abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:22:10 #1
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_16692568
Wanneer mijn ex-vriendin alleen thuis was en de muziek van Marco Borsato luisterde kon je dr van op aan dat er een dagen lange huilbui op volgde, of een depressie. Nu ben ik van mening dat deze muziek zo snel mogelijk uit de schappen gehaald dient te worden, zijn er mensen met me eens / oneens?
pi_16692613
Geen mening.
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:24:07 #3
54750 koala2002
Lief beertje of toch niet?
pi_16692631
eeuhm, oneens??
Misschien moet je er van maken of muziek invloed kan hebben op de humeur en of het de kans op depressie vergroot, maar dat heeft natuurlijk niks met marco te maken..

of per ongeluk verkeerde plaats en had dit in onzin moeten staan?

Schilder me rood, geef me de kleur van je hartstocht!
We're one, but we're not the same.
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:24:21 #4
83017 Maeximus
Dat zeg ik, Gamma
pi_16692639
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:22 schreef tommytheman het volgende:
Wanneer mijn ex-vriendin alleen thuis was en de muziek van Marco Borsato luisterde kon je dr van op aan dat er een dagen lange huilbui op volgde, of een depressie. Nu ben ik van mening dat deze muziek zo snel mogelijk uit de schappen gehaald dient te worden, zijn er mensen met me eens / oneens?
oneens. Muziek is niet altijd even positief, maar hij maakt wel mooie muziek, en is niet voor niets zo populierdat er binnen 20 minuten een concert in de Kuip is uitverkocht, omgerekend 35 kaarten per seconde.
Live Life To The ....
pi_16692652
Eens.
Mijn ouders gaan scheiden en iedere keer als het laatste nieuwe liedje erop is, 'afscheid nemen bestaat niet', dan heeft mn moeder er ook moeite mee om het droog te houden.
Squid Pro Row
pi_16692685
Zielige muziek versterkt gewoon een dipje tot een depressie. Daarom moet je als je jezelf zielig voelt ook geen Borsato of Acda en de Munnik draaien maar disco of snoeiharde metal.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_16692760
Muziek versterkt mijn eigen emoties ook. Soms zelfs enorm. Het werkt als een accelerator. Wanneer ik droevige muziek hoor gaat mijn stemming omlaag. Bij vrolijke muziek gaat m'n stemming omhoog. Ik merkt het zelf elke keer weer.
pi_16692811
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:28 schreef Disorder het volgende:
Muziek versterkt mijn eigen emoties ook. Soms zelfs enorm. Het werkt als een accelerator. Wanneer ik droevige muziek hoor gaat mijn stemming omlaag. Bij vrolijke muziek gaat m'n stemming omhoog. Ik merkt het zelf elke keer weer.
Maar dat is toch geen reden om dat soort muziek te verbieden. Wat dacht je dan van Andre Hazes, dan kan die wel inpakken.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_16692818
Kan het niet zijn dat je vriendin al depressief is, en daarom zin heeft om naar Marco Borsato te luisteren?
Geluk duurt je leven lang.
pi_16692835
het is allemaal de schuld van Marco Borsato
eindelijk mijn eigen chevrolet muscle car
  donderdag 29 januari 2004 @ 18:35:31 #11
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_16692965
Dat zal dan wel weer echt iets voor vrouwen zijn om droevige muziek te draaien op het moment dat ze zich kut voelen.
pi_16693032
Als iemand zich een paar dagen slecht voelt spreek je van een flinke dip, maar nog niet van een depressie.

Maar over de invloed van muziek. Ik heb zelf ook muziek van Marco en daar kan je je inderdaad flink slecht door voelen. Maar of het echt slecht voor je is? Hmmm... ik durf het niet te zeggen. Ik heb het af en toe gewoon wel eens nodig om dat te luisteren. Dan kan ik weer even stilstaan bij slechte herinneringen en vervelende dingen, waar ik anders niet veel aandacht aan schenk. Je kan dan wat emoties kwijt waardoor deze tenminste niet ophopen. Dus wat dat betreft zie ik zeker ook juist een positieve werking.
Je moet het alleen niet te vaak gaan luisteren!!!

Never argue with idiots. They drag you down to their level and then beat you with experience.
pi_16693632
oneens. Dan kan je net zo goed alle muziek uitbannen, iedereen is wel ergens gevoelig voor.

-Edit- topic titel aangepast, volgens mij gaat het meer over muziek dan over borsato

burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
pi_16694016
Als ik me eens echt slecht en alleen voel, ff zo een paar deprinummers en alle frustratie eens goed wegjanken. Bij mij heeft dat soort muziek eerder een opluchtende werking. Na dien wat feel good muziek op en ik kan er weer tegen.
Als je natuurlijk bepaalde muziek met bepaalde gevoelens gaat koppelen kun je je natuurlijk best wel depri maken. Bepaalde muziek die ik op een begrafenis van een oud-klasgenoot gehoord heb vermijdt ik nu zo veel mogelijk (hoewel ik dat vroeger hele goede nummers vondt) gewoon omdat ik me dan net zo ongemakkelijk ga voelen als ik op die begrafenis deed.
Het is volgens mij dus goed mogelijk dat je van muziek depressief wordt als je al eerder depresief ben geweest en toen intens met bepaalde liedjes in aanraking bent gekomen
I've got a plan so cunning you could put a tail on it and call it a weasel
  donderdag 29 januari 2004 @ 19:27:37 #15
81273 tommytheman
zie ook mijn andere post
pi_16694323
Ik geef toe, ze zat/zit niet lekker in haar vel, bepaalde muziek werkt dan natuurlijk op je gevoelens. Mijn mening om muziek te verbieden is dan natuurlijk ook niet serieus te nemen, maar ik zeur wel vaker
pi_16694422
ik luister als ik in een dip zit naar droevige muziek.

met muziek uit ik mn gevoelens een beetje en zo weet ik ook dat ik niet de enige ben die die gevoelens heeft.

ut is wel een soort uitlaatklep voor me om zo positieve als negatieve gevoelens kwijt te kunnen...

donderdag 29 januari 2004 @ 19:32:04 #17
81462 Mouw
-Cultfiguur-
pi_16694437
Niet de oorzaak.
Psychisch gestoord
pi_16694560
Kunst kan reeds latente psychische stoornissen triggeren, daar ben ik het wel mee eens.

We praten dan bijvoorbeeld over zwaarmoedige literatuur, beklemmende schilderijen of melancholische muziek..

Toch zal dit eerder om unieke gevallen gaan dan dat het vaak voorkomt..

I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_16695091
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:25 schreef Deetch het volgende:
of snoeiharde metal.
Als ik depressief wil worden, moet ik daarnaar gaan luisteren.

Persoonlijk vind ik het een onzinnige stelling. Buiten dat, misschien zijn er mensen die juist depressief worden van het gemis van de muziek van Borsato e.d. Een radio kan je uitzetten, muziek die niet bestaat kun je niet tevoorschijn toveren.

Ik maak geen fouten. Ik beperk mij tot blunders.
pi_16695860
ik denk eerder dat muziek (of kunst in het algemeen zoals hierboven gezegd) gwn de emoties die je op dat moment hebt versterkt...
of die nu depri, happy,... zijn

en enkele liedjes kunnen mss herinneringen naar boven brengen (denk maar aan liedjes die je deelde met je exen ) waar je dan eens een potje om gaat huilen maar daarom niet slecht voor je zijn

pi_16696316
Marco
Maar wat een onzin zeg!

Uiteraard brengt muziek iets teweeg bij mensen, dat kan positief en/of negatief zijn. Maar om alleen aan muziek een depressie te binden, nee dat gaat een beetje tever.
Leer dan eerst maar met bepaalde gevoelens omgaan.

pi_16697324
Muziek helpt niet tegen psychische problemen, ze bieden slechts troost en een klankbord voor problemen. Ze vervullen de rol van diegene waarbij je, zonder tegen gehouden te worden, kan uithuilen zonder werkelijk iemand je problemen te vertellen. Je problemen (of blije gevoelens) worden begrepen door de muziek en verwoord door de zanger(es).

-edit: ik heb dit tussenstukje weggehaald omdat ik het achteraf onzin vond. Zelf in één lied kunnen zwaarmoedige gevoelens naar uiteindelijk een blij of gelukzalig gevoel gaan.-

Dus je kan zeggen dat diegenen die naar naargeestige muziek luisteren, dit gevoel op dat moment ook graag willen, ze leggen er zelfs geld voor neer... Je kan ze daarom niet geestelijk of psychisch ziek noemen, maar je kan wel onderzoeken wat de oorzaken van dit specifieke (luister)gedrag is. Dit zouden meer problemen van sociologisch aard kunnen zijn in combinatie met psychologie.

[Dit bericht is gewijzigd door Colour op 29-01-2004 21:26]

pi_16700419
Dit doet me denken aan de romantiek. Een stroming in de Literatuur. Ik weet er niks van, het enige wat ik me nog van school herinner is dat de hoofdpersonen vaak onder invloed van muziek stemmingswisselingen hadden.

En van Borsato wordt ik ook treurig

Ik weet dat dit niets toeveoegt, maar ik onthou vaak nutteloze dingen

pi_16700993
muziek versterkt gewoon je gevoelens,
ofjah, soms ga je je echt inleven in die teksten van bijvoorbeeld marco borsato en dan ga je je wel eens depri voelen
en het andere moment zing je zelf gezellig mee.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 02:20:09 #25
58915 aleko
Gewoon oerdwerg dan maar
pi_16706024
als ik marco borsato hoor, brengt dat mij ook tot tranen.

die muziek is gewoon om te huilen.

ps. waarom luistert er iemand in GODSNAAM naar acda en de munnick als hem dat DROEVIGER maakt...dan zou ik dus nooit naar zoiets gaan luisteren, wel? anders ben je een redelijke sukkel.

je luistert naar droevige muziek om jezelf aan op te trekken. zodat je weet: het kan nog erger.

up for grabs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')