Tja, we moeten het wel een beetje georganiseerd houden...
quote:nee dit is lekker helder
Op woensdag 03 oktober 2001 11:28 schreef aego het volgende:
<knip>
quote:daar gaan mijn haren nou recht van overeind staan...
-blah blah
Maar dit maakt 't voor newbies ook interessant, en je kan hier makkelijker naar verwijzen....
quote:Logsich, maar het gaat soms wel erg snel.
- Reageer altijd op de eerste associatie
quote:Gewoon het geheel quoten en jouw nummer er ander (als antwoord) plaatsen. Wat is daar mis mee? Ik begrijp niet helemala wat je bedoeld.
- Neem niet volledige titels over (aanvullingen en delen mogen wel)
quote:Beetje flauw natuurlijk, da's eik ook geen associatie meer.
- Ga niet verder met dezelfde artiest (tenzij de associatie meer artiesten bevat)
quote:Dat is wel leuk, maar ook erg moeilijk. Het is maar net of je die uitdaging aan wilt gaan, je moet dan ook maar net op iets leuks komen.
- Zie het als een uitdaging een zo bizar mogelijke associatie te verzinnen. Zet er dan wel een uitleg ofzo bij
quote:Als het een ander nummer betreft, wrom niet? (ok na een paar keer is het inderdaad niet leuk meer)
- Niet terug associeren (dus als de vorige associatie van u2 naar jamiroquai ging, ga dan niet terug naar u2, dit geld ook voor woorden)
quote:Hangt er vanaf, momenteel ordt er een paar keer op 'mmm' doorgegaan. Dat is opzich best origineel en amusant om daar op door te breien (opeen gegeven moment is dat vanzelf over natuurlijk). Als men echter 20 keer 'love' loopt te associeren, vind ik het wel wat minder leuk worden.
- Niet 2 keer achter elkaar dezelfde associatie gebruiken in een associatie (dus niet twee keer op bv koning doorgaan)
quote:Ook logisch.
- Als je ziet dat je te laat was, maak dan een nieuwe associatie op degene die je voor was
quote:En als je ze juist kunt spellen/typen gaarne.
- Plaats alleen als je zowel de artiest en de titel weet, met vraagtekens kan niemand wat.
quote:Daar heb je opzich bestwel gelijk in hoor. (verbaast me eik eerlijk gezegd dat er al niet zo'n topic was geopend.)
Tja, we moeten het wel een beetje georganiseerd houden...
quote:als het allemaal nog een beetje logisch was okay maar dit is echt regelrechte bagger wat je neergezet hebt
Op woensdag 03 oktober 2001 11:34 schreef aego het volgende:
<knip>
quote:Oh? waar vandaan dan?
Op woensdag 03 oktober 2001 11:34 schreef aego het volgende:
ik heb ze ook alleen maar geknipt en geplakt....
quote:de lol gaat eruit als je steeds met hetzelfde woord door blijft gaan. dat kan iedereen. Net als nog een liedje noemen van dezelfde artiest, ook geen kunst aan.
Op woensdag 03 oktober 2001 11:34 schreef X4x4 het volgende:[..]
Hoe haal ik zo snel mogelijk de lol ergens uit...
quote:Vinnik niet, maar t zijn ongeschreven regels he, geen verplichting maar wel iets wat je in t achterhoofd kunt houden m.b.t tot het associatie topic. Wil niet zeggen dta we ons daar massaal aan moetne gaan houden dus en ik (of hij of iemand anders) zal daar ook verder niet op gaan controleren lijkt me.
Op woensdag 03 oktober 2001 11:36 schreef Caballero het volgende:
als het allemaal nog een beetje logisch was okay maar dit is echt regelrechte bagger wat je neergezet hebt
quote:Mee eens. Dat is ook niet wat ik bedoel
Op woensdag 03 oktober 2001 11:37 schreef Tokus het volgende:[..]
de lol gaat eruit als je steeds met hetzelfde woord door blijft gaan. dat kan iedereen. Net als nog een liedje noemen van dezelfde artiest, ook geen kunst aan.
quote:Ik heb ze zelf niet opgesteld hoor, ik dacht ook dat die regels er al waren en ze gewoon opgediept uit een van de deeltjes.... Maarre een paar regeltjes worden door verschillende users aangehaald, en ik ben het met sommige regeltjes ook niet eens....
Op woensdag 03 oktober 2001 11:36 schreef Caballero het volgende:[..]
als het allemaal nog een beetje logisch was okay maar dit is echt regelrechte bagger wat je neergezet hebt
quote:waarom zet je ze dan neer?
Op woensdag 03 oktober 2001 11:39 schreef aego het volgende:[..]
en ik ben het met sommige regeltjes ook niet eens....
je weet toch dat je de 'mensheid' niet kan overhalen, er zijn er altijd die zich er niet aan houden
quote:daarom stond in mijn ogen ongeschreven ook 'tussen aanhalingstekens'...
Op woensdag 03 oktober 2001 11:38 schreef Vork het volgende:[..]
Vinnik niet, maar t zijn ongeschreven regels he, geen verplichting maar wel iets wat je in t achterhoofd kunt houden m.b.t tot het associatie topic. Wil niet zeggen dta we ons daar massaal aan moetne gaan houden dus en ik (of hij of iemand anders) zal daar ook verder niet op gaan controleren lijkt me.
[Dit bericht is gewijzigd door aego op 03-10-2001 12:45]
quote:omdat 't toch weer een discussie losmaakt
Op woensdag 03 oktober 2001 11:40 schreef Caballero het volgende:[..]
waarom zet je ze dan neer?
je weet toch dat je de 'mensheid' niet kan overhalen, er zijn er altijd die zich er niet aan houden
Ik heb ze ook al een aantal malen in het spelletje ter discussie gesteld ...
quote:Muziek-associatie spelletje 25.
Op woensdag 03 oktober 2001 12:12 schreef CraZaay het volgende:[..]
Dit is de eerste die ik hierover kon vinden. Sommige regeltjes zijn logisch als je het topic volgt. Maar voor newbies zou het toch ook interessant moeten zijn, toch ?
quote:
quote:Wat aego bedoelt is: Niet in een associatie de volledige titel van het nummer waarop je associeert meenemen...
Op woensdag 03 oktober 2001 11:36 schreef Vork het volgende:
Gewoon het geheel quoten en jouw nummer er ander (als antwoord) plaatsen. Wat is daar mis mee? Ik begrijp niet helemala wat je bedoeld.
Duidelijk
Natuurlijk valt er over te discuseren (meer/minder regels?) maar ik vind ze eigenlijk wel goed. Zie het ook niet als Wet maar als richtlijnen... vooral bedoeld voor mensen die net komen kijken en zich afvragen waar wij mee bezig zijn.
quote:
Op woensdag 03 oktober 2001 11:36 schreef Vork het volgende:
quote:Ok, maar probeer een beetje op te letten wat je doet en haal je eigen te late posts weg, dat voorkomt een hoop verwarring. Erg frustrerend als je merkt dat je 'genegeerd' bent.
Logsich, maar het gaat soms wel erg snel.
quote:zie uitleg Tackleberry. Toevoeging: geldt ook voor covers.
Gewoon het geheel quoten en jouw nummer er ander (als antwoord) plaatsen. Wat is daar mis mee? Ik begrijp niet helemala wat je bedoeld.
quote:Hoeft ook niet altijd maar ga het ook niet uit de weg...
Dat is wel leuk, maar ook erg moeilijk. Het is maar net of je die uitdaging aan wilt gaan, je moet dan ook maar net op iets leuks komen.
quote:Tja persoonlijk hou ik er niet van... en daar zijn er meer van...
Hangt er vanaf, momenteel ordt er een paar keer op 'mmm' doorgegaan. Dat is opzich best origineel en amusant om daar op door te breien (opeen gegeven moment is dat vanzelf over natuurlijk). Als men echter 20 keer 'love' loopt te associeren, vind ik het wel wat minder leuk worden.
quote:Ik ben het als aller eerste muziek-associatie-topic- poster/muziek-associatie-topic-uitvinder/geniale topics verzinder/tolerante Fokker, en natuurlijk godsgruwelijk geweldige, onmisbare, onontbeerlijke, majestueuze tong80 met alle door aego opgestelde regeltjes oneens.
- Reageer altijd op de eerste associatie
- Ga niet verder met dezelfde artiest (tenzij de associatie meer artiesten bevat)
- Zie het als een uitdaging een zo bizar mogelijke associatie te verzinnen. Zet er dan wel een uitleg ofzo bij
- Niet terug associeren (dus als de vorige associatie van u2 naar jamiroquai ging, ga dan niet terug naar u2, dit geld ook voor woorden)
- Niet 2 keer achter elkaar dezelfde associatie gebruiken in een associatie (dus niet twee keer op bv koning doorgaan)
- Als je ziet dat je te laat was, maak dan een nieuwe associatie op degene die je voor was
- Plaats alleen als je zowel de artiest en de titel weet, met vraagtekens kan niemand wat.Tja, we moeten het wel een beetje georganiseerd houden...
Associėren doe je zonder regels, en dat is wel een regel, qua vaststaand feit.
The Associates - The affectionate punch.
quote:Hm het is niet opgesteld door Aego, alleen door hem gekopieerd (heb je de bovenstaande reacties eigenlijk wel gelezen?). En eigenlijk hebben we niks anders gedaan dan opgeschreven waar iedereen zich al zo'n beetje aan hield (ja jij ook
Op woensdag 03 oktober 2001 17:56 schreef tong80 het volgende:met alle door aego opgestelde regeltjes oneens.
Associėren doe je zonder regels, en dat is wel een regel, qua vaststaand feit.
quote:Ja hoor, ben daarna een beetje gaan associėren, en kwam toen tot m'n eigen conclusies.
Op woensdag 03 oktober 2001 18:17 schreef ranja het volgende:(heb je de bovenstaande reacties eigenlijk wel gelezen?).
New Order - Confusion.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |