abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 juli 2001 @ 13:22:49 #1
13217 HH
(HeftigHaar)
pi_1194923
9 augustus vertrek ik voor 5 weken naar Australië! Ik vlieg naar Brisbane en vertek weer vanuit Cairns. Onderweg heb ik ook nog een dag in Kuala Lumpur.

Nu heb ik wel een aantal dingen die ik wil doen en zien:

* mountainbiken op Fraser Island (is dat uberhaupt te doen?)
* duiken in het great barrier reef bij Heron Island
* walvissen kijken in Hervey bay
* stappen in Brisbane

* de Petronas Towers in Kuala Lumpur

Heeft iemand nog tips, places to go, things to do of andere op/aanmerkingen?

"Ooit hoop ik over haar iets te zeggen wat nog nooit over een vrouw gezegd is."
pi_1195222
Mountainbiken op Frasier Island kan denk ik niet...het zand is daar mul, en dan bedoel ik ook echt MUL en je hebt waarschijnlijk last van de Dingo's (die zijn heel brutaal)! Je kunt beter op Jeepsafari gaan. Hou er dan wel rekening mee dat je 21 moet zijn om zelf te mogen rijden.

Brisbane ben ik ook geweest...vond ik niet zo bijzonder. Byron Bay kan ik daarentegen wèl heel erg aanraden!! Ik zou er een paar dagen blijven, uiteindelijk is het drie weken geworden.

Duiken heb ik gedaan vanuit Airly Beach, heb een zesdaagse cursus gedaan, drie in 't zwembad en drie op een mooi zeiljacht.

Cairns ben ik ook maar een paar dagen geweest...het was daar erg warm.

donderdag 12 juli 2001 @ 16:06:02 #3
13217 HH
(HeftigHaar)
pi_1195829
Hmm, helaas heb ik geen rijbewijs, dus zelf rijden gaat niet lukken. Dan kijk ik wel of ik met iemand mee kan rijden ofzo.

Ik heb al redelijk wat duikervaring (30 duiken), dus ik hoop dat ik wat minder tijd in het zwembad door hoef te brengen.

vrijdag 13 juli 2001 @ 13:07:07 #4
5590 Robino
Has left the Fok!-building
pi_1200698
Hee waar heb je zoiets nou eigenlijk geregeld? En wat kostte het? (de reis)
pi_1203100
quote:
Op donderdag 12 juli 2001 16:06 schreef HH het volgende:
Hmm, helaas heb ik geen rijbewijs, dus zelf rijden gaat niet lukken. Dan kijk ik wel of ik met iemand mee kan rijden ofzo.

Ik heb al redelijk wat duikervaring (30 duiken), dus ik hoop dat ik wat minder tijd in het zwembad door hoef te brengen.

Als je vanuit Hervey Bay naar Fraser island gaat heb je 3 mogelijkheden voor safaritour via een hostel:

Fraser Escape, Koala & Colonial Resort. Wat deze doen is een groep samenstellen van reizigers die zo'n jeeptour willen doen.. schrijf erop in.. rij mee en have a good time. Mountainbiken is denk ik inderdaad daar een beetje onmogelijk/onwenselijk. Het eiland is fucking huge, dus met een bike kom je gewoon niet ver genoeg tenzij je lang gaat (als dat kan)

Als je in Brisbane wil stappen.. dan moet je zeker even bij het Down Under cafe onder The palace gaan. Is de plek waar de meeste backpackers te vinden zijn.. en is erg gezellig!

Probeer ook zeker te gaan zeilen op de Whitsunday Islands! (Inderdaad via airlie beach).. is een mooie omgeving!

Als je in Cairns zit.. ga dan ook naar Cape Trib(ulation).. ook erg mooi! blijf d'r een nachtje als je kan!

Ben laatst ook voor 5 weken daar geweest.. ben van Cairns naar Brisbane & Sydney gegaan.. dus tis te doen..

Als je een PADI open water dive papiertje heb hoef je niet meer het zwembad in.. kan je gewoon inschrijven voor duiken aldaar. misschien met SSI ook wel.. maar PADI is daar volgens mij wat gebruikelijker.

Als je meer info wil.. ICQ

maandag 16 juli 2001 @ 09:09:27 #6
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_1214127
Het nichtje van het vriendje is net terug van 9 maanden rondreizen daar. Ik zal haar eens vragen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_1219255
Kanoeen in Coolloollaa National Park (bij Noosa in de buurt), onwijs mooi en heel erg de moeite waard!

Raften op de Tully river is ook erg de moeite waard (en dan in het Treehouse hostel in Mission beach verblijven, fantastisch hostel!!)

Verder moet je maar ff op mn site kijken! Staan nog wel wat leuke dingen tussen!
En anders zijn er al een aantal Australie topics in dit forum!

maandag 17 september 2001 @ 13:02:38 #8
13217 HH
(HeftigHaar)
pi_1657768
Inmiddels ben ik terug! De meeste dingen die hier genoemd zijn heb ik gedaan en ik heb een fantastische tijd gehad!

Binnenkort heb ik als het goed is mijn reisverslag op m'n website staan + foto's, ik houd jullie op de hoogte.

pi_1662751
veel foto's maken en hier plaatsen
ik ben een eikel en emel is lief...
pi_1750712
Australia rulez..... ik ben er 2 jaar geleden geweest en over een paar weken ga ik weer. Brisbane is een beetje saai om te stappen, Surfers is leuker, Byron weet ik niet, niet geweest maar daar ga ik wel heen dus ik hoop dat het wat is.
Voor gebruik de bijsluiter zorgvuldig doorlezen.
pi_2404836
quote:
Op maandag 17 september 2001 13:02 schreef HH het volgende:
Inmiddels ben ik terug! De meeste dingen die hier genoemd zijn heb ik gedaan en ik heb een fantastische tijd gehad!

Binnenkort heb ik als het goed is mijn reisverslag op m'n website staan + foto's, ik houd jullie op de hoogte.

En waar blijft het verslag???
Ben wel benieuwd naar wat je eigenlijk hebt gedaan en de foto's!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')