abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:01:43 #1
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_17074514
Speculeer hier over spreekwoorden, hoe ze ontstaan zijn en wat de ware betekenis erachter is. Geef ook je mening!

Huilen met de pet op
Ontstaan : In de oertijd, toen de mensen nog in de bomen leefden, hadden alle mannen een pet op. De vrouwen niet. En de mannen waren stoer en mochten niet huilen. Maar, als iets zo erg was dat zelfs volwassen mannen ervan gingen huilen, was het huilen met de pet op. Betekenis : Huilen met de pet op, en dan was het echt mis!
Mening : Ik heb niet eens een pet! Wat een flutspreekwoord!

Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_17074599
Roken als een ketter
Wordt gezegd over mensen die veel sigaretten/shag/sigaren/etc roken.
Ontstaan: in de middeleeuwen toen ketters op de brandstapel werden geflikkert >> roken als een ketter
Mening: Ik rook er nog 1

[Dit bericht is gewijzigd door vosss op 10-02-2004 23:04]

De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:04:10 #3
80869 Phibbels
Yeah Phibbels goes Doggystyle
pi_17074615
Hoge bomen vangen veel wind waar ben ik eigenlijk mee bezig, fluttopic
Ik ben cool, gaaf en ga voor Mod.
Stem op mij!!!!!!!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:05:02 #4
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_17074642
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:04 schreef Phibbels het volgende:
Hoge bomen vangen veel wind waar ben ik eigenlijk mee bezig, fluttopic
maak het dan leuk! Wees creatief!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_17074670
Maanvis waarom ben je nooit meer op irc?
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:05:47 #6
80869 Phibbels
Yeah Phibbels goes Doggystyle
pi_17074672
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

maak het dan leuk! Wees creatief!


Sexgebrek, kan niet meer creatief zijn, heb al drie weken niet geneukt.
Ik ben cool, gaaf en ga voor Mod.
Stem op mij!!!!!!!
pi_17074681
De kat op het spek binden
Ontstaan: In de late middeleeuwen. Vroeger, in de middeleeuwen, hadden mensen vaak een kat om ratten en muizen te verjagen van hun voedselopslag. Het meest geliefd bij de knaagdieren was gepekeld spek.
Om er voor te zorgen dat dat spek zeker niet ten prooi zou vallen aan de het ongedierte, bonden ze dan de kat op het spek, als extra zekerheid.
De kat op het spek binden is dus het zekere voor het onzekere nemen.
pi_17074697
Het ijs op de zon smelten

Dit is geen officeel spreekwoord, maar heeft wel degelijk inhoud, het komt er simpel weg op neer dat de dag als een gebakje uit de lucht komt vallen.

Gezellig in de kroeg zitten + communiceren met pre-teens, is best oke.
pi_17074710
Zo geil als boter

In het begin van het botertijdperk... was een boer eens aan het botermaken. Deze boer was sexueel gefrustreerd en super aan de dope.
Hij begon me daar toch eens een partij te halucineren... Hij zag allemaal pakjes boter, geil met elkaar ketsen.
Hier komt dat vandaan dus...

Mening:
Jaaaaheeej, boter en geil? Das als een fiets met peren...

Einde Bericht.
pi_17074712
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:05 schreef Nouk het volgende:
Maanvis waarom ben je nooit meer op irc?
Hij is dood.
Gezellig in de kroeg zitten + communiceren met pre-teens, is best oke.
pi_17074752
toekomstig tiptoptopic-topic
I was built to be the best, the number one and nothing less!
pi_17074753
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:06 schreef stoepjong het volgende:

[..]

Hij is dood.


Waarom was ik niet uitgenodigd op de begrafenis dan?
pi_17074754
Spreekwoord: Als het kalf verdronken is dempt men de put
Betekenis: Toen de boeren nog rijk waren en kalveren te véél hadden verdronken ze de kalveren in de lokale waterputjes. Omdat ze zeker wilden weten dat het kalf er niet meer uit klom wachten ze met het sluiten van de put totdat dat beest verdronken was.
Mening: Tja, je had er bij moeten zijn
pi_17074757
de Hond in de pot vinden

[onzinmode]
Thuiskomen en je eten is al opgegeten, dus aangezien je nogal honger hebt knal je de hond er maar in, vergeet hem van het vuur af te halen, en ontdekt de volgende dag dat je doggiesteak meer dan "done" is..
[/onzinmode]

  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:10:33 #15
80869 Phibbels
Yeah Phibbels goes Doggystyle
pi_17074832
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:07 schreef Nouk het volgende:

[..]

Waarom was ik niet uitgenodigd op de begrafenis dan?


Waarom zou jij moeten worden uitgenodigd dan?
Ik ben cool, gaaf en ga voor Mod.
Stem op mij!!!!!!!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:11:01 #16
83472 EvergreenGarden
Even rustig ademhalen...
pi_17074849
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:07 schreef Nouk het volgende:

[..]

Waarom was ik niet uitgenodigd op de begrafenis dan?


Mens, blijf eens ontopic.
...want het regent zonnestralen.
pi_17074903
Een toontje lager zingen.
Ontstaan: In het oude rome. De keizer beschikte over een castratenkoortje. bij wijze van vermaak. Elke avond zou de keizer een van de knulletjes zijn kamer in laten, voor een goede verwenbeurt. Hij zou dan de jongen met de hoogste stem kiezen, omdat die het lekkerst kon pijpen.
De jongens wilden natuurlijk alles behalve de vleespijp van die dikke keizer zuigen en probeerden zo laag mogelijk te zingen.
Een toontje lager zingen is dus: voorzichtig doen uit voorzorg
pi_17074934
Spreekwoord: De kat uit de boom kijken
Betekenis: Uitgevonden door de smurfen. Omdat de smurfen telkens werden lastig gevallen door een of andere oranje kat klommen er op een gegeven moment bewakersmurf en kijksmurf in een boom om de kat te smurfen bekijekn of deze te dicht bij het dorp kwam of niet. Had eigenlijk "De kat uit de boom BEkijken" moeten zijn
Mening: Smurfen...
pi_17075021
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:12 schreef Jolan het volgende:
Een toontje lager zingen.
Ontstaan: In het oude rome. De keizer beschikte over een castratenkoortje. bij wijze van vermaak. Elke avond zou de keizer een van de knulletjes zijn kamer in laten, voor een goede verwenbeurt. Hij zou dan de jongen met de hoogste stem kiezen, omdat die het lekkerst kon pijpen.
De jongens wilden natuurlijk alles behalve de vleespijp van die dikke keizer zuigen en probeerden zo laag mogelijk te zingen.
Een toontje lager zingen is dus: voorzichtig doen uit voorzorg
cool
pi_17075033
Eieren voor je geld kiezen
Ontstaan: Bij de oude egyptenaren.
De Egyptenaren geloofden in vele goden, en zo ook in de god van de bevrediging: Ohm- el Eth
Als de einde der dagen voor de oude farao's naderde, zetten ze hun laatste centen om in eieren, voor in hun sarcofaag. Met veel eieren zouden ze dus altijd bevredigd zijn in het hiernamaals.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:18:19 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_17075116
De Morgenstond heeft Goud in de Mond
Ontstaan : Rond 1900 leefde er een breezersletje dat door haar overmatige alcoholconsumptie al haar tanden verloor, en deze heeft ze laten vervangen door gouden tanden. Dit meisje heette Emmy De Morgenstond. In criminele kringen stond dit meisje al gauw bekend als een potentiële bron van inkomsten, waardoor ze op een dag ontvoerd werd en al haar gouden tandjes getrokken werd. Hierdoor kreeg het spreekwoord een hoopvolle betekenis. Want zelfs met breezersletjes kan je nog iets bereiken.
Mening : Pijpen zonder tanden is heeeeerlijk
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_17075129
Spreekwoord: Water naar de zee dragen
Betekenis: Toen de mensen nog in een of andere verouderde tijd leefden en veel dommer waren dan dat wij zijn, dachten ze uit hun onschuld dat de zee leegliep omdat de vissen zoveel dorst hadden. Hiervoor hadden ze een systeem ontwikkeld (een emmer) die ze vulden met een vochtig goedje (water). Deze emmers werden door slaven naar de zee gedragen om deze weer te vullen tot het oorspronkelijk peil.
Mening: Hoe dom kun je zijn
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:19:12 #23
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17075141
Als het kalf verdronken is, dempt men de put

Ontstaan :

Boeren waren vroeger altijd de sigaar bij criminaliteit omdat iedereen altijd te laat was om ze te helpen. De criminelen waren dan dus vaak al gevlogen. telkens als ze een dief hadden gepakt, kon hij iets later weer ontsnappen. Als remedie hier op besloten ze diepe putten te graven om de dief zo lang in vast te houden, tot er een diender kwam opdagen.
Nadat er een paar dieven verdronken omdat de put te vol met water stond en de betreffende boeren poging tot moord aan hun broek kregen, besloot men in het vervolg de putten uit te testen.
Men smeet een kalf in de put en wanneer deze niet verdronk kreeg deze het oke-om-dieven-in-te-verstoppen-put keurlabel.
Helaas waren er ook een aantal putten die te diep waren waar het kalf dus verdronk. Deze putten moesten snel gedempt worden voor er eer ongelukken zouden gebeuren.
Zodoende dus.

mening:

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_17075146
!
We'll keep on whispering our mantras.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 23:19:55 #25
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17075164
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 23:07 schreef CiQNiZ het volgende:
Spreekwoord: Als het kalf verdronken is dempt men de put
Betekenis: Toen de boeren nog rijk waren en kalveren te véél hadden verdronken ze de kalveren in de lokale waterputjes. Omdat ze zeker wilden weten dat het kalf er niet meer uit klom wachten ze met het sluiten van de put totdat dat beest verdronken was.
Mening: Tja, je had er bij moeten zijn
Mijn spreekwoord, wat doe je
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')