Om maar meteen met de openstaande deur in huis te vallen:
De Super Mario Brothers-film was net zo leuk als de spelletjes waarop het hele spul was gebaseerd: compleet RUK dus...
Blade Runner
Evil Dead
eXistenZ (vreemde eend in de bijt, ik weet het)
De verscheidene Aliens en Predator- films čn games
Tron
quote:Hahahahahahaha!!
Op woensdag 10 oktober 2001 22:18 schreef nipeng het volgende:
Psstt: typo in topictitel
... stonken ook allemaal als een pak melk dat over de datum is.
Wing Commander film: zooi
Spel: TOF! Vooral leuk dat Mark Hamill meedeed! ("Hey I needed the money OK? And stop calling me LUKE!")
Star Wars film: wel OK
Spellen: ook wel OK
Wacht, ik trek mn nitendo emulator wel ff uit de kast, daar staat nog veel meer zooi tussen.
Van game naar film heb ik helaas nog nooit een goede omzetting gezien. Street Fighter, Mortal Kombat, Tomb Raider, allemaal leuke spellen maar totaal niet aan te zien als film. Misschien dat die Final Fantasy wat beter is maar ook daar heb ik mijn twijfels bij.
Er zijn wel een paar games waarvan ik weleens een film zou willen zien. Ik denk dan aan Diablo, Starcraft, Deus Ex of Max Payne. Maar dan moet er wel goed overlegd worden tussen de makers van het spel en de makers van de film.
quote:En Street Fighter was juist wel leuk!
Op woensdag 10 oktober 2001 22:24 schreef Zanderrr het volgende:
- Tomb Raider
- Street Fighter
- Mortal Kombat... stonken ook allemaal als een pak melk dat over de datum is.
P.S. WTF are u talking 'bout Smots! Mario rules!
quote:Ik vond Super Mario vroeger altijd wel lache. Dat logo op die filmbox doet me trouwens sterk denken aan die van de Transformers (die kleuren etc), wel grappig
Op woensdag 10 oktober 2001 22:13 schreef Smots het volgende:De Super Mario Brothers-film was net zo leuk als de spelletjes waarop het hele spul was gebaseerd: compleet RUK dus...
Er is geloof ik ook een tv show van Mario, en ook van Sonic, allebei een erg hoog gaap gehalte.
quote:In jouw speciale wereld misschien wel...
Op woensdag 10 oktober 2001 22:35 schreef Marble het volgende:
POKÉMON!!!P.S. WTF are u talking 'bout Smots! Mario rules!
Aliens: top film
Predator: aardige film met super monster
Spel: Aliens versus predator: aardig, maar saai en kaal na een tijdje, geen support en een tekort aan variatie....
Aliens versus Predator 2 daarentegen is een spel dat meer dan een standaard spel wordt, het is een soort interactieve film, omdat je deze keer met een mooi verhaal werkt, een wijdse wereld, en veel varatie.
Demolition Man
Incredible Hulk
Indiana Jones (wel leuk op de PC)
Jurassic Park 1,2,3,4,5 enz...
Spawn
Stargate
Timecop
Warlock
Wizard of Oz
Bovengenoemde zijn allemaal spellen waar ik bijzonder weinig plezier aan heb beleefd.
Behalve Indy dan, maar die was alleen leuk op de PC, vroeger, toen je nog de keuze had uit twee soorten CGA.
quote:* Smots heeft zelfs een keer Mortal Kombat II gezien.
- Tomb Raider
- Street Fighter
GoldenEye
De complete starwars saga (door Lucas arts gedaan, incluus spinoffs)
Indiana Jones. (2 adventures)
Van game naar film is er nog niet echt iets zinnigs gedaan. Mede omdat het verhaal-vertel gebeuren in een spel totaal anders inelkaar zit dan in een film.
quote:is er een spel van de film?
Op donderdag 11 oktober 2001 10:40 schreef Aneurism het volgende:
x men
Ook eentje die nog moet komen: DragonBall Z
quote:Nee, jammer genoeg (nog) niet....
Op donderdag 11 oktober 2001 10:52 schreef kamagurka het volgende:
Is er van existenZ al een spel, lijkt me voor de hand liggen..
quote:Fate of Atlantis was idd črrug leuk. Is ook een van de weinige adventures die ik genoeg de moeite waard vond om m helemaal op eigen kracht uit te spelen.
Op donderdag 11 oktober 2001 10:32 schreef Smots het volgende:
Indiana Jones & The Fate of Atlantis vond ik weer wčl lachen.
Een soort van verbeterde Tomb Raider....
Carmageddon: The Movie
Train Simulator: the motion picture? nee?
quote:Wachten?
Op donderdag 11 oktober 2001 11:22 schreef Penance het volgende:
Het wachten is natuurlijk nog steeds op:Carmageddon: The Movie
Train Simulator: the motion picture? nee?
Blijft er nog over:
Train Simulator
Formula 1 Grand Prix
Extreme Paintball
Super Bubsy
en Yoda's Desktop Adventures.
Hopelijk worden de nieuwe Die Hard games wat beter te pruimen...
http://www.foxinteractive.com/games/titanicexplorer/
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU!
quote:Je kunt je in dit geval niet voorzichtig genoeg uitdrukken.
Op donderdag 11 oktober 2001 11:48 schreef Smots het volgende:
Op Starship Troopers (de film, niet het boek) is ook een spel gebaseerd.
Maar dat was niet erg succesvol (en dan druk ik me nog heeeeeeeeeeeeeel voorzichtig uit!)
quote:Heh heh heh....
Op donderdag 11 oktober 2001 11:52 schreef Penance het volgende:
Ah, cool!
Kan ik er weer eentje van mijn verlanglijstje schrappen.Blijft er nog over:
Train Simulator
Formula 1 Grand Prix
Extreme Paintball
Super Bubsy
en Yoda's Desktop Adventures.
Herstel: Het stuk digitale afval heet Extreme Paintbrawl
En het krijgt de historisch lage score van 0.7 (!!!!) op PC.IGN.COM
http://pc.ign.com/reviews/10455.html
HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU idd.
hoewel, misschien als 1st person shooter?
"I love you Jack!"
*Shlick Shlack* - BOOM!
Alleen draait je Force Feedback overuren als je tegen de ijsberg aanvaart.
"Ja sorry de AI-programmeur was ziek, en de design afdeling was met vakantie. En de 3D-engine hadden we geleend."
Apparently the company sported a talented coffee-boy and wished to expand around his vision.
quote:Hahahahahaha!!!
Op donderdag 11 oktober 2001 11:58 schreef Penance het volgende:
Titanic!?!?!HUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU idd.
hoewel, misschien als 1st person shooter?
"I love you Jack!"
*Shlick Shlack* - BOOM!Alleen draait je Force Feedback overuren als je tegen de ijsberg aanvaart.
Trouwens, ik vond Starship Troopers grafisch niet eens zo heel erg slecht...
Dit vind ik best meevallen eigenlijk....
quote:* Smots kan nog net zijn lunch binnenhouden als 'ie leest dat er zelfs een deel TWEE!!! van extreme paintbrawl bestaat...
Op donderdag 11 oktober 2001 12:06 schreef Penance het volgende:
smaken verschillen,
Ik denk dat ik de beta versie heb gespeeld of zo, toen hadden ze allemaal van die rare vierkante rugzakken die 3 keer zo groot waren als het mannetje.
http://www.game-guru.net/reviews/paintbrawl2/index.htm
Deze screenshot vat het mooi samen:
ik hoop dat er nog een film wordt gemaakt met Larry Laffer in de hoofdrol... dat moet haast wel stoer worden!
En Beetlejuice voor de Nintendo was ook zooi (de film niet!)
alleen de link werkt niet dus daar begin ik niet eens aan.
quote:Aliens Vs Predator op de Gameboy is trouwens wel weer geinig...
Op donderdag 11 oktober 2001 12:33 schreef Penance het volgende:
Home Alone op de Game Boy:
http://www.lofi-gaming.org.uk/crapgames/Nintendo/Gameboy/gameboy.shtml#homeEn Beetlejuice voor de Nintendo was ook zooi (de film niet!)
alleen de link werkt niet dus daar begin ik niet eens aan.
quote:Is er een spel van Tron? Kicke!!! Dat was echt een stoere film man! super mooi gemaakt, zeker voor die tijd....
Op woensdag 10 oktober 2001 22:15 schreef Smots het volgende:
Tron
En waarom hoor ik hier niemand over Dune praten? Als er 1 succesvolle boeken/film/tv-serie/computerspel combo is gemaakt is het Dune wel!
Boeken zijn classics (Frank Herbert)
Film is classic (David Lynch )
TV-serie heb ik niet gezien
Computerspel is ook een classic (Dune 2 iig, dune 1 was nog wat saai, en superdune/dune2K/dune:emperor laat ik ff achterwege)
quote:er zijn zelfs meerdere Dunes!
Op donderdag 11 oktober 2001 13:06 schreef MadScientist het volgende:[..]
Is er een spel van Tron? Kicke!!! Dat was echt een stoere film man! super mooi gemaakt, zeker voor die tijd....
En waarom hoor ik hier niemand over Dune praten? Als er 1 succesvolle boeken/film/tv-serie/computerspel combo is gemaakt is het Dune wel!Boeken zijn classics (Frank Herbert)
Film is classic (David Lynch)
TV-serie heb ik niet gezien
Computerspel is ook een classic (Dune 2 iig, dune 1 was nog wat saai, en superdune/dune2K/dune:emperor laat ik ff achterwege)
Een film van Deus Ex lijkt me ook wel wat, en van Fallout (Mad Max telt niet)
En een spel van Last Man Standing lijkt me wel grappig.
Trouwens helemaal Fifth Element vergeten. Mooie film en bagger spel.
quote:Best wel veel volgens mij. Ik speelde een tijd geleden altijd lightbikes bij mij op school met een paar maten. Dat was echt zeer verslavend en ongelofelijk cool.
Op donderdag 11 oktober 2001 13:06 schreef MadScientist het volgende:
Is er een spel van Tron? Kicke!!! Dat was echt een stoere film man! super mooi gemaakt, zeker voor die tijd....
quote:The Thing
Op donderdag 11 oktober 2001 16:42 schreef HAL9000S het volgende:
Ze zijn nu bezig met een Resident Evil film, er zijn volgens mij 3 DBZ spellen en een quake III Arena DBZ mod, ze zijn nu ook bezig met een spel van The Thing.....ben benieuwd
quote:Hélemaal mee eens!
Op donderdag 11 oktober 2001 18:23 schreef zodiakk het volgende:
Bladerunner, vind ik tot nu het tofste vergamed. De film was helemaal fantastiscn en het spel is net zo goed, prachtige sfeer, met de typische muziek, het immer druilerige en regnachtige karakter van de stad...mooi.
Austin Powers Operation: Trivia
De drie Blair Witch games (dat we die vergeten zijn, zeg...)
Braveheart
Chicken Run
Indiana Jones and the Infernal Machine
Planet of the Apes
Rocky Interactive Horror Show
The Grinch
Wargames
Wild Wild West: The Steel Assassin (was zelfs leuker dan de film zelf!)
En er is natuurlijk een hele rits games gebaseerd op verschillende Disneyfilms, maar die ga ik niet allemaal opnoemen, mij te veel werk....
Er is trouwens ook een (lelijke) tekenfilm gebaseerd op het spel Sin..
quote:Volgens mij kun je van Minesweeper nog wel een WWW versie maken ie leuker is dan de film zelf
Op donderdag 11 oktober 2001 18:43 schreef Smots het volgende:
quote:Dus tóch! Ik twijfelde er nog over, ik dacht dat ze daar niet eens aan begonnen waren.
Op donderdag 11 oktober 2001 18:43 schreef Smots het volgende:Er is trouwens ook een (lelijke) tekenfilm gebaseerd op het spel Sin..
Je vergat trouwens Men In Black, de éngine was beter dan die van Extreme Paintbrawl maar daar is dan ook alles mee gezegd.
quote:Hahahaha!!
Op donderdag 11 oktober 2001 19:07 schreef Penance het volgende:[..]
Dus tóch! Ik twijfelde er nog over, ik dacht dat ze daar niet eens aan begonnen waren.
Je vergat trouwens Men In Black, de éngine was beter dan die van Extreme Paintbrawl maar daar is dan ook alles mee gezegd.
quote:Hey, ik vond het spel best leuk, lekker arcade gevoel.
Op donderdag 11 oktober 2001 19:12 schreef Smots het volgende:[..]
Hahahaha!!
Dat bedrijf wat dat spel heeft gemaakt is niet voor niets failliet gegaan....
De filmindustrie is altijd al een dankbare bron van inspiratie geweest voor gamesontwikkelaars. In vergelijking met andere vormen van merchandise zijn games een relatief voor de hand liggende keuze als het gaat om het overzetten van de filmbeelden naar een andere mediavorm.
Het schijnt tegenwoordig bijna verplichte kost te zijn om van een succesvolle Hollywoodfilm een game te moeten maken. Een goed voorbeeld is de enorme rits STAR WARS en STAR TREK spellen die er al zijn uitgekomen. Somigen van deze spellen waren werelds, de meesten waren wel OK, en anderen waren een hele goeie frisbee. (Herinnert zich iemand nog YODA STORIES nog? Nee? Mooi!) Over het algemeen waren de games van Star Wars wat beter dan die van Star Trek, maar dit had er waarschijnlijk mee te maken dat de Star Trek licentie aan verschillende software huizen werd uitbesteed. Paramount Pictures schijnt hier een les uit te hebben getrokken, want sinds kort mag alleen Activision nog maar games uitgeven die iets met Star Trek te maken hebben. Soms streven de games de kwaliteit van de film echter voorbij. Zo las ik in een tijdschrift de mening van een recensent over The Phanton Menace, en deze beweerde dat hij het spel beter vond dan de film. Games zijn natuurlijk ook een goede manier om het narratieve universum van een willekeurige film uit te breiden. In Jedi Knight: Dark Forces 2 krijgt het karakter Kyle Katarn door middel van een echte acteur gestalte; we zien hoe de beste man eruitziet en in wat voor voertuig hij rondvliegt. Het schijnt zelfs zo te zijn dat in The Phantom Menace (de film, wel te verstaan) zijn ruimteschip eventjes te zien is, maar dat is iets voor de echte zware STAR WARS-fans om naar te zoeken.
Als je het hebt over games en films is het simpelste voorbeeld natuurlijk de games die direct afgeleid zijn van een bekende film. Het is gewoon een feit dat een spel meer exemplaren verkoopt als er de naam van een grote Hollywoodproductie achter zit. Geef nou eerlijk toe, als een spel als The Phantom Menace niet een Star Wars franchise zou zijn, dan zouden er véél minder exemplaren van worden verkocht, ongeacht de kwaliteit van het spel. Nou hoeven we ons doorgaans niet zo'n zorgen te maken over de gemiddelde kwaliteir van een Star Wars game, want de meeste spellen die afkomstig zijn van Lucasarts zijn dik in orde. De meeste, wel te verstaan...Wat vaak wčl jammer is dat het lijkt alsof andere gamesontwikkelaars minder aandacht lijken te besteden aan de afwerking en het niveau van een spel wanneer dit de naam van een film draagt. Alsof de makers dachten dat de naam van de film goed genoeg is om van een grote verkoop verzekerd te zijn. De lijst van slechte games gebaseerd op goede films is pijnlijk lang. Neem een spel als The Fifth Element, bijvoorbeeld. De film was prachtig, maar het spel was zo spannend als een natte boterham. Om dan nog maar niet te spreken van de game die bijvoorbeeld is gebaseerd op Bram Stoker's Dracula, of Tresspasser (van Jurassic Park). Nou deed laatstgenoemde zijn geestelijk vader wčl eer aan, want film noch game waren vlees noch vis.
(more to follow)
Geen franchise, wčl inspiratiebron.
Ook games die niet direct met één specifieke rolprent zijn verbonden spelen vaak leentjebuur bij bekende films. Zo zal niemand kunnen ontkennen dat de grote slechte baas uit Kingpin compleet is gejat van het personage Marcellus Wallace uit Pulp Fiction. Hij ziet er exact hetzelfde uit en hij is minstens even vuilgebekt. Dat is geen toeval meer... Elke twijfel verdwijnt als sneeuw voor de zon als hij het op een bepaald moment heeft over 'hard, pipe-hitting motherfu*%ers'. een zin die een direct citaat uit de film is. Ook een game als Driver doet sterk denken aan de immense rits carchase-movies waar men in de jaren zeventig mee werd doodgegooid. Je kunt in dit spel zelfs je eigen actiesequentie maken, compleet met camerastandpunten en volledig door de speler zelf geregisseerd. Waan jezelf een tweede John Frankenheimer en maak een achtervolgingsscčne waar die uit RONIN of BULLITT bij zouden verbleken! In PC Zone nummer 25 geeft de producer van Driver zelf ook toe dat hij 'zijn hele leven al is gefascineerd door achtervogingen in Holywoodstijl', en dat zie je.
Bijna hetzelfde
Het verschil tussen films en computergames wordt soms wel črg klein. Een film als THE BLAIR WITCH PROJECT zou je bijvoorbeeld kunnen omscrijven als één grote 3-D shooter op het witte doek, maar dan zonder wapen onder in beeld. Er is continu sprake van het eerste-persoons perspetief, en dat is waarschijnlijk ook één van de sterke punten van die film. Je denkt als kijker dat de film jou overkomt, en dat je zelf in het bos rondloopt, geterroriseerd door al wat er in het bos rondzwerft. Het is niet toevallig dat er zeer hardnekkige geruchten op het net rondzwerven waarin word beweerd dat er niet één, maar minstens twéé games in ontwikeling zijn die gebaseerd zijn op THE BLAIR WITCH PROJECT. Vogens deze bronnen zal zeker één van de spellen gebruik gaan maken van de engine van Nocturne. Dit spel werd al omschreven door CNN.COM als 'the Blair Witch Project of computer games.' Hoe voor de hand liggend is het dan als de game van The Blair Witch Project ook deze engine als basis gaat gebruiken? The Gathering of Developers, ook verantwoordelijk voor de politie incorrecte game F.A.K.K. 2, heeft de rechten voor het ontwikkelen van beide Blair Witch-games gekocht. Als je kijkt naar wat voor andere stoere games G.O.D. heeft gemaakt is er zeker reden tot het slaken van enthousiaste kreten. Het zou helemaal smooth zijn als de ontwikkelaars van G.O.D. net zo grensverleggend te werk zouden gaan als Ed Sanchez en Dan Myrick, de mannen achter The Blair Witch Project. Misschien wordt het tweede Blair Witch Spel wel een on-line text-based adventure. Yeah rigt..
En andersom?
Er is dus een flinke hoeveelhed games gemaakt naar aanleiding van een meer of minder bekende film. Maar hoe zit het eigenlijk met films die gebaseerd zijn op een game? Helaas zijn de resultaten tot nu toe vrij teleurstellend te noemen. Een goed (want juist slecht) voorbeeld is de film Street Fighter, met Jean Kloot van Damme. Uiteraard gebaseerd op de populaire beat 'm up serie, maar zo slecht dat je er pijn van aan je kiezen krijgt. Ook de twee (!) Mortal Kombat films deden mij zachtjes wenend de bioscoopzaal verlaten. Eenmaal na het zien van Super Mario Brothers had ik alle hoop overboord gegooid. Zal er dan nooit een film gemaakt worden die čn gebaseerd is op een game čn die nog een beetje te pruimen is? Ik dacht met smart terug aan Tron, de Disney film uit de jaren tachtig. In Tron komt een kerel ěn een computer terecht en hij moet spellen spelen, letterlijk om te overleven. Da's nog eens een echte deathmatch. Hoe dan ook, Tron en de eerder genoemde film eXistenZ zijn misschien wel de enige producties die een perfecte brug wisten te slaan tussen computergames en film. Misschien zijn ze juist wel zo geslaagd omdat ze niet gebaseerd zijn op één spel, maar omdat ze computergames als thema gebruiken. Hopelijk kan de binnenkort uit te brengen Wing Commander-film een verandering in deze redelijk erbarmelijke situatie brengen. Hoe lang waren er trouwens al geen plannen om Lara Croft eens op het grote scherm te laten ronddartelen?
Geen film, toch een game?
Een vreemde eend in de bijt in filmspellenland is Aliens versus Predator. De beide karakters zijn welbekend van een reeks films, maar we hebben ze og nooit samen op één scherm mogen aanschouwen. Er wordt in Predator twee wel een kleine hint gegeven dat er in het universum van de onbevreesde jagers wel degelijk Aliens rondlopen. In de trofeeënkamer van de Predator prijkt een Alienschedel, een teken dat hij niet alleen op mensen jaagt. Een medewerker van Twentieth Century Fox is kort na Predator 2 op het briljante idee gekomen om de twee licenties te verenigen, om zo een nieuw concept op de markt te brengen:Aliens die met Predators gaan matten, en de mens die er tussenin zit. Eigenlijk is dit geen origineel idee van Fox zelf, maar van de Amerikaanse comic-uitgeverij Dark Horse. Sinds jaar en dag gaven zij al de officiële comics van Aliens en Predator uit en zij zijn begonnen met het uitgeven van strips waarin de twee monsters elkaar naar het leven staan. Dit bleek een gouden idee en er zijn zelfs plannen geweest om daadwerkelijk een film te maken waarin Aliens het zouden opnemen tegen Predators. Die film is er nooit gekomen, maar wel een grote hoeveelheid andere merchandise. Dit varieerde van speelgoed tot verzamelkaartjes, en resulteerde uiteindelijk in de alom bekende 3D shooter. Wat overigens wčl netjes genoemd mag worden is dat Rebellion, de makers van AvP, zich zeer strikt hebben gehouden aan de regels van de film. Zo hebben ze de marine uitgerust met een motion sensor, dat zenuwslopende apparaatje uit de tweede Alien film. Een prachtige vondst, want dit maakt de gameplay des te spannender. Ook de verschillende vision modes in de helm van de Predator zijn opperstoer, en voegen veel toe aan de beleving van het jagen als Predator. De mensen van Rebellion hebben zelfs een paar dingetjes in het spel gestopt die destijds niet in de films terug te vinden zijn, maar die mag je zelf gaan zoeken. Rebellion heeft overigens erkenning gekregen voor hun werk vanuit een wel zeer ongebruikelijke hoek: ze hebben maar liefst twee nominaties gekregen voor een BAFTA award. een zeer prestigieuze prijs die je gerust de Britse tegenhanger van de Academy Award kan noemen. Deze prijs wordt normaal alleen uigereikt aan 'de betere Britse films', dus je kunt je voorstellen dat de mensen van Rebellion hier wel zéér mee in hun nopjes waren
Ok, voordat mensen me hier gaan beschuldigen van YRRAB-praktijken wil ik ff dit zeggen: bovenstaande tekst heb ik zčlf geschreven.
En ja, ik wéét dat er achterhaalde informatie in staat, maar het is ook al een artikel van bijna twee jaar geleden.
Dus als je iets te zeiken hebt mag je dat lekker ergens anders gaan doen.
quote:dat is in A New Hope (Special Edition), niet Phantom Menace
Op maandag 22 oktober 2001 18:45 schreef Smots het volgende:
In Jedi Knight: Dark Forces 2 krijgt het karakter Kyle Katarn door middel van een echte acteur gestalte; we zien hoe de beste man eruitziet en in wat voor voertuig hij rondvliegt. Het schijnt zelfs zo te zijn dat in The Phantom Menace (de film, wel te verstaan) zijn ruimteschip eventjes te zien is, maar dat is iets voor de echte zware STAR WARS-fans om naar te zoeken.
quote:
Op maandag 22 oktober 2001 19:07 schreef Tokus het volgende:[..]
dat is in A New Hope (Special Edition), niet Phantom Menace
quote:zal best kunnen.
Op maandag 22 oktober 2001 19:07 schreef Tokus het volgende:[..]
dat is in A New Hope (Special Edition), niet Phantom Menace
dat schipje in de lucht daaro.
een betere kon ik op dit moment niet vinden.
en nee, dit heb ik niet nu even bedacht.
Edit: alleen ga ik nu toch ook even twijfelen of dat niet Dash Rendar's Outrider was, of toch dat van Kyle Katarn.... tis lang terug dat ik me daarin verdiept had. er is laatste jaren zoveel SW troep uitgekomen dat mijn aandacht er nogal van verzwakt is..
[Dit bericht is gewijzigd door Tokus op 22-10-2001 19:37]
quote:* Smots pakt er een bril bij, knijpt zijn ogen samen en zegt: Weet je zeker dat er niet gewoon een vuiltje op de lens zat?
Op maandag 22 oktober 2001 19:30 schreef Tokus het volgende:
tis heeeeel klein, maar het is 'm wel.
[afbeelding]dat schipje in de lucht daaro.
een betere kon ik op dit moment niet vinden.
en nee, dit heb ik niet nu even bedacht.
Edit: alleen ga ik nu toch ook even twijfelen of dat niet Dash Rendar's Outrider was, of toch dat van Kyle Katarn.... tis lang terug dat ik me daarin verdiept had. er is laatste jaren zoveel SW troep uitgekomen dat mijn aandacht er nogal van verzwakt is..
Nee, ff serieus, ik vind het erg cool dat je dit ff op wilt zoeken!
(maar het zou inderdaad net zo goed het ding van Dash Rendar kunnen zijn....)
Mijn god... Shadows of The Empire! Dat was me nog eens een keutelspelletje, zeg....
Eigenlijk was alleen level 1 leuk, en laat dat nou nčt het demo-level uit "Shadows" zijn!
Wing Commander, van spel naar film...
quote:als spel of film
- Tomb Raider
- Street Fighter
(Tomb Raider en Mortal Kombat 2 heb ik als film niet gezien)
In mijn vage, mistige geheugen zitten nog wel wat herinneringen van menig uurtje achter de C-64.
quote:Damn, dat er van dat spel een game waa, zeg.
Op woensdag 24 oktober 2001 10:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
'Apocalypse now'In mijn vage, mistige geheugen zitten nog wel wat herinneringen van menig uurtje achter de C-64.
quote:van die film bedoel je?
Op woensdag 24 oktober 2001 18:00 schreef Smots het volgende:
Damn, dat er van dat spel een game waa, zeg.
quote:Oh ja... Die was er ook nog ja. En ik zou bijna 'Mission: Impossible' nog vergeten...
Ik kan me trouwens ook herinneren dat ik vroeger heel vaak 'Rambo' op de C64 speelde.
oa en dan heb ik het over de games die uitgebracht zijn voor het echte 16bit tijdperk aangezien daarna van bijna elke spielberg/disney blockbuster wel een game gemaakt is en dat vinnik gewoon te veel om op te schrijven
quote:'Batman' was nog wel aardig op de Amiga. 'Batman returns' was een absoluut stuk droevigheid dat het voorbeeld stelde hoe het niet moet.
Op donderdag 25 oktober 2001 14:51 schreef PaRoDiUzZ het volgende:Batman
-'Plan 9 from outer space' was slechts losjes gebaseerd op de film.
-'Robocop 3' was wel aardig gedaan vond ik. (1 en 2 zijn er ook ja)
-'Running man'. Niet echt flitsend.
'Jurassic Park' was er ook nog voor de Amiga, maar ik kan me niet herinneren het ooit gespeeld te hebben.
Ennuh.. Game of film? `Dragon's lair`. DAT was nog eens gaaf!
Speciale toegift in het kader van WTF
Het spel 'Worms' is ooit uitgebracht als `director's cut` editie.
quote:Net als 'Resident Evil'.....
Op zaterdag 27 oktober 2001 14:28 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:[..]
Speciale toegift in het kader van WTF
Het spel 'Worms' is ooit uitgebracht als `director's cut` editie.
Nobody steals our chicks, and lives
Time to kick ass and chew bubblegum
I have come here to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
quote:Toch maar eens gaan kijken dan, als Duke Nukem erop gebaseerd is kan het niet totaal verkeerd zijn
Op maandag 29 oktober 2001 15:42 schreef Smots het volgende:
Waar denk je dat Duke die one-liner van gejat heeft?I have come here to kick ass and chew bubblegum. And I'm all out of bubblegum.
[Dit bericht is gewijzigd door donald_dick op 17-01-2002 10:20]
quote:Ik vond They Live wel heel erg gaaf beginnen, met die verborgen boodschappen die de mensen slaafs houden, heel erg maatschappijkritisch zeg maar, maar het einde vond ik dan weer slapjes...
Op maandag 29 oktober 2001 17:38 schreef Mza het volgende:[..]
Toch maar eens gaan kijken dan, als Duke Nukem erop gebaseerd is kan het niet totaal verkeerd zijn
BTW Duke Nukem is denk ik nog meer op Ash gebaseerd dan op die figuur uit They Live, dat is maar 1 quote of zo die die gejat heeft
(Verder zit Duke Nukem vol met verwijzingen naar bijvoorbeeld Aliens, Shawshank Redemption en de O.J. Simpson trial)
Hm nou ik toch bezig ben in het films & games topic:
In Return to Castle Wolfenstein loop je op een gegeven moment te guerilla-en en te sniperen door zo'n dorpje, en dan moet je ook door het huis van een of andere dokter. Op zijn bureau ligt een brief voor hem die begint met "Dr Merkwürdigliebe" --> een sneaky verwijzing naar Dr. Strangelove
quote:wat heeft mad max met fallout te maken
Op donderdag 11 oktober 2001 13:23 schreef Penance het volgende:
Ja! Dune!
Ik had het er nog niet over gehad omdat de film niet echt overeen komt met de games.
Er zijn ook nog meerdere games door fans gemaakt. o.a. Shai Hulud. wel grappig.Een film van Deus Ex lijkt me ook wel wat, en van Fallout (Mad Max telt niet)
En een spel van Last Man Standing lijkt me wel grappig.
Trouwens helemaal Fifth Element vergeten. Mooie film en bagger spel.
quote:objection, SIN was een erg coole game om inline te spelen, net nie het zelfde nivo als quake 2 toen, maar had wel de zelfde engine
Op donderdag 11 oktober 2001 18:43 schreef Smots het volgende:
Nog meer (PC) games die op films zijn gebaseerd:Austin Powers Operation: Trivia
De drie Blair Witch games (dat we die vergeten zijn, zeg...)
Braveheart
Chicken Run
Indiana Jones and the Infernal Machine
Planet of the Apes
Rocky Interactive Horror Show
The Grinch
Wargames
En er is natuurlijk een hele rits games gebaseerd op verschillende Disneyfilms, maar die ga ik niet allemaal opnoemen, mij te veel werk....Er is trouwens ook een (lelijke) tekenfilm gebaseerd op het spel Sin..
quote:platoon anyone ????
Op woensdag 24 oktober 2001 18:00 schreef Smots het volgende:[..]
Damn, dat er van dat spel een game waa, zeg.
Ik kan me trouwens ook herinneren dat ik vroeger heel vaak 'Rambo' op de C64 speelde.
quote:Zo zo, we hebben een ware game-kenner in ons midden. Ik erger me mateloos aan mensen met uitspraken over zaken waar ze geen verstand van hebben.
die Mario film was inderdaad ruk, maar vooral omdat de film (net als het spel) gericht is op kleuters..
GoldenEye is nog de meest geslaagde 'film-game' IMHO. Eén van de beste shooters ooit gemaakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |