abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16955344
Maandag 9 februari vanaf 10.00 het debat met de Tweede Kamer over het terugkeerbeleid van Minister Verdonk en het kabinet. Live op televisie.

Het laatste nieuws:

VNG akkoord met aanpak terugkeer asielzoekers

DEN HAAG - De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) is akkoord gegaan met de terugkeerplannen van minister Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie. Asielzoekers die niet binnen de voorgestelde zestien weken kunnen terugkeren maar wel willen, komen niet op straat terecht, maar gaan in vreemdelingenbewaring tot aan hun uitzetting uit Nederland.

Verdonk heeft dat vrijdag meegedeeld in een brief aan de Tweede Kamer. Zij had deze week overleg met de VNG over de aanpak. De gemeenten eisten duidelijkheid van de minister, omdat zij niet willen dat uitgeprocedeerde asielzoekers op straat terechtkomen. Een eerdere brief die de minister naar de Tweede Kamer stuurde, was in de ogen van de VNG te vaag. De VNG is nu akkoord met de afspraken zoals die in de brief staan, aldus een woordvoerster van de vereniging vrijdag.

Uitgeprocedeerde asielzoekers die echt niet mee willen werken aan hun terugkeer, kunnen vanuit het vertrekcentrum of vanuit vreemdelingenbewaring worden uitgezet. Als die uitzetting niet mogelijk blijkt en de vreemdelingenbewaring op een gegeven moment toch beëindigd moet worden, komen ze terecht in de illegaliteit.

Uitgeprocedeerde asielzoekers die wel meewerken maar bij wie de terugkeer niet binnen zestien weken lukt, komen eventueel in vreemdelingenbewaring terecht.
bron: Telegraaf

Massaal protest tegen asielbeleid Verdonk

LEEUWARDEN - Ruim vijftienhonderd mensen hebben gisteravond in Leeuwarden geprotesteerd tegen het asielbeleid van minister Rita Verdonk van vreemdelingenzaken. De manifestatie was georganiseerd door Friese vluchtelingenorganisaties en kerken. De demonstranten riepen massaal om een generaal pardon voor alle asielzoekers die langer dan vijf jaar in Nederland zijn.
Namens alle 68 gemeenten van de drie noordelijke provincies en de drie provinciebesturen herhaalde wethouder Gerard Hemmes van Skarsterlân nog eens dat zij vinden dat geen enkele asielzoeker op straat mag worden gezet. ,,Zet een dikke streep onder het oude asielbeleid en kom met een echt generaal pardon'', riep Hemmes. Hij kreeg een luid en langdurig applaus.

De manifestatie in de Grote Kerk trok zo veel mensen dat zo'n duizend belangstellenden de toespraken buiten via luidsprekers volgden. Velen hadden spandoeken bij zich met teksten als 'Regering nu daadkracht' en 'Tien jaar hier nog geen papier'.

De sprekers haalden geregeld persoonlijk uit naar minister Verdonk en oogsten daarmee veel bijval. Doelend op de minister zei Ton van de Gevel van de Raad van Kerken Drachten: ,,Er is maar één schrijnend geval in Nederland''.

Directeur Klaas Harink van Vluchtelingenwerk Fryslân verwees naar haar tijdelijke afwezigheid wegens ziekte: ,,Het massale verzet tegen het asielbeleid lijkt aan haar te vreten. Nou, talloze vluchtelingen lijden al jaren onder het asielbeleid.'' In een interview zei Verdonk dat uitgeprocedeerden netjes en waardig moeten vertrekken. ,,Er is maar één iemand die netjes en waardig moet vertrekken en dat bent u'', aldus Ate de Jong van COS Fryslân.

Meerdere Tweede Kamerleden, Friese gedeputeerden en wethouders woonden de avond bij. Parlementariër Tineke Huizinga (ChristenUnie) vraagt zich af of de manifestatie de minister op andere gedachten kan brengen. ,,Verdonk zet haar hakken in het zand en gaat echt de boer op om de aanval op de tegenstanders te openen.''

PvdA-Tweede Kamerlid Piet Straub uit Drachten toonde zich trots op zijn provinciegenoten. ,,Het was een hartverwarmende avond. Ik hoop dat de boodschap bij dit harteloze kabinet aankomt. Dit signaal nemen ze toch wel serieus? Ze zijn toch niet gek?''

Maandag debatteert de Tweede Kamer over het vertrekbeleid van Verdonk. Vluchtelingenwerk wil met een cordon van asielzoekers het Binnenhof omsingelen. De organisatie van de manifestatie riep alle aanwezigen van gisteravond op om maandag in Den Haag de actie voort te zetten.
bron: Leeuwarder Courant

CDA'ers ondertekenen asiel-oproep

DEN HAAG GroenLinks en de ChristenUnie
roepen het kabinet op om "ten minste"
asielzoekersgezinnen mét kinderen een
verblijfsvergunning te geven.De oproep
is mede ondertekenend door de Raad van
Kerken en enkele CDA-prominenten.

Tot de ondertekenaars behoren de oud-
CDA-voorzitters Van Rij en Lodders en
CNV-voorzitter Tepstra.

De Vereniging van Nederlandse Gemeenten
heeft ingestemd met het terugkeerbeleid
voor uitgeprocedeerde asielzoekers van
het kabinet.Als de uitgeprocedeerden
niet binnen 16 weken kunnen terugkeren,
belanden ze in de vreemdelingenbewaring
en komen ze niet op straat te staan.

bron: Teletekst.

pi_16955575
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:03 schreef JAM het volgende:
Bedankt voor de achtergrond info, maar wat is het discussiepunt ?
Wat denk je zelf?
Het is het centrale topic voor het debat over het terugkeerbeleid dat volgende week in volle hevigheid los gaat barsten. Zodat we niet over ieder politiek oprispinkje een topic hoeven te openen.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 21:25:01 #3
21510 dr.Tesla
Gnothe seauton
pi_16956219
De meeste tegenstanders van het beleid laten zich leidden door holle retoriek en onderbuik-gevoels daar nu blijkt dat al die zielige gevallen lang niet allemaal zo zo zielig zijn als ze blijken (zo zie je maar, het zijn net echte mensen met met bijbehorend eigen agenda, ipv weerloze schaapjes), maar dat is natuurlijk mijn mening.
Alles is één
  vrijdag 6 februari 2004 @ 21:31:09 #4
572 Sniper
Gull Catcher
pi_16956411
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:20 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Daar zal Verdonk wakker van liggen zeg ...

Volgens de manipulatieve media is 2000 man, vrouw en kind massaal. Er is nou eenmaal een massief maatschappelijk verzet gaande, alweer volgende de subjectieve en selectieve media. Snap dat dan.

Ik had graag een reportage gezien over een oorlogsmisdadiger die uitgezet gaat worden in 2Vandaag, om de balans na de d-a-g-e-nlange tranentrekker-jankverhaal-terreur van de publieke omroepen te herstellen. Maar dat zal er wel niet inzitten.

Hulde voor minister Verdonk, zeker voor de wijze waarop zij zich kundig door het vernederende interview door een nep-journalist van 2Vandaag sloeg. Hopelijk heeft zij goede lijfwachten, je weet maar nooit met die hondsdolle linkse idioten.

De VNG is akkoord en maandag wordt de Pvda hopelijk tot op de wortel afgebrand vanwege hun hypocriete en niet te tolereren oproep tot afbraak van de democratische rechtsstaat.

pi_16956504
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:31 schreef Sniper het volgende:

[..]
De VNG is akkoord en maandag wordt de Pvda hopelijk tot op de wortel afgebrand vanwege hun hypocriete en niet te tolereren oproep tot afbraak van de democratische rechtsstaat.

Nu afwachten of de selectieve publieke media _dat_ uitzend

RTL 4 i.i.g. wel. Die zijn dol op afbranden. Het maakt ze niet uit welke partij ! en daar kan Het Journaal een voorbeeld aan nemen.

Wester was de enige die de retoriek van Melkert gelijk trok met die van Bos. En wat? Die is precies hetzelfde !!

pi_16956931
quote:
PvdA-Tweede Kamerlid Piet Straub uit Drachten toonde zich trots op zijn provinciegenoten. ,,Het was een hartverwarmende avond. Ik hoop dat de boodschap bij dit harteloze kabinet aankomt. Dit signaal nemen ze toch wel serieus? Ze zijn toch niet gek?''
1500 mensen protesteren ergens tegen en verwachten serieus genomen te worden?

De meerderheid van de Nederlandse bevolking wordt eindelijk serieus genomen. Nu is de zwijgende meerderheid een keertje aan de beurt.

Natuurlijk is het zielig voor die 26000 asielzoekers die Nederland uitmoeten, net als het zielig is voor 16 miljoen andere Nederlanders die in het levensonderhoud moeten voorzien van mensen die hier niet eens mogen zijn.

Persoonlijk ben ik blij dat er eindelijk een signaal komt vanuit de politiek dat het niet langer kan blijven bij pappen en nathouden. Ik vind het wel jammer dat ze de asielzoekers uitkiezen voor deze actie; zij zijn niet de reden dat Nederlanders steeds racistischer worden.

Big dick.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 21:57:11 #7
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_16957111
Ik ben niet de eerste die erover begint, maar ik kan niet uit over de zogenoemde 'massaliteit van wel 1500 mensen'.

Ik kan me de jaren 80 nog herinneren, toen waren er ook demonstraties, met volgens mij wel honderduizenden mensen, en dan bestaat het wie om 1500 mensen massaal te noemen?

Verschrikkelijk subjectief geschreven.

Massaal is in de context van demonstraties en protesten equivalent aan 'grote hoeveelheden mensen', die waren er niet.

Kan bijgeschreven worden op de lijst waar "Keer het Tij" en "De Hete Zomer" al staan.

&lt;signature here&gt;.
pi_16957857
Wie is maandag woordvoerder voor de PvdA?
Bos wil met z,n dochter als excuus z,n handen schoonhouden heb ik begrepen.
Juist de eerste week heeft hij nog kraamhulp, daarna kan hij z,n vrouw beter bijstaan.
pi_16957941
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:20 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Daar zal Verdonk wakker van liggen zeg ...

de helft van die 1500 waren uitgeprocedeerden en de andere helft friezen.
Maar hoeveel Friezen waren er niet?
Ik vond die opkomst zeer gering in verhouding met de heisa die de media ons wil doen geloven(door de strot drukken)
  vrijdag 6 februari 2004 @ 22:46:08 #10
572 Sniper
Gull Catcher
pi_16958413
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 22:28 schreef gtotep het volgende:

[..]

de helft van die 1500 waren uitgeprocedeerden en de andere helft friezen.
Maar hoeveel Friezen waren er niet?
Ik vond die opkomst zeer gering in verhouding met de heisa die de media ons wil doen geloven(door de strot drukken)

De in samenwerking met links georchestreerde media campagne van de publieke omroepen is te zot voor woorden en kan waarschijnlijk alleen in Nederland, waar de door de belasting betaler gefinancierde omroepen zich doodleuk strikt beperken tot het belichten van een kant van de zaak en consequent de rode loper uitrollen voor hun kameraden die nu in de oppositiebankjes zitten. En kan men zijn zin niet op deze manier doorrammen dan zetten we toch gewoon de rechtsstaat op de helling, nietwaar Kameraad Koole? Te absurd voor woorden, en het onderstreept de perverse macht van de subjectieve en manipulerende media. Wat een bananenrepubliek..
pi_16959080
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 21:57 schreef ExTec het volgende:
Ik ben niet de eerste die erover begint, maar ik kan niet uit over de zogenoemde 'massaliteit van wel 1500 mensen'.
Waarom moet dat toch weer uitgelegd worden. Hoe kan het toch dat je een provinciale manifestatie gaat vergelijken met een massale protestbijeenkomst uit de jaren 80? Waar haal je die vergelijking vandaan?

Een bijeenkomst in een kerk, waar was gerekend op een paar honderd man, er kunnen 600 mensen in die kerk, en dan komen er 1500. Ja dat mag je gerust massaal noemen voor een haastig georganiseerde bijeenkomst in de provincie.

Maar wat jij doet is een wedstrijd van FC Joure vergelijken met 1 van Ajax.

vrijdag 6 februari 2004 @ 23:27:06 #12
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_16959456
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom moet dat toch weer uitgelegd worden. Hoe kan het toch dat je een provinciale manifestatie gaat vergelijken met een massale protestbijeenkomst uit de jaren 80? Waar haal je die vergelijking vandaan?

De vergelijking maak ik niet, dat doet de NOS volgens jou tt quote voor me.
quote:
Maar wat jij doet is een wedstrijd van FC Joure vergelijken met 1 van Ajax.
Nehoor, dat maak jij ervan.
&lt;signature here&gt;.
pi_16959530
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

De vergelijking maak ik niet, dat doet de NOS volgens jou tt quote voor me.

Ik snap niet wat je bedoelt.
pi_16959640
massaal protest??1500 mensen??
wat zit er dan bij een voetbalwedstrijd van 10.00 man??een wereldbevolking
het wordt al met een hoop stennis gebracht
Refuse/Resist/Innerself
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:38:17 #15
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_16959776
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik snap niet wat je bedoelt.

Ik bedoel dat de NOS kopt met "Massaal protest tegen Asiel beleid..." en zoals je hebt kunnen lezen zijn er nogal wat mensen die die term nogal niet op z'n plaats vinden.

Als ik aan massaal protesteren tegen beleid denk, denk ik aan het malieveld vol- echt vol, niet de wens uitspreken zoals sommige vankbondsleiders- werkonderbrekingen, stakingen enz.

Dat is massaal protest.

Met z'n alle gezellig in een kerk verdiend de benaming 'ludiek' wat mij betreft.

&lt;signature here&gt;.
pi_16959904
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik bedoel dat de NOS kopt met "Massaal protest tegen Asiel beleid..." en zoals je hebt kunnen lezen zijn er nogal wat mensen die die term nogal niet op z'n plaats vinden.

Als ik aan massaal protesteren tegen beleid denk, denk ik aan het malieveld vol- echt vol, niet de wens uitspreken zoals sommige vankbondsleiders- werkonderbrekingen, stakingen enz.

Dat is massaal protest.

Met z'n alle gezellig in een kerk verdiend de benaming 'ludiek' wat mij betreft.

alles wordt met "kleur"gebracht
voor een actie als deze is het "best wel veel"
maar nationaal gezien
Refuse/Resist/Innerself
pi_16960075
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:38 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dat is massaal protest.

Ik zie alleen de kop in de Leeuwarder Courant, en voor de provincie is het een massale bijeenkomst, dus dat klopt.
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:48:15 #18
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_16960143
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:41 schreef woediewokkie het volgende:

[..]

alles wordt met "kleur"gebracht

Dat is evident. Maar dan mag je in deze constateren dat de media een nogal links gekleurd beeld geven.

Elke kleur, links of rechts, lijkt me niet wenselijk. Doe mij maar neutraal nieuws. De NOS teletekst is een staatsnieuwsvoorziening, notabene.

quote:
voor een actie als deze is het "best wel veel"
maar nationaal gezien
Ja, idd. Zeker in het licht dat het echt 3x niks is, nationaal gezien, roept vraagtekens op.

Ik ben om heel eerlijk te zijn wel benieuwd naar de breakdown van de demonstranten.

Ik durf te wedden dat het voor 99% ambtenaren van de desbetreffende gemeenten waren, aangevuld met alles wat ze er hebben zitten qua asielindustrie.

&lt;signature here&gt;.
pi_16960190
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:48 schreef ExTec het volgende:
Ik durf te wedden dat het voor 99% ambtenaren van de desbetreffende gemeenten waren, aangevuld met alles wat ze er hebben zitten qua asielindustrie.
Sjongejonge, denk ik serieus met iemand te praten
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:51:04 #20
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_16960252
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Sjongejonge, denk ik serieus met iemand te praten

Ik geef je in deze zowaar gelijk

Maar voor mijn gemoedsrust, kun je bewijzen dat het niet zo is?

&lt;signature here&gt;.
pi_16960326
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:51 schreef ExTec het volgende:
Maar voor mijn gemoedsrust, kun je bewijzen dat het niet zo is?
Ik was er niet bij, dus dat wordt lastig maar neem het maar gewoon van me aan. Okay
pi_16960391
Weet iemand misschien het emailadres van minister Verdonk? Dan zal ik haar morgen eens een mooie email sturen met een steunbetuiging voor haar beleid en een oproep om niet toe te geven aan dat emotionele linkse gezeik van de oppositie en dus de media.

De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  vrijdag 6 februari 2004 @ 23:56:14 #23
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_16960413
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:53 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik was er niet bij, dus dat wordt lastig maar neem het maar gewoon van me aan. Okay

Ja, pcies.

Laat ik het erop houden dat ik redenen heb om dit soort dingen te vermoeden. Op politiek niveau elkaar de gouden bal toespelen is wat ik heb gezien, heb bijgestaan.

Laat ik het bij.

&lt;signature here&gt;.
pi_16960483
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 23:55 schreef Tikorev het volgende:
Weet iemand misschien het emailadres van minister Verdonk? Dan zal ik haar morgen eens een mooie email sturen met een steunbetuiging voor haar beleid en een oproep om niet toe te geven aan dat emotionele linkse gezeik van de oppositie en dus de media.

om mijn God. Het moet wel heel diep zitten bij jou om de moeite alleen al ervoor te doen.
pi_16960561
was pim fortuin 2 jaar geleden niet de gebeten hond met opmerkingen omtrend het asielbeleid??
maar herinner je politici van vandaag daar aan,is dat zeker niet waar
Refuse/Resist/Innerself
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')