abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16394742
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:16 schreef Lucille het volgende:

[..]

Doet mij een beetje denken aan die mop van die man die bij een benzinepomp komt en vraagt hoe duur een druppel benzine kost. Dat is helemaal gratis zegt de pompbediende. Nou, geeft de man als reactie, druppel hem dan maar vol.

Je gaat niet meer in op je boude bewering dat die jongen er zelf voor heeft gekozen hier naar toe te komen. Ik vind dat van een grofheid.
  maandag 19 januari 2004 @ 14:21:12 #102
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16394811
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:18 schreef SCH het volgende:
Die mensen komen er allang niet meer in, dus het kan eenvoudig niet.
.

Je hebt dat onderzoek duidelijk niet gelezen. Het gaat er niet om of ze erin komen, het gaat erom of ze asiel aanvragen, want dát is waat het bij die aanzuigende werking over gaat en die aanzuigende werking blijkt wel degelijk te bestaan en door generale pardons gevoed te worden.

pi_16394913
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:21 schreef Lithion het volgende:

[..]

.

Je hebt dat onderzoek duidelijk niet gelezen. Het gaat er niet om of ze erin komen, het gaat erom of ze asiel aanvragen, want dát is waat het bij die aanzuigende werking over gaat en die aanzuigende werking blijkt wel degelijk te bestaan en door generale pardons gevoed te worden.

Nee sukkel. Dat is volstrekt niet belangrijk. Mensen weten dat het beleid hier veel strenger is geworden en mijden Nederland. Dat rapport ging niet over de recente situatie. Nederland is geen welkom land meer, helaas. Generale pardons gelden voor mensen die hier al langere tijd zijn, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
En stel er komen meer mensen - ze worden meteen bot de deur gewezen, dus het maakt niet uit.

maandag 19 januari 2004 @ 14:28:26 #104
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16395067
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:23 schreef SCH het volgende:

Nee sukkel. Dat is volstrekt niet belangrijk. Mensen weten dat het beleid hier veel strenger is geworden en mijden Nederland. Dat rapport ging niet over de recente situatie. Nederland is geen welkom land meer, helaas.

Ja, blijf vooral je onwetendheid tentoonspreiden.

Dat rapport ging over een algemeen onderzoek; Dat geldt ten alle tijden. Indien Nederland de regels zou versoepelen (door bijvoorbeeld met een pardon te komen voor asielzoekers die langer dan een x aantal jaren in de procedure zitten), dan heeft dat een aanzuigende werking. Dat betekent dat er meer asielzoekers hierheen komen, waardoor de bezettingsgraad bij de IND zal stijgen wat langere procedures tot gevolg heeft, wat op haar beurt wéér voor een grotere aanzuigende werking zorgt.

Léés dat rapport nou eerst eens voordat je hier komt eikelen dat het niet voor de situatie van nu zou gelden, want dat is dus wél het geval.

pi_16395131
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:28 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja, blijf vooral je onwetendheid tentoonspreiden.

Dat rapport ging over een algemeen onderzoek; Dat geldt ten alle tijden. Indien Nederland de regels zou versoepelen (door bijvoorbeeld met een pardon te komen voor asielzoekers die langer dan een x aantal jaren in de procedure zitten), dan heeft dat een aanzuigende werking. Dat betekent dat er meer asielzoekers hierheen komen, waardoor de bezettingsgraad bij de IND zal stijgen wat langere procedures tot gevolg heeft, wat op haar beurt wéér voor een grotere aanzuigende werking zorgt.

Léés dat rapport nou eerst eens voordat je hier komt eikelen dat het niet voor de situatie van nu zou gelden, want dat is dus wél het geval.

Nee Lithion, je kunt wel heel wijs doen maar je hebt ongelijk. Ik ken het rapport en heeft nu geen invloed op de IND. Mensen worden gewoonweg niet meer toegelaten dus het kan ook niet langer duren.

Als Whalid hier blijft, heeft dan geen gevolgen, behalve voor Whalid zelf.

pi_16395172
Grappig, de integratiemachinisten schermen nog steeds met 'bruine jongen, bruine ogen'. Ach kijk toch wat een lieverdje, dat kaaaaaaaan toch niet????!!! Heerlijk hoe mensen in de val blijven trappen, zo voorspelbaar.

maandag 19 januari 2004 @ 14:34:51 #107
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16395293
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:30 schreef SCH het volgende:
Nee Lithion, je kunt wel heel wijs doen maar je hebt ongelijk. Ik ken het rapport en heeft nu geen invloed op de IND. Mensen worden gewoonweg niet meer toegelaten dus het kan ook niet langer duren.
Als de bezettingsgraad toeneemt door een groeiende instroom van asielzoekers, dan neemt de doorlooptijd per definitie toe.

Mijn God zeg, dat is wachttijdproblematiek 101.

pi_16395473
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:34 schreef Lithion het volgende:

[..]

Als de bezettingsgraad toeneemt door een groeiende instroom van asielzoekers, dan neemt de doorlooptijd per definitie toe.

Mijn God zeg, dat is wachttijdproblematiek 101.

De wachttijd kan niet toenemen als er nauwelijks nog mensen worden toegelaten. Mijn hemel, wat snap je daar nou niet aan? Wil je een rondritje langs de lege asielzoekerscentra?
  maandag 19 januari 2004 @ 14:42:39 #109
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16395559
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:39 schreef SCH het volgende:
De wachttijd kan niet toenemen als er nauwelijks nog mensen worden toegelaten.
Ja snapt het dus écht niet. De wachttijd is afhankelijk van de bezettingsgraad. De instroom is afgenomen ja, maar het personeelsbestand van de IND is ook drástisch ingekrimpt. Als er nu een toename zou komen als gevolg van de aanzuigende werking zou de bezettingsgraad toenemen, wat dus per definitie een toename in de doorlooptijd betekent.
Daarbij is de grootte van de wachtkamer (de asielzoekerscentra) totaal niet van invloed op de doorlooptijd, dus wat mij betreft mag je mij een rondleiding geven langs de lege asielzoekerscentra, maar je maakt jezelf er onsterfelijk belachelijk mee.
pi_16395746
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:42 schreef Lithion het volgende:

[..]

Ja snapt het dus écht niet. De wachttijd is afhankelijk van de bezettingsgraad. De instroom is afgenomen ja, maar het personeelsbestand van de IND is ook drástisch ingekrimpt. Als er nu een toename zou komen als gevolg van de aanzuigende werking zou de bezettingsgraad toenemen, wat dus per definitie een toename in de doorlooptijd betekent.
Daarbij is de grootte van de wachtkamer (de asielzoekerscentra) totaal niet van invloed op de doorlooptijd, dus wat mij betreft mag je mij een rondleiding geven langs de lege asielzoekerscentra, maar je maakt jezelf er onsterfelijk belachelijk mee.

Ingekrompen.

Maar laat maar, je verhaal slaat echt nergens op. De toestroom is niet toegenomen door het generaal pardon en zal door Whalid ook geen schrikbarende verhoging laten zien. Mensen worden bij de grens tegen gehouden, dat is wat er speelt. Daar komt geen wachtkamer aan te pas. Er is geen sprake van een toestroom, zou dat wel zo zijn, dan nog is dat geen enkel probleem gezien de hardheid en snelheid van de procedure.

maandag 19 januari 2004 @ 14:50:22 #111
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16395827
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:48 schreef SCH het volgende:
Ingekrompen.

Maar laat maar, je verhaal slaat echt nergens op.

Nee, ongeveer 80 jaar fundamenteel onderzoek naar wachttijdproblematiek is allemaal loos gelul natuurlijk. En Newton brabbelde ook maar wat met zijn geouwehoer over zwaartekracht. .
pi_16396518
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:50 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee, ongeveer 80 jaar fundamenteel onderzoek naar wachttijdproblematiek is allemaal loos gelul natuurlijk. En Newton brabbelde ook maar wat met zijn geouwehoer over zwaartekracht. .

Er is nauwelijks meer sprake van wachttijdproblematiek. Vind je dat jammer ofzo?
  maandag 19 januari 2004 @ 15:12:33 #113
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16396630
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:30 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ken het rapport

Dan kan je het vast wel even noemen.
Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  maandag 19 januari 2004 @ 15:14:26 #114
81438 urkerboy
Proud to be an Urker
pi_16396712
ik ben voorstander om ze er gewoon allemaal uit te zetten.
Dat die mensen hier jaren zitten komt niet alleen omdat de overheid traag werkt. Het komt ook vooral omdat die malloten steeds een advocaat in de hand nemen en steeds in beroep gaan.
Dan gaan er jaren overheen en omdat ze er al jaren zitten vinden ze dat ze moeten blijven. Zo werkt dat dus niet, er is al jaren geleden gezegt dat ze weg moeten en helaas accepteren ze dat niet waardoor ze een proces aanspannen.
Gooi ze er gewoon allemaal uit want dat is ze ook verteld.
pi_16397923
quote:
Op maandag 19 januari 2004 15:14 schreef urkerboy het volgende:
Dat die mensen hier jaren zitten komt niet alleen omdat de overheid traag werkt. Het komt ook vooral omdat die malloten steeds een advocaat in de hand nemen en steeds in beroep gaan.
Dan gaan er jaren overheen en omdat ze er al jaren zitten vinden ze dat ze moeten blijven. Zo werkt dat dus niet, er is al jaren geleden gezegt dat ze weg moeten en helaas accepteren ze dat niet waardoor ze een proces aanspannen.
Goed maar dan graven we ook een gracht om Urk en gooien we een mooi slot op de brug daar over .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_16398610
quote:
Op maandag 19 januari 2004 15:14 schreef urkerboy het volgende:
Je doet je naam wel eer aan, maar heb je enig idee hoe oud de betreffende jongen is?
  maandag 19 januari 2004 @ 16:23:17 #117
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16399061
quote:
Op maandag 19 januari 2004 15:10 schreef SCH het volgende:
Er is nauwelijks meer sprake van wachttijdproblematiek.
Dan snap je niet wat ermee bedoeld wordt. Er is sprake van een wachttijdprobleem als je een bepaald aanvoerproces, een verwerkingsproces en een wachtrij hebt, waarbij die wachtrij een bepaalde grootte kan hebben, leeg kan zijn etc.

Het is nú zo dat er in Nederland een bepaalde instroom van asielzoekers is uit verschillende landen. Een aantal van die landen staat op een bepaalde lijst waarvoor geen onderzoek van de IND meer nodig is en die mensen worden aan de grens geweerd. Er zijn ook nog landen waar onderzoek van de IND wél noodzakelijk is en die mensen komen dus in de procedure terecht. Een paar mensen van de IND zijn daar mee belast en die 'servers' zijn dus bezet. Doordat het aantal asielaanvragen in Nederland drastisch is gedaald is ook het personeelsbestand van de IND ingekrompen, wat geheel logisch is. Maar... als nu de toestroom ineens zou toenemen en dus structureel méér situaties van meer mensen onderzocht moeten worden stijgt de bezettingsgraad bij de IND en worden de wachttijden en daarmee de doorlooptijden automatisch langer.
En dat een generaal pardon een aanzuigende werking heeft is in het eerder genoemde onderzoek aangetoond, alsmede dat langere doorlooptijden voor een hogere instroom van asielzoekers zorgt. Een dubbel effect dus.

pi_16399357
quote:
Op maandag 19 januari 2004 14:31 schreef Riddick het volgende:
Grappig, de integratiemachinisten schermen nog steeds met 'bruine jongen, bruine ogen'. Ach kijk toch wat een lieverdje, dat kaaaaaaaan toch niet????!!! Heerlijk hoe mensen in de val blijven trappen, zo voorspelbaar.

Kort maar krachtig uitzettingsbeleid:

pi_16399610
quote:
Op maandag 19 januari 2004 16:23 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dan snap je niet wat ermee bedoeld wordt. Er is sprake van een wachttijdprobleem als je een bepaald aanvoerproces, een verwerkingsproces en een wachtrij hebt, waarbij die wachtrij een bepaalde grootte kan hebben, leeg kan zijn etc.

Het is nú zo dat er in Nederland een bepaalde instroom van asielzoekers is uit verschillende landen. Een aantal van die landen staat op een bepaalde lijst waarvoor geen onderzoek van de IND meer nodig is en die mensen worden aan de grens geweerd. Er zijn ook nog landen waar onderzoek van de IND wél noodzakelijk is en die mensen komen dus in de procedure terecht. Een paar mensen van de IND zijn daar mee belast en die 'servers' zijn dus bezet. Doordat het aantal asielaanvragen in Nederland drastisch is gedaald is ook het personeelsbestand van de IND ingekrompen, wat geheel logisch is. Maar... als nu de toestroom ineens zou toenemen en dus structureel méér situaties van meer mensen onderzocht moeten worden stijgt de bezettingsgraad bij de IND en worden de wachttijden en daarmee de doorlooptijden automatisch langer.
En dat een generaal pardon een aanzuigende werking heeft is in het eerder genoemde onderzoek aangetoond, alsmede dat langere doorlooptijden voor een hogere instroom van asielzoekers zorgt. Een dubbel effect dus.

Ik blijf het met je oneens maar vooruit. Maar jij denkt dat het toelaten van Whalid een aanzuigende werking heeft? En het afgelopen pardonnetje van Verdonk heeft echt geen aanzuigende werking gehad. Het gaat namelijk om mensen die hier al heel lang zijn, dat snappen de asielzoekers ook wel. Als het zou gaan om mensen die hier kort zijn, is dat een ander verhaal.
  maandag 19 januari 2004 @ 17:25:22 #120
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16401208
quote:
Op maandag 19 januari 2004 16:38 schreef SCH het volgende:
Ik blijf het met je oneens maar vooruit. Maar jij denkt dat het toelaten van Whalid een aanzuigende werking heeft? En het afgelopen pardonnetje van Verdonk heeft echt geen aanzuigende werking gehad.
Nogmaals, lees het rapport er op na.
pi_16401258
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:25 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nogmaals, lees het rapport er op na.

Yep - niet relevant voor de huidige situatie.
  maandag 19 januari 2004 @ 17:28:13 #122
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16401291
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:27 schreef SCH het volgende:
Yep - niet relevant voor de huidige situatie.
Dan heb je het rapport dus duidelijk niet gelezen.
pi_16401356
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:28 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dan heb je het rapport dus duidelijk niet gelezen.

Daar verdenk ik jou van.
  maandag 19 januari 2004 @ 17:32:38 #124
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16401424
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:30 schreef SCH het volgende:
Daar verdenk ik jou van.
Oké, hoe heet de auteur?
pi_16401449

Dit is alleen maar geneuzel tussen mensen die vinden dat ze allebei het rapport gelezen hebben. Gaat imo nergens over.

Regels zijn regels is de grootste bullshit die er is. Handig om ze voor een groep te bedenken, maar de regels moeten wel toepasbaar zijn op een individu. Een kind van 11 uitzetten doe je niet. Punt. Daar hebben ze een leuk verdrag voor gemaakt, iets waarbij Nederland voorop liep!

Het geval van Whalid kan niet ter discussie staan. Dat Nederland regels maakt waarbij die jongen uitgezet moet worden is leuk en aardig, maar het leuke verdrag staat er gelukkig boven...

Urkerboy, heb jij geen shoarmatenten die je moet slopen?

maandag 19 januari 2004 @ 17:38:44 #126
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16401576
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:33 schreef elguapo het volgende:
Regels zijn regels is de grootste bullshit die er is. Handig om ze voor een groep te bedenken, maar de regels moeten wel toepasbaar zijn op een individu. Een kind van 11 uitzetten doe je niet. Punt. Daar hebben ze een leuk verdrag voor gemaakt, iets waarbij Nederland voorop liep!
En welk artikel doel je nu precies op?
pi_16401719
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:38 schreef Lithion het volgende:

[..]

En welk artikel doel je nu precies op?

Dit denk ik
quote:
Eraan herinnerende dat de Verenigde Naties in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens, hebben verkondigd dat kinderen recht hebben op bijzondere zorg en bijstand,

Ervan overtuigd dat aan het gezin, als de kern van de samenleving en de natuurlijke omgeving voor de ontplooiing en het welzijn van al haar leden en van kinderen in het bijzonder, de nodige bescherming en bijstand dient te worden verleend opdat het zijn verantwoordelijkheden binnen de gemeenschap volledig kan dragen,

Erkennende dat het kind, voor de volledige en harmonische ontplooiing van zijn persoonlijkheid, dient op te groeien in een gezin, in een sfeer van geluk, liefde en begrip,

Maar goed. Mensen die een kind van 11 willen uitzetten die hier al 6 jaar woont missen een stuk empathisch vermogen. Kort gezegd : een gevoelloos wezen ben je dan. Al is een beetje sociaal gedrag natuurlijk onwenselijk binnen bepaalde politieke kringen, dat snap ik.
  maandag 19 januari 2004 @ 17:46:10 #128
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16401770
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:43 schreef gelly het volgende:
Dit denk ik
En daar heeft straks onze staat ook zorg voor gedragen voor zolang als zijn verblijf in Nederland heeft geduurd.
pi_16401802
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:46 schreef Lithion het volgende:

[..]

En daar heeft straks onze staat ook zorg voor gedragen voor zolang als zijn verblijf in Nederland heeft geduurd.

quote:
Ervan overtuigd dat aan het gezin, als de kern van de samenleving en de natuurlijke omgeving voor de ontplooiing en het welzijn van al haar leden en van kinderen in het bijzonder, de nodige bescherming en bijstand dient te worden verleend opdat het zijn verantwoordelijkheden binnen de gemeenschap volledig kan dragen,
Een jongen van 11 ?
  maandag 19 januari 2004 @ 17:47:41 #130
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16401816
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:47 schreef gelly het volgende:
Een jongen van 11 ?
Hij was hier toch met zijn oma?
pi_16401866
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:47 schreef Lithion het volgende:

[..]

Hij was hier toch met zijn oma?

Je kunt toch gewoon lezen wat er staat i.p.v. niet ter zaken doende wedervragen te stellen ?

Volgens het manifest moeten kinderen worden beschermd en verzorgd totdat het daar zelf toe in staat is.

maandag 19 januari 2004 @ 17:51:54 #132
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16401927
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:49 schreef gelly het volgende:
Je kunt toch gewoon lezen wat er staat i.p.v. niet ter zaken doende wedervragen te stellen ?
Die vraag doet zeker wel ter zake. Zijn oma is zijn voogd en daarmee draagt zij primair de verantwoordelijkheid voor die jongen.
  maandag 19 januari 2004 @ 17:52:14 #133
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16401945
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:43 schreef gelly het volgende:
Maar goed. Mensen die een kind van 11 willen uitzetten die hier al 6 jaar woont missen een stuk empathisch vermogen. Kort gezegd : een gevoelloos wezen ben je dan. Al is een beetje sociaal gedrag natuurlijk onwenselijk binnen bepaalde politieke kringen, dat snap ik.
Het diskwalificeren van je tegenstanders op morele gronden is een beetje passe, gelly. Bovendien zou het scheppen van een precedent op dit gebied ertoe kunnen leiden dat half Afrika onder de 15 jaar richting Nederland komt. Maar ze uitzetten daar kunnen we niet aan beginnen: Kijk toch eens wat ze een lieve ogen hebben en wat een schattige krulletjes!
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_16401956
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:51 schreef Lithion het volgende:

[..]

Die vraag doet zeker wel ter zake. Zijn oma is zijn voogd en daarmee draagt zij primair de verantwoordelijkheid voor die jongen.

Laat maar Lithion, ik heb geen zin in dit geouwehoer.
pi_16402023
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:52 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Het diskwalificeren van je tegenstanders op morele gronden is een beetje passe, gelly.

Bullshit. Dat bij jouw soort mensen gevoelens er niet toe doen
quote:
Bovendien zou het scheppen van een precedent op dit gebied ertoe kunnen leiden dat half Afrika onder de 15 jaar richting Nederland komt. Maar ze uitzetten daar kunnen we niet aan beginnen: Kijk toch eens wat ze een lieve ogen hebben en wat een schattige krulletjes!
Half Afrika inderdaad, echt waar
pi_16402049
quote:

[..]

Het diskwalificeren van je tegenstanders op morele gronden is een beetje passe, gelly.

Heb ik ongelijk dan ? Het is onmenselijk een kind van 11 terug te sturen naar een land dat de zijne niet is, en dat bovendien alles behalve veilig is.
quote:
Bovendien zou het scheppen van een precedent op dit gebied ertoe kunnen leiden dat half Afrika onder de 15 jaar richting Nederland komt.
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk. Bovendien kun je nieuwkomers wel gewoon terugsturen. Niet een jongen die meer nederlander dan somaliër is.
quote:
Maar ze uitzetten daar kunnen we niet aan beginnen: Kijk toch eens wat ze een lieve ogen hebben en wat een schattige krulletjes!
Hč bah, gevoelens. Je zou eens als een mens kunnen overkomen zeg.
  maandag 19 januari 2004 @ 17:56:14 #137
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_16402057
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Bullshit. Dat bij jouw soort mensen gevoelens er niet toe doen
[..]

Half Afrika inderdaad, echt waar

Mijn soort mensen
Right on, SCH.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_16402079
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:32 schreef Lithion het volgende:

[..]

Oké, hoe heet de auteur?

O.a. Roel Fernhout.
pi_16402122
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:56 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Mijn soort mensen
Right on, SCH.

Ja - wat snap je daar niet aan?
  maandag 19 januari 2004 @ 17:59:23 #140
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
  maandag 19 januari 2004 @ 17:59:36 #141
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_16402157
quote:

[..]

Het diskwalificeren van je tegenstanders op morele gronden is een beetje passe, gelly. Bovendien zou het scheppen van een precedent op dit gebied ertoe kunnen leiden dat half Afrika onder de 15 jaar richting Nederland komt. Maar ze uitzetten daar kunnen we niet aan beginnen: Kijk toch eens wat ze een lieve ogen hebben en wat een schattige krulletjes!

Half Afrika onder de 15 jaar heeft waarschijnlijk nog nooit van Nederland gehoord, laat staan dat ze het ooit op tv hebben gezien. Half Afrika onder de 15 jaar gaat dood aan honger, AIDS, oorlog en nog meer van dat soort leuke dingen.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_16402248
Regels zijn regels? Wat is dat nou voor 'n sovjet-bureaucratische redenatie. Regels zijn niet absoluut juist, maar kunnen veranderd worden. Wellicht is dit geval wel een reden om te kijken of de altijd veranderende regels herzien dienen te worden.

Blijkt echter dat er met de regels niet mis is en alles volgens de regels gaat, dan is het inderdaad helaas een enkeltje anarchie. Ik vind het simpel: Somalie is niet de plek om mensen heen te sturen, tevens moet de overheid de illegaliteit in om deze mensen daar te krijgen.

maandag 19 januari 2004 @ 18:02:54 #143
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16402251
quote:
Op maandag 19 januari 2004 17:56 schreef SCH het volgende:
O.a. Roel Fernhout.
Nope, helaas.

Het betreft het proefschrift van (inmiddels) dr. mr. C Grütters van de KUN.

pi_16402498
edit door moderator: geen persoonlijke aanvallen aub

[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 19-01-2004 20:40]

pi_16402531
Persoonlijke aanvallen doen jullie maar op een ander forum en zeker niet op POL.
pi_16402905
quote:
Op maandag 19 januari 2004 18:02 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nope, helaas.

Het betreft het proefschrift van (inmiddels) dr. mr. C Grütters van de KUN.

Dan hebben we het over een ander rapport.
  maandag 19 januari 2004 @ 19:18:51 #147
81438 urkerboy
Proud to be an Urker
pi_16404294
quote:
Op maandag 19 januari 2004 16:08 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Je doet je naam wel eer aan, maar heb je enig idee hoe oud de betreffende jongen is?

dat doet er niet toe. Als hij oud genoeg is om hierheen te komen dan is hij ook oud genoeg om weer te vertrekken.
  maandag 19 januari 2004 @ 19:41:31 #148
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_16404998
quote:
Op maandag 19 januari 2004 12:59 schreef Lithion het volgende:

[..]

Onzin. Als hij terug wordt gestuurd, betekent dat dat het land op dat moment aan bepaalde veiligheidsnormen voldoet (in Somalië heerst nu een wapenstilstand overigens), niet dat die jongen tot in de lengte der dagen daar veilig zal zijn.
Sowieso, als hij dan over twee weken wordt doodgeschoten bij een roofoverval o.i.d. dan heeft de Nederlandse staat nog geen fout gemaakt, zoiets had namelijk net zo goed in Nederland kunnen gebeuren.

Hij komt niet uit Noord Somalië, maar uit het instabiele en door burgeroorlog geteisterde zuiden!

Beginning in 1993, a two-year UN humanitarian effort (primarily in the south) was able to alleviate famine conditions, but when the UN withdrew in 1995, having suffered significant casualties, order still had not been restored. The mandate of the Transitional National Government (TNG), created in August 2000 in Arta, Djibouti, expires in August 2003 and a new interim government was being created at peace talks held in Kenya. Numerous warlords and factions are still fighting for control of Mogadishu and the other southern regions. Suspicion of Somali links with global terrorism further complicates the picture 18 december 2003.

Als de burgeroorlog al niet erg genoeg was, dan is er ook nog het moslimfundamentalisme. De vraag is dan ook gerechtigd waarom zijn opa door "de politie" werd vermoord? Waarom zijn de ouders verdwenen? Is hij wel een goede moslim? Behoort hij wel tot de regionale clan? Beschikt hij over eigen grond en huisvesting? Simpele vragen die eerst beantwoord moeten worden, want regels zijn immers regels!

Zelfs een verkeerde achternaam kan al een doodvonnis betekenen in een gebied als Zuid Somalië.

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  maandag 19 januari 2004 @ 20:32:35 #149
21607 the.moderator
Schapen neuken doe je zo!
pi_16406739
quote:
Op maandag 19 januari 2004 00:22 schreef Vampier het volgende:
een vriend van me uit Rusland is Nederland uitgedonderd.... en daar hoor je niemand over zeiken

Hij betaalde zijn huur hypotheek op tijd en maar de IND moest hem daar niet.

De halve Russische mafia bivakkeert in hun tweede koophuis in Nederland. Knap van de IND dat ze jouw economische-vluchteling-vriend te pakken hebben gekregen. Het wordt tijd dat ze de identificatiewetgeving niet alleen op Schiphol toepassen, maar ook in de Trein, de Tram en het bezinestation.

P.S. Als je Russische vriend z'n tweede huis in Nederland wil verkopen, ik zoek nog een derde huis.

Dyab Abou Jahjah was van 1988 tot 1991 Hezbollah-strijder in Libanon en is nu opgeklommen tot AEL pooier van Allah ...
  maandag 19 januari 2004 @ 23:02:07 #150
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_16412648
Iedereen die hier roept 'regels zijn regels' staan het hardst te schreeuwen als later een bureaucratisch ambtenaartje geen uitzondering voor hem wil maken als hij een boom wil kappen.

Mensen denken alleen maar aan hun eigen hachie, en hoe onmenselijk een situatie ook is, zolang het hun maar niet overkomt is het ok.

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')