In ieder geval zou mijn leven er zonder muziek héél anders uitzien, maar ik vraag me af of muziek ook zo belangrijk is voor andere mensen
-Edit Brakke zin
[Dit bericht is gewijzigd door clowntje op 06-09-2001 21:52]
Tuurlijk verschilt dat van mens tot mens, maar ik ben nogal op m'n oren ingesteld. De computers om me heen moeten ook voorzien zijn van allemaal audio-alarmpjes als er iets gebeurt, want dat is de enige manier voor mij om te weten dat er iets aan de hand is op een van de andere schermen.
Ennuh...idd...op de skateboard MOET er gewoon muziek te horen zijn!
quote:Zo is het. Precies hetzelfde hier. En dan nog lezen over muziek, schrijven over muziek, sites maken over muziek, commentaar geven op muziek en posten over muziek.. tja
Same here...24 uur per dag muziek aan. Je kan niet genoeg muziek horen.
quote:Ik denk dat dat maar erg weinig voorkomt, Ik heb dat alleen als ik net een hele goede nieuwe cd heb of als ik 's avond in bed lig, maar dan probeer ik eigenlijk tegelijkertijd in slaap te vallen dus is het niet ALLEEN muziek luisteren....
Op donderdag 06 september 2001 21:54 schreef Tackleberry het volgende:
Ik heb heel weinig ik ga ALLEEN muziek luisteren buien...
En verder als je heel erg depri bent, dan is het altijd fijn om harde muziek op te zetten en dan wat rond te springen en met dingen te gooien.... trouwens, dat heb ik eigenlijk ook pas één keer gehad... (precies 2 weken gelden )
Maar zijn er hier dan echt geen mensen die muziek vrijwel onbelangrijk vinden
quote:Misschien lezen die mensen dit forum niet? Het is maar een idee...
Op donderdag 06 september 2001 22:06 schreef clowntje het volgende:
Maar zijn er hier dan echt geen mensen die muziek vrijwel onbelangrijk vinden
Maar ook voor mij geldt: als het enigszins kan luister ik van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat muziek. Vooral zo veel mogelijk verschillende dingen, want ik hou van variatie.
Kun je nagaan hoe veel het er over tien jaar zullen zijn. De huidige 150 zijn vanaf 1991 opgenomen. 300 dus misschien?
Het geeft in ieder geval aan wat voor rol muziek in mijn leven speelt.
to live without my music
would be impossible to do
in this world of trouble
my music pulls me through
Music - Met dank aan John Miles
quote:Je hebt toch een gitaar, dus wat let je?
Op vrijdag 07 september 2001 12:22 schreef naughtyGirlie het volgende:
Heel belangrijk...ik draai zoieso iedere dag muziek!
nu zou ik nog graag zelf muziek willen maken..hehe...
gitaar spelen bijv.
Ik zat dit net te lezen en dacht ook, ja ben ook muziekfreak. Maar toen viel me op dat m'n cd al best een tijdje afgelopen was..
Maar zonder zelf muziek te kunnen maken zou ik compleet gek worden denk ik.
Als ik me bijvoorbeeld kut voel, is het heerlijk om m'n electrisch gitaar te pakken en er lekker op los te raggen. Ik wil ook nog steeds gaan drummen, want ik kan 't wel een beetje en weet wel dat het ook errug opluchtend is..
[Dit bericht is gewijzigd door AlvaK op 07-09-2001 18:58]
Music,makes the people,come together...
quote:doet me denken aan een vakantie waar ik elke morgen wakker werd met van die ontzettende hardcore
Op vrijdag 07 september 2001 18:58 schreef scarefreak het volgende:
het liefst gewoon de hele dag door,
ik zou echt depri worden als ik "mijn eigen" muziek niet zou kunnen beluisteren!
*zoveel muziek en zo weinig tijd grr* :P
Muziek MAKEN daarentegen is 1 van de belangrijkste dingen in mn leven. Kben dr elke dag mee bezig, en het hele gevoel van een band (muziek schrijven, oefenen & optredens) is gewoon geweldig. Zou ik voor geen goud willen (kunnen) missen
quote:hahaha ik heb echt zoveel van me MP3 lijst lopen branden dat ik me eigen muziek wel zat te draaien daar!
Op vrijdag 07 september 2001 19:00 schreef Molrops het volgende:[..]
doet me denken aan een vakantie waar ik elke morgen wakker werd met van die ontzettende hardcore
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 19:44 schreef Schorpioen het volgende:
Zonder muziek was ik al lang dood geweest, het heeft me al door heel wat depressies geholpen.
quote:
this old guitar taught me to sing a love song
taught me how to laugh and how to cry
it introduced me to some friends of mine
and brightend up some days
and helped me get through some lonely nights
oh what a friend to have on a long and lonely night
We hebben het er wel eens gehad over dat je een keuze zou moeten maken tussen de twee zintuigen: oren of ogen. Een van de twee zou je moeten missen. Soort Salomonsoordeel zeg maar. Ik zou zonder één seconde twijfelen acuut blind willen worden want ik kan echt niet zonder muziek.
quote:Same here (en het uitgaan is dan meestal naar feesten (niet in de kroeg hangen dus), dus combineer ik het eigenlijk.
Op vrijdag 07 september 2001 20:16 schreef Theeboon het volgende:
Ik geef bijna al m'n geld uit aan muziek, en een beetje aan uitgaan
Maar bij mij is muziek er met de pap lepel in gegoten, m'n vader is tot ong. 13 jaar geleden radio piraat geweest en dus hadden wij een hele zooi singeltjes en lp's , die ik dan vervolgens op m'n platen speler legde en ging luisteren , nu koop ik zelf veel platen en produceer ik ook muziek (elektronisch), verders luister ik ook heel veel muziek, meestal staat er wel op de achtergrond iets aan en ik de trein enzo heb ik ook altijd m'n diskman op.
Ik beschouw muziek dus wel als een heel belangrijk iets in mijn leven, zonder muziek zou nml. 75% van m'n hobby's niet bestaan
Ik weet niet waarom maar muziek heeft bij mij niet zomaar effect, maar de juiste muziek maakt raakt me echt van binnen.
Sta soms verbijsterd dat mensen door muziek heen kunnen praten terwijl ik dan helemaal van de wereld ben. Kan klassiek zijn of alternative of wat dan ook, als het me maar raakt. Maar misschien ben ik wel te gevoelig daarin.
quote:Heel gaaf nummer vond m gaaf vanaf de eerste keer dat ik hem hoorde!
Op vrijdag 07 september 2001 09:24 schreef IllOgical het volgende:
Music was my first love
and it will be my last
music of the future
and music of the pastto live without my music
in this world of trouble
my music pulls me throughMusic - Met dank aan John Miles
quote:Oh ik wel hoor. Over straat loop ik altijd met een discman, zit op school zacht te neuriën of zing gewoon wat en als ik thuis ben gaat op de pc Winamp gelijk aan of ik zet in mijn kamer een tof cdtje op
Op donderdag 06 september 2001 21:03 schreef Chandler het volgende:
Wel belangrijk, kan er niet zonder maar hoef het ook geen 24/u per dag te horen
Bij mij is het zelfs zo dat wat ik 's ochtends het eerste hoor mede bepaald in wat voor stemming ik die dag ben. Ook werk ik veel sneller en harder wanneer ik mijn soort muziek hoor
Muziek is voor mij meer dan hobby. Nee, het is niet m'n beroep, maar 't is gewoon min of meer mijn leven (hopelijk ooit ook es m'n beroep )
Ik luister heel veel naar muziek, zowel passief (op de achtergrond) als actief (echt puur op de muziek letten).
Ik zou echt niet zonder kunnen.. muziek heeft al veel voor me gedaan.
Het zelf musiceren is wat minder voor me weggelegd en zou ik evt. ook wel zonder kunnen, maar toch.
Ik vond het erg toen mijn vriendje zich niet zo interesseerde in muziek als ik... (heb namelijk wat vrienden die net zoals ik een instrument bespelen en daar alles voor over hebben) maar misschien moet ik het gewoon niet te belangrijk vinden
ik kan absoluut niet zonder.. ik luister muziek ongeveer zo vaak als ik kan, behalve als ik hoofdpijn heb of als m'n oren een beetje pijn doen (van het te hard muziek luisteren )
het wordt nooit saai want er zijn zoveel verschillende soorten muziek natuurlijk, en ik vind bijna alles goed dus dat is ook wel handig
er is altijd wel een nummer wat bij je stemming past.. ben je boos dan zet je even iets hards op en ga je moshen of meeraggen op je gitaar.. ben je blij dat zet je ska op ofzo en ga je helemaal uit je dak.. etc..
het is heel emotioneel zeg maar
ik speel ook in een paar bands, en dat is ook superkick, het maken van nummers en het oefenen, en vooral het optreden natuurlijk
en over muziek discussiëren is ook erg leuk, daarom zit ik hier
* Citroentje klopt hard op tafel
een uurtje zonder muziek lukt wel... maar verder heb ik altijd muziek bij me en ik heb een soort van koopziekte qwa cds... iedere dag wel een nieuw cdtje erbij...
en ik luister echt ook naar alles, klassiek, hiphop, techno, ambient, rock and roll... alles
muziek is een manier van leven... dat doe je niet dat overkomt je... en sommige mensen vinden dat raar maar anderen juist niet
maar tijdens vakanties kan ik best zonder, bv tijdens wandelingen in de bergen lekker dagen zonder dergelijk geluid.
Zou me veels te stil en saai worden zonder muziek
Mijn computer staat propvol livesets en andere mp3-tjes...
en ben sinds kort webmaster van een nieuw muziekforum!
Maar verder boeit het me eigenlijk niet zo.
quote:Met dank aan IllOgical voor het plaatsen van mijn reactie
Op vrijdag 7 september 2001 09:24 schreef IllOgical het volgende:
Music was my first love
and it will be my last
music of the future
and music of the pastto live without my music
in this world of trouble
my music pulls me throughMusic - Met dank aan John Miles
quote:Hehe ik ook, heb 2 speakers aan beide kanten van m'n kussen
Ik val ermee in slaap en sta er mee op.
Het leven zou saaier zijn zonder muziek, dus das duidelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 14-01-2003 23:03]
quote:Soms draai ik wel een cd van een artiest omdat ik vind dat 'ie het verdient om gedraaid te worden
Op dinsdag 14 januari 2003 23:00 schreef Yokozuna het volgende:
Ik merk heel veel hier dat mensen muziek draaien, met ene keuze afhankelijk van hun stemming. Bij mij is dat eigenlijk totaal niet het geval, ben ik de enige waarbij de bandkeuze bijna nooit wordt bepaald door de stemming?
quote:Ik zie een stapel cd's voor me en kan nooit een keuze maken, soms denk ik ook van "Ah die heb ik gister al gedraaid, ah! die vind ik toch minder, welke nu?!"
Op dinsdag 14 januari 2003 23:02 schreef MuadDib het volgende:[..]
Soms draai ik wel een cd van een artiest omdat ik vind dat 'ie het verdient om gedraaid te worden
quote:Geloof me, hoe groter je cd verzameling wordt, hoe moeilijker het kiezen is...
Op dinsdag 14 januari 2003 23:03 schreef Yokozuna het volgende:Ik zie een stapel cd's voor me en kan nooit een keuze maken
[Dit bericht is gewijzigd door MuadDib op 14-01-2003 23:08]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |