quote:Nou haal je leesbril even, vriend. Ik heb toch gezegd dat zaken als een tijd in de gevangenis voor iedereen even lang is.
Op woensdag 18 februari 2004 12:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik vind het allemaal een beetje een vreemde, maar wel begrijpelijke discussie. In feite zou je volgens de TS dus ook kunnen zeggen dat jongere mensen langer in de cel zouden moeten zitten bij het begaan van een misdrijf dan iemand die ouder is. Immers, een jong mens heeft nog een langer leven en moet dan naar rato van het restant van leven berecht worden.
quote:Denk dus even na voordat je de rijken wilt straffen voor het feit dat zij zoveel geld verdienen... ze betalen nota bene de uitkeringen van de armen! Als in Nederland alleen maar arme mensen woonden, waren wij nu het Benin van Europa (een beetje chargeren kan geen kwaad
How Taxes Work . . .This is a VERY simple way to understand the tax laws. Read on -- it does make you think!!
Let's put tax cuts in terms everyone can understand. Suppose that every day, ten men go out for dinner. The bill for all ten comes to $100. If they paid their bill the way we pay our taxes, it would go something like this:
The first four men the poorest would pay nothing; the fifth would pay $1, the sixth would pay $3, the seventh $7, the eighth $12, the ninth $18, and the tenth man the richest would pay $59.
That's what they decided to do. The ten men ate dinner in the restaurant every day and seemed quite happy with the arrangement until one day, the owner threw them a curve (in tax language a tax cut).
"Since you are all such good customers," he said, "I'm going to reduce the cost of your daily meal by $20." So now dinner for the ten only cost $80.00.
The group still wanted to pay their bill the way we pay our taxes. So the first four men were unaffected. They would still eat for free. But what about the other six the paying customers? How could they divvy up the $20 windfall so that everyone would get his "fair share?"
The six men realized that $20 divided by six is $3.33. But if they subtracted that from everybody's share, Then the fifth man and the sixth man would end up being PAID to eat their meal. So the restaurant owner suggested that it would be fair to reduce each man's bill by roughly the same amount, and he proceeded to work out the amounts each should pay.
And so the fifth man paid nothing, the sixth pitched in $2, the seventh paid $5, the eighth paid $9, the ninth paid $12, leaving the tenth man with a bill of $52 instead of his earlier $59. Each of the six was better off than before. And the first four continued to eat for free.
But once outside the restaurant, the men began to compare their savings. "I only got a dollar out of the $20," declared the sixth man who pointed to the tenth. "But he got $7!"
"Yeah, that's right," exclaimed the fifth man, "I only saved a dollar, too . . . It's unfair that he got seven times more than me!".
"That's true!" shouted the seventh man, "why should he get $7 back when I got only $2? The wealthy get all the breaks!"
"Wait a minute," yelled the first four men in unison, "We didn't get anything at all. The system exploits the poor!"
The nine men surrounded the tenth and beat him up. The next night he didn't show up for dinner, so the nine sat down and ate without him. But when it came time to pay the bill, they discovered, a little late what was very important. They were FIFTY-TWO DOLLARS short of paying the bill! Imagine that!
And that, boys and girls, journalists and college instructors, is how the tax system works. The people who pay the highest taxes get the most benefit from a tax reduction. Tax them too much, attack them for being wealthy, and they just may not show up at the table anymore.
Where would that leave the rest? Unfortunately, most taxing authorities anywhere cannot seem to grasp this rather straightforward logic!
Al met al moet je de rijken dus ook dankbaar zijn dat zij ueberhaupt in dit land (termen als schijndemocratie en klasse-justitie zijn al genoemd in dit topic) willen blijven wonen, en niet allemaal naar Belgie of een of ander belastingparadijs op de Caraiben vluchten...
quote:Ja, de politie is heel erg blij dat mensen de wet overtrijden, roekeloos rijden en dat er soms zelf mensen dood gaan omdat anderen niet normaal doen.
Op woensdag 18 februari 2004 12:31 schreef aa_koch het volgende:[..]
Wie heeft ooit gezegd dat boetes in het leven zijn geroepen om mensen dingen af te leren? Ze zijn bedacht om mensen te straffen voor hun, in de ogen van de wetgever, roekeloos gedrag. Daarnaast vormen ze een nodige bron van inkomsten voor de overheid en het politieapparaat. Als mensen te hard rijden zouden afleren door het opleggen van boetes, zouden boetes binnen no-time worden afgeschaft.
"Rijken" houden zich in. Minder inkomsten voor de staatskas. "Armen" zijn nu goedkoper af en maken dus meer overtredingen. De verkeersveiligheid schiet er dus geen hol mee op, aangezien de meeste overtredingen worden begaan door losers (jeugdige petjesdragende kaalkoppies en zo).
quote:Ik ben wakker en het blijft nog steeds discriminerend klassenjustitie. Iemand die rijker is heeft vaak harder gewerkt voor zijn geld, moet hogere belasting betalen (eerste straf, rijk worden is iets om te schamen) en dan komt er ook nog een hogere verkeersboete? Geen wonder dat er al een hoop rijken in België gevestigd hebben.
Op woensdag 18 februari 2004 12:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Even wakker worden,
als je mensen een bepaald percentage van hun salaris laten betalen hebben ze er evenveel last van! Of ze nou slim zijn of gewoonweg dom!
Dus mensen zoals mijn ouders die naast ons opvoeden dertig jaar van hun leven 7 dagen in de week 12 uur per dag hebben gewerkt, met af en toe mislukkingen waardoor we het even minder hadden en dan toch uiteindelijk redelijk geslaagd zijn qua inkomen uit hun eigen bedrijfje en nu slechts ééndag in de week vrij nemen moeten alsnog MEER betalen voor boetes nadat er al allerlei belastingen voor hun inkomen, bedrijf, vergunningen, energie etc. zijn langsgeweest? Geen wonder dat ze communisten haten, want m'n vader was er voor gevlucht tijdens de culturele revoltutie.
Rot op met dit plan!
quote:Ik denk dat dat is omdat ze in geld problemen zitten en naar een uitweg zoeken. Niet denken dat ik vind dat armeren gewoon de wet mogen overtreden! Ik vind dat bij boetes iedereen evenveel last moet hebben van de boete, dan moet dus ook iedereen een percentage betalen zodat niet de ene er last van heeft en de andere kan net zo makkelijk die boeten 10 keer betalen.
Op woensdag 18 februari 2004 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk juist dat je de lagere klassen harder moet aanpakken, het zijn immers deze die crimineler zijn.
quote:Onzin. Iedere auto kan de maximumsnelheid in Nederland overtreden.
Op woensdag 18 februari 2004 12:53 schreef LowJoe het volgende:
Dat is sowieso geen goede rekenwijze!Want rijken hebben grotere en snellere auto's en maken daarom verhoudinggewijs meer snelheidsovertredingen!
quote:Lul deluxe (ahum) lees dan dat ik vertelde dat 1 jaar voor iederen (rijk en arm) evenlang is!
Op woensdag 18 februari 2004 12:33 schreef Robert_Jensen het volgende:
Mja, het is natuurlijk wel discriminatie op grond van inkomen. Voor een bepaalde overtreding is een bepaalde sanctie gesteld, maar die is dan opeens hoger als je meer geld verdient? Whats next? Langere celstraf voor mensen die niet-claustrofobies zijn?
quote:Ik weet het goedgemaakt. Armen krijgen de geldboete voor de helft en 10 stokslagen ter compensatie.
Op woensdag 18 februari 2004 12:56 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Lul deluxe (ahum) lees dan dat ik vertelde dat 1 jaar voor iederen (rijk en arm) evenlang is!
Maar 100 euro is voor rijk weinig en voor arm veel! Dat is toch niet terecht? Je zou kunnen zeggen dat rijkeren minder hoeven te betalen, gewoonweg omdat ze er minder last van hebben.
quote:Ik heb een cherry toetsenbord.
Op woensdag 18 februari 2004 12:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Jouw stelling is al belachelijk, kom dan niet aan met te stellen dat mijn beweringen belachelijk zijn, omdat je niet de waarheid wilt horen.
quote:Kan!Maar ze doen het veel minder vanwege die boetes!Want die hebben meer effekt bij een arme als bij een rijke!!
Op woensdag 18 februari 2004 12:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Onzin. Iedere auto kan de maximumsnelheid in Nederland overtreden.
quote:Dat zeg ik niet. Maar verklaar mij eens waarom er zelfs op de meest verkeersveilige locaties in Nederland waar amper ongelukken gebeuren, ook flitspalen staan, terwijl de overheid stug blijft volhouden dat deze enkel en alleen dienen om de verkeersveiligheid te waarborgen? Omdat ze er een leuk zakcentje aan overhouden, uiteraard... in dat opzicht is zijn de overheid en politie-instanties uiteraard blij dat er mensen zijn die verkeersovertredingen plegen (het is nota bene hun boterham!). Als die mensen er niet waren, was morgen de helft van het politieapparaat werkeloos...
Op woensdag 18 februari 2004 12:52 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Ja, de politie is heel erg blij dat mensen de wet overtrijden, roekeloos rijden en dat er soms zelf mensen dood gaan omdat anderen niet normaal doen.
[Dit bericht is gewijzigd door aa_koch op 18-02-2004 13:00]
Lijkt me allereerst redelijk om te kijken wat de reden is dat een bepaalde boete wordt opgelegd. De reden van de overheid/justitie dan om een persoon te bekeuren. Misschien leef ik in een aparte wereld vol naïviteit maar voor mijn idee is de boete er nog steeds om mensen te stimuleren om een bepaald gedrag af te leren. Altijd te hard rijden bijvoorbeeld, of een chronische kleurenblindheid voor rood licht. (rood?? Dat was toch donkeroranje ) bijvoorbeeld.
En het is gewoon een feit dat een vaste boetesom de een harder treft dan de ander. Degene met een laag inkomen zal dus eerder geneigd zijn (als hij/zij geen betonnen plaat voor de kop heeft) om zijn/haar rijstijl aan te passen. Terwijl Dirk-Jan uit Wassenaar (dit is een fictieve naam, alle overeenkomsten met bestaande personen berusten op toeval ) met een salaris van god mag weten hoe hoog er niet eens naar kijkt en het dus niet eens mist. Dit zal geen positieve reactie (vanuit justitie/overheid) op hem hebben. Als zijn boete navenant aan zijn inkomen hoger (relatief gelijk dus) is als van Pietje Ondermodaal zal hem dat eerder het idee geven om wat aan zijn rijstijl te doen en de algemene verkeersveiligheid te vergroten.
Dus wat mij betreft mogen financiële straffen (niet alleen verkeersboetes maar alle boetes die financieel bestraft worden) gekoppeld worden aan het inkomen. En zoals ik al eerder zei is het niet reëel dit ook voor detentiestraffen/werkstraffen te doen.
quote:Dan hebben armere mensen bij de 2de boete al een reusachtig probleem, rijke mensen misschien na 20 keer. Rij maar lekker door.
Op woensdag 18 februari 2004 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Het zou toch een veel beter idee zijn om iemand die een overtreding begaat een boete te geven, maar de volgende keer zijn oude boete + zijn nieuwe te laten betalen. om zo een N + 1 effect te krijgen, iedere boete stapelt. Mensen die roekeloos rijden krijgen zo een gedegen afstraffing, want het is een flink stapel effect.
Dit is een veel eerlijker verdeelsleutel dan te kijken naar inkomen. Verder een punten rijbewijs en zaken als door rood licht rijden direct intrekken van het rijbewijs.
quote:Toon dat maar aan met cijfers. Een rijk iemand is meestal ook slimmer, dus die bedenkt zich wel 2 keer. Vanwege die slimheid is die ook rijker.
Op woensdag 18 februari 2004 12:58 schreef LowJoe het volgende:[..]
Kan!Maar ze doen het veel minder vanwege die boetes!Want die hebben meer effekt bij een arme als bij een rijke!!
quote:Een tijd in de gevangenis is niet voor iedereen evenlang volgens jouw redenering. Jij kijkt naar wat iemand heeft en wil naar rato daarvan iets berekenen.
Op woensdag 18 februari 2004 12:50 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Nou haal je leesbril even, vriend. Ik heb toch gezegd dat zaken als een tijd in de gevangenis voor iedereen even lang is.
Maar een bepaald bedrag is voor sommige meer dan voor anderen!
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 12:42 schreef Ed_Gein het volgende:
Wat is dat nou voor een rare kreet
Ik betaal me al scheel omdat ik nu in een andere schaal zitdaahaaag
quote:De verkeersboetes gaan allemaal in de grote pot!Of de politie nou wel of geen boete's uitdeelt maakt voor het salaris van de agent helemaal niks uit.....
Op woensdag 18 februari 2004 12:58 schreef aa_koch het volgende:[..]
Dat zeg ik niet. Maar verklaar mij eens waarom er zelfs op de meest verkeersveilige locaties in Nederland waar amper ongelukken gebeuren, ook flitspalen staan, terwijl de overheid stug blijft volhouden dat deze enkel en alleen dienen om de verkeersveiligheid te waarborgen? Omdat ze er een leuk zakcentje aan overhouden, uiteraard... in dat opzicht is zijn de overheid en politie-instanties uiteraard blij dat er mensen zijn die verkeersovertredingen plegen (het is nota bene hun boterham!).
quote:Ik vind dat mensen die zich niet willen gedragen gestraft moeten worden! Iedereen moet zich bijvoorbeeld aan de verkeersregels houden, zodat de weg voor iedereen veilig blijft.
Op woensdag 18 februari 2004 12:42 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Volgens mij neem jij zelf de wet niet zo nauw en wil je wat meer adem krijgen. Door het rood rijden moet je gewoon niet doen.
Ik vind je trouwens nog steeds een klootzak.
quote:Leg es uit, ben je gewoon dom of zit je mij gek te maken?
Op woensdag 18 februari 2004 12:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Eens of niet eens?:
Voor iemand met een hoge inkomen is 100 euro makkelijker te betalen dan voor iemand met een laag inkomen.
En dan niet over boetes, maar gewoon of dat klopt.
quote:Zwarten moeten ook een zwaardere straf krijgen en mensen met een blauwe voordeur moeten 20% meer betalen bij de bakker dan mensen met een groen en/of gele voordeur.
Op woensdag 18 februari 2004 12:46 schreef ExtraWaskracht het volgende:[..]
Ja, dus je bent er ook voor dat jonge mensen die een misdaad begaan een langere celstraf moeten krijgen dan een ouder persoon?
quote:Aha!Daar heb je de verwaande kwast!Een rijk iemand is meestal ook slimmer!En wat dacht je dan van al die zoontjes van rijke mensen die het geld gewoon in de schoot geworpen is??Ik heb er 1 gekend,goed is weinig,maar die had de lagere school nog niet eens af gemaakt!!!!Maar wel mij commanderen hoe ik alles moest doen!Rijkere mensen slim,heel weinig hoor!!
Op woensdag 18 februari 2004 13:00 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Toon dat maar aan met cijfers. Een rijk iemand is meestal ook slimmer, dus die bedenkt zich wel 2 keer. Vanwege die slimheid is die ook rijker.
quote:Je moet je eigen verantwoordelijkheden nemen als je "arm" bent. Dat betekent dus ook dat je je aan de wet moet houden, juist omdat je weet dat het zo duur is. Dat je mij een klootzak noemt vind ik een zwaktebod en laat ik ook niet over me heen gaan.
Op woensdag 18 februari 2004 13:02 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
Ik vind dat mensen die zich niet willen gedragen gestraft moeten worden! Iedereen moet zich bijvoorbeeld aan de verkeersregels houden, zodat de weg voor iedereen veilig blijft.
Daarom moet iedereen zoveel betalen dat ze het gaan afleren! Dat is voor rijkere mensen meer.Ik vind je trouwens nog steeds een klootzak.
quote:Mensen die dat soort dingen doet haat ik! Die maken misbruik van de maatschappij en moeten daarvoor rete hard gestrafd worden. (dus niet alleen een geld boete)
Op woensdag 18 februari 2004 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Bullshit
het is gewoon mensen met een eerlijk goed inkomen pesten, en criminelen met veel zwart geld lachen zich dan rot en worden eigenlijk beloond. Net als elke zwartwerker.
Een stapelboete is veel beter, bij iedere boete al je oude boetes nog een keer betalen. Dan leer je het wel af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |