pixels van de demo eruit moest poepen!!
Home Alone was trouwens ook typisch ehm.. tsja, hoe zal ik t zeggen, het spel was črrug Macauly Culkin zullen we maar zeggen.
Things to meat, people to do, places to kill.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 11:55:31 #41
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1871569
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 11:52 schreef Penance het volgende:
Ah, cool!
Kan ik er weer eentje van mijn verlanglijstje schrappen.

Blijft er nog over:

Train Simulator
Formula 1 Grand Prix
Extreme Paintball
Super Bubsy
en Yoda's Desktop Adventures.


Heh heh heh....
Extreme Paintball!
HRRRRWOAGH!
DAT was me toch een stuk stront, zeg!

Herstel: Het stuk digitale afval heet Extreme Paintbrawl

En het krijgt de historisch lage score van 0.7 (!!!!) op PC.IGN.COM
http://pc.ign.com/reviews/10455.html

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 11:58:05 #42
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1871584
Titanic!?!?!

HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU idd.

hoewel, misschien als 1st person shooter?

"I love you Jack!"
*Shlick Shlack* - BOOM!

Alleen draait je Force Feedback overuren als je tegen de ijsberg aanvaart.

Things to meat, people to do, places to kill.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 12:02:28 #43
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1871608
Oh ja Paintbrawl!

"Ja sorry de AI-programmeur was ziek, en de design afdeling was met vakantie. En de 3D-engine hadden we geleend."

Apparently the company sported a talented coffee-boy and wished to expand around his vision.

Things to meat, people to do, places to kill.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 12:02:48 #44
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1871612
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 11:58 schreef Penance het volgende:
Titanic!?!?!

HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU idd.

hoewel, misschien als 1st person shooter?

"I love you Jack!"
*Shlick Shlack* - BOOM!

Alleen draait je Force Feedback overuren als je tegen de ijsberg aanvaart.


Hahahahahaha!!!
In de handleiding van het spel staat ook dat je een emmer met ijswater naast je PC neer moet zetten, en als je dan een speciaal geluidje hoort, dan moet je effe met je voeten die emmer in.....

Trouwens, ik vond Starship Troopers grafisch niet eens zo heel erg slecht...

Dit vind ik best meevallen eigenlijk....

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 12:06:07 #45
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1871642
smaken verschillen,
Ik denk dat ik de beta versie heb gespeeld of zo, toen hadden ze allemaal van die rare vierkante rugzakken die 3 keer zo groot waren als het mannetje.
Things to meat, people to do, places to kill.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 12:14:38 #46
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1871707
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 12:06 schreef Penance het volgende:
smaken verschillen,
Ik denk dat ik de beta versie heb gespeeld of zo, toen hadden ze allemaal van die rare vierkante rugzakken die 3 keer zo groot waren als het mannetje.
* Smots kan nog net zijn lunch binnenhouden als 'ie leest dat er zelfs een deel TWEE!!! van extreme paintbrawl bestaat...

http://pc.ign.com/reviews/14025.html

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 12:19:40 #47
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1871745
IEKS!!! Er is ook Paintbrawl 2!!!!

http://www.game-guru.net/reviews/paintbrawl2/index.htm

Deze screenshot vat het mooi samen:

Things to meat, people to do, places to kill.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 12:20:35 #48
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1871754
LUL!!!! net vijf minuten eerder!!!!
Things to meat, people to do, places to kill.
pi_1871798
hmmm...

ik hoop dat er nog een film wordt gemaakt met Larry Laffer in de hoofdrol... dat moet haast wel stoer worden!

Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 12:33:45 #50
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1871843
Home Alone op de Game Boy:
http://www.lofi-gaming.org.uk/crapgames/Nintendo/Gameboy/gameboy.shtml#home

En Beetlejuice voor de Nintendo was ook zooi (de film niet!)
alleen de link werkt niet dus daar begin ik niet eens aan.

Things to meat, people to do, places to kill.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 12:35:39 #51
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1871859
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 12:33 schreef Penance het volgende:
Home Alone op de Game Boy:
http://www.lofi-gaming.org.uk/crapgames/Nintendo/Gameboy/gameboy.shtml#home

En Beetlejuice voor de Nintendo was ook zooi (de film niet!)
alleen de link werkt niet dus daar begin ik niet eens aan.


Aliens Vs Predator op de Gameboy is trouwens wel weer geinig...
(maar op de SNES wassie weer compleet bout.....)
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 12:52:30 #52
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1871998
ja, vreemd is dat, je zou verwachten dat ze gewoon een directe conversie zouden maken.
(van Nintendo naar.......... Nintendo?)
Things to meat, people to do, places to kill.
pi_1872132
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 22:15 schreef Smots het volgende:
Tron
Is er een spel van Tron? Kicke!!! Dat was echt een stoere film man! super mooi gemaakt, zeker voor die tijd....


En waarom hoor ik hier niemand over Dune praten? Als er 1 succesvolle boeken/film/tv-serie/computerspel combo is gemaakt is het Dune wel!

Boeken zijn classics (Frank Herbert)
Film is classic (David Lynch )
TV-serie heb ik niet gezien
Computerspel is ook een classic (Dune 2 iig, dune 1 was nog wat saai, en superdune/dune2K/dune:emperor laat ik ff achterwege)

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 11 oktober 2001 @ 13:11:24 #54
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1872165
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 13:06 schreef MadScientist het volgende:

[..]

Is er een spel van Tron? Kicke!!! Dat was echt een stoere film man! super mooi gemaakt, zeker voor die tijd....


En waarom hoor ik hier niemand over Dune praten? Als er 1 succesvolle boeken/film/tv-serie/computerspel combo is gemaakt is het Dune wel!

Boeken zijn classics (Frank Herbert)
Film is classic (David Lynch )
TV-serie heb ik niet gezien
Computerspel is ook een classic (Dune 2 iig, dune 1 was nog wat saai, en superdune/dune2K/dune:emperor laat ik ff achterwege)


er zijn zelfs meerdere Dunes!
Homesoft brengt binnenkort 'Frank Herbert's Dune" uit.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 13:23:19 #55
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1872248
Ja! Dune!
Ik had het er nog niet over gehad omdat de film niet echt overeen komt met de games.
Er zijn ook nog meerdere games door fans gemaakt. o.a. Shai Hulud. wel grappig.

Een film van Deus Ex lijkt me ook wel wat, en van Fallout (Mad Max telt niet)

En een spel van Last Man Standing lijkt me wel grappig.

Trouwens helemaal Fifth Element vergeten. Mooie film en bagger spel.

Things to meat, people to do, places to kill.
pi_1873149
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 13:06 schreef MadScientist het volgende:
Is er een spel van Tron? Kicke!!! Dat was echt een stoere film man! super mooi gemaakt, zeker voor die tijd....
Best wel veel volgens mij. Ik speelde een tijd geleden altijd lightbikes bij mij op school met een paar maten. Dat was echt zeer verslavend en ongelofelijk cool.
This is this. This ain't something else, this is this!
  donderdag 11 oktober 2001 @ 16:42:32 #57
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_1874166
Ze zijn nu bezig met een Resident Evil film, er zijn volgens mij 3 DBZ spellen en een quake III Arena DBZ mod, ze zijn nu ook bezig met een spel van The Thing.....ben benieuwd
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  donderdag 11 oktober 2001 @ 18:20:47 #58
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1875224
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 16:42 schreef HAL9000S het volgende:
Ze zijn nu bezig met een Resident Evil film, er zijn volgens mij 3 DBZ spellen en een quake III Arena DBZ mod, ze zijn nu ook bezig met een spel van The Thing.....ben benieuwd
The Thing
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_1875243
Bladerunner, vind ik tot nu het tofste vergamed. De film was helemaal fantastiscn en het spel is net zo goed, prachtige sfeer, met de typische muziek, het immer druilerige en regnachtige karakter van de stad...mooi.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 18:26:37 #60
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1875266
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 18:23 schreef zodiakk het volgende:
Bladerunner, vind ik tot nu het tofste vergamed. De film was helemaal fantastiscn en het spel is net zo goed, prachtige sfeer, met de typische muziek, het immer druilerige en regnachtige karakter van de stad...mooi.
Hélemaal mee eens!
Je zou zo als gamesreviewer aan de slag kunnen...
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 18:43:48 #61
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1875410
Nog meer (PC) games die op films zijn gebaseerd:

Austin Powers Operation: Trivia
De drie Blair Witch games (dat we die vergeten zijn, zeg...)
Braveheart
Chicken Run
Indiana Jones and the Infernal Machine
Planet of the Apes
Rocky Interactive Horror Show
The Grinch
Wargames
Wild Wild West: The Steel Assassin (was zelfs leuker dan de film zelf!)


En er is natuurlijk een hele rits games gebaseerd op verschillende Disneyfilms, maar die ga ik niet allemaal opnoemen, mij te veel werk....

Er is trouwens ook een (lelijke) tekenfilm gebaseerd op het spel Sin..

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_1875427
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 18:43 schreef Smots het volgende:
Wild Wild West: The Steel Assassin (was zelfs leuker dan de film zelf!)
Volgens mij kun je van Minesweeper nog wel een WWW versie maken ie leuker is dan de film zelf
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
  donderdag 11 oktober 2001 @ 19:07:03 #63
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1875554
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 18:43 schreef Smots het volgende:

Er is trouwens ook een (lelijke) tekenfilm gebaseerd op het spel Sin..


Dus tóch! Ik twijfelde er nog over, ik dacht dat ze daar niet eens aan begonnen waren.

Je vergat trouwens Men In Black, de éngine was beter dan die van Extreme Paintbrawl maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Things to meat, people to do, places to kill.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 19:11:15 #64
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_1875581
Tekken op de psx daar is ook een film van gemaakt alleen ik heb hem niet gezien
World domination is my middle name.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 19:12:27 #65
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1875593
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 19:07 schreef Penance het volgende:

[..]

Dus tóch! Ik twijfelde er nog over, ik dacht dat ze daar niet eens aan begonnen waren.

Je vergat trouwens Men In Black, de éngine was beter dan die van Extreme Paintbrawl maar daar is dan ook alles mee gezegd.


Hahahaha!!
Dat bedrijf wat dat spel heeft gemaakt is niet voor niets failliet gegaan....
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  donderdag 11 oktober 2001 @ 19:17:30 #66
14799 Penance
So Bite Me, Eh?
pi_1875642
quote:
Op donderdag 11 oktober 2001 19:12 schreef Smots het volgende:

[..]

Hahahaha!!
Dat bedrijf wat dat spel heeft gemaakt is niet voor niets failliet gegaan....


Hey, ik vond het spel best leuk, lekker arcade gevoel.
Alleen had ik m uitgespeeld vóórdat de patch uitkwam met laadtijden van een kwartier ofzo.
Ik was meteen door mn hele comic-collectie heen nadat ik Sin uitgespeeld had.
Things to meat, people to do, places to kill.
  maandag 22 oktober 2001 @ 18:45:41 #67
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1974490
Zo, om maar eens een lekker oud topic op te graven...
Ik heb nog een leuk artikel gevonden over games & films. Het is dan wel redelijk oud, maar toch best geinig.

De filmindustrie is altijd al een dankbare bron van inspiratie geweest voor gamesontwikkelaars. In vergelijking met andere vormen van merchandise zijn games een relatief voor de hand liggende keuze als het gaat om het overzetten van de filmbeelden naar een andere mediavorm.

Het schijnt tegenwoordig bijna verplichte kost te zijn om van een succesvolle Hollywoodfilm een game te moeten maken. Een goed voorbeeld is de enorme rits STAR WARS en STAR TREK spellen die er al zijn uitgekomen. Somigen van deze spellen waren werelds, de meesten waren wel OK, en anderen waren een hele goeie frisbee. (Herinnert zich iemand nog YODA STORIES nog? Nee? Mooi!) Over het algemeen waren de games van Star Wars wat beter dan die van Star Trek, maar dit had er waarschijnlijk mee te maken dat de Star Trek licentie aan verschillende software huizen werd uitbesteed. Paramount Pictures schijnt hier een les uit te hebben getrokken, want sinds kort mag alleen Activision nog maar games uitgeven die iets met Star Trek te maken hebben. Soms streven de games de kwaliteit van de film echter voorbij. Zo las ik in een tijdschrift de mening van een recensent over The Phanton Menace, en deze beweerde dat hij het spel beter vond dan de film. Games zijn natuurlijk ook een goede manier om het narratieve universum van een willekeurige film uit te breiden. In Jedi Knight: Dark Forces 2 krijgt het karakter Kyle Katarn door middel van een echte acteur gestalte; we zien hoe de beste man eruitziet en in wat voor voertuig hij rondvliegt. Het schijnt zelfs zo te zijn dat in The Phantom Menace (de film, wel te verstaan) zijn ruimteschip eventjes te zien is, maar dat is iets voor de echte zware STAR WARS-fans om naar te zoeken.

Als je het hebt over games en films is het simpelste voorbeeld natuurlijk de games die direct afgeleid zijn van een bekende film. Het is gewoon een feit dat een spel meer exemplaren verkoopt als er de naam van een grote Hollywoodproductie achter zit. Geef nou eerlijk toe, als een spel als The Phantom Menace niet een Star Wars franchise zou zijn, dan zouden er véél minder exemplaren van worden verkocht, ongeacht de kwaliteit van het spel. Nou hoeven we ons doorgaans niet zo'n zorgen te maken over de gemiddelde kwaliteir van een Star Wars game, want de meeste spellen die afkomstig zijn van Lucasarts zijn dik in orde. De meeste, wel te verstaan...Wat vaak wčl jammer is dat het lijkt alsof andere gamesontwikkelaars minder aandacht lijken te besteden aan de afwerking en het niveau van een spel wanneer dit de naam van een film draagt. Alsof de makers dachten dat de naam van de film goed genoeg is om van een grote verkoop verzekerd te zijn. De lijst van slechte games gebaseerd op goede films is pijnlijk lang. Neem een spel als The Fifth Element, bijvoorbeeld. De film was prachtig, maar het spel was zo spannend als een natte boterham. Om dan nog maar niet te spreken van de game die bijvoorbeeld is gebaseerd op Bram Stoker's Dracula, of Tresspasser (van Jurassic Park). Nou deed laatstgenoemde zijn geestelijk vader wčl eer aan, want film noch game waren vlees noch vis.

(more to follow)

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 22 oktober 2001 @ 18:47:11 #68
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1974506
Niet alleen games zelf
De gamesindustrie is er ook achter gekomen dat het niet alleen loont om de naam van een grote film aan een spel te verbinden, maar dat ook de verkoop van bijvoorbeeld joysticks wel een flinke boost krijgt als er de naam van een film opstaat. Eerlijk is eerlijk: de Thrustmaster TOPGUN heeft geen biet met de film te maken, maar omdat die naam erop staat, wordt het toch gezien als de 'officiële' joystick van de film.

Geen franchise, wčl inspiratiebron.
Ook games die niet direct met één specifieke rolprent zijn verbonden spelen vaak leentjebuur bij bekende films. Zo zal niemand kunnen ontkennen dat de grote slechte baas uit Kingpin compleet is gejat van het personage Marcellus Wallace uit Pulp Fiction. Hij ziet er exact hetzelfde uit en hij is minstens even vuilgebekt. Dat is geen toeval meer... Elke twijfel verdwijnt als sneeuw voor de zon als hij het op een bepaald moment heeft over 'hard, pipe-hitting motherfu*%ers'. een zin die een direct citaat uit de film is. Ook een game als Driver doet sterk denken aan de immense rits carchase-movies waar men in de jaren zeventig mee werd doodgegooid. Je kunt in dit spel zelfs je eigen actiesequentie maken, compleet met camerastandpunten en volledig door de speler zelf geregisseerd. Waan jezelf een tweede John Frankenheimer en maak een achtervolgingsscčne waar die uit RONIN of BULLITT bij zouden verbleken! In PC Zone nummer 25 geeft de producer van Driver zelf ook toe dat hij 'zijn hele leven al is gefascineerd door achtervogingen in Holywoodstijl', en dat zie je.

Bijna hetzelfde
Het verschil tussen films en computergames wordt soms wel črg klein. Een film als THE BLAIR WITCH PROJECT zou je bijvoorbeeld kunnen omscrijven als één grote 3-D shooter op het witte doek, maar dan zonder wapen onder in beeld. Er is continu sprake van het eerste-persoons perspetief, en dat is waarschijnlijk ook één van de sterke punten van die film. Je denkt als kijker dat de film jou overkomt, en dat je zelf in het bos rondloopt, geterroriseerd door al wat er in het bos rondzwerft. Het is niet toevallig dat er zeer hardnekkige geruchten op het net rondzwerven waarin word beweerd dat er niet één, maar minstens twéé games in ontwikeling zijn die gebaseerd zijn op THE BLAIR WITCH PROJECT. Vogens deze bronnen zal zeker één van de spellen gebruik gaan maken van de engine van Nocturne. Dit spel werd al omschreven door CNN.COM als 'the Blair Witch Project of computer games.' Hoe voor de hand liggend is het dan als de game van The Blair Witch Project ook deze engine als basis gaat gebruiken? The Gathering of Developers, ook verantwoordelijk voor de politie incorrecte game F.A.K.K. 2, heeft de rechten voor het ontwikkelen van beide Blair Witch-games gekocht. Als je kijkt naar wat voor andere stoere games G.O.D. heeft gemaakt is er zeker reden tot het slaken van enthousiaste kreten. Het zou helemaal smooth zijn als de ontwikkelaars van G.O.D. net zo grensverleggend te werk zouden gaan als Ed Sanchez en Dan Myrick, de mannen achter The Blair Witch Project. Misschien wordt het tweede Blair Witch Spel wel een on-line text-based adventure. Yeah rigt..

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 22 oktober 2001 @ 18:48:35 #69
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1974518
Kleine speelfilms worden groot
Een beetje game is tegenwoordig voorzien van flink imposant ogende cut-scenes die voor, na en soms ook tussen de gameplay in worden vertoond. In tegenstelling tot een jaar of wat geleden zijn tegenwoorig veel FMV- sequenties in games kleine bioscoopfilmpjes, compleet met acteurs, een verhaalstructuur en een echte soundtrack. Het feit dat cut-scenes tegenwoordig serieus worden genomen als gamesonderdeel kun je zien doordat er zelfs gerenommerde acteurs zich niet te beroerd voelen om een lekker stukje te gaan acteren voor de cut-scenes in een game. Zo speelt James Earl Jones (inderdaad, de stem van Darth Vader) een flinke rol in de filmpjes in Tiberian Sun, en hij doet dit samen met Michael Biehn. Deze naam klinkt misschien wat minder bekend, maar iedereen kent hem ongetwijfeld als korporaal Hicks, die samen met Sigourney Weaver ALIENS overleefde. Een ander voorbeeld van respect van filmmmakers voor de games-industrie is het reclamefilmpje voor de Japanse versie van Resident Evil 2, Biohazard 2 genaamd. Beide delen (binnenkort hebben we het trouwens over alledrie de delen) zijn qua sfeer sterk gebaseerd op de zombiefilms van George A. Romero, de zogeheten 'Dead Trilogy'. Nu wil het toeval dat niemand minder dan meneer Romero zčlf het promotiefilmpje voor Biohazard 2 heeft geregisseerd. Helaas is deze reclame nooit in Europa uitgekomen... De Canadese regisseur David Cronenberg, bekend van onder andere The Fly en Videodrome, heeft zelfs in zijn laatste film eXiztenZ het thema computergames en multiplay een zeer prominente rol gegeven. In de film wordt een soort van console getoond waarmee spelers met elkaar in een virtuele wereld kunnen communiceren en interactie hebben. Er wordt een aanslag op haar gepleegd tijdens een soort conventie en het prototype van de spelconsole raakt gewond. Het is geen taalfout, het staat er echt. Het apparaat waarmee de spelers verbinding maken houdt het midden tussen een Sega Dreamcast en een uit de kluiten gewassen tumor. Klinkt vreemd? Kom op, wat wil je? Dit is Cronenberg, geen Disney!
Virtuele acteurs
Sommige cut-scenes zijn compleet met de computer gerenderd, wat uiteraard zijn voor- čn nadelen heeft. Zo kun je je virtuele acteurs werkelijk álles laten doen wat je maar kunt bedenken, en niemand wordt ooit moe of oud, om van zeuren over loonsverhoging nog maar te zwijgen. Aan de andere kant zien filmpjes waar geen echte mensen in mee spelen er doorgaans een beetje nep uit. Het zal waarschijnlijk onzettend moeilijk zijn om cgi-figuren of mensen er een beetje realitisch uit te laten zien terwijl ze praten. In een spel als Kingpin doen ze tijdens een gesprek niet eens hun mond open! Dat is bijvoorbeeld in Half-Life wel anders. Wat FMV-sequenties betreft is Half-life sowieso al een geval apart. Het is de enige 3D-shooter die ontzettend veel aandacht besteedt aan het de sfeer en het verhaal door middel van in-game cut scenes, meer zelfs dan bijvoorbeeld een spel als Sin. Het begint al als Gordon Freeman het geheme complex binnenkomt in de monorail. Deze hele rit is voornamelijk bedoeld om een sfeer en een setting te creeëren. De speler zit eigenlijk al in het spel, maar kan in principe nog niets doen (behalve dan een beetje in het karretje rondhopsen). We krijgen ook de credits van het spel te zien, alsof het hier een soort van film betreft. De beginsequentie zou je dus kunnen vergelijken met de optiteling van een film.
Wat hoor ik toch allemaal?
De cut-scenes in bijvoorbeeld Brood War, de missionpack van Starcraft zijn voorzien van Dolby Surround Sound, een formaat wat voorheen alleen voor bioscoop- en videofilms gereserveerd was. Dat Brood War geen einzelgänger is, bewijzen de filmpjes in games als G-Police en Jedi Knight, die beiden te beluisteren zijn in Dolby Surround, evenals het fenomenale flipperspel Pro Pinball: Timeshock. Ook al heeft dit spel weinig met films te maken, het is wčl helemaal voorzien van Dolby Surround geluid. De DVD-versie van het spel Zork, Grand Inquisitor is zelfs uitgerust met Dolby Digital, welbekend van de enorme zwik DVD-films die op dit moment uitkomt. Dolby Digital maakt gebruik van zes compleet gescheiden audiokanalen, wat zorgt voor een uiterst nauwkeurig gedefinieerd ruimtelijk geluid. Als er meer games gaan uitkomen die van dit audiosysteem gebruik maken zouden de mensen achter A3D en EAX zich wel eens zorgen kunnen gaan maken. Vooralsnog hoeft dat nog niet, want de DD-versie van Zork is nu alleen nog gebundeld samen met een DVD-ROM drive van een nationaal bekend merk. Naar mijn weten is het ook het enige spel in de gamesmarkt wat gebruik maakt van dit geluid van bioscoopkwaliteit. De eerdergenoemde geluidsstandaarden EAX en A3D zou je op dit moment wel de games-tegenhangers van het Dolby Surround-geluid kunnen noemen. Ook al werken ze op een andere manier dan Dolby, ze zorgen er wel voor dat je als kijker/speler echt omgeven word door het geluid, en dat het lijkt alsof je middenin de aktie zit. Spellen die de geavanceerde variant van A3D gebruiken zijn helemaal realistisch wat geluidsbeleving betreft. Heretic 2 krijgt na de installatie van het zogeheten 'enhancement pack' ondersteuning voor A3D versie 2.0, en klinkt daardoor op sommige momenten als een echte bioscoopfilm. Ook Half-life klinkt op sommige momenten griezelig echt met behulp van A3D twee.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 22 oktober 2001 @ 18:55:08 #70
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1974561
Maak je eigen film.
Er is één soort van spellen wat eigenlijk zou kunnen worden omschreven als de 'missing link' tussen games en films, en dat zijn de zogehete interactive movies. Het is een beetje een vaag genre, want het is soms moeilijk om precies aan te geven waar het genre van de adventres ophoudt, en war dat van de interactive movies begint. The X-files zou bijvoorbeeld in beide categorieën vallen. Het is een adventure, maar het bestaat wel compleet uit čchte filmbeelden. Het grote verschil tussen de twee is waarschinlijk aan te duiden met de mate van interactiviteit. Hoe meer interactie, des te kleiner is de kans dat je met een interactieve film te maken hebt. Een goed voorbeeld van een interactieve film is bijvoorbeeld STAR TREK: BORG. In dit spel heb je niet al te veel momenten dat jij, de kijker/speler mag bepalen welke beslissing er gaat worden genomen. Heel wat interactiever zijn Dark Side of The Moon en Temüjin, beiden afkomstig van Southpeak Interactive. Ook al bestaan deze spellen compleet uit echte filmbeelden, de kijker heeft gedurende het spel een redelijk grote keuzevrijheid. Een groot euvel aan beide spellen is echter het feit dat deze filmbeelden maar in een klein venster in je scherm te zien zijn.

En andersom?
Er is dus een flinke hoeveelhed games gemaakt naar aanleiding van een meer of minder bekende film. Maar hoe zit het eigenlijk met films die gebaseerd zijn op een game? Helaas zijn de resultaten tot nu toe vrij teleurstellend te noemen. Een goed (want juist slecht) voorbeeld is de film Street Fighter, met Jean Kloot van Damme. Uiteraard gebaseerd op de populaire beat 'm up serie, maar zo slecht dat je er pijn van aan je kiezen krijgt. Ook de twee (!) Mortal Kombat films deden mij zachtjes wenend de bioscoopzaal verlaten. Eenmaal na het zien van Super Mario Brothers had ik alle hoop overboord gegooid. Zal er dan nooit een film gemaakt worden die čn gebaseerd is op een game čn die nog een beetje te pruimen is? Ik dacht met smart terug aan Tron, de Disney film uit de jaren tachtig. In Tron komt een kerel ěn een computer terecht en hij moet spellen spelen, letterlijk om te overleven. Da's nog eens een echte deathmatch. Hoe dan ook, Tron en de eerder genoemde film eXistenZ zijn misschien wel de enige producties die een perfecte brug wisten te slaan tussen computergames en film. Misschien zijn ze juist wel zo geslaagd omdat ze niet gebaseerd zijn op één spel, maar omdat ze computergames als thema gebruiken. Hopelijk kan de binnenkort uit te brengen Wing Commander-film een verandering in deze redelijk erbarmelijke situatie brengen. Hoe lang waren er trouwens al geen plannen om Lara Croft eens op het grote scherm te laten ronddartelen?

Geen film, toch een game?
Een vreemde eend in de bijt in filmspellenland is Aliens versus Predator. De beide karakters zijn welbekend van een reeks films, maar we hebben ze og nooit samen op één scherm mogen aanschouwen. Er wordt in Predator twee wel een kleine hint gegeven dat er in het universum van de onbevreesde jagers wel degelijk Aliens rondlopen. In de trofeeënkamer van de Predator prijkt een Alienschedel, een teken dat hij niet alleen op mensen jaagt. Een medewerker van Twentieth Century Fox is kort na Predator 2 op het briljante idee gekomen om de twee licenties te verenigen, om zo een nieuw concept op de markt te brengen:Aliens die met Predators gaan matten, en de mens die er tussenin zit. Eigenlijk is dit geen origineel idee van Fox zelf, maar van de Amerikaanse comic-uitgeverij Dark Horse. Sinds jaar en dag gaven zij al de officiële comics van Aliens en Predator uit en zij zijn begonnen met het uitgeven van strips waarin de twee monsters elkaar naar het leven staan. Dit bleek een gouden idee en er zijn zelfs plannen geweest om daadwerkelijk een film te maken waarin Aliens het zouden opnemen tegen Predators. Die film is er nooit gekomen, maar wel een grote hoeveelheid andere merchandise. Dit varieerde van speelgoed tot verzamelkaartjes, en resulteerde uiteindelijk in de alom bekende 3D shooter. Wat overigens wčl netjes genoemd mag worden is dat Rebellion, de makers van AvP, zich zeer strikt hebben gehouden aan de regels van de film. Zo hebben ze de marine uitgerust met een motion sensor, dat zenuwslopende apparaatje uit de tweede Alien film. Een prachtige vondst, want dit maakt de gameplay des te spannender. Ook de verschillende vision modes in de helm van de Predator zijn opperstoer, en voegen veel toe aan de beleving van het jagen als Predator. De mensen van Rebellion hebben zelfs een paar dingetjes in het spel gestopt die destijds niet in de films terug te vinden zijn, maar die mag je zelf gaan zoeken. Rebellion heeft overigens erkenning gekregen voor hun werk vanuit een wel zeer ongebruikelijke hoek: ze hebben maar liefst twee nominaties gekregen voor een BAFTA award. een zeer prestigieuze prijs die je gerust de Britse tegenhanger van de Academy Award kan noemen. Deze prijs wordt normaal alleen uigereikt aan 'de betere Britse films', dus je kunt je voorstellen dat de mensen van Rebellion hier wel zéér mee in hun nopjes waren

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 22 oktober 2001 @ 19:00:46 #71
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1974614
Net zo goed als de film
Een game die in dit artikel speciale aandacht verdient is Blade Runner. Afgezien van het feit dat dit gewoon een vlammend goed spel is, heeft Westwood de visie van Ridley Scott's film bijna perfect vertaald naar het computerscherm. Een uiterst ingenieuze vondst die de makers van het spel hebben toegepast is niet alleen gebruiken van dezelfde settings en het verhaal, maar ook bijvoorbeeld somige camerbewegingen uit de film. Een andere slimme zet was het gebruiken van dezelfde mensen voor de game als voor de film. Twee acteurs die in de film meespeelden, zijn ook terug te vinden in het spel. Helaas waren Harrison Ford en Rutger Hauer niet beschikbaar, maar dat mag de pret niet drukken. Op deze manier kon men een spel maken wat niet alleen qua sfeer, maar ook qua verhaal en uiterlijk zeer natuurgetrouw was aan de film. Een ander ijzersterk punt aan Blade Runner is de mogelijkheid om het spel op meerdere manieren tot een goed einde te brengen, en zo af te wijken van een lineair verhaal. Dit geeft het spel een grote replay-waarde, iets wat naar mijn mening vaak ontbreekt bij adventuregames. Volgens mij is dit de meest geslaagde conversie van een spel naar een game, en het is zeker één van mijn favoriete adventurespellen, en niet allee omdat het op een goede film is gebaseerd!
Wat brengt de toekomst?
Het mag duidelijk zijn dat doort de huidige technologische ontwikkelingen de scheiding tussen games en films steeds kleiner wordt. Nu al worden veel special effects technieken gebruikt in games in films tegelijk. Denk hierbij bijvoorbeeld aan CGI-beelden, het gebruik van green-screen opnames en het digitaliseren van acteurs en beelden. Eigenlijk zou je de special effects uit een wilekeurige film kunnen vergelijken met de 3D beelden uit een PC game. Een film als bijvoorbeld The Matrix bestaat voor bijna driekwart alleen maar uit beelden die door de computer zijn gemaakt. Het is dus ook een vrij voor de hand liggende keuze om van The Matrx ook meteen een game te maken, maar de details over dit spel zijn nog wat duister. Het zal waarschijnlijk niet al te lang meer duren voordat we games kunnen spelen die zich qua beeld en geluid kunnen meten met de kwaliteit van een bioscoopfilm. Er zijn zelfs plannen van de grote filmstudio's om zo snel mogelijk over te stappen op digitale opnametechnieken, en om het traditionele celluloid compleet obsoleet te maken. Deze digitalisering betekent een grote stap in de samensmelting van spellen en films, want op deze manier zal het in de toekomst nog makkelijker worden om een bewegend beed te bewerken en om het over te zetten naar een spel. Kijk dan ook nog eens naar de mogelijkheden die recente games bieden, zoals de de optie om in de retailversie van Quake 3 Arena je eigen lelijke kop te gebruiken om zo een custom-made karakter te maken. Deze ontwikkelingen op film- en game gebied zouden er in de toekomst goed voor kunnen zorgen dat je binnenkort zelf als 'The One' het gevecht aaangaat met The Matrix in je eigen bioscoopfilm!
(Eerdeer gepubliceerd in PC Zone Benelux nummer 28)


Ok, voordat mensen me hier gaan beschuldigen van YRRAB-praktijken wil ik ff dit zeggen: bovenstaande tekst heb ik zčlf geschreven.
En ja, ik wéét dat er achterhaalde informatie in staat, maar het is ook al een artikel van bijna twee jaar geleden.
Dus als je iets te zeiken hebt mag je dat lekker ergens anders gaan doen.

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 oktober 2001 @ 19:07:47 #72
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_1974680
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 18:45 schreef Smots het volgende:
In Jedi Knight: Dark Forces 2 krijgt het karakter Kyle Katarn door middel van een echte acteur gestalte; we zien hoe de beste man eruitziet en in wat voor voertuig hij rondvliegt. Het schijnt zelfs zo te zijn dat in The Phantom Menace (de film, wel te verstaan) zijn ruimteschip eventjes te zien is, maar dat is iets voor de echte zware STAR WARS-fans om naar te zoeken.
dat is in A New Hope (Special Edition), niet Phantom Menace
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_1974702
spiderman... het spel is de tekenfilmpjes waardig, jammer dat de controles zuigen...
pi_1974737
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 19:07 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat is in A New Hope (Special Edition), niet Phantom Menace


Ga JIJ nu DE smots VERBETEREN
  maandag 22 oktober 2001 @ 19:23:30 #75
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1974846
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 19:07 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat is in A New Hope (Special Edition), niet Phantom Menace


zal best kunnen.
post eens een capture of een plaatje waar het op te zien is?
Ik ben wel benieuwd.
Ik kon zijn ruimtescheepje namelijk nergens ontdekken.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  maandag 22 oktober 2001 @ 19:29:46 #76
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_1974905
die Mario film was inderdaad ruk, maar vooral omdat de film (net als het spel) gericht is op kleuters.. de games Resident Evil of Max Payne lenen zich beter om een film van te maken
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 oktober 2001 @ 19:30:26 #77
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_1974908
tis heeeeel klein, maar het is 'm wel.

dat schipje in de lucht daaro.

een betere kon ik op dit moment niet vinden.

en nee, dit heb ik niet nu even bedacht.

Edit: alleen ga ik nu toch ook even twijfelen of dat niet Dash Rendar's Outrider was, of toch dat van Kyle Katarn.... tis lang terug dat ik me daarin verdiept had. er is laatste jaren zoveel SW troep uitgekomen dat mijn aandacht er nogal van verzwakt is..

[Dit bericht is gewijzigd door Tokus op 22-10-2001 19:37]

Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 22 oktober 2001 @ 19:42:51 #78
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1974997
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 19:30 schreef Tokus het volgende:
tis heeeeel klein, maar het is 'm wel.
[afbeelding]

dat schipje in de lucht daaro.

een betere kon ik op dit moment niet vinden.

en nee, dit heb ik niet nu even bedacht.

Edit: alleen ga ik nu toch ook even twijfelen of dat niet Dash Rendar's Outrider was, of toch dat van Kyle Katarn.... tis lang terug dat ik me daarin verdiept had. er is laatste jaren zoveel SW troep uitgekomen dat mijn aandacht er nogal van verzwakt is..


* Smots pakt er een bril bij, knijpt zijn ogen samen en zegt: Weet je zeker dat er niet gewoon een vuiltje op de lens zat?


Nee, ff serieus, ik vind het erg cool dat je dit ff op wilt zoeken!
(maar het zou inderdaad net zo goed het ding van Dash Rendar kunnen zijn....)

Mijn god... Shadows of The Empire! Dat was me nog eens een keutelspelletje, zeg....
Eigenlijk was alleen level 1 leuk, en laat dat nou nčt het demo-level uit "Shadows" zijn!

The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 13:01:59 #79
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1981361
Hmm, moet Bladerunner toch maar eens van het budgetbak gaan plukken

Wing Commander, van spel naar film...

The Internets, I needs it..
  dinsdag 23 oktober 2001 @ 15:27:08 #80
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_1982664
quote:
Op woensdag 10 oktober 2001 22:24 schreef Zanderrr het volgende:
- Tomb Raider
- Street Fighter
- Mortal Kombat

... stonken ook allemaal als een pak melk dat over de datum is.


als spel of film als spel waren ze alle3 erg goed (vooral Mortal Kombat).. en als film, Street Fighter was maar van de film Mortal Kombat (deel 1) vonnik de actie scenes en de muziek erg

(Tomb Raider en Mortal Kombat 2 heb ik als film niet gezien)

tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_1989476
'Apocalypse now'

In mijn vage, mistige geheugen zitten nog wel wat herinneringen van menig uurtje achter de C-64.

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  woensdag 24 oktober 2001 @ 18:00:58 #82
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_1992075
quote:
Op woensdag 24 oktober 2001 10:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
'Apocalypse now'

In mijn vage, mistige geheugen zitten nog wel wat herinneringen van menig uurtje achter de C-64.


Damn, dat er van dat spel een game waa, zeg.
Ik kan me trouwens ook herinneren dat ik vroeger heel vaak 'Rambo' op de C64 speelde.
The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
pi_1992091
quote:
Op woensdag 24 oktober 2001 18:00 schreef Smots het volgende:
Damn, dat er van dat spel een game waa, zeg.
van die film bedoel je?
quote:
Ik kan me trouwens ook herinneren dat ik vroeger heel vaak 'Rambo' op de C64 speelde.
Oh ja... Die was er ook nog ja. En ik zou bijna 'Mission: Impossible' nog vergeten...
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_1999697
games afgeleid van films zijn er nog al wat
  • Indiana jones Temple of doom/Last crusade
  • the Goonies
  • Back to the future
  • License to kill/Goldeneye
  • Platoon
  • Rambo
  • Never ending story
  • Batman
  • Ghostbusters
  • Star wars
  • oa en dan heb ik het over de games die uitgebracht zijn voor het echte 16bit tijdperk aangezien daarna van bijna elke spielberg/disney blockbuster wel een game gemaakt is en dat vinnik gewoon te veel om op te schrijven

    pi_2017471
    quote:
    Op donderdag 25 oktober 2001 14:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
  • Batman

  • 'Batman' was nog wel aardig op de Amiga. 'Batman returns' was een absoluut stuk droevigheid dat het voorbeeld stelde hoe het niet moet.
    Hier nog een paar Amiga games:

    -'Plan 9 from outer space' was slechts losjes gebaseerd op de film.
    -'Robocop 3' was wel aardig gedaan vond ik. (1 en 2 zijn er ook ja)
    -'Running man'. Niet echt flitsend.

    'Jurassic Park' was er ook nog voor de Amiga, maar ik kan me niet herinneren het ooit gespeeld te hebben.

    Ennuh.. Game of film? `Dragon's lair`. DAT was nog eens gaaf!

    Speciale toegift in het kader van WTF
    Het spel 'Worms' is ooit uitgebracht als `director's cut` editie.

    Why women still aren't funny.
    Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
      maandag 29 oktober 2001 @ 10:07:51 #86
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_2029800
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2001 14:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

    [..]
    Speciale toegift in het kader van WTF
    Het spel 'Worms' is ooit uitgebracht als `director's cut` editie.


    Net als 'Resident Evil'.....
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    pi_2031254
    Nou schijnen er ook alweer vage plannen voor Duke Nukem en Half-Life te zijn. Het lijkt me wel tof om een paar van die coole Duke Nukem quotes in een film te horen.

    Nobody steals our chicks, and lives
    Time to kick ass and chew bubblegum

    This is this. This ain't something else, this is this!
      maandag 29 oktober 2001 @ 15:42:23 #88
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_2032772
    Waar denk je dat Duke die one-liner van gejat heeft?

    I have come here to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.

    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    pi_2034044
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2001 15:42 schreef Smots het volgende:
    Waar denk je dat Duke die one-liner van gejat heeft?

    I have come here to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.


    Toch maar eens gaan kijken dan, als Duke Nukem erop gebaseerd is kan het niet totaal verkeerd zijn
    This is this. This ain't something else, this is this!
      Eindredactie Games donderdag 17 januari 2002 @ 10:12:06 #90
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_2842884
    duke nukem had ook quotes gejat van evil dead 1
    hail to the king babe, check my beef

    [Dit bericht is gewijzigd door donald_dick op 17-01-2002 10:20]

    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
    pi_2844264
    quote:
    Op maandag 29 oktober 2001 17:38 schreef Mza het volgende:

    [..]

    Toch maar eens gaan kijken dan, als Duke Nukem erop gebaseerd is kan het niet totaal verkeerd zijn


    Ik vond They Live wel heel erg gaaf beginnen, met die verborgen boodschappen die de mensen slaafs houden, heel erg maatschappijkritisch zeg maar, maar het einde vond ik dan weer slapjes...
    Niet de beste film van John Carpenter, maar toch een leuke om te kijken

    BTW Duke Nukem is denk ik nog meer op Ash gebaseerd dan op die figuur uit They Live, dat is maar 1 quote of zo die die gejat heeft
    (Verder zit Duke Nukem vol met verwijzingen naar bijvoorbeeld Aliens, Shawshank Redemption en de O.J. Simpson trial)

    Hm nou ik toch bezig ben in het films & games topic:
    In Return to Castle Wolfenstein loop je op een gegeven moment te guerilla-en en te sniperen door zo'n dorpje, en dan moet je ook door het huis van een of andere dokter. Op zijn bureau ligt een brief voor hem die begint met "Dr Merkwürdigliebe" --> een sneaky verwijzing naar Dr. Strangelove

    "As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
    Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
      Eindredactie Games vrijdag 18 januari 2002 @ 07:38:23 #92
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_2854947
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2001 13:23 schreef Penance het volgende:
    Ja! Dune!
    Ik had het er nog niet over gehad omdat de film niet echt overeen komt met de games.
    Er zijn ook nog meerdere games door fans gemaakt. o.a. Shai Hulud. wel grappig.

    Een film van Deus Ex lijkt me ook wel wat, en van Fallout (Mad Max telt niet)

    En een spel van Last Man Standing lijkt me wel grappig.

    Trouwens helemaal Fifth Element vergeten. Mooie film en bagger spel.


    wat heeft mad max met fallout te maken nuclear wassteland of mislukte hells angels???
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
      Eindredactie Games vrijdag 18 januari 2002 @ 07:41:09 #93
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_2854951
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2001 18:43 schreef Smots het volgende:
    Nog meer (PC) games die op films zijn gebaseerd:

    Austin Powers Operation: Trivia
    De drie Blair Witch games (dat we die vergeten zijn, zeg...)
    Braveheart
    Chicken Run
    Indiana Jones and the Infernal Machine
    Planet of the Apes
    Rocky Interactive Horror Show
    The Grinch
    Wargames
    Wild Wild West: The Steel Assassin (was zelfs leuker dan de film zelf!)


    En er is natuurlijk een hele rits games gebaseerd op verschillende Disneyfilms, maar die ga ik niet allemaal opnoemen, mij te veel werk....

    Er is trouwens ook een (lelijke) tekenfilm gebaseerd op het spel Sin..


    objection, SIN was een erg coole game om inline te spelen, net nie het zelfde nivo als quake 2 toen, maar had wel de zelfde engine
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
      Eindredactie Games vrijdag 18 januari 2002 @ 07:44:15 #94
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_2854954
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2001 18:00 schreef Smots het volgende:

    [..]

    Damn, dat er van dat spel een game waa, zeg.
    Ik kan me trouwens ook herinneren dat ik vroeger heel vaak 'Rambo' op de C64 speelde.


    platoon anyone ????
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
      Eindredactie Games maandag 4 februari 2002 @ 22:15:47 #95
    19054 crew  Oscar.
    ElitePauper
    pi_3050077
    * donald_dick kick
    0% vet, Geen suiker toegevoegd
    Twitter: @BuikschuiverNL
    Xbox Live: Buikschuiver
    Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
      woensdag 8 mei 2002 @ 20:17:23 #96
    10785 Smots
    The Angriest Dog In The World
    pi_4116559
    Heeft er iemand ooit NYRace gespeeld?
    Dat racespel gebaseerd op de taxisequentie in Fifth Element?
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
      donderdag 9 mei 2002 @ 00:14:27 #97
    19542 SilverGun
    Wort wort wort!
    pi_4120131
    quote:
    die Mario film was inderdaad ruk, maar vooral omdat de film (net als het spel) gericht is op kleuters..
    Zo zo, we hebben een ware game-kenner in ons midden. Ik erger me mateloos aan mensen met uitspraken over zaken waar ze geen verstand van hebben.

    GoldenEye is nog de meest geslaagde 'film-game' IMHO. Eén van de beste shooters ooit gemaakt.

    You'll think I'm dead but I sail away on a wave of mutilation
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')