abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 augustus 2001 @ 11:06:45 #1
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_1464192
Mijn vriend en ik gaan eind september een lang weekend naar Antwerpen. Zelf weet ik de weg daar niet echt, dus hebben jullie tips mbt restaurantjes, leuke winkels, café's, musea, etc?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_1464281
Het Rubenshuis (heeft de schilder Rubens vroeger ook echt gewoond) is zeker de moeite waard en om te stappen Cafe d'Anvers (ofzoiets), de dierentuin is ook leuk (bij het station) en verder zijn er ook een aantal megabioscopen met hele ruime stoelen . Verder kun je goed shoppen (de prijzen worden meestal ook in guldens aangegeven) en kun je lekker wandelen door de binnenstad en ook langs de Schelde (vette architectuur).

Op Internet is er verder ook heel veel te vinden over Antwerpen hoor, bijvoorbeeld op www.antwerpen.be

...drank maakt meer lief dan goed voor je is...
  woensdag 22 augustus 2001 @ 11:28:32 #3
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_1464308
De kathedraal. Het museum voor schone kunsten. Rubenshuis ook leuk ja.

Heb er eens gegeten in een onwijs cool restaurant in een middeleeuwse kelder. Naam weet ik niet meer.

Haalt gelijk bij rechter.
pi_1464446
De Kathedraal, die was ik vergeten ja! Daaromheen heb je heel veel straatjes met leuke restaurantjes, kun je heel goedkoop mosselen eten (als je ervan houdt tenminste), is nogal een specialiteit geloof ik, duizend verschillende manieren waarop ze het klaar maken...maar je kunt je natuurlijk ook gewoon bij frieten houden, daar weten ze ook wel raad mee in Belgie
...drank maakt meer lief dan goed voor je is...
  woensdag 22 augustus 2001 @ 12:06:34 #6
3142 m@x
pi_1464616
Oeps, die had ik dus niet gezien......... Als er nog mensen zijn met tips.......alsjeblieft??????
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 12:17:29 #7
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_1506598
quote:
Op woensdag 22 augustus 2001 11:28 schreef GHaven het volgende:
Heb er eens gegeten in een onwijs cool restaurant in een middeleeuwse kelder. Naam weet ik niet meer.
Ik dacht De Pelgrim

Heb ook een avond doorgebracht in een kroeg met honderden soorten jenevertjes, die naam weet ik dus ook niet meer

We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 28 augustus 2001 @ 16:10:04 #8
3142 m@x
pi_1508250
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 12:17 schreef Mark het volgende:

Heb ook een avond doorgebracht in een kroeg met honderden soorten jenevertjes, die naam weet ik dus ook niet meer

Klinkt goed, weet je nog ongeveer waar die kroeg zat?
pi_2572848
*schopt omhoog want gaat zelf ook naar Antwerpen, en wel volgende week*

Iemand nog een idee of er ook iets aan 'alternatief' uitgaansleven te vinden is? Een soort Paradiso/Korsakoff/Tagrijn-achtig iets, maar dan in Antwerpen dus. Tot nu toe heb ik op internet vooral grote disco's als de zillion kunnen vinden, maar dat lijkt me niet echt wat... iemand?

Toch heeft over niks een mening hebben ook een voordeel: je hoeft niet van mening te veranderen.
  vrijdag 21 december 2001 @ 22:36:26 #10
18079 neok
all the way
pi_2573029
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 12:17 schreef Mark het volgende:

[..]

Ik dacht De Pelgrim

Het is De Pelgrom :-) Heb er vorig jaar oudjaar doorgebracht
Buenos dias Tristeza
  vrijdag 21 december 2001 @ 22:43:54 #11
18079 neok
all the way
pi_2573146
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2001 16:10 schreef m@x het volgende:

[..]

Klinkt goed, weet je nog ongeveer waar die kroeg zat?

Dat is waarschijnlijk De Vagant; is op 100 meter van de Groenplaats (Reyndersstraat).

Edit: Oeh, dit is oud. Effe on-topic dan, Dissident, je moet op "Het Zuid" zijn. Wandel daar wat rond en je komt zeker iets alternatiefs tegen. Trouwens de Zillion bestaat niet meer

[Dit bericht is gewijzigd door neok op 21-12-2001 22:53]

Buenos dias Tristeza
  zaterdag 22 december 2001 @ 17:00:52 #12
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_2579073
quote:
Op vrijdag 21 december 2001 22:21 schreef Dissident het volgende:
*schopt omhoog want gaat zelf ook naar Antwerpen, en wel volgende week*

Iemand nog een idee of er ook iets aan 'alternatief' uitgaansleven te vinden is? Een soort Paradiso/Korsakoff/Tagrijn-achtig iets, maar dan in Antwerpen dus. Tot nu toe heb ik op internet vooral grote disco's als de zillion kunnen vinden, maar dat lijkt me niet echt wat... iemand?

Je moet inderdaad maar naar de Pelgrom gaan, omdat die supervet is... en de ideale tagrijn-kloon in Antwerpen is ongeveer 3 maanden geleden failliet gegaan. Hoe dat kan snap ik ook niet, want die tent was supercool. Nu is dat een yuppentent.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_2599390
Dank u dank u...

Neok, een vraagje: waar vind ik 'Het Zuid'? Ik ken Antwepen helemaal niet, dus is het het zuiden van het centrum, of het zuiden van de stad, of heel ergens anders???

Toch heeft over niks een mening hebben ook een voordeel: je hoeft niet van mening te veranderen.
  maandag 24 december 2001 @ 20:27:15 #14
18079 neok
all the way
pi_2599846
quote:
Op maandag 24 december 2001 19:42 schreef Dissident het volgende:

Neok, een vraagje: waar vind ik 'Het Zuid'?

Het Zuid ligt ten zuiden van het centrum (Grote Markt) op een goede 500 meter. Alles situeert zich daar rond de Vlaamse- en Waalse Kaai. Zoek een keer met http://stadsplan.antwerpen.be. Verder moet je ook eens kijken op http://www.visitantwerpen.be voor de trendy plekken enzo (bv. Café Local is zeker de moeite) en op http://www.resto.be voor de restaurants.

Veel plezier in ieder geval!

Buenos dias Tristeza
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')