quote:Onder het stukje "De linkse dogmaticus" geeft hij aan hoe hij tot zijn bestempeling komt.
Op dinsdag 3 februari 2004 14:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
En die onderbouwing zie jij..... waar precies?
quote:Hij zegt dat hij bij zijn omschrijving al snel aan jou denkt. Dat kan. Als jij vind dat je bij een bepaalde "rechtse" user ook denkt dat hij dogmatisch is dan mag dat ook. Daar kan je namelijk best een inhoudelijke discussie over voeren.
Overigens word ik wel degelijk persoonlijk aangevallen:
[..]Hij schrijft mij dus de onzin toe, die hij in dat oorspronkelijke topic spuide.
Maar zie je het veschil tussen deze mening en opmerkingen als "ga toch janken" of "lul toch niet zo dom"?
quote:Ga toch weg. Dat is geen onderbouwing, dat is gewoon het uitbrullen van persoonlijke frustratie. Het is zwaar gelul wat hij in dat stukje uitkraamt.
Op dinsdag 3 februari 2004 14:42 schreef sizzler het volgende:[..]
Onder het stukje "De linkse dogmaticus" geeft hij aan hoe hij tot zijn bestempeling komt.
quote:Nee. En bovendien zie ik het als een persoonlijke aanval als hij vindt, dat ik mijn mening nooit onderbouw (zoals hij in het door jou aangehaalde stukje opmerkt over mensen die 'Amerika slecht vinden')
[..]Hij zegt dat hij bij zijn omschrijving al snel aan jou denkt. Dat kan. Als jij vind dat je bij een bepaalde "rechtse" user ook denkt dat hij dogmatisch is dan mag dat ook. Daar kan je namelijk best een inhoudelijke discussie over voeren.
Maar zie je het veschil tussen deze mening en opmerkingen als "ga toch janken" of "lul toch niet zo dom"?
Ik vind overigens, dat je zeer selectief bent als het gaat om het optreden hiertegen. Blijkbaar mag een user die jouw denkbeelden deelt wel anderen voor dogmaticus uitmaken (en dan zijn definitie van dogmaticus erop toepassen), maar mag je iemand niet verwijten dat hij een huilebalk is..
quote:Ongetwijfeld. Maar als zijn beeld niet klopt dan kan je daarover in discussie gaan. Ook omdat hij aangeeft wat hij bedoeld en waarom. Dat heet onderbouwen. Iemand voor jankebalk uitmaken is een dooddoener en heel wat anders. Jammer dat je dat verschil niet ziet.
Op dinsdag 3 februari 2004 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:[..]
Ga toch weg. Dat is geen onderbouwing, dat is gewoon het uitbrullen van persoonlijke frustratie. Het is zwaar gelul wat hij in dat stukje uitkraamt.
quote:Ik snap niet waarom je het zo opneemt voor Herostratos. Wat is volgens jou dan de bedoeling met dat topic geweest behalve dan te polariseren? De kwestie is interessant, maar hij had blijkbaar geen serieuze discussie voor ogen, gezien de rest van het gesprek waarbij het juist hij en Lithion waren die niet inhoudelijk reageerden. Het is pure uitlokking geweest, goh nou gefeliciteerd - maar ik dacht dat POL nou juist van dat soort topics afwilde. Het zijn ook de topics waar Lithion normaal gesproken als de kippen bij is om te ageren tegen de voorspelbare links-rechts verenging. En nu moet dat ineens kunnen???
Op dinsdag 3 februari 2004 15:02 schreef sizzler het volgende:[..]
Ongetwijfeld. Maar als zijn beeld niet klopt dan kan je daarover in discussie gaan. Ook omdat hij aangeeft wat hij bedoeld en waarom. Dat heet onderbouwen. Iemand voor jankebalk uitmaken is een dooddoener en heel wat anders. Jammer dat je dat verschil niet ziet.
quote:Vind jij
Op dinsdag 3 februari 2004 14:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ga toch weg. Dat is geen onderbouwing, dat is gewoon het uitbrullen van persoonlijke frustratie. Het is zwaar gelul wat hij in dat stukje uitkraamt.
Maar ik was het er wel mee eens eigenlijk. Zolang TS niet beweert dat elke linkse redenaar automatisch een dogmaticus is (wat hij absoluut niet doet), zit er zeker een kern van waarheid in hetgeen hij opschreef. Linkse dogmatici bestaan gewoon, wat is er mis mee het daar eens over te hebben? Z'n openingspost is kwalitaitief gewoon in orde.
quote:Maak nou gewoon een centraal bash-topic man, d'r is vraag naar, denk marktgericht!
Op dinsdag 3 februari 2004 14:18 schreef sizzler het volgende:
Heros: Ik bespreek vanavond even met Kozzmic of we hem wel of niet weer opengooien. Ik geef het vooralsnog weinig kans omdat het niet zozeer om politiek maar om users gaat. En dan zullen mensen zich al snel aangesproken voelen. Misschien dat een andere format beter uit zou pakken (bijvoorbeeld over linkse politici ipv users) maar dan wil ik er sowieso vanavond even op terugkomen als iedereen wat stoom heeft afgeblazen.
quote:Wie zijn dat dan? En waar wil hij het dan precies over hebben. Het kwam nu niet verder dan het schetsen van een soort cartoon, een karikatuur. Hij gaf ook toe dat te willen. Het interesseert mij wel om profielen van linkse en rechtse mensen te maken, met een soort meetlat misschien, en leg je zelf of anderen er maar naast. Ik merk zelf dat ik door sommigen snel als dogmatisch wordt gezien, terwijl mensen irl mij helemaal niet zo zien. Da's wel leuk dus.
Op dinsdag 3 februari 2004 15:58 schreef Lemmeb het volgende:
Linkse dogmatici bestaan gewoon, wat is er mis mee het daar eens over te hebben?
quote:De vraag was of dat een persoonlijke aanval was of niet.
Op dinsdag 3 februari 2004 15:37 schreef SCH het volgende:[..]
Ik snap niet waarom je het zo opneemt voor Herostratos. Wat is volgens jou dan de bedoeling met dat topic geweest behalve dan te polariseren? [...]
quote:Dat was het niet, dat werd het toen Lithion zich ermee ging bemoeien en Heros zijn bedoeling niet kon uitleggen.
Op dinsdag 3 februari 2004 16:19 schreef sizzler het volgende:[..]
De vraag was of dat een persoonlijke aanval was of niet.
quote:Dan zijn we het eens.
Op dinsdag 3 februari 2004 16:23 schreef SCH het volgende:[..]
Dat was het niet, [...]
quote:Maar dat werd het wel in dit FB topic, toen Heros het nodig vond users bij naam te gaan noemen die hij als dogmatisch ziet en die hij dus de starheid en compromisloosheid toeschrijft, waarvan hij bepaalt dat dat het kenmerk van dogmatisme is.
Op dinsdag 3 februari 2004 16:23 schreef SCH het volgende:[..]
Dat was het niet, dat werd het toen Lithion zich ermee ging bemoeien en Heros zijn bedoeling niet kon uitleggen.
quote:Als jij op zo'n manier aangevallen wordt door meerdere intelligente users, krijg jij ook moeite je topic te verdedigen. Dat geef ik je op een briefje.
Op dinsdag 3 februari 2004 16:23 schreef SCH het volgende:
Dat was het niet, dat werd het toen Lithion zich ermee ging bemoeien en Heros zijn bedoeling niet kon uitleggen.
Erg kinderachtig van je om er meteen zo boven op te duiken, je zou er bijna wat achter zoeken .
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 16:27 schreef Lemmeb het volgende:
Als jij op zo'n manier aangevallen wordt door meerdere intelligente users, krijg jij ook moeite je topic te verdedigen. Dat geef ik je op een briefje.
quote:Je hebt hier wel een klein beetje gelijk in. Op zich vind ik de openingspost wel goed, maar het laat qua in te slane richting wat te wensen over, zoals 9 van de 10 keer iha het geval is.
Op dinsdag 3 februari 2004 16:07 schreef SCH het volgende:
Wie zijn dat dan? En waar wil hij het dan precies over hebben. Het kwam nu niet verder dan het schetsen van een soort cartoon, een karikatuur. Hij gaf ook toe dat te willen. Het interesseert mij wel om profielen van linkse en rechtse mensen te maken, met een soort meetlat misschien, en leg je zelf of anderen er maar naast. Ik merk zelf dat ik door sommigen snel als dogmatisch wordt gezien, terwijl mensen irl mij helemaal niet zo zien. Da's wel leuk dus.
Maar ipv het topic dan zelf die richting op te sturen, breek je het meteen af , daarmee juist dit soort reacties over jezelf afroepend. Heel slim, als je tenminste de bedoeling had om het topic op slot te krijgen. Wat je volgens mij ook had.
Overigens ben ik zelf niet zo'n voorstander van een algemeen topic om users met naam en toenaam te 'beoordelen'. Tenzij iemand mij kan garanderen dat dat niet volledig uit de hand gaat lopen met ordinaire scheldpartijen etc.
quote:Wel typerend dat je je gedachtengenoten betiteld als intelligente users
Op dinsdag 3 februari 2004 16:27 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Als jij op zo'n manier aangevallen wordt door meerdere intelligente users, krijg jij ook moeite je topic te verdedigen. Dat geef ik je op een briefje.
Erg kinderachtig van je om er meteen zo boven op te duiken, je zou er bijna wat achter zoeken
.
quote:Waar lees jij dat
Op dinsdag 3 februari 2004 16:41 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Wel typerend dat je je gedachtengenoten betiteld als intelligente users
quote:[Feedback] Modderen in Politiek
Op dinsdag 3 februari 2004 16:43 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Waar lees jij dat
quote:Dan lees je toch echt verkeerd, want dat staat er dus helemaal niet
Op dinsdag 3 februari 2004 16:47 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[Feedback] Modderen in Politiek
Dus houd nu maar weer op jezelf voor de zoveelste keer onsterfelijk belachelijk te maken, het wordt bijna aandoenlijk .
quote:Dat staat er wel degelijk en je verwees met intelligente users naar Lithion en Heros. Nu zal ik daar geen uitspraak over doen, want het mag wel bekend zijn wat ik van deze users vind.
Op dinsdag 3 februari 2004 16:49 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Dan lees je toch echt verkeerd, want dat staat er dus helemaal niet
. Ik heb het over 'meerdere intelligente users' en zeg niets over 'gedachtengenoten' of iets dat daar ook maar enigszins op lijkt.
Dus houd nu maar weer op jezelf voor de zoveelste keer onsterfelijk belachelijk te maken, het wordt bijna aandoenlijk
.
Ik ben blij dat ik je kan amuseren. Doe ik tenminste iets goeds in jouw ogen.
[Dit bericht is gewijzigd door KirmiziBeyaz op 03-02-2004 16:52]
quote:Ongeacht of ik nu wel of niet naar Lithion en Heros verwees (wat niet zo is), sinds wanneer zijn dat mijn 'gedachtengenoten'?
Op dinsdag 3 februari 2004 16:52 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Dat staat er wel degelijk en je verwees met intelligente users naar Lithion en Heros.
Behalve dat wij gedrieën geloof ik van mening zijn dat de integratie in Nederland hopeloos is mislukt, zijn we het over ontelbaar veel andere politieke en niet-politieke issues absoluut oneens. Sterker nog, ik stem niet eens 'rechts'.
/edit En over het wel of niet intelligent zijn van users Lithion en Heros heb ik al helemáál geen mening, daarvoor heb ik nog te weinig met ze gediscussieerd.
[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 03-02-2004 17:01]
quote:Waar slaat je opmerking intelligente users dan op?
Op dinsdag 3 februari 2004 16:57 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Ongeacht of ik nu wel of niet naar Lithion en Heros verwees (wat niet zo is), sinds wanneer zijn dat mijn 'gedachtengenoten'?
Behalve dat wij gedrieën geloof ik van mening zijn dat de integratie in Nederland hopeloos is mislukt, zijn we het over ontelbaar veel andere politieke en niet-politieke issues absoluut oneens. Sterker nog, ik stem niet eens 'rechts'.
/edit En over het wel of niet intelligent zijn van users Lithion en Heros heb ik al helemáál geen mening, daarvoor heb ik nog te weinig met ze gediscussieerd.
quote:Als het dan toch per se op iemand moet slaan, dan op SCH zelf, die als intelligente (imo) user een topic om zeep helpt, met wat hulp van wat andere intelligente users. En ik beweer dat als SCH dat zelf zou overkomen, de kans groot is dat hij en zijn topic hetzelfde lot zouden ondergaan.
Op dinsdag 3 februari 2004 17:02 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Waar slaat je opmerking intelligente users dan op?
Het was gewoon een algemene opmerking die niets met links-rechts tegenstellingen te maken had, maar alles te maken had met 'intelligente users'. Of ben je van mening dat intelligente users sowieso niet bestaan?
Niet elke opmerking heeft een dubbele bodem, en bij mij sowieso maar zelden. Ik ben erg direct.
/edit woord vergeten
[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 03-02-2004 17:12]
quote:Daar ben ik het niet mee eens. Maar goed, dat is mijn mening. Voor de rest heeft dit alles al weer niets te maken met modacties, dus ik stap uit deze discussie.
Op dinsdag 3 februari 2004 17:09 schreef Lemmeb het volgende:[..]
Als het dan toch per se op iemand moet slaan, dan op SCH zelf, die als intelligente (imo) user een topic om zeep helpt, met wat hulp van wat andere intelligente users. En ik beweer dat als SCH dat zelf zou overkomen, de kans groot is dat hij en zijn topic hetzelfde lot zouden ondergaan.
Het was gewoon een algemene opmerking die niets met links-rechts tegenstellingen te maken had, maar alles te maken had met 'intelligente users'. Of ben je van mening dat intelligente sowieso niet bestaan?
Niet elke opmerking heeft een dubbele bodem, en bij mij sowieso maar zelden. Ik ben erg direct.
quote:Dan had je dat meteen moeten zeggen. Maar dat is iets compleet anders dan dat wat je eerst zei over 'gedachtengenoten' etc.
Op dinsdag 3 februari 2004 17:11 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens. Maar goed, dat is mijn mening.
Ik zei toch dat je jezelf onsterfelijk belachelijk zou maken door hier op door te gaan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |