Voor ik aan mijn rijlessen begon, was ik nogal arrogant. Ik was er van overtuigd dat elke mongool kon autorijden en dat het voor mij een eitje zou zijn. Door geldgebrek deed mijn eerste les lang op zich wachten. Toen alle vriendjes en vriendinnetjes van mijn baby-zusje hun rijbewijs haalden, vond ik het ook hoog tij om te beginnen.
Ik wilde een 10-weekse cursus, want ik moest ff snel dat papiertje halen. Man, wat heb ik me vergist. .
Een kort overzicht van mijn bloopers;
Dit is nog niet alles, ik heb er nog veel meer . Maar die heb ik denk ik verdrongen, want ik kom er zo één twee drie niet op.
Ik ben erg benieuwd naar jullie bloopers!
1) met 80 door een blinde bocht
2) fietsers afsnijden
3) op een landweggetje komt er een tegenligger aan, ik netjes afremmen, met 40 de berm in, VOL door een kuil, examinator met z'n kop tegen het dak...
Ik zo: "Oja, hij gaat ook nog op rood."
Instructeur: " ."
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:47 schreef Insomaniac het volgende:Stil gaan staan achter een rij geparkeerde auto's en me afvragen waar we met zn allen op wachten en waarom niemand gaat rijden. .
3 bloopers tot nu toe voor mij
Het is me wel gelukt, bijna in z'n 3 de bocht door, bijna zonder te kijken de straat op...
Gelukkig ging het daarna beter en ben ik geslaagd... in 1x, 27 lessen.
quote:Jij mag ook gewone bloopers posten. Geeft ons blunderaars weer wat hoop.
Op zaterdag 14 februari 2004 15:52 schreef Naj_Geetsrev het volgende:. Rijles bloopers naj.
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:47 schreef Insomaniac het volgende:Stil gaan staan achter een rij geparkeerde auto's en me afvragen waar we met zn allen op wachten en waarom niemand gaat rijden. .
haha, die is wel lachen
ehm, ik heb ook wel een aantal bloopers gemaakt, maar dat is alweer een tijdje terug... ik zet het wel hier neer, als ik me een leuke kan herinneren
Ehmm nee ik kan niks bedenken,
*had al heel wat rijervaring voordat ik ging lessen
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:51 schreef Xtreem het volgende:
3) op een landweggetje komt er een tegenligger aan, ik netjes afremmen, met 40 de berm in, VOL door een kuil, examinator met z'n kop tegen het dak...
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 15:55 schreef Konijn het volgende:
niet, ik ben perfect
Gewoon rijles: bumperen bij een oude omega met kampers die dacht snel te zijn (Mercedes C220cdi was sneller ) maar dat was ' met toestemming' van de insturcteur
quote:Toen kon ik slagen al wel vergeten
Op zaterdag 14 februari 2004 15:56 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
![]()
![]()
Mijn 3e of 4e rijles. Je komt op het punt dat je denkt het al perfect te kunnen, als de realiteit je toch nog een keer inhaalt.
Ik wam voor een rood stoplicht stil te staan. Stoplicht springt op groen, ik laat de koppeling opkomen *boem* motor afgeslagen. Tegen de tijd dat ik die weer gestart heb staat het stoplicht weer op rood.
Volgende poging: stoplicht springt weer op groen (inmiddels stond er een Porsche 911 achter mij), ik laat de koppeling opkomen *boem* motor afgeslagen. Tegen de tijd dat ik die weer gestart heb (je raadt het al) staat het stoplicht weer op rood.
Derde poging: stoplicht springt weer op groen (dat die er nooit moe van worden ), ik laat de koppeling opkomen *boem* motor afgeslagen. Ik hoor brrrroooooaaaaa links naast mij, dat was dus die Porsche die niet op mij wilde wachten. Kon ik me wel wat bij indenken
De lesauto in elkaar gereden.
Verder ging alles wel redelijk eigenlijk. Ben ook in 1x geslaagd.
quote:sorry, moest er wel om lachen
Op zaterdag 14 februari 2004 15:57 schreef Xtreem het volgende:[..]
Toen kon ik slagen al wel vergeten
Ik was dus wezen Housen in parkzicht
(ja dat was kewl vroeghur)
Dus ik terug in m'n autow en rij richting de rotonde,
vervolgens nam ik de rotonde de verkeerde richting op, en reed daarbij ook nog eens een tram tegemoet
Niet geraakt maar het was krap
quote:Ik toen niet
Op zaterdag 14 februari 2004 15:58 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
sorry, moest er wel om lachen
wat een grap
* met 70 door bocht waar je maar 50 mocht
* op rotonde wilde ik verkeerd oprijden dus instructuur op rem.
* bij stilstaan voor parkeren vergeten te aangeven met richtingaanwijzer
Mijn instructeur wilde me leren hoe je moest reageren als je met je auto in de berm raakt, en zegt "Nou stuur hem maar een stukje de berm in". Waarop ik de Volvo vol de berm in gooide, whoeps . Ik had mazzel dat het een brede berm was....
2de keer examen.
We gaan de bocht om. Hij zegt. Ah netjes je kijkt goed uit.
Dus ik zeg. Ja maar aan de andere kant hoefd dat niet. Een doffe klap deukje in de deur. Met een beetje geluk rij je nog over de fietser heen. En je bent klaar.
Vond hij geen leuke opmerking.
Zelfde examen was eigelijk niet meer nodig van af het moment dat we weg rijden. Want toen we net 1min in de auto zaten vertelde de beste man dat hij een audi TT wilde hebben met kenteken. TT-TT-01. Toen zei ik. JEZUS MAN JE LIJKT WEL EEN KIND. IN EN IN TRIEST!
Ook niet slim
Oh en bij de eerste keer was ook wel leuk. Rijden we in rijswijk langs het water. En er lopen kleine eendjes. Dus hij zegt leuk he. Ik zeg ja zeker leuk. Alleen als ze over steken ga ik niet remmen. Als het moet dan rij ik ze dood. Mag je 3X raden wat z,n grootste hobby was
EENDEN
bij het straatje keren een ander fout ingeschat, zodat ik dwars de hele weg blokkerde en mensen op mij moesten wachten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |