Nu heb ik wel een aantal dingen die ik wil doen en zien:
* mountainbiken op Fraser Island (is dat uberhaupt te doen?)
* duiken in het great barrier reef bij Heron Island
* walvissen kijken in Hervey bay
* stappen in Brisbane
* de Petronas Towers in Kuala Lumpur
Heeft iemand nog tips, places to go, things to do of andere op/aanmerkingen?
Brisbane ben ik ook geweest...vond ik niet zo bijzonder. Byron Bay kan ik daarentegen wèl heel erg aanraden!! Ik zou er een paar dagen blijven, uiteindelijk is het drie weken geworden.
Duiken heb ik gedaan vanuit Airly Beach, heb een zesdaagse cursus gedaan, drie in 't zwembad en drie op een mooi zeiljacht.
Cairns ben ik ook maar een paar dagen geweest...het was daar erg warm.
Ik heb al redelijk wat duikervaring (30 duiken), dus ik hoop dat ik wat minder tijd in het zwembad door hoef te brengen.
quote:Als je vanuit Hervey Bay naar Fraser island gaat heb je 3 mogelijkheden voor safaritour via een hostel:
Op donderdag 12 juli 2001 16:06 schreef HH het volgende:
Hmm, helaas heb ik geen rijbewijs, dus zelf rijden gaat niet lukken. Dan kijk ik wel of ik met iemand mee kan rijden ofzo.Ik heb al redelijk wat duikervaring (30 duiken), dus ik hoop dat ik wat minder tijd in het zwembad door hoef te brengen.
Fraser Escape, Koala & Colonial Resort. Wat deze doen is een groep samenstellen van reizigers die zo'n jeeptour willen doen.. schrijf erop in.. rij mee en have a good time. Mountainbiken is denk ik inderdaad daar een beetje onmogelijk/onwenselijk. Het eiland is fucking huge, dus met een bike kom je gewoon niet ver genoeg tenzij je lang gaat (als dat kan)
Als je in Brisbane wil stappen.. dan moet je zeker even bij het Down Under cafe onder The palace gaan. Is de plek waar de meeste backpackers te vinden zijn.. en is erg gezellig!
Probeer ook zeker te gaan zeilen op de Whitsunday Islands! (Inderdaad via airlie beach).. is een mooie omgeving!
Als je in Cairns zit.. ga dan ook naar Cape Trib(ulation).. ook erg mooi! blijf d'r een nachtje als je kan!
Ben laatst ook voor 5 weken daar geweest.. ben van Cairns naar Brisbane & Sydney gegaan.. dus tis te doen..
Als je een PADI open water dive papiertje heb hoef je niet meer het zwembad in.. kan je gewoon inschrijven voor duiken aldaar. misschien met SSI ook wel.. maar PADI is daar volgens mij wat gebruikelijker.
Als je meer info wil.. ICQ
Raften op de Tully river is ook erg de moeite waard (en dan in het Treehouse hostel in Mission beach verblijven, fantastisch hostel!!)
Verder moet je maar ff op mn site kijken! Staan nog wel wat leuke dingen tussen!
En anders zijn er al een aantal Australie topics in dit forum!
Binnenkort heb ik als het goed is mijn reisverslag op m'n website staan + foto's, ik houd jullie op de hoogte.
quote:En waar blijft het verslag???
Op maandag 17 september 2001 13:02 schreef HH het volgende:
Inmiddels ben ik terug! De meeste dingen die hier genoemd zijn heb ik gedaan en ik heb een fantastische tijd gehad!Binnenkort heb ik als het goed is mijn reisverslag op m'n website staan + foto's, ik houd jullie op de hoogte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |