quote:Vroeg ik mij het volgende af: Is het door de media aangedragen maatschappelijk verzet dat volgens velen zo'n ongelofelijk breed draagvlak vindt eigenlijk wel gegrond ?. In mijn eigen omgeving merk ik dat er (ook onder PvdA stemmers) nauwelijks groot verzet is. Ook van familieleden in de wat kleinere dorpen hoor ik nauwelijks iets over protestacties en hulpcampagnes. Graag zou ik willen weten wie voorbeelden uit zijn/haar omgeving kent die in aktie gaan komen, of die zelf het voortouw gaan nemen. Ik zet namelijk ernstige vraagtekens bij de dingen die er de laatste tijd in de media beweerd worden.
RIJSWIJK (ANP) - De steun voor de strenge asielplannen van minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) onder de Nederlandse bevolking is weer toegenomen. Dat blijkt uit een representatieve peiling van onderzoeker Maurice de Hond, die zondag is gepubliceerd.Volgens de jongste cijfers staat 61 procent van de Nederlandse bevolking achter de minister. Eerder brokkelde de instemming met haar uitzetbeleid nog af van 65 tot 55 procent. De Hond schrijft het herstel van het vertrouwen toe aan het optreden in de media van de minister en de opstelling van PvdA-voorzitter Koole. Hij riep gemeentebestuurders van zijn partij op tot verzet tegen de plannen van Verdonk.
Onder aanhangers van opppositiepartijen groeide het enthousiasme voor het uitzetbeleid van Verdonk het sterkst, behalve bij de PvdA. Bij sympathisanten van de grootste oppositiepartij staat toch nog 37 procent achter de VVD-minister.
Vooral onder D66-aanhang groeide de steun voor Verdonk. Wees bij de vorige peiling van De Hond nog een ruime meerderheid van de D66'ers haar beleid af, nu staat een kleine meerderheid (52 procent) achter haar.
De Hond heeft de stemming op vier dagen gepeild, 26 en 29 januari en 3 en 6 februari. Per dag zijn er minstens duizend mensen ondervraagd
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 08-02-2004 23:22]
Dubbeltopic dus!!!
quote:Heeft er niks mee te maken. Ik vraag mij een en ander af en dat sluit niet aan bij jouw topic.
Op zondag 8 februari 2004 23:09 schreef SCH het volgende:
Loopt al een discussie over in dit topic:
Verdonks terugkeerbeleid: op naar het debatDubbeltopic dus!!!
quote:Mijn topic???
Op zondag 8 februari 2004 23:11 schreef Goodluck het volgende:[..]
Heeft er niks mee te maken. Ik vraag mij een en ander af en dat sluit niet aan bij jouw topic.
Je moet gewoon niet voor iedere scheet een nieuw topic openen. Het gaat in dat topic allang over deze vragen en je voegt er niks aan toe.
Slotje.
quote:Nee dat gaat het niet. En nou stoppen met brulboeien en weer on topic gaan.
Op zondag 8 februari 2004 23:12 schreef SCH het volgende:[..]
Mijn topic???
Je moet gewoon niet voor iedere scheet een nieuw topic openen. Het gaat in dat topic allang over deze vragen en je voegt er niks aan toe.
Slotje.
quote:Dat gaat het wel. En nou eens stoppen met dat domme geflame van je. Hoeveel topics wil je over hetzelfde onderwerp openen?
Op zondag 8 februari 2004 23:13 schreef Goodluck het volgende:[..]
Nee dat gaat het niet. En nou stoppen met brulboeien en weer on topic gaan.
Je maakt geen enkel punt duidelijk. Het slaat toch nergens op om te zeggen: ik hoor niet van mijn familie of vrienden? Jezusmina, hoe sneu kunnen je argumenten zijn. Je kan toch gewoon zelf zoeken. Google er eens op en bingo!
Slotje!!!
Een asielzoeker moet weer terug als het in zijn eigen land weer veilig is. Dat was de hele opzet van asielzoekers.
quote:Daar gaat het niet om. Ik vraag mij af hoe breed het maatschappelijk verzet eigenlijk leeft.
Op zondag 8 februari 2004 23:16 schreef Verbal het volgende:
Ik zie niet in waarom maatschappelijk verzet ongegrond zou zijn.V.
Volgens de media is half Nederland in opstand gekomen tegen het beleid van Verdonk. De recente peiling van De Hondt en mijn eigen omgeving spreken dit tegen.
quote:Bron? En nou serieus, je kunt niet alles zomaar roepen. Graag een bron dat half Nederland in opstand is, 8 miljoen mensen dus.
Op zondag 8 februari 2004 23:17 schreef Goodluck het volgende:[..]
Daar gaat het niet om. Ik vraag mij af hoe breed het maatschappelijk verzet eigenlijk leeft.
Volgens de media is half Nederland in opstand gekomen tegen het beleid van Verdonk. De recente peiling van De Hondt en mijn eigen omgeving spreken dit tegen.
quote:Wel 2.000 mensen laatst in een kerk, Het Journaal had het over een massale demonstratie en dat voor 0.0125& van de Nederlandse bevolking.
Op zondag 8 februari 2004 23:17 schreef Goodluck het volgende:[..]
Daar gaat het niet om. Ik vraag mij af hoe breed het maatschappelijk verzet eigenlijk leeft.
quote:Tsja, De Hondt heeft er vaker schromelijk naast gezeten met peilingen. En mijn omgeving spreekt dit niet tegen, maar ik heb ook niet de illusie dat mijn omgeving de rest van Nederland betrouwbaar vertegenwoordigt. De omgeving van een gemiddelde neonazi zien zichzelf als een überras en willen mensen vergassen. Is dat dan meteen representatief, 'omdat het de omgeving is'?
Op zondag 8 februari 2004 23:17 schreef Goodluck het volgende:De recente peiling van De Hondt en mijn eigen omgeving spreken dit tegen.
Zou wat wezen...
V.
quote:Die bron zou ik ook graag willen hebben. De meest recente peiling van De Hondt wijst namelijk uit dat dit totaal niet het geval is.
Op zondag 8 februari 2004 23:18 schreef SCH het volgende:Graag een bron dat half Nederland in opstand is, 8 miljoen mensen dus.
quote:Oh ja, dingen relatief zien is lastig. Maar het was een massaal protest voor Leeuwardense begrippen, dat kan ik je verzekeren. Het is lang geleden dat er zonder veel organisatie 2000 mensen op een protestbijeenkomst kwamen.
Op zondag 8 februari 2004 23:20 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Wel 2.000 mensen laatst in een kerk, Het Journaal had het over een massale demonstratie en dat voor 0.0125& van de Nederlandse bevolking.
quote:Opa vertelt
Op zondag 8 februari 2004 23:21 schreef SCH het volgende:[..]
Oh ja, dingen relatief zien is lastig. Maar het was een massaal protest voor Leeuwardense begrippen, dat kan ik je verzekeren. Het is lang geleden dat er zonder veel organisatie 2000 mensen op een protestbijeenkomst kwamen.
quote:Nee Goodluck. Nu een echte bron. Lul er niet om heen. Waar zegt de media dat half nederland in protest is.
Op zondag 8 februari 2004 23:20 schreef Goodluck het volgende:[..]
Die bron zou ik ook graag willen hebben. De meest recente peiling van De Hondt wijst namelijk uit dat dit totaal niet het geval is.
Je hebt je zelf weer voorbij geluld. Het is onzinnig wat je beweert. Dat weet je zelf ook wel. Er is veel protest, dat is gewoon een gegeven. Maar niemand heeft gezegd dat half Nederland in protest is. Hoe kom je daar nou toch bij?????????????
quote:Verder nog iets? Ik heb gelijk dus, dank je.
Op zondag 8 februari 2004 23:22 schreef DrWolffenstein het volgende:[..]
Opa vertelt
![]()
quote:(>50%) * (aantal inwoners van Leeuwarder) <<< 2.000
Op zondag 8 februari 2004 23:21 schreef SCH het volgende:[..]
Oh ja, dingen relatief zien is lastig. Maar het was een massaal protest voor Leeuwardense begrippen, dat kan ik je verzekeren. Het is lang geleden dat er zonder veel organisatie 2000 mensen op een protestbijeenkomst kwamen.
quote:Wat snap je er niet aan dat 2000 mensen veel is. Je moet het afzetten tegen wat er normalitair op dit soort avonden afkomt, een man of 50. Dus dit is veel.
Op zondag 8 februari 2004 23:24 schreef Kaalhei het volgende:[..]
(>50%) * (aantal inwoners van Leeuwarder) <<< 2.000
NIet?
quote:Oh, je wilt horen welke media dat gezegt hebben.
Op zondag 8 februari 2004 23:23 schreef SCH het volgende:[..]
Nee Goodluck. Nu een echte bron. Lul er niet om heen. Waar zegt de media dat half nederland in protest is.
- Ferry Mingelen/Nova
- Jeroen Snel 2 vandaag
- Netwerk
quote:Komop SCH, niet op de man gaan spelen. Voor flamen en trollen hebben we hier een apart topic.
Je hebt je zelf weer voorbij geluld. Het is onzinnig wat je beweert. Dat weet je zelf ook wel. Er is veel protest, dat is gewoon een gegeven. Maar niemand heeft gezegd dat half Nederland in protest is. Hoe kom je daar nou toch bij?????????????
quote:Dan hebben de media het NOS-Journaal haar werk toch goed gedaan.
Op zondag 8 februari 2004 23:24 schreef SCH het volgende:[..]
Wat snap je er niet aan dat 2000 mensen veel is. Je moet het afzetten tegen wat er normalitair op dit soort avonden afkomt, een man of 50. Dus dit is veel.
quote:En nou kappen.
Op zondag 8 februari 2004 23:25 schreef Goodluck het volgende:[..]
Oh, je wilt horen welke media dat gezegt hebben.
O.A:- Ferry Mingelen/Nova
- Jeroen Snel 2 vandaag
- Netwerk
[..]Komop SCH, niet op de man gaan spelen. Voor flamen en trollen hebben we hier een apart topic.
Je komt met een bron of je zegt eerlijk dat je maar wat lult.
Wanneer is er door wie gezegd dat half Nederland in protest is??
Nou??? Een quote graag, half nederland.
quote:Natuurlijk. Maar wellicht merken verschillende mensen een breed maatschappelijk verzet in hun omgeving. Als ik de media mag geloven is dat breed aanwezig in geheel Nederland. Aangezien Fok! bijna alle lagen van de bevolking uit alle windstreken vertegenwoordigt moet er bij veel mensen toch wat van te merken zijn. (uitgaande van wat de media zoal zegt)
Op zondag 8 februari 2004 23:20 schreef Verbal het volgende:[..]
Tsja, De Hondt heeft er vaker schromelijk naast gezeten met peilingen. En mijn omgeving spreekt dit niet tegen, maar ik heb ook niet de illusie dat mijn omgeving de rest van Nederland betrouwbaar vertegenwoordigd. De omgeving van een gemiddelde neonazi zien zichzelf als een überras en willen mensen vergassen. Is dat dan meteen representatief, 'omdat het de omgeving is'?
Zou wat wezen...
V.
[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 08-02-2004 23:30]
quote:Heb je doppen in je ogen ?
Op zondag 8 februari 2004 23:27 schreef SCH het volgende:[..]
En nou kappen.
Je komt met een bron of je zegt eerlijk dat je maar wat lult.
Wanneer is er door wie gezegd dat half Nederland in protest is??
Nou??? Een quote graag, half nederland.
quote:Bron: plublieke omroep.
O.A:- Ferry Mingelen/Nova
- Jeroen Snel 2 vandaag
- Netwerk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |