abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 januari 2004 @ 13:33:37 #201
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_16425952
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 13:27 schreef Blasted_Billy het volgende:
als Nederland minderjarige jongetjes zou terug sturen naar oorlogsgebieden dan schenden we toch mensenrechten e.d.

Wat voor onderzoek is er net afgerond en met welke conclusie:

Nederland en Luxemburg schenden mensenrechten niet

Ja maar daar heeft zo'n Wahlid niks aan.

Maar begrijp ik het goed dat jij het wel leuk vindt dat zo'n jongen terug moet? Of vind je het de prijs die betaald moet worden voor bureaucratie?

pi_16425985
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 13:33 schreef Dodec het volgende:

[..]

Maar begrijp ik het goed dat jij het wel leuk vindt dat zo'n jongen terug moet? Of vind je het de prijs die betaald moet worden voor bureaucratie?

Een flink deel van de NL'ers zal hem niet missen
pi_16426000
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 13:34 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Jou ook niet.
pi_16426022
quote:

[..]

Ik vind het de prijs voor een duidelijke regelgeving wel waard ja.

Er is niets lulligers als Whalid wel mag blijven en anderen weer niet.

Not tonight, I've got a headache[br]Rokers zijn potentiele kankerlijers
  dinsdag 20 januari 2004 @ 13:36:03 #205
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_16426038
quote:

[..]

Als jij vanavond komt te overlijden zal ik jou ook niet missen. Ik ken je immers niet. Zo kun je alles recht lullen wat krom is.
pi_16426044
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 13:35 schreef Blasted_Billy het volgende:
Daarom moeten dezelfde schrijnende gevallen ook allemaal blijven, maar laten we in ieder geval één redden dan niemand.
pi_16426047
quote:

[..]

Wat is een flink deel? 1%? 5%? 10%? 50%? Ik denk niet dat je voor veel NL'ers kunt spreken. Ik denk dat de meeste nederlanders wel degelijk een hart hebben en niet zo star omgaan met bepaalde regels.
  dinsdag 20 januari 2004 @ 13:37:13 #208
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_16426072
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 13:35 schreef Blasted_Billy het volgende:

[..]

Ik vind het de prijs voor een duidelijke regelgeving wel waard ja.

Dat zegt niemand hier.
pi_16426412
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 13:37 schreef Dodec het volgende:

[..]

Dat zegt niemand hier.

dit topic gaat toch over Whalid? Waar is het topic en de media-aandacht over/voor de 9-jarige Sahfmet met zijn moeder die nu in het AZC in Den Helder zitten te wachten op hun uitzetten naar Somalie?

Nee deze eer is alleen Whalid toebedeeld, omdat de beste jongen net in de goede taxi stapte.

Not tonight, I've got a headache[br]Rokers zijn potentiele kankerlijers
pi_16431852
goed zo te merken heeft niemand vanmorgen vroeg goedemorgen nederland gekeken ( i know irritant programma, maar t enigste wat er 's ochtends vroeg op tv is).

want daar word toch duidelijk uitgelegd dat nederland met het uitzetten van Whalid toch echt in strijd is met de wet van de kinderrechten.

je mag een kind niet terug sturen naar een oorlogsgebied (wat somalie nog is) en dan kan je wel zeggen: ja maar wat dan van die en die en die en die. als ze minderjarig zijn en het is dezelfde soort toepassing als dit (terug sturen naar een oorlogsgebied) dan MAG het gewoon NIET!!!!

dit is vastgelegd in de europeese wetten (of de wereldse, al sla je me dood) en nederland is gewoon fout bezig.

ik vind nog steeds dat ze maar eens al die marrokaanse en turkse vrouwen in hun eigen land moeten houden, en maar een keer met iemand in nederland moeten trouwen, in plaats van zo nodig een vrouw uit je eigen land halen omdat ze die onder de duim houden (dit is letterlijk gezegt door een marrokaan). en laat de kinderen, die hier al een langere tijd zijn toch lekker hier blijven.

de integratie is zoals bij whalid redelijk gelukt (hij spreekt tenminste verstaanbaar nederlands, en dat kan je van veel mensen niet zeggen), hoe het met zijn oma staat dat weet ik zo niet. maar laat ze toch lekker hier, laat ze een leven opbouwen waarbij ze wel een toekomst hebben. en niet terug sturen en ze daar binnen een paar weken dood aantreffen omdat ze uit noord-somalie komen en niet uit zuid-somalie

verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_16432689
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 16:30 schreef gothic-blackie het volgende:

....

ik vind nog steeds dat ze maar eens al die marrokaanse en turkse vrouwen in hun eigen land moeten houden, en maar een keer met iemand in nederland moeten trouwen, in plaats van zo nodig een vrouw uit je eigen land halen omdat ze die onder de duim houden (dit is letterlijk gezegt door een marrokaan). en laat de kinderen, die hier al een langere tijd zijn toch lekker hier blijven.
....

En het binnenhalen van mannen? Mag dat wel? Mag iemand niet zelf beslissen met wie hij/zij wil trouwen, om wat voor reden dan ook?
pi_16433240
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 16:53 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

En het binnenhalen van mannen? Mag dat wel? Mag iemand niet zelf beslissen met wie hij/zij wil trouwen, om wat voor reden dan ook?

ik vind dat de regels ten aanzien van het huwelijk verandert moeten worden, heel veel mensen trouwen nog steeds zodat iemand de nederlandse status krijgen. en ik vind het met mannen hetzelfde, als ze zo nodig willen trouwen gaan ze toch terug naar hun eigen land (oke het land van hun overgroot opa's en oma's want dat vind ik het probleem, de generatie die nu nog steeds mensen uit het buitenland haalt (wat bijna nooit vrijwillig is omdat het een uithuwelijking is) is opgegroeid in nederland, en hun ouders zijn ook opgegroeid in nederland.
we halen op die manier mensen binnen die nooit zullen leren om nederlands te praten omdat ze daar hun man wel voor hebben want die werkt en weet alles.
ik vind gewoon (net zoals meerdere mensen, bijvoorbeeld de politiek) dat die regels aangescherpt moeten worden
pi_16433362
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 17:12 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

ik vind dat de regels ten aanzien van het huwelijk verandert moeten worden, heel veel mensen trouwen nog steeds zodat iemand de nederlandse status krijgen. en ik vind het met mannen hetzelfde, als ze zo nodig willen trouwen gaan ze toch terug naar hun eigen land (oke het land van hun overgroot opa's en oma's want dat vind ik het probleem, de generatie die nu nog steeds mensen uit het buitenland haalt (wat bijna nooit vrijwillig is omdat het een uithuwelijking is) is opgegroeid in nederland, en hun ouders zijn ook opgegroeid in nederland.
we halen op die manier mensen binnen die nooit zullen leren om nederlands te praten omdat ze daar hun man wel voor hebben want die werkt en weet alles.
ik vind gewoon (net zoals meerdere mensen, bijvoorbeeld de politiek) dat die regels aangescherpt moeten worden

De politiek vindt nix, de politiek lult de massa maar na. Populariteit is de graagmeter.

Begrijp ik het nou verder goed en wil je mensen van hun vrijheid beroven om zelf een partner te kiezen?

pi_16433422
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 17:15 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

De politiek vindt nix, de politiek lult de massa maar na. Populariteit is de graagmeter.

Begrijp ik het nou verder goed en wil je mensen van hun vrijheid beroven om zelf een partner te kiezen?

die vrijheid hebben ze toch ook hier, hun zijn toch zulke goede nederlanders?

en nee voordat je t gaat vragen ik ben niet extreem rechts, ik ben juist links maar ja dat zal je toch wel niet geloven

pi_16433586
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 17:17 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

die vrijheid hebben ze toch ook hier, hun zij zijn toch zulke goede nederlanders?

en nee voordat je t gaat vragen ik ben niet extreem rechts, ik ben juist links maar ja dat zal je toch wel niet geloven

Je mag zelf kiezen met wie je maar trouwt, als het maar binnen Nederland is? Rare spelregels. Ik zou haast medelijden krijgen met alle nederlandse mannen die geen nederlandse vrouw willen of kunnen krijgen en hun heil zoeken in Polen/Oekraine/Roemenie/Fillipijnen/Thailand/enz. Ik zie werkelijkwaar geen enkele reden om mensen hierin te beperken. Je kiest namelijk wel de partner met wie je de rest van je leven wilt delen. Ik vind niet dat je dat recht mensen kunt ontnemen.

Zou je overigens de moeite willen nemen om leestekens te gebruiken? Het is een kleine moeite en het leest prettiger.

dinsdag 20 januari 2004 @ 17:24:38 #216
81438 urkerboy
Proud to be an Urker
pi_16433666
edit: racisme is ongewenst.

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 20-01-2004 20:36]

dinsdag 20 januari 2004 @ 18:11:38 #217
60067 faustkern
Mundus vult decipi, ergo decip
pi_16434981
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 08:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Leg mij eens uit waarom een jongen van 11 die hier al 6 jaar woont niet in aanmerking komt voor een verblijfsvergunning? Wat kan daaraan goed zijn voor die jongen en slecht voor ons land?

Uitleggen? Ik ben geen jurist en ik ben ook niet werkzaam als ambtenaar voor het IND.

De personen die deze beslissing genomen hebben, zijn de enige die het kunnen uitleggen.

Ik kan je alleen mijn mening geven, en aan meningen is op dit forum geen tekort.

Vind het wel vreemd dat Somalie zgn een veilig gebied is verklaard. Een paar maanden geleden is daar nog een Italiaanse non overhoop geschoten door een of andere moslim bende.

Geplaatst door gelly op zondag 8 februari 2004 17:23: Flikker dan ook op met je suggestieve gelul mietje. Kijk, daar is nog een hoekje. Kruip er maar in en ga jezelf enorm zielig voelen in je zelfaangenomen slachtofferrol.
pi_16435806
quote:
Op maandag 19 januari 2004 11:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij wordt de dood ingestuurd, ik zie het verschil niet.

bron?
  woensdag 21 januari 2004 @ 01:44:46 #219
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16447677
Voor alle posters die zich ogenschijnelijk zo enorm betrokken voelen bij deze jongen:

Wat maakt dat deze jongen meer recht op asiel heeft dan andere ama's, want daar hebben we een opvangkamp vol van in Vught.

Wat maakt dat deze jongen meer recht heeft om hier te blijven dan andere gevallen die uitgezet dreigen te worden ?

Ik vind het nogal moreel verwerpelijk om n.a.v een televisieuitzending E-cards en steunbetuigingen te gaan versturen. Doen jullie dat ook naar het Ama kamp in Vught, of doen jullie dat uberhaubt alleen als er een televisieprogramma aan gewijd is ?

Ik vind het een hypocriete, simplistische postcodeloterij-mentaliteit!

woensdag 21 januari 2004 @ 08:05:01 #220
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_16449376
quote:
Op maandag 19 januari 2004 11:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
edit: offtopic
Als je dit weghaalt moet je al m'n reacties weghalen. Half werk hebben we niks aan.

Sorry hoor.

Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_16450831
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 18:40 schreef Skwish het volgende:

[..]

bron?

Somalie is levensgevaarlijk - lees het topic er even op na.
pi_16451017
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 01:44 schreef Goodluck het volgende:
Voor alle posters die zich ogenschijnelijk zo enorm betrokken voelen bij deze jongen:

Wat maakt dat deze jongen meer recht op asiel heeft dan andere ama's, want daar hebben we een opvangkamp vol van in Vught.
Voor mij heeft hij helemaal niet meer of minder recht. Als er meer ama's zijn die in een gelijkende situatie verkeren, vind ik dat ook zij mogen blijven.

Wat maakt dat deze jongen meer recht heeft om hier te blijven dan andere gevallen die uitgezet dreigen te worden ?
Zijn leeftijd, het gebrek aan opvang door familie/naasten in het thuisland en de situatie in zijn thuisland maakt het voornaamste verschil imo

Ik vind het nogal moreel verwerpelijk om n.a.v een televisieuitzending E-cards en steunbetuigingen te gaan versturen. Doen jullie dat ook naar het Ama kamp in Vught, of doen jullie dat uberhaubt alleen als er een televisieprogramma aan gewijd is ?
Net zoals dat jij voornamelijk afgeeft op buitenlanders als ze weer eens slecht in het nieuws komen. Ik neem aan dat je dat ook niet elk uur en elke dag doet.

Dat laatste klopt wel, maar voor wie ????
pi_16451438
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 01:44 schreef Goodluck het volgende:

Ik ben het helemaal met je eens - dat heb ik ook steeds gezegd. Ik vind dat Verdonk een veel ruimer pardon had moeten uitspreken dan was ze van dit gezeik afgeweest en er zijn ook heel veel argumenten om dat te doen.

Aan de andere kant is het wel goed dat de ellende een gezicht krijgt en duidelijk wordt om wat voor soort mensen het gaat.

pi_16458951
quote:

[..]

Regels zijn regels en als we voor iedereen die met een zielig verhaal op TV komt (op wat voor gebied dan ook) een uitzondering gaan maken dan schiet je je doel voorbij.

Dit zal wel bot klinken, maar er wordt tegenwoordig door allerlei groeperingen, reclamemensen en ga zo maar door alleen maar op de emotie of het gevoel gespeeld, denk je nu echt dat het nog werkt?

woensdag 21 januari 2004 @ 15:24:30 #225
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_16459716
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 10:37 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens - dat heb ik ook steeds gezegd. Ik vind dat Verdonk een veel ruimer pardon had moeten uitspreken dan was ze van dit gezeik afgeweest en er zijn ook heel veel argumenten om dat te doen.

Je snapt me niet.
Ikzelf ben het helemaal eens met het beleid van Verdonk, ik vind het alleen mega hypocriet hoe inconsequent "de meute" is door zich alleen te roeren om een enkel geval dat op televisie komt. Wees dan consequent en ga met een spandoek op het binnenhof staan o.i.d.
quote:
Aan de andere kant is het wel goed dat de ellende een gezicht krijgt en duidelijk wordt om wat voor soort mensen het gaat.
Het is altijd naar als zo'n jong mannetje terug moet omdat hij geen asiel kan krijgen. Aan de andere kant: regels zijn regels. Die jongen laten blijven betekend ook alle ama's laten blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')