abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16886169
PvdA: verzet tegen besluit Verdonk

Voorzitter Koole van de PvdA heeft de burgemeesters van zijn partij opgeroepen het verzet te steunen tegen het besluit van minister Verdonk om 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten. In een brief wijst Koole zijn partijgenoten op de "harde en bittere" gevolgen van de maatregel.

Minister Verdonk vindt de oproep van de PvdA-voorzitter niet passend. Zij houdt hem voor dat de PvdA door deelname aan 'paars' medeverantwoordelijkheid draagt voor het uitzetbeleid.

Koole noemt het 'pardon' van Verdonk (2300 gevallen) veel te krap. De PvdA wil 6000 à 7000 uitzonderingsgevallen.

=====================

Gelijk hebben ze. Verdonk voelt de bui al hangen door deze oproep niet passend te noemen en de media te beschuldigen van stemmingmakerij, maar ze zou die energie beter kunnen steken in het overdoen van haar huiswerk. Alleen haar eigen partij steunt haar onvoorwaardelijk, en dat is te weinig om de plannen door te voeren.

pi_16886174
bronvermelding?

Teletekst: http://teletekst.nos.nl/tekst/106-01.html

[Dit bericht is gewijzigd door Kozzmic op 04-02-2004 17:36]

woensdag 4 februari 2004 @ 17:36:20 #3
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16886213
Zolang het binnen de wet blijft is er mi geen probleem.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2004 @ 17:36:43 #4
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16886223
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:34 schreef Substitute het volgende:

Voorzitter Koole van de PvdA heeft de burgemeesters van zijn partij opgeroepen het verzet te steunen tegen het besluit van minister Verdonk om 26.000 uitgeprocedeerde asielzoekers uit te zetten. In een brief wijst Koole zijn partijgenoten op de "harde en bittere" gevolgen van de maatregel.

Minister Verdonk vindt de oproep van de PvdA-voorzitter niet passend. Zij houdt hem voor dat de PvdA door deelname aan 'paars' medeverantwoordelijkheid draagt voor het uitzetbeleid.

Koole noemt het 'pardon' van Verdonk (2300 gevallen) veel te krap. De PvdA wil 6000 à 7000 uitzonderingsgevallen.

=====================

Gelijk hebben ze. Verdonk voelt de bui al hangen door deze oproep niet passend te noemen en de media te beschuldigen van stemmingmakerij, maar ze zou die energie beter kunnen steken in het overdoen van haar huiswerk. Alleen haar eigen partij steunt haar onvoorwaardelijk, en dat is te weinig om de plannen door te voeren.

Schandalig, dat is je reinste gezagsondermijning.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_16886247
quote:
Op welk onderzoek baseert Koole zich, hoe komt hij aan dat getal ?
pi_16886280
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

De burgermeester is het gezag in een gemeente, dus hoe wordt dat ondermijnd ?
pi_16886294
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Laat ze de burgemeesters maar afzetten dan. Dat zal pas een rel gaan geven!
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2004 @ 17:41:16 #8
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16886331
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Die vallen onder de regering, nogal wiedes.
pi_16886351
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:40 schreef Substitute het volgende:
Laat ze de burgemeesters maar afzetten dan. Dat zal pas een rel gaan geven!
Herrinner jij je nog de storm van protest die door het land raasde toen de plannen bekent werden mbt de gekozen burgemeester ?
pi_16886384
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:34 schreef Substitute het volgende:

=====================

en dan zijn er weer mensen die net buiten de regeling vallen en zo blijf je bezig.
  woensdag 4 februari 2004 @ 17:44:07 #11
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_16886395
Een politieke partij die oproept tot ondermijning van het regeringsbeleid. Ik dacht dat zoiets alleen aan de AEL toebehoorde. Zoals ik al vermoede holt Nederland richting anarchie. Dit zijn de voortekenen van een burgeroorlog.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_16886404
quote:

[..]

een burgemeester dient zich ook aan de wet te houden hoor
pi_16886470
quote:

[..]

Immigratie valt onder de landelijke overheid, niet onder de lokale overheid.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2004 @ 17:47:39 #14
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16886500
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:44 schreef digitaLL het volgende:
Een politieke partij die oproept tot ondermijning van het regeringsbeleid. Ik dacht dat zoiets alleen aan de AEL toebehoorde. Zoals ik al vermoede holt Nederland richting anarchie. Dit zijn de voortekenen van een burgeroorlog.
Ik wou het nog niet direct zeggen van die burgeroorlog, maar het is wel zo. Als zelfs Koole niet meer de normale weg wil bewandelen. Echt schandelijk.
  woensdag 4 februari 2004 @ 17:47:50 #15
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_16886509
Burgemeesters heten onafhankelijk te zijn ongeacht politieke kleur.
Hieruit blijkt een arrogante houding om die onafhankelijkheid maar opzij te zetten.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_16886562
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:38 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Op welk onderzoek baseert Koole zich, hoe komt hij aan dat getal ?

quote:
Vorig jaar al heeft de PvdA-fractie in de Tweede Kamer een eenmalige maatregel voorgesteld die ruimer was (6000-7000) en daarmee een belangrijk deel van de problematiek die onder de oude vreemdelingenwet is ontstaan kon oplossen. Het standpunt van de PvdA-fractie in de Tweede Kamer is volstrekt helder: Verdonks pardon is veel te krap bemeten. Daarnaast is het aantal 'schrijnende gevallen' dat een verblijfsvergunning krijgt onbegrijpelijk laag (220). Het is onaanvaardbaar dat gezinnen uit elkaar worden getrokken en dat mensen zomaar op straat gezet worden. Kinderen en ouders mogen niet voor oneigenlijke keuzes worden gesteld en hoogbejaarden en ernstig zieke mensen mogen niet zomaar het land worden uitgezet. De zorgvuldigheid ontbreekt en problemen worden niet opgelost maar afgewenteld op de betrokkenen en hun lokale bestuurders, zoals u zelf.

bron

quote:
EERSTE REACTIE PVDA-FRACTIE OP BESLUIT KABINET PARDON ASIELZOEKERS

Aug 29, 2003
De PvdA-fractie acht het positief dat het kabinet, na jarenlang verzet van CDA en VVD, nu toch besloten heeft tot een generaal pardon voor een groep asielzoekers. Over de inhoud van het besluit is de PvdA echter ernstig teleurgesteld.

Het besluit van het kabinet om aan 2200 asielzoekers een verblijfsvergunning te verlenen lost slechts een deel van de problematiek op. Ook is allerminst duidelijk waarom deze asielzoekers wel en anderen geen verblijfsvergunning zouden mogen krijgen.

De PvdA acht een eenmalig pardon noodzakelijk om problematiek die onder de oude vreemdelingenwet is ontstaan, zoveel mogelijk op te lossen. Daarbij gaat het om ongeveer 6000 tot 7000 asielzoekers, die al zeer lang in ons land wonen, waaronder veel gezinnen met kinderen die hier zijn opgegroeid en onderwijs hebben genoten. De PvdA meent dat het om menselijke redenen niet verantwoord is deze mensen na zoveel jaar het land uit te zetten. Dit klemt temeer, omdat ook de ambtsvoorganger van minister Verdonk, de heer Nawijn, in de Kamer heeft toegegeven dat de overheid in de loop der jaren onvoldoende gedaan heeft om hen naar hun land te laten terugkeren.

Tijdens de informatieonderhandelingen met het CDA in het begin van dit jaar heeft de PvdA ingebracht dat het om beleidsmatige en humanitaire redenen noodzakelijk is een regeling te treffen die het mogelijk maakt een groot deel van de asielzoekers die langer dan vijf jaar in ons land verblijven een verblijfsvergunning te geven. Dit standpunt is in lijn met concrete voorstellen die eerder dit jaar ook door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten zijn gedaan.

Ook de bejegening van de meer dan 7000 schrijnende gevallen, die zich na een oproep van voormalig minister Nawijn in het begin van dit jaar hebben gemeld, dreigt door de opstelling van het kabinet op een totale teleurstelling uit te lopen. Hier zijn door de overheid bij mensen in uiterst moeilijke omstandigheden verwachtingen gewekt, die niet worden waargemaakt.

De PvdA zal zich in de Tweede Kamer inzetten om het kabinetsbesluit te wijzigen en hoopt dat een meerderheid van de Kamer daarvoor zal kiezen.

bron

woensdag 4 februari 2004 @ 17:50:03 #17
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_16886578
quote:
Vraag van Trouw-reporter:
Wat vindt u van gemeenten die zeggen een eigen asielbeleid te voeren en daarom betwijfelen of ze met het rijksbeleid kunnen meewerken?

Antwoord van Verdonk:
,,Dat kan echt niet meer. De gezagsrelatie moet duidelijk zijn. Asielbeleid is rijks-, geen gemeentebeleid. Ik zal met mijn collega Remkes van binnenlandse zaken bespreken wat wij in het geval van bestuurlijke ongehoorzaamheid moeten doen. Hij heeft bevoegdheden om gemeenten tot medewerking te bewegen. Maar mijn inzet is er samen met de gemeenten uit te komen.''

,,Het bestuurlijk verzet bestaat zeker ook bij CDA-wethouders. Ik heb wel begrip voor de problemen die mensen in kleine gemeenten hebben met het gedwongen vertrek van asielzoekers. Alle kinderen zitten op dezelfde school, zwemles en voetbalvereniging. Maar ik kan voor de ene gemeente geen ander beleid voeren dan voor de andere. De asielzoeker met een gezicht mag niet bevoordeeld worden boven zijn anonieme lotgenoot driehoog achter in de grote stad.''

pi_16886587
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:44 schreef digitaLL het volgende:
Shit man, ik denk dat je gelijk hebt. Alles wijst er inderdaad op.
  woensdag 4 februari 2004 @ 17:51:45 #19
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_16886630
Dit is een sublimatie van de slachtoffercultus waarin sinds lang de PvdA de spin in het web is. Jan met de Pet speelt geen rol meer zoals al blijkt uit de oorverdovende stilte mbt de oosteuropese arbeiders die mogelijk juist mensen aan de onderkant van de arbeidsmarkt verdringen.
SP, CDA,VVD voor meer bescherming PvdA ???????
pi_16886632
Maar Jan Pronk beloofde namens de PvdA het wel en wee van alle "gedeporteerde" asielzoekers te laten documenteren; dat zijn nou studies waar ik uitermate in geinteresseerd ben. Ik denk dat zo'n actie nog wel eens voor verrassende inzichten zou kunnen zorgen.
pi_16886724
De enige medestanders van Verdonk zitten in POL op Fok
pi_16886855
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:54 schreef SCH het volgende:
Ja als ik naar de Vara kijk wordt ook geen middel geschuwd om mij te doen geloven dat er breed maatschappelijk verzet is jegens dit beleid.

De waarheid is echter dat ik nog niemand erover heb horen miepen, op welke manier dan ook. Ik denk gewoon dat de meerderheid het er gewoon met het beleid eens is, of er geen ene shit om geeft.

De PvdA-argumenten zijn ook niet zo sterk:
- Ze zijn zo goed aangepast: mooi dan zullen ze zich ook terug kunnen aanpassen aan hun oude thuis.
- Ze zijn al zo lang hier: ja duh ze hebben allang gehoord dat ze niet konden blijven. Dergelijke stijfkoppen er als eerste uit wmb.

pi_16886877
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 17:54 schreef SCH het volgende:
Zou het?

Dit maatschappelijk verzet koppelen aan een burgeroorlog is wel bedenkelijk. Zal de PVDA echt de wapens oppakken?

woensdag 4 februari 2004 @ 18:05:41 #24
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16886979
quote:

[..]

Ah, en de gemeente staat boven het landelijk bestuur?
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16887000
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 18:05 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Ah, en de gemeente staat boven het landelijk bestuur?

Nee - maar ze werken wel nauw samen. De gemeente is wel verantwoordelijk voor de plaatselijke orde handhaving. Geen gezinnen op straat laten bijvoorbeeld kan daar bij horen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')